دوره آنلاین
نوشته شده توسط : یوسفی



یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش دیجیتال مارکتینگ، دنبال کردن یک دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ آنلاین است. یک دوره آموزشی خوب به شما کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال موفق را به سرعت ایجاد کنید و شغل خود را تقویت کنید.

در این پست، بهترین دوره های بازاریابی دیجیتال را که به صورت آنلاین موجود است را خواهید یافت. این لیست شامل دوره های آموزش بازاریابی دیجیتال رایگان و پولی از سازمان های معتبر است.

چه کسانی باید دوره کامل دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنند؟

مهارت های بازاریابی دیجیتال نه تنها برای متخصصان بازاریابی دیجیتال، بلکه برای هر کسی که در یک کسب و کار با حضور آنلاین کار می کند بسیار مهم است. این شامل کارآفرینان، مدیران بازاریابی، متخصصان بازاریابی و صاحبان مشاغل کوچک می شود.

چرا اینها بهترین دوره های آنلاین در بازاریابی دیجیتال هستند؟

اگر در گوگل برای «دوره های بازاریابی دیجیتال» جستجو کنید، دوره های زیادی را خواهید دید که رشته های مختلف بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهند. به عنوان مثال، دوره هایی وجود دارند که فقط بر روی سئو یا بازاریابی رسانه های اجتماعی تمرکز دارند، اما تصویر کاملی از همه کانال های بازاریابی دیجیتال به شما ارائه نمی دهند.

هدف از این راهنما نمایش دوره های کامل بازاریابی دیجیتال است که طیف گسترده ای از مفاهیم بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد و نه فقط یک حوزه. این لیست شامل انواع و سطوح مختلف دوره های مناسب برای کاربران مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته است.

10  دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

اینها بهترین دوره های بازاریابی دیجیتال هستند که می توانید به صورت آنلاین گذرانده و در بازاریابی دیجیتال گواهینامه دریافت کنید.

1.    دوره های بازاریابی دیجیتال گوگل (رایگان با گواهینامه)

2.    Reliablesoft Academy (پرداخت با گواهینامه)

3.    آکادمی SEMRUSH (رایگان با گواهینامه)

4.    دوره بازاریابی دیجیتال ClickMinded (رایگان و پولی با گواهینامه)

5.    دوره های بازاریابی آنلاین HubSpot (رایگان با گواهینامه)

6.    دوره بازاریابی دیجیتال Udemy (پرداخت با گواهینامه)

7.    متخصص بازاریابی دیجیتال Simplilearn (پرداخت با گواهینامه)

8.    دوره بازاریابی آنلاین کپی بلاگر (رایگان)

9.    دوره بازاریابی دیجیتال Udacity (پرداخت با گواهینامه)

10.   آموزش بازاریابی دیجیتال Optinmonster (رایگان)

1. دوره های بازاریابی دیجیتال گوگل (رایگان با گواهینامه)

 

دوره های بازاریابی آنلاین توسط Google Digital Garage

 

 

Google یک پلتفرم دوره آنلاین (Digital Garage) دارد که دوره های رایگان را در مورد تعدادی از موضوعات مرتبط با توسعه شغلی یا کسب و کار ارائه می دهد.

 

یکی از موضوعاتی که به طور مفصل به آن پرداخته شده است آموزش بازاریابی دیجیتال است. به طور خاص، گوگل دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین زیر را ارائه می دهد:

·       دوره بازاریابی دیجیتال   ( شامل گواهینامه دیجیتال مارکتینگ )

·       چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم

·       چگونه مطمئن شویم مشتریان شما را آنلاین پیدا می کنند

·       نحوه تبلیغ کسب و کار با تبلیغات آنلاین (Google Ads)

·       چگونه یک کسب و کار را به کشورهای دیگر گسترش دهیم

·       بازاریابی موبایلی

·       با دوره جامع بازاریابی دیجیتال محتوا یک کسب و کار را تبلیغ کنید

·       تبلیغات رسانه های اجتماعی

·       دوره YouTube (شامل گواهینامه)

همه دوره ها شامل مطالب ویدئویی و متنی هستند و برخی از آنها را می توان در 3 ساعت تکمیل کرد در حالی که برخی دیگر تا 40 ساعت طول می کشد.

گواهی اصول بازاریابی دیجیتال توسط Interactive Advertising Bureau Europe و The Open University تایید شده است.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

اگر در بازاریابی دیجیتال تازه کار هستید و می خواهید ایده خوبی از بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه اجزای مختلف با هم کار می کنند به دست آورید، این یک دوره خوب برای دنبال کردن است.

این گواهینامه همچنین در سطح جهانی شناخته شده است که راهی عالی برای ارتقاء شغل شما است.

 دوره کامل بازاریابی دیجیتال

2. Reliablesoft Academy (پرداخت با گواهینامه)

 

مجموعه دوره کامل Reliablesoft Digital Marketing

 

 

دوره کامل بازاریابی دیجیتال توسط Reliablesoft (این ما هستیم) ارائه شده است. Reliablesoft یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل است که از سال 2002 خدمات SEO و بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد.

 

مجموعه دوره های بازاریابی دیجیتال دارای ده دوره است که تمام جنبه های اصلی بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد. به طور خاص، شامل دوره های زیر است:

·       اصول بازاریابی دیجیتال

·       تبلیغات فیس بوک / اینستاگرام

·       تبلیغات گوگل

·       بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

·       تحقیق کلمات کلیدی

·       بازاریابی محتوا

·       بازاریابی ایمیلی

·       تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       سئوی تجارت الکترونیک

پس از اتمام دوره و امتحانات مورد نیاز، یک گواهی دیجیتال مارکتینگ دریافت می کنید تا در CV خود به نمایش بگذارید و فرصت های شغلی جدیدی را ایجاد کنید.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟ 

ما این بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را بر اساس تجربه کار با مشتریان در صنایع مختلف و بازخوردهایی که از دانشجویانمان دریافت کردیم طراحی کردیم.

چیزی که این دوره را از بقیه متمایز می کند این است که نه تنها تئوری را به شما می آموزد، بلکه گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه از بازاریابی دیجیتال برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنید.

به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال فعال، ما به طور مداوم فرآیندهای خود را با آزمایش تئوری ها و تکنیک های مختلف بهینه می کنیم و یافته های ما به دوره های آنلاین ما منتقل می شود.

برای شما، این بدان معناست که می‌توانید روی شیوه‌ها و رویه‌های بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید که ثابت شده‌اند و نه تنها در تئوری مفید هستند.

هر دوره یک کانال بازاریابی دیجیتال را به طور مفصل با چک لیست ها و نکات کاربردی که می توانید در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود اعمال کنید، پوشش می دهد.

برای مبتدیان و هر کسی که می خواهد بازاریابی دیجیتال را به سریع ترین روش ممکن یاد بگیرد مناسب است.

محتوای دوره به طور مرتب به روز می شود تا آخرین تکنیک ها و شیوه های بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرد.

درباره این دوره بیشتر بدانید

3. آکادمی SEMRUSH (رایگان با گواهینامه)

 

آکادمی آنلاین SEMRUSH

 

 

SEMRUSH شرکتی است که در پشت یکی از موفق ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال قرار دارد. برای ارائه خدمات بهتر به کاربران و مخاطبان خود، آکادمی با تعدادی دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ایجاد کرده اند.

 

دوره های آنها تمام رشته های بازاریابی دیجیتال از جمله:

·       سئو

·       بازاریابی محتوا

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال

·       PPC

·       بازاریابی وابسته

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

زبان اصلی دوره انگلیسی است اما بسیاری از دوره ها به زبان اسپانیایی نیز در دسترس هستند.

ثبت نام رایگان است و پس از اتمام دوره و امتحانات، گواهینامه دریافت می کنید.

مطالب دوره شامل ویدئو و متن است و تمامی دوره ها توسط متخصصان معتبر دیجیتال مارکتینگ تدریس می شود.

آنها مفاهیم اولیه و پیشرفته را پوشش می دهند و در حالی که برخی از دوره ها مختص نحوه استفاده از SEMRUSH هستند، دوره هایی وجود دارد که مفاهیم کلی مانند اصول SEO، اصول PPC، SEO فنی و بازاریابی رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

نکته خوب در مورد این دوره ها این است که توسط متخصصان صنعت تدریس می شود و علاوه بر توضیح مفاهیم مختلف، نحوه استفاده از آنها را در عمل نیز به شما آموزش می دهند.

علاوه بر این، نحوه استفاده صحیح از SEMRUSH را یاد خواهید گرفت و این می تواند شانس شما را برای اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق افزایش دهد.

درباره این دوره بیشتر بدانید

4. دوره بازاریابی دیجیتال ClickMinded (رایگان و پولی با گواهینامه)

 

بسته آموزشی بازاریابی دیجیتال ClickMinded

 

 

ClickMinded شرکتی است که توسط تامی گریفیث تأسیس شده است. تامی یک متخصص با تجربه سئو و مربی سئو است. او کارهای سئو را برای شرکت هایی مانند Paypal و Airbnb انجام داده است.

 

آنها تعدادی دوره بازاریابی آنلاین را ارائه می دهند که کانال های بازاریابی مختلف را پوشش می دهد و مجموعه دوره های بازاریابی دیجیتال را شامل می شود که شامل همه چیزهایی است که برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید بدانید .

به طور خاص، آموزش بازاریابی دیجیتال آنها 7 موضوع را پوشش می دهد:

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       بازاریابی محتوا

·       بازاریابی ایمیلی

·       تبلیغات پولی

·       قیف فروش

·       تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

·       بهینه سازی موتور جستجو

نکته خوب در مورد باندل Click Minded این است که هر دوره توسط متخصصانی تدریس می شود که به طور فعال در این صنعت در سازمان های بزرگ کار می کنند.

شما می توانید به صورت رایگان در استاد کلاس فریمورک دیجیتال مارکتینگ آنها ثبت نام کنید، اما برای دسترسی کامل به بسته نرم افزاری، باید 1997 دلار (هزینه یکباره) بپردازید. تمامی دوره ها دارای گواهینامه و 14 روز ضمانت بازگشت وجه می باشند.

در اینجا یک نکته برای شما وجود دارد: در حالی که دوره ها با تخفیف ارائه می شوند (قیمت عادی 6979 دلار ذکر شده است)، می توانید با ثبت نام در دوره مسترکلاس آن ها را با تخفیف بیشتری دریافت کنید. پس از ثبت نام در دوره رایگان، ایمیل هایی با تخفیف بهتر در دوره های پولی دریافت خواهید کرد.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

بدیهی است که این دوره برای همه افراد نیست. قیمت برای یک فریلنسر یا یک حرفه ای انفرادی بالا است اما اگر برای یک شرکت بزرگ کار می کنید مشکلی نیست.

اگر مایل به خرج کردن این مبلغ هستید، قطعا ارزشی از این دوره به دست می آید. اگر از قبل اصول اولیه را می‌دانید و از طریق دوره‌های Google Garage و Semrush کار کرده‌اید، می‌توانید از این دوره برای عمیق‌تر رفتن و کاوش در تمام بخش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

همچنین توصیه می کنم برای خبرنامه آنها ثبت نام کنید زیرا آنها محتوای با کیفیت بالا (در موضوعات مختلف بازاریابی دیجیتال) را از طریق وبلاگ خود ارائه می دهند.

درباره این دوره بیشتر بدانید

5. دوره های بازاریابی آنلاین HubSpot (رایگان با گواهینامه)

 

آکادمی بازاریابی دیجیتال Hubspot

 

 

گزینه دیگری برای یادگیری بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین و دریافت گواهینامه توسط یک شرکت مشهور، Hubspot Digital Academy است.

 

Hubspot یکی از شرکت های پیشرو در صنعت بازاریابی دیجیتال با طیف وسیعی از ابزارها از جمله CRM، ابزارهای SEO، بازاریابی محتوا و فروش است.

دوره های آنلاین بازاریابی دیجیتال Hubspot موضوعات زیر را پوشش می دهد:

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

حتی اگر قصد ندارید از ابزار HubSpot در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید، آنها کار بسیار خوبی با دوره های آنلاین خود انجام دادند. می توانید مدتی را اختصاص دهید و موارد مورد علاقه خود را مرور کنید.

همه دوره ها توسط کارشناسانی مانند Sujan Patel و Matthew Barby که از متخصصان بازاریابی دیجیتال شناخته شده با سال ها تجربه در صنعت هستند، تدریس می شود. استفاده از محیط آموزشی آسان است و دوره ها رایگان هستند.

من به شما پیشنهاد می کنم این دوره را نیز طی کنید ، که توضیح می دهد چگونه HubSpot از وبلاگ نویسی برای جذب هزاران بازدیدکننده در روز از جستجوی ارگانیک گوگل استفاده می کند.

در مورد این دوره بیاموزید

 

یکی از دوره هایی که دیجیتال مارکتینگ را به طور مفصل پوشش می دهد، مجموعه کامل دوره دیجیتال مارکتینگ است که شامل 12 دوره می باشد. موضوعات عبارتند از:

·       تحقیقات بازار

·       راه اندازی وردپرس

·       سئو

·       سئو نویسی

·       بازاریابی یوتیوب

·       تبلیغات گوگل

·       بازاریابی لینکدین

·       بازاریابی اپلیکیشن 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

·       بازاریابی ایمیلی

·       تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       تبلیغات فیس بوک

 

من طرفدار زیادی از دوره های Udemy نیستم، در گذشته چندین دوره را امتحان کرده ام و به نظرم می رسد که دوره ها بدون توجه به جزئیات برای عموم ساخته شده اند.

همچنین گاهی اوقات توضیحات دوره بیش از آنچه در دوره ارائه می شود وعده می دهد.

با این وجود، اگر بتوانید این دوره را با قیمت مناسب و نه 199 دلار دریافت کنید، ارزش پولی را دارد. اگر مبتدی هستید، می توانید ایده بسیار خوبی از نحوه عملکرد اجزای مختلف بازاریابی داشته باشید زیرا همه چیز از بازاریابی وب سایت گرفته تا تبلیغات رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

درباره این دوره بیشتر بدانید

7. متخصص بازاریابی دیجیتال Simplilearn (پرداخت با گواهینامه)

 

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

 

این دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ توسط SimpliLearn ارائه می شود و تعدادی از رشته ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد.

این یک دوره برای مبتدیان است و شامل:

·       سئو

·       رسانه های اجتماعی

·       پرداخت به ازای هر کلیک (فیسبوک و تبلیغات گوگل) 

·       بهینه سازی تبدیل

·       تجزیه و تحلیل وب

·       بازاریابی محتوا

·       بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موبایلی

دوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ یک دوره عالی است و با قیمت 1499 دلار ارائه می شود.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

نکته خوب در مورد این دوره این است که شامل مروری بر بیش از 40 ابزار دیجیتال مارکتینگ می شود، بنابراین تا زمانی که این دوره را کامل کنید، ایده بسیار خوبی در مورد اینکه از چه ابزارهایی در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید خواهید داشت.

همچنین، علاوه بر دریافت گواهینامه برای این دوره، شما را برای قبولی و دریافت گواهینامه گوگل ادز، فیسبوک، گوگل آنالیتیکس و یوتیوب آماده می کند.

اگر برای یک شرکت کار می کنید و می خواهید رئیس خود را متقاعد کنید که در یک دوره بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کند، این یک گزینه بسیار خوب از یک شرکت مورد اعتماد است.

8. دوره بازاریابی آنلاین Copyblogger (رایگان)

 

دوره دیجیتال مارکتینگ کپی بلاگر

 

 

یکی از موفق‌ترین وب‌سایت‌ها در بازاریابی اینترنتی، به‌ویژه در زمینه نوشتن محتوا، کپی بلاگر است. آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ

 

برایان کلارک نویسنده کپی بلاگر و خالق موفق ترین چارچوب وردپرس، جنسیس است.

اگرچه copyblogger، studiopress و Genesis اکنون بخشی از WPEngine هستند، دوره رایگان بازاریابی اینترنتی برایان هنوز منبعی عالی برای یادگیری نحوه نوشتن محتوای عالی است.

این دوره از طریق ایمیل و کتاب های الکترونیکی دانلود شده ارائه می شود و رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

نوشتن محتوای عالی برای موفقیت هر کمپین بازاریابی دیجیتال ضروری است . چه کپی تبلیغات، مقاله، یا کپی صفحه فرود، باید یاد بگیرید که چگونه محتوای جذاب بنویسید و این دوره مکانی عالی برای شروع است.

هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه ای مناسب است.

درباره این دوره بیشتر بدانید

9. دوره بازاریابی دیجیتال Udacity (پرداخت با گواهینامه)

 

دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال Udacity

 

 

یکی دیگر از دوره های آموزشی برتر دیجیتال مارکتینگ، برنامه Nanodegree بازاریابی دیجیتال Udacity است.

 

این شامل همه چیزهایی است که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال باید بدانید از جمله:

·       اصول بازاریابی آنلاین

·       استراتژی محتوا

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       تبلیغات در رسانه های اجتماعی با بلوپرینت فیسبوک

·       بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

·       بازاریابی موتورهای جستجو با تبلیغات گوگل

·       نمایش تبلیغات

·       بازاریابی ایمیلی

·       اندازه گیری و بهینه سازی با گوگل آنالیتیکس

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

تفاوت این دوره در مقایسه با دوره های آنلاین دیگر این است که علاوه بر دسترسی به مطالب دوره، به یک مربی فنی و یک مربی حرفه ای شخصی و خدمات شغلی نیز دسترسی دارید.

این به ویژه در صورتی مفید است که شما یک مبتدی در بازاریابی دیجیتال هستید و می خواهید کسی را داشته باشید که در مورد مسائل فنی با او صحبت کنید و به مشاوره در مورد چگونگی ایجاد حرفه بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارید .

البته، شما خدمات فوق را به صورت رایگان دریافت نمی کنید. برای حفظ دسترسی خود به مطالب و خدمات دوره، باید مبلغی معادل 399 دلار در ماه بپردازید. تخمین زده می شود که حداقل 3 ماه برای بررسی مطالب نیاز دارید.

این قطعا یک دوره خوب برای مبتدیان است اما برای همه نیست. پرداخت 399 دلار در ماه برای اشتراک دوره برای فریلنسرها یا خوداشتغال‌ها بسیار زیاد است، بنابراین برای بازاریابانی که با شرکت‌های بزرگی کار می‌کنند که توانایی پرداخت آن را دارند مناسب‌تر است.

درباره این دوره بیشتر بدانید

10. آموزش بازاریابی دیجیتال Optinmonster (رایگان)

 

آموزش بازاریابی دیجیتال OptinMonster

 

 

Optinmonster یکی از موفق ترین ابزارها برای افزایش تبدیل وب سایت است. آنها برای آموزش کاربران خود، تعدادی دوره رایگان ایجاد کردند که موضوعات مرتبط با بازاریابی ایمیلی و بهینه سازی تبدیل را پوشش می دهد.

 

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

اگرچه آکادمی دیجیتال optinmonster شامل دوره‌هایی در مورد تمام موضوعات بازاریابی دیجیتال نمی‌شود، ارزش آن را دارد که نگاهی بیندازید زیرا زمانی که موفق به جذب ترافیک به یک وب‌سایت شوید، به تبدیل نیاز خواهید داشت و این دقیقاً همان چیزی است که در این دوره‌ها خواهید آموخت.

ثبت نام رایگان است و دوره ها به راحتی قابل پیگیری است و برای کاربران مبتدی و پیشرفته مناسب است.

درباره این دوره بیشتر بدانید

برای کمک به تصمیم گیری در مورد بهترین دوره بازاریابی دیجیتال برای نیازهای شما، در اینجا جدول مقایسه ای وجود دارد که هزینه هر دوره را نشان می دهد.

یادگیری های کلیدی

برای تبدیل شدن به یک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ موفق، باید طیف وسیعی از مهارت ها را کسب کنید.

دیجیتال مارکتینگ یک رشته واحد نیست، بلکه شامل تعدادی اصول است که تمامی کانال های بازاریابی آنلاین را پوشش می دهد.

در پایان، زمانی که برای شغل بازاریابی دیجیتال درخواست می دهید، باید ثابت کنید که حداقل در مورد موارد زیر دانش دارید:

·       بهینه سازی موتور جستجو

·       تبلیغات جستجوی پولی (Google Ads و Facebook)

·       بازاریابی ایمیلی

·       تجزیه و تحلیل وب

·       بازاریابی محتوا

·       بهینه سازی تبدیل

دنبال کردن یک دوره بازاریابی دیجیتال، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سریع آن مهارت‌ها است. سپس می‌توانید با کار بر روی وب‌سایت‌های خود، شغلی در این زمینه به‌عنوان فریلنسر دیجیتال مارکتینگ یا در یک آژانس بازاریابی دیجیتال تأسیس‌شده، بر ایجاد تجربه‌ی دنیای واقعی خود تمرکز کنید.

اگر این راهنما برای شما مفید بود، می‌توانید راهنمای گواهینامه‌های SEO ما را نیز بررسی کنید که شامل فهرستی از دوره‌هایی است که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو دنبال کنید، که معمولاً اولین قدمی است که توسط هر کسی که می‌خواهد شغلی در بازاریابی دیجیتال شروع کند، برداشته می‌شود 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: