نوشته شده توسط : یوسفی

gdgdgdhdh



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری بازاریابی دیجیتال وقت بگذارید. احتمالاً شما هم چنین جملاتی (یا مشابه آن‌ها) را زیاد شنیده‌اید: 

«شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.»

«شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.»

 

سئو یعنی چه؟

 کلمه SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی "بهینه سازی برای موتورهای جستجو "

بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌ درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو ( به خصوص گوگل ) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند. به طور کلی، سئو هر کاری است که برای بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو انجام می‌دهید. اگر کلمه کلیدی محصول خود را با هدف رتبه بهتر در پاراگراف‌های خود بنویسید، احتمالا سایت بهینه‌سازی می‌شود. اما سئو تنها یک یا دو چیز را شامل نمی‌شود، سئو مجموعه تاکتیک‌هایی را شامل می‌شود که همه با هم به بهبود وبسایت شما کمک می‌کنند.

 

درک هدف کاربر در گوگل و جستجوکردن اهمیت دارد

شاید برایتان سؤال شده باشد که منظور ما از عبارت گوگل به دنبال ارائه بهترین خدمات است، چه بوده است؟ باید بگوییم گوگل قصد دارد که به نیاز مخاطبین خود با معرفی سایت هایی با محتوای متن کامل تر، مؤثرتر، دل نشین و خواناتر پاسخی کامل بدهد و آن ها را به خوبی به هدف از جستجویشان برساند.

بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که در سئو باید بر آن متمرکز شوید، تنظیم محتوای متن هایی کارآمد برای وب سایت هاست. توجه داشته باشید که متن شما باید حاوی اطلاعاتی صحیح و معتبر، خوانا و قابل فهم باشد به گونه ای که افراد پس از مطالعه آن به هدف خود از جستجو دست یافته باشند و از هرگونه جستجو دیگری بی نیاز شوند. بگذارید برای فهم بیشتر برایتان مثالی بزنیم.

یعنی سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به طور کلی معرفی کرده باشد به طوری که مخاطب از هرگونه جستجوی دیگری بی نیاز شود. این تعریف جامع باید شامل شرح کامل انواع سئو، مزایا و معایب سئو، چگونگی به کارگیری سئو، انواع تکنیک های سئو و… باشد.

 

برای سئو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

به بیان عامیانه، اگر می خواهید سئو سایت خود را “بترکانید،” باید سه کار را همزمان انجام دهید:

  • On-site optimization

سئو در صفحه به شما می‌گوید چطور وبسایت خود را زمانی که صفحه‌های خاصی را می‌سازید، بهینه‌سازی کنید. فاکتورهایی چون عناوین، زیرعنوان‌ها، url، متا تگ‌ها در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

 

  • off-page SEO

سئو خارج از صفحه که به آن سئو خارج از سایت نیز می‌گویند، به روش‌های بهینه‌سازی سایت با استفاده از ابزار بیرونی اطلاق می‌شود. وبلاگ‌ها، فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، همه می‌توانند سئوی سایت را بهبود دهند.

 

  • Content Marketing

محتوای سایت سلاح شما است. تفاوتی ندارد که متنی باشد یا صوتی و تصویری. باید کاری کنید که مخاطب ثابت پیدا کنید و افرادی فارغ از اینکه مشتری هستند یا خیر، چک کردن سایت شما را در برنامه های روزانه خود بگنجانند.

 

  • Link Building

گرفتن بک لینک باکیفیت تلاش زیادی می‌طلبد، اما نتایج قابل ملاحظه‌ای دارد. وبلاگ‌ها و اینفلوئنسرهای مرتبط با بیزنس خود را شناسایی کنید، مقاله خود را با آنها به اشتراک بگذارید و در آن بخشی از محتوای آنها را به اشتراک بگذارید.

 

نتیجه

چیزی که هر کس، به عنوان مدیر یک کسب و کار به دنبال آن است، دیده شدن محصول یا خدمت آن کسب و کار است؛ و دیده شدن به معنای افزایش فروش آن محصول یا خدمات. سئو گامی مهم در تحقق این هدف در فضای آنلاین محسوب می‌شود. تدوین استراتژی سئو به شکلی هوشمندانه، می‌تواند نام شما را برای مخاطب، به نامی آشنا تبدیل کند. به همین دلیل است که سئو اهمیت ویژه‌ای در فعالیت هر کسب و کار در فضای آنلاین دارد.

این کار برای موتورهای جستجو به مانند این است که این موتورهای جستجو، صاحب یک مال و یا پاساژ تجاری بزرگ هستند که به خوبی می دانند که طبقات اول و همکف بیشترین میزان ورودی یا همان احتمال درآمد بالاتر را دارند. پس قیمت این مغازه ها گرانتر از سایر بخش های آن پاساژ است. رتبه های اول موتورهای جستجو نیز مانند این مغازه ها است که برای موتورهای جستجو می توانند از اجاره یا فروش آن ها مبالغ بسیار بالایی را دریافت نمایند. پس حاضر نخواهند شد آن را به هر برند و هر کسب و کاری بدهد و علاوه بر آن رقابت برای حضور در این املاک بسیار بالاست. پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست.

منبع:

hubspot

 


:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , اینفلوئنسر مارکتینگ , آموزش دیجیتال مارکتینگ , یادگیری بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

در ۳ سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است!!! اگر به شما بگویم تحقیقات نشان داده‌اند که در بین بزرگسالان، استفاده ثابت از اینترنت طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و هر روز تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود باور می‌کنید؟! این همه گیر شدن استفاده از اینترنت باعث شد تا در فرایند خرید مردم تغییراتی به وجود بیاید و آن‌ها تمایل بیشتری برای انجام خرید اینترنتی از خود نشان دهند. این تغییرات باعث به وجود آمدن تغییراتی در مفهوم بازاریابی نیز شده است تا جایی که امروزه بیشتر کسب و کارها برای حفظ ارتباط خود با مشتریانشان تلاش می‌کنند تا در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند و برند تجاری خود را به مخاطبان هدفشان معرفی کنند.

دقیقاً در این زمان است که یادگیری بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ معنا پیدا می‌کند زیرا به هر نوع بازاریابی که در فضای دیجیتال انجام شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. واژه دیجیتال مارکتینگ امروزه بسیار بر سر زبان‌هاست، اما عموم افراد با مفهوم دقیق این واژه آشنا نیستند. حتی افرادی که در کسب و کارهای مرتبط به اینترنت فعالیت می‌کنند.

برای بازاریابی دیجیتال به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
در حال حاضر اختلاف زیادی از لحاظ سطح توانایی و استعداد در بازار بازاریابی دیجیتال وجود دارد. بر اساس گزارش معتبری در این رابطه از ۹۰% بازاریابان به نوعی کمبود مهارت دیجیتالی رنج می‌برند و تنها ۸% از شرکت‌ها بطور قدرتمند ظاهر شده‌اند.

  1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  2. اس ام اس مارکتینگ
  3. تبلیغات کلیکی
  4. موبایل
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. شبکه‌های اجتماعی
  7. مدیریت محتوا
  8. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات آماری

اس ام اس مارکتینگ چیست؟
اس‌ ام اس مارکتینگ به معنای استفاده از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی به کاربران است. این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد. بازاریابی پیامکی تاثیر زیادی در افزایش فروش، آگاهی‌بخشی و وفادارسازی مشتریان کسب‌وکارها دارد.
در این مقاله قصد داریم بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ را دقیق‌تر معرفی کنیم و با امکاناتی که این ابزار برای رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کند، بیشتر آشنا شویم.

 

شیوه کار اس ام اس مارکتینگ چگونه است؟
فروشندگان و تمامی کسانی که می‌خواهند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، اول باید یک متن مناسب آماده کنند. بعد باید یک لیست از شماره همراه مخاطبان هدف خود تهیه کنند. در مرحله آخر، متن را به همه مشتریان ارسال کنند و آن‌ها را در جریان تخفیفات و موضوعات مربوط به خرید و فروش قرار دهند. با این شیوه می‌توانند یک بازاریابی موفق داشته باشند و در یک ‌لحظه عده بسیار زیادی از مخاطبان یا مشتریان را درگیر پیغام تبلیغاتی خود بکنند. گر در خصوص متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی سؤال دارید، می‌توانید به مطلب ” متن پیامک تبلیغاتی آماده” مراجعه کنید و از روی متون خوبی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است، یک مورد که مناسب کسب ‌و کار شماست را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

دلایل استفاده یا عدم استفاده از ایمیل مارکتینگ
بر اساس نظرسنجی اخیر، تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان گزارش دادند که ایمیل ها را در محل کار نادیده می‌گیرند. از آنجایی که ایمیل اغلب به راحتی نادیده گرفته می‌شود، به‌روزرسانی‌های پیامکی می‌تواند راهی عالی برای دسترسی به افراد عضو خبرنامه پیامکی شما باشد.

1 - یک راه قدرتمند برای سنجش میزان اثربخشی خدمات مشتری شرکت شما این است که به سادگی بپرسید که چگونه کار می کنید؟ انجام این کار از طریق متن با ارسال یک نظرسنجی متنی کوتاه آسان است. برای تکمیل این نظرسنجی هیچکس بهتر از مشتریان فعلی و سابق شما نخواهد بود.

2 - سالی یک بار با ارسال یک نظرسنجی ساده با مخاطبین خود ارتباط بگیرید تا تجربه آنها را بسنجید. اگر می‌توانید یک گزینه ساده (موافقم، مخالفم) برای دریافت حداکثر پاسخ‌ها پیشنهاد دهید، این نوع اطلاع‌رسانی می‌تواند به شما دید کلی درباره نحوه انجام کارتان بدهد. همچنین می‌توانید برای پاسخ‌دهندگان با استفاده از قابلیت ارسال پیامک لینکدار، لینکی را ارسال کنید که سابقه‌ی شرکت ما را مرور کنند و به مشتریان بالقوه ایده‌ی دقیقی از آنچه می‌توانند در صورت استفاده از محصولات یا خدمات شما انتظار داشته باشند، ارائه دهید.

ناگفته نماند، داده‌های قابل اعتماد در مورد پاسخ به تلاش‌های خدمات مشتری شما می‌تواند به عنوان ابزاری برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد. شما یک معیار جدید خواهید داشت که می‌تواند برای اندازه‌گیری پیشرفت خدمات مشتری در حین ایجاد تغییرات برای مطابقت بهتر با نیازهای عموم استفاده شود.

نتیجه
همانطور که در تعریف دیجیتال مارکتینگ گفتیم ارتباط با مخاطبان از طریق ابزارهای دیجیتال (ابزارهای آنلاین و ابزارهای آفلاین) را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی اینترنتی در سطح جهان و ایران و فراگیر شدن بستر اینترنت و هزینه پایین آن، همچنین افزایش تعداد کاربران گوشی موبایل، دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین یکی می‌دانند. مزایای بازاریابی اینترنتی بسیار جذاب‌تر از بازاریابی آفلاین دیجیتال مارکتینگ است، زیرا هم هزینه بسیار پایین‌تری دارد و هم قدرت نفوذ به مراتب بالاتری دارد.

منبع:
marketo



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

دنیای رسانه‌های دیجیتال با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال تغییر است. این تحولات در حوزه تکنولوژی و شیوه‌های استفاده مردم از آن، نه تنها در چگونگی دسترسی به اطلاعات بلکه در چگونگی تعامل و ارتباط با دوستان و همکاران در مقیاس جهانی؛ می‌باشد. نسل کنونی مصرف‌کنندگان، رسانه‌های دیجیتال را با تمام جنبه‌های زندگی روزمره خود به روش‌هایی که در گذشته حتی تصور آن را هم نداشتند؛ ادغام می‌کنند. امروزه چالش این است که به قدری در این زبان جدید دیجیتال روان شویم که به راحتی بتوانیم به طور موثر با مخاطبان هدف‌مان صحبت کنیم.

تعریف دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هر روش غیر سنتی و نوین امروزی گفته می شود و مجموعه ای از فعالیت هایی است که از ابزارها و کانال های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی (توییتر، اینستاگرام، لینکدین و…) در راستای تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می کند و به زبانی ساده تر تمامی تبلیغات در حوزه ی تبلیغات محصول، ارائه خدمات، به زبان ساده برند و برندینگ و… در حوزه ی اینترنت استفاده می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

 

چگونه یک استراتژی جامع دیجیتال ایجاد کنیم؟

  •  
  • پرسونا لازم دارید
  • تعیین اهداف بازاریابی میخواید
  • به ارزیابی در کانال های دیجیتال احتیاج دارید
  • برنامه ریزی کنید
  • ارند مدیاها (رسانه‌ها ی اکتسابی) را بررسی کنید
  • رسانه های پولی خود را بررسی کنید
  • جمع بندی کنید

 در یادگیری دیجیتال مارکتینگ شما برنامه ریزی و تحقیق خود را انجام دهید و در نهایت یک دیدگاه جامع از عناصر استراتژی بازاریابی دیجتال خود بدست آورید. همه مواردی که شما باید در نهایت داشته باشید عبارت‌اند از:

  • یک پروفایل شفاف از پرسونای مخاطبان
  • یک یا چند هدف خاص بازاریابی
  • فهرستی از رسانه‌های موجود ، اکتسابی و رسانه‌های پولی
  • بررسی رسانه‌های موجود ، اکتسابی و رسانه‌های پولی
  • ایجاد برنامه تولید محتوا برای حال و آینده

اکنون، وقت آن است که همه اینها را باهم ترکیب کنیم تا یک سند استراتژی یک پارچه ایجاد کنیم. بیایید دوباره به تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال بازگردیم: مجموعه‌ اقداماتی که به شما کمک می‌کند با استفاده از بازاریابی آنلاین به اهدافتان برسید.

 

تفاوت بین بازاریاب دیجیتال و مشاور دیجیتال

مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال دارای تجربه بسیار بیشتری است. مشاور بازاریابی دیجیتال خودش خویش فرماست و کارمند یک شرکت یا یک سازمان نیست. نقش اصلی یک مشاور بازاریابی دیجیتال طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است. همچنین بر اجرا و کار سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال نظارت می کند. حقوق و حق الزحمه مشاوران بازاریابی دیجیتال معمولا به صورت ساعتی یا پروژه ای پرداخت می شود و مانند سایر مشاغل این حوزه حقوق و دستمزد ثابت ندارند. 

یک متخصص بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال کار می کند. یک مدیر بازاریابی دیجیتال، تیمی از بازاریابان دیجیتال را در یک سازمان یا یک شرکت، هدایت و رهبری می کند. یک بازاریاب دیجیتال فریلنسر، بدون اینکه کارمند شرکتی یا سازمانی بشود خدمات بازاریابی را به آژانس ها یا مستقیم به کسب و کار ارائه می دهد.

 

در بازاریابی دیجیتال با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

دیجیتال مارکتینگ هم مانند سایر روش‌های دیگر دارای چالش‌هایی‌ست. سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش می‌خوانیم:

 

مشتریان همه جا پخش هستند: تنوع بسیار زیاد رسانه‌ها، وجود انواع مختلف دستگاه‌های دیجیتال با روش‌های بیان، روش‌های تبلیغاتی و نمایشی مختلف، که هر کدام در زمانی خاص و متفاوت با نوع دیگر و در موقعیتی خاص و متفاوت، استفاده می‌شود.

مشتریان بی‌محلی می‌کنند: جلب توجه مخاطب در رسانه‌های دیجیتال بسیار سخت‌تر شده است!

علاوه بر شرکت شما، بی‌نهایت شرکت دیگر در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان قیمت بودن این روش نسبت به روش‌های تبلیغاتی سنتی‌ست.

مشتریان مرموز شده‌اند: دسترسی به اطلاعات مخاطب سخت‌تر شده است! البته این اتفاق به خاطر امنیت بالای رسانه‌های دیجیتال نیست! موضوع چیز دیگری‌ست…

آن قدر اطلاعات به جا مانده از مشتریان در رسانه‌های دیجیتال زیاد شده که تحلیل “یک” نفر هم احتیاج به یک بررسی روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه دارد!!

برخی از موارد مهم در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال : بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

 روند بهینه سازی وب سایت شما به منظور رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است، بنابراین، این به معنی افزایش حجم ترافیک ساماندهی شده (یا آزاد) است که وبسایت شما دریافت می‌کند.

 

 نتیجه:

اکنون که با انواع کانال‌های بازاریابی دیجیتال و خصوصیات آن آشنا شدید، بد نیست تا با مهم‌ترین ویژگی آن یعنی مشاهده ترافیک وب‌سایت، آشنا شوید. این ویژگی به جهت مشخص‌ کردن تعداد دقیق کاربران جذب شده به سایت شما و زمانی که در وب‌سایت صرف می‌کنند، مفید است. به کمک مشاهده ترافیک وب‌سایت خود امکان مطلع شدن از تعداد صفحاتی که توسط مخاطبان مشاهده شده است، وجود دارد. این موضوع به بازاریابان کمک می‌کند تا انرژی و وقت خود را بر محصولات و خدماتی که میان مشتریان محبوب هستند بگذارند و بهتر موضوعات را اولویت‌بندی نمایند. این خصوصیت قابل‌ پیگیری بوده ولی در روش آفلاین، پس از ارائه بروشورها هرگز نمی‌توانید مخاطبین ویژه را شناسایی کنید.

 

منبع:

learndigital



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

«دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ به انگلیسی: Digital Marketing) یعنی بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اینترنت.»
بعد از این، دو خط دیگر هم می‌آید و از مزیت اینترنت به خاطر ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودنش می‌گوید. راستش این تعریف از دیجیتال مارکتینگ درست است، اما به نظر من باید کمی بیشتر و بهتر درباره‌اش نوشته می‌شد. برای همین، من هم پاراگراف زیر را برای تعریف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اضافه می‌کنم:

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی از طریق اینترنت. در بازاریابی ما از یک سری استراتژی و فوت و فن استفاده می‌کنیم تا پیام کسب و کارها را به مشتریان بالقوه برسانیم. حالا در این بازاریابی از مزایای اینترنت و کانال‌های آنلاین مثل وب، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی تبلیغات موبایلی استفاده می‌کنیم تا پیام‌مان را به جمعیت بیشتری از مشتریان بالقوه برسانیم. طبق آماری که منتشر شده، 56.7% جمعیت دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و این یعنی کلی فرصت!

چگونه از ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ بهره می‌گیرند

ایمیل مارکتینگ یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که در آموزش بازاریابی دیجیتال بسیاری از افراد آن را یاد می‌دهند به این دلیل که اهمیت دارد. اجرای آن، با سیستم هایی نظیر میلرلایت و میل‌چیمپ امکان پذیر است. پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی ایرانی میل‌چی و آونگ نیز در حال رقابت با سیستم‌های مشابه خارجی خود هستند. هم چنین برای این روش بازاریابی می‌توان از سرویس SMTP بر روی سرور اختصاصی استفاده کرد.
Email Marketing روشی است که کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند و به کمک پست الکترونیکی (Email) پیغام های تجاری خود را ارسال می کنند.
ارسال ایمیل باعث افزایش ارتباط کسب و کار با مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه می‌شود و افراد جدید را با کسب و کار آشنا خواهد کرد. البته بیشترین کاربرد Email Marketing در مراحل میانی و پایانی قیف بازاریابی (با هدف ریمارکتینگ و قدرت بخشیدن به ارتباط میان کسب و کار و مشتریان) مشخص می‌شود.

از چه ابزارهایی برای ایمیل مارکتینگ باید استفاده کرد؟
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی ، یکی از روش های سود آور بازاریابی دیجیتال است.
در این روش ما با ارسال ایمیل به شکل های مختلف کاربران و بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل میکنیم.
این تبدیل الزاما به یک باره نیست و میتواند در چندین قدم اتفاق بیافتد. برای مثال:

  • در قدم اول از کاربر یک ایمیل میگیریم و یک PDF ارزشمند برای او ارسال میکنیم.
  • در قدم دوم یک هفته بعد یک ایمیل درباره یک آموزش رایگان ، حرفه ای و مفید ارسال میکنیم.
  • در قدم سوم در یک ایمیل یکی از محصولات ارزان قیمت خود که ارزش زیادی هم دارد را معرفی میکنیم.
  • در قدم چهارم یک کد تخفیف عالی (ویژگی های کد تخفیف عالی : مدت زمان مشخص دارد + یک تفاوت محسوس در قیمت ایجاد میکند + دلیلی دارد مثلا به مناسب عید نوروز و …)
  • البته که توضیحات بالا فقط مثال بود و میتوان به شکل های مختلفی آن را تغییر داد.

در توضیحات بالا صرفا قصد داشتم تا حدودی شما را با ایمیل مارکتینگ آشنا کنم.

یک لیست ایمیل مارکتینگ بسازید

Email Marketing کارهای مختلف و پر تنوعی را تحت پوشش قرار می دهد. این کار ها، تبلیغات ایمیلی و ارتباط صمیمی و عمیق با مشتری ها از طریق ایمیل را شامل می شود.

به طور کلی زمانی می توانیم ایمیل مارکتینگ را شروع کنیم که در مرحله نخست یک فهرست ایمیل را در اختیار داشته باشیم. به عبارت دیگر یکی از مهمترین مراحل ساخت ایمیل مارکتینگ داشتن لیست ایمیل است.

باید توجه داشت که ساختن لیست ایمیل با خرید بانک ایمیل فرق دارد و دو مبحث کاملاً جدا هستند. خرید لیست ایمیل نه تنها سودی ندارد بلکه وقت شما را هدر می دهد. یک لیست ایمیل عالی لیستی است که مملوء از ایمیل هایی باشد که صاحبان آنها شخصا اجازه داده اند که ایمیل از جانب شما دریافت کنند.

برای ساخت لیست ایمیل عالی باید انگیزه هایی را برای صاحبان ایمیل ایجاد کنید تا آنها به جهت صدور مجوز برای دریافت ایمیل از جانب شما تشویق شوند. پس از آنکه مخاطبان اجازه دریافت ایمیل را صادر کردند نوبت به ایجاد انگیزه می رسد.

باید مطالب ارسالی شما در ایمیل ها کاملاً مخاطب پسند و بروز باشند تا مخاطبان هر روز تمایل بیشتری به دریافت ایمیل از جانب شما را داشته باشند.

نتیجه
زمانی که نرخ باز شدن ایمیل‌ها کم است، معمولاً واضح‌ترین مشکل این است که ایمیل‌های شما از پوشه اسپم مشترکان سر در می‌آورد. اگر اجازه مخاطبان را برای ارسال ایمیل کسب کنید و از کمک ESPها بهره ببرید، این مشکل به وجود نمی‌آید.

منبع:

inboundvalue



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , ایمیل مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال , یادگیری دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) شامل مجموعهٔ همهٔ ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات در بستر دیجیتال (از جمله اینترنت، موبایل، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

همانطور که گفته شد استراتژی های بازاریابی اینترنتی شامل 7 روش می‌شود که برخی از آن ها عبارتند از: بهینه سازی، بازاریابی از طریق موتور جستجوی گوگل، بازاریابی از طریق رپورتاژ آگهی، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی وابسته و ایمیل مارکتینگ.

در بازاریابی اینترنتی شما می‌توانید هم در اینترنت و هم در اپلیکیشن های مختلف بازاریابی کنید. قابلیت اپلیکیشن های مختلف این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا با استفاده از خلاقیت خود تبلیغات جدیدی را در شبکه های اجتماعی به وجود بیاورند. حال بیایید تا با استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شویم.

 

سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو): 

به فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو مثل گوگل، سئو (SEO) می‌گویند. هدف اصلی سئو افزایش ترافیک ارگانیک و رایگان به سایت است. هر آنچه که به عنوان محتوا (متن، ویدئو، اینفوگرافیک و...) در وبلاگ و صفحات وبسایت قرار می‌گیرد و باعث افزایش بازدید می‌شود در سئو مهم است. برای انجام پروژه‌های سئو در دیجیتال مارکتینگ باید در 3 بخش سئو فعالیت کرد: سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی یا تکنیکال.

 

استراتژی محتوا

چشم‌انداز، چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا، چارچوب اصلی استراتژی محتوا را می‌سازد. استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد.

 

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از روش‌های بسیار موثر در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است. در این روش مستقیما از ارسال ایمیل برای جذب مشتری استفاده می‌شود، نحوه انجام بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات در این روش بسیار حائز اهمیت است، چرا که هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و ارتباط با مخاطب به شکل مستقیم است.

 

بازاریابی به وسیله گوشی‌های هوشمند

به واسطه تلفن همراه هوشمند، کاربران در شبکه‌های موبایلی آنلاین با محصولات و خدمات آشنا شده و سپس برای خرید اقدام می‌کنند.

 

رپورتاژ آگهی

همانطور که در مقاله روش های موثر گفته شد یکی از راه‌های افزایش بازدید و ورودی سایت درج ریپورتاژ در سایت ها است و هدایت کاربران از سایت‌های دیگر به سایت خودتان است.

شما به راحتی با درج خبر در سایت های خبری معتبر و مرتبط میتوانید بک لینک های دائمی بگیرید. رایا مارکتینگ مجری درج خبر در بیش از 200 سایت خبری معتبر ایرانی، با تولید محتوای رایگان صفر تا صد کار را برایتان انجام خواهد داد. با درج ریپورتاژ به محتوای سایت خود نسیمی قدرتمند بورزید.

 

 از دیجیتال مارکتینگ چه می‌خواهید؟

باید اهداف خود را حتی در آموزش دیجیتال مارکتینگ چید. یعنی از همان نقطه ابتدایی وارد شدن در این حوزه. حالا باید در برنامه‌ریزی و ساخت اکشن پلن دیجیتال مارکتینگ سراغ اهداف بروید. بدون داشتن هدف مشخص، قابل اندازه‌گیری و معین تدوین استراتژی کار درستی نیست. اهداف را باید براساس بازه‌های زمانی دستیابی به آن‌ها در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کنید. معمولا اهداف کوتاه مدت و میان مدت در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت تعریف می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین اهداف به سوالات زیر پاسخ دهید و براساس مدل SMART هدف‌ها را بچینید:

  1.  چه زمانی باید به هدف برسیم؟
  2. به چه چیزی می‌خواهیم برسیم؟
  3. چطور هدف و نتیجه را اندازه‌گیری کنیم؟

 

با توجه به مدل اسمارت، هدف باید مشخص و خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط با کسب و کار و زمان‌بندی شده باشد. ما برای رسیدن به اهداف‌مان از مدل او کی آر استفاده می‌کنیم. در این مدل، اهداف را تعیین می‌کنیم و برای رسیدن به هر هدف، پروژه‌ای مشخص می‌کنیم. برای انجام این پروژه‌ها بازه‌های زمانی 3 ماهه در نظر می‌گیریم و هر دو هفته یکبار، مسیر انجام پروژه و رسیدن به هدف را بررسی می‌کنیم.

نتیجه:

علاوه بر این کسب و کار شما به یک استراتژی بازاریابی محتوای رقابتی و پایدار نیاز دارد تا در حالی که کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را با رسانه‌های سنتی ادغام می‌کند، با استفاده از قدرت محتوای آنلاین به لیدهای بیشتری دست پیدا کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. همانطور که سازمان‌ها به اهمیت تحول دیجیتال پی می‌برند و برای استفاده از آن در کسب و کار خود آماده می‌شوند، خیلی از کسب و کارها در حال استفاده از آن هستند و موفقیت‌های زیادی هم از این تحول به دست آورده‌اند. بنابراین، داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب برای عقب نماندن از رقبا و موفقیت بیشتر در این عرصه ضروری است.

منبع:

investopedia



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

محصول دیجیتال مزایا بسیاری دارد و بسیاری از هزینه ها مثل کاغذ، رفت و آمد مثل پست و غیره را به شدت کاهش داده است. از بلیط سینما بگیرید تا وجود من کارت برای سفر. محصولات دیجیتالی یا کالای مجازی، همواره کمک شایانی به صرفه جویی در منابع مختلف مثل کاغذ انجام داده است. شما دیگر بلیط سینما را بصورت کاغذی دریافت نمی کنید بلکه آن را دیجیتالی دریافت می کنید. دیجیتالی شدن محصولات و موارد وابسته به آن، ایده های بسیاری برای شروع کسب و کار فراهم کرده است. فرض کنید شما آموزش های آنلاین خود را به فروش گذاشته اید. با توجه به استقبال مردم، شما باید یک پشتیبان و یا تیم فروش برای این کار داشته باشید.

محصولات دیجیتالی که کاربردهای بسیاری دارند در بازاریابی و مارکتینگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. مبحث مارکتینگ یکی از مباحث عمیقی است که در آن بخش های متنوعی وجود دارد.

 

نقش بازاریابی دیجیتال چیست؟

دنیای دیجیتال امروز به یک غول ارتباطی تبدیل شده که نه تنها نیاز ها را برطرف می کند بلکه نیاز آفرینی هم می کند. شرکت ها با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال چیزی را می فروشند که مشتری به آن نیازی ندارد و با ساخت تصور زندگی با کیفیت تر به همراه یک محصول، می توانند آن را به فروش برسانند.

ترکیب این نیاز های روانشناختی با علم روز بازاریابی، این امکان را فراهم کرده تا بتوان پیام درست را در لحظه درست و در مکان مناسب به دست مخاطب هدف رساند. این یعنی فروش بدون درگیر شدن با مکان های فیزیکی بیشتر و سهولت برای انتخاب مشتری؛ یعنی حداکثر بهره وری.

 

مرحله جستجو

نقش دیجیتال مارکتینگ در این مرحله به چند بخش قابل تقسیم است. اول باید مقالات یا ویدیو مطابق نیاز شما تهیه و منتشر کرده باشد. این بخش کار همان بازاریابی مبتنی بر محتوا است. دوماً وبسایت یا هر نوع بستر دیگری که برای انتشار محتوا در نظر گرفته شده باید سئو (SEO) باشد. به زبان ساده یعنی صفحه یا وبسایت در میان هزاران نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی بگیرد.

 

مرحله مقایسه

وقتی چند فهرست و راهنماها را خواندید حالا وقت مقایسه کردن مدل‌ها است. نام سه مدل پیشنهادی را جستجو می‌‌کنید. در جستجو روی اولین لینک که یک تبلیغ است کلیک می‌کنید. تبلیغات داخل گوگل از سرویس گوگل ادز مدیریت و اجرا می‌شوند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تبلیغات را طوری بهینه‌سازی کند که در میان نتایج جستجو به صورت هدفمند به مشتریان بالقوه نمایش داده شود.

معمولاً در جستجوها به یک نتیجه اکتفا نمی‌کنیم و چندین تب همزمان باز می‌کنیم. وقتی چندین گزینه وجود دارد، جزئیات اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. در این مرحله کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مطمئن شود که اطلاعات موردنیاز کاربر در دسترس هستند و در کل تجربه کاربر رضایت‌بخش باشد.

 

ترغیب به خرید

بعد از کلی تحقیق به یک انتخاب نهایی می‌رسید. قیمت‌ها، گارانتی و لوازم جانبی را هم بررسی می‌کنید و در نهایت تصمیم می‌گیرید از یک فروشگاه نه چندان مشهور خرید کنید.

در مراحل خرید کارها به خوبی پیش می‌رود و پیامکی دریافت می‌کنید که ثبت سفارش را تایید می‌کند.

 

 ابزارهای و مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ

 در تعریف دیجیتال مارکتینگ بیان کردیم که بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال.

یاد گرفتن مهارت‌های بازاریابی دیجیتال و کارکردن با هر یک از این ابزارها از وظایف یک دیجیتال مارکتر است. تعداد ابزارها برای آموزش آنلاین بازاریابی دیجیتال و اجرای درست آن زیاد است که تعدادی از آن را آورده‌ایم:

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)

بازاریابی محتوا

 بازاریابی درونگرا

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 استراتژی محتوا

 تبلیغات کلیکی

ایمیل مارکتینگ

 تولید محتوا

بازاریابی ویروسی

همکاری در فروش

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

منظور از استراتژی دیجیتال استفاده از یک برنامه منظم برای پیش برد اهداف تبلیغات در رسانه های دیجیتال است. با یک استراتژی خوب شما می توانید بازخورد عالی برای کسب و کار خود بدست آورید.

اما برای اکثر مشتریان این سوال پیش می آید که بازخورد بازاریابی دیجیتال کوتاه مدت است یا بلند مدت؟

در جواب این سوال باید بگویم که بازاریابی دیجیتال برای برندها و کسب و کارهای نوظهور زمان بر است و برای گرفتن اولین بازخوردها به سه ماه کار تبلیغاتی نیاز دارد. برای همین منظور است باید در ساخت پکیج های تبلیغاتی در رسانه های دیجیتال برآورد کار را در بازه های حداقل ۳ ماهه تعیین کرد.

 

 نتیجه‌گیری

یکی از اصلی ‌ترین شیوه‌ های خرید مردم، خرید در فضای آنلاین (مجازی یا الکترونیک) است، فضایی که امروز بیشتر وقتشان را صرف آن می کنند. علم بازاریابی همواره به ارتباط با مخاطبان در بهترین مکان و زمان تاکید دارد پس جایی که مردم بیشتر وقتشان را صرف آن می ‌کنند، بهترین جای ملاقات شما با آنهاست. دیجیتال مارکتینگ به تمام تلاش های بازاریابی و تبلیغات که از مجاری‌ دیجیتال مانند وب ‌سایتها، موتورهای جستجو، رسانه‌ های اجتماعی، ایمیل، برنامه‌ های موبایل و … استفاده می‌ کند، گفته می ‌شود.

منبع:

mailchimp



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

گسترش فناوری اطلاعات، اینترنت و ابزارهای ارتباطی و در کنار آن رواج شگفت‌انگیز وب و شبکه های اجتماعی باعث شد بازاریابی دیجیتالی به یک ابزار قدرتمند در دنیای کسب و کار تبدیل شود. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به عنوان زیر مجموعه ای از دو حوزه کاری مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات به وجود آمد. اما با گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در قالب رشته ای مجزا کار خود را ادامه داد.
اگرچه تعریف دقیقی از دیجیتال مارکتینگ در اختیار نداریم اما می توانیم آن را مجموعه ای از ابزارها و فعالیت های بازاریابی در نظر بگیریم، مجموعه ای که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال استفاده می شود. در واقع امروزه فضای مجازی شرایطی فراهم کرده است که بازاریابی تعاملی کاربرد بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد زیرا با وجود بسترهایی مانند ایمیل، وبسایت ها و شبکه های اجتماعی، الگوی رفتار مشتریان تغییر کرده است.

چرا باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟
از زمان روی کار آمدن اینترنت و فضای مجازی، دنیا دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و تقریبا هیچ حوزه‌ای را نمی‌توانیم پیدا کنیم که تحت تاثیر اینترنت قرار نگرفته باشد. امروزه بیش از صدها میلیون فروشگاه ایترنتی در سراسر جهان وجود دارد و وارد شدن به این حوزه هر روز در حال ساده‌تر شدن است و افراد می‌توانند به هر نحوی در آن به کسب و کار بپردازند. اما کسب و کار در اینترنت مانند هر حوزه‌ی دیگری، تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود را دارد و اگر بتوانید به صورت یک حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنید، میزان درآمد شما نیز روز به روز افزایش خواهد داشت.

دیجیتال مارکتینگ امروزه یکی از حوزه‌هایی هست که وسعت بسیار زیادی داشته و می‌توان به روش‌های مختلف از آن استفاده کرد. دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ را برای علاقمندان به این حوزه ایجاد شده تا بتوانید به صورت حرفه‌ای به این حوزه وارد شوید و به کسب درآمد بپردازید. با مطالعه مقالات این دوره های آموزشی به درآمد بسیار بالا از کسب و کار خود برسید و یا به عنوان یک دیجیتال مارکتر به فعالیت بپردازید.

ویژگی رشته دیجیتال مارکتینگ
ویژگی این رشته را می توان در این بیان کرد که به شما دیدگاهی متفاوت اعطا می کند. شما می توانید با دید بازتری به مسائل اطراف و بازاریابی داشته باشید و همچنین از رقبای خود پیشی بگیرید و زودتر پیشرفت کنید. بازاریابی یا مارکتینگ به مجموعه ای از فرایند ها در قالب نهادها و سازمان ها است که با توجه به پرسونای مخاطب عمل می کند که می تواند فروش محصول و یا ارائه خدمات باشد.
همانطور که تا حدودی متوجه شدید بازاریابی چیست، این مفهوم را می توان یک علم و هنر نامید! هنر فروش، هنر تبلیغات و هنر متقاعد کردن مشتری از هنر های یک بازاریاب می باشد که با استفاده از مهارت های خود قادر به پیشرفت خود و مجموعه خود می شود.
اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهیم این است که دانشگاه‌ها ذاتاً نگاه متفاوتی به حوزه‌های علمی، تخصصی و مهارتی دارند. با مروری به دانشگاه‌های بزرگ و مطرح جهان می‌بینیم که بسیاری از دانشگاه‌ها وظیفه‌ی اصلی خود را آموزش ابزارها نمی‌دانند. بلکه بیشتر در پی این هستند که زیربنای فکری دانشجو را در حوزه‌های مختلف تقویت کنند.

انواع بازاریابی یا مارکتینگ
تا به اینجا توضیحاتی در ارتباط با بازاریابی چیست دریافت کرده اید، حال امری طبیعی است که مارکتینگ هم انواعی داشته باشد. در ادامه قصد داریم تا با انواع بازاریابی ها آشنا شویم. متقاعد کردن مخاطب برای خرید محصول شما است.

بازاریابی B2C یا کسب و کار برای مصرف کننده به معنای این است که مخاطب هدف مصرف کننده مستقیم محصول و یا خدمات می باشد. با توجه به نوع محصول چرخه فروش برای بازاریابی B2C می تواند بسیار کوتاه باشد. اکثر تبلیغات موجود بر اساس تبلیغات B2C هستند. مثل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغ یک نوع نوشیدنی که در تلویزیون آن را می بینید و تصمیم به خرید آن از یک سوپر مارکت می گیرید.

بازاریابی B2B
بازاریابی B2B مخفف (Business to Business) یا تجارت به تجارت می باشد که مخاطب هدف شما شرکت ها می باشند. به طور خلاصه به معاملات انجام شده بین دو بازاریابی بازاریابی B2B می گویند.

بازاریابی سنتی (Traditional marketing)
بازاریابی سنتی همانطور که از نامش پیدا است، بازاریابی ای است که به مارکتینگ قبل از ظهور اینترنت و کالاهای دیجیتالی مربوط می شود. البته برخی منابع تبلیغاتی مثل رادیو مارکتینگ تبلیغاتی را جزو تبلیغات سنتی می دانند.

بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing)
بازاریابی برونگرا واژه ای که از سن آن حدود 20 سال می گذرد، با نام های مختلفی مثل بازاریابی مزاحم یا بازاریابی وقفه انداز این مارکتینگ را می شناسند. ازاریابی برونگرا را با ذکر دو مثال برای شما توضیح می دهیم:

  • فرض کنید در حال رانندگی هستید که ناگهان به یکی از بنرهای تبلیغاتی جذاب برخورد می کنید و فکرتان به سمت آن تبلیغ می رود.
  • فرض کنید در حال دیدن یک ویدیو در یوتیوب هستید که ناگهان تبلیغی برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

بنابراین ابزارهای مبتنی بر فضای مجازی می تواند کسب وکارهای اینترنتی را تحلیل کند تحلیل کاربردی رفتار مشتریان باعث انتشار تبلیغات در زمان مناسب برای طیف مشخصی از مشتریان می شود. همین نکته باعث جذب مشتریان و معرفی موفقیت آمیز محصولات و خدمات در بستر وبسایت ها، ایمیل، اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی مختلف می شود.

منبع:

investopedia



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و تأثیرگذاری آنهاست. تفاوت این است که شما این کار را به صورت آنلاین از طریق ترکیبی از کانال های بازاریابی دیجیتال انجام می دهید که شامل محتوای ویدیویی، پست های رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات وب و رسانه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو می شود.  

 

شرکت‌ها به جای استفاده از استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و نامه‌های تبلیغاتی ارسالی به محل اقامت مصرف‌کنندگان، از طریق روش‌های فوق به اهداف خود دست می‌یابند. برای درک بهتر از مفاهیم زیر بهتر است یک دوره آموزش دیچیتال مارکتینگ کاربردی ببینید.

 

گوگل بزرگترین و محبوب ترین موتور جستجو در جهان است. گوگل که متعلق به شرکت مادرش آلفابت است، با بیش از 90 درصد سهم بازار در سراسر جهان، بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد. گوگل با تمام ویژگی‌هایش که شامل الگوریتم‌های پیچیده، خزیدن مؤثر، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی می‌شود، نتایج جستجوی عالی را نه تنها در موتور جستجوی خود ارائه می‌کند، بلکه به برخی موتورهای جستجوی دیگر نیز قدرت می‌دهد. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که برای جستجوی وب سایت ها در اینترنت بر اساس پرس و جوی جستجوی کاربر طراحی شده است. نتایج را در پایگاه داده خود جستجو می‌کند، آنها را مرتب می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های جستجوی منحصربه‌فرد فهرستی مرتب از این نتایج ایجاد می‌کند. این فهرست صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) نامیده می شود. برای اطلاعات بیشتر یه سایت Mangool مراجعه کتید.

تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و اسنپ چت به کاربران این امکان را می دهند که برای تبلیغات بازاریابی رسانه های دیجیتال در سایت خود هزینه پرداخت کنند. تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی بین مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما اطلاعی نداشته باشند، عالی است.

 

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو که معمولاً به عنوان SEO شناخته می شود، تکنیکی است که توسط متخصصان بازاریابی رسانه های دیجیتال برای رتبه بندی صفحات و پست های وبلاگ به صورت ارگانیک در SERP ها استفاده می شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سئو به مهارت و دانش بیشتری نسبت به تبلیغات جستجوی پولی نیاز دارد و می تواند زمان بر باشد.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی رایگان و ارگانیک برای استفاده از پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی کسب و کار خود از طریق ابزارهای دیجیتال است. متأسفانه، بازاریابی ارگانیک کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی زمان و تلاش بیشتری نسبت به تبلیغات پولی می گیرد. با این حال، زمانی که با بودجه محدودتری کار می کنید، می تواند بسیار موثر باشد. بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که می توانید از آن استفاده کنید، حتی اگر برای آن هزینه ای پرداخت نکنید.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) تجربه کاربر آنلاین را بهبود می‌بخشد تا تعداد کاربرانی را که یک عمل مورد نظر به نام تبدیل را انجام می‌دهند، به حداکثر برساند. این کار می تواند به همین سادگی باشد که آنها را وادار به کلیک روی یک پیوند و ثبت نام در خبرنامه شما کنید. کسب‌وکارها اغلب از CRO برای دریافت سرنخ، چت، تماس و فروش از ترافیک وب‌سایت موجود خود استفاده می‌کنند و این تبدیل‌ها را افزایش می‌دهند.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصطلاحات گسترده دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا هرگونه تلاش بازاریابی دیجیتالی را پوشش می‌دهد که از دارایی‌های محتوا (پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوها و غیره) برای ایجاد آگاهی از برند یا افزایش کلیک، سرنخ یا فروش استفاده می‌کند. مهمتر از همه، وقتی این عناصر را به درستی ترکیب می کنید، یک استراتژی بازاریابی آنلاین واضح برای کسب و کار خود ایجاد می کنید.

 

فهمیدن اینکه چه چیزی باید برای بازاریابی دیجیتال خرج کنید به این معنی است که ابتدا باید اهداف خود را روشن کنید. نحوه رویکرد شما به بازاریابی دیجیتال بسته به اینکه هدف نهایی شما افزایش کلیک، تبدیل، سرنخ، فروش، درآمد یا یک ROI خاص باشد، می تواند کمی متفاوت باشد.

 

هدف نهایی هر تلاش بازاریابی باید ROI باشد. اگر بازاریابی دیجیتال درآمد سودآوری برای کسب‌وکار شما ایجاد نمی‌کند، استراتژی‌های بازاریابی آنلاین شما با مصرف‌کنندگان همخوانی ندارد. در آن مرحله، توسعه یک رویکرد جدید عاقلانه خواهد بود.

 

کلیک‌ها و تبدیل‌ها عالی هستند، اما شرکت شما از کلیک‌ها یا تبدیل‌ها درآمدی کسب نمی‌کند. فروش باعث ایجاد درآمد می شود.

ن موضوع، اولین چیزی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد بودجه بازاریابی دیجیتال خود تعیین کنید این است که چقدر درآمد دارید. می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد میزان هزینه تبلیغات برای رسیدن به هدف درآمدی خود استفاده کنید.

کطالب این فسمت از سایت Disruptive بر گرفته شده است.

 

چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر در دنیای امروزی که به طور فزاینده ای مبتنی بر وب است، فقط یک امر ضروری نیست. انجام این کار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، حتی اگر کاملاً تازه وارد بازی شده باشید. در اینجا نگاهی به نحوه شروع است. 1. اهداف و مقاصد روشنی را تعیین کنید بدون یک هدف مشخص، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیزی نیست جز شلیک در تاریکی که ممکن است به هدف برخورد کند یا نکند. بنابراین سفر خود را با فهمیدن اهداف خود آغاز کنید، زیرا آنها کانون تمام تلاش های آینده شما خواهند بود. به خاطر داشته باشید که اهداف محکم هرگز مبهم نیستند. آنها نه تنها قابل دسترس و خاص هستند، بلکه قابل اندازه گیری هستند. در غیر این صورت، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که حتی به سمت هدف خود پیشرفت کرده اید، چه رسد به اینکه به آن رسیده اید. 2. پرسونای مشتری خود را بسازید در گذشته، تمام چیزی که یک بازاریاب دیجیتال واقعاً برای ایجاد یک کمپین قوی نیاز داشت، اطلاعات کافی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به جمعیت هدف خود بود. (به جزئیاتی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق یا حرفه فکر کنید.) اما این روزها، استراتژی شما واقعاً کامل نیست مگر اینکه مجموعه‌ای از شخصیت‌های خریدار را در گوشه خود داشته باشید. شخصیت های خریدار هویت های نیمه تخیلی هستند که نماینده یک یا چند مشتری مورد نظر شما هستند. آنها کار را برای بازاریابان آسان‌تر می‌کنند تا خود را به جای مشتریان قرار دهند و بهتر است با مصاحبه با اعضای واقعی گروه هدف ایجاد شوند. مراحل سفر خریدار برای درک بهتر انواع مختلف محتوایی که باید در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید، به هر مرحله از آن و راه حلی که می توانید استفاده کنید می پردازیم. مراحل سفر خریدار اطلاع آگاهی اولین قدم در سفر هر خریدار است، زیرا آنها شروع به شناسایی مشکلی که با آن روبرو هستند و راه حل های ممکن برای آن می کنند. این مرحله اغلب شامل تحقیقات گسترده توسط مشتری می شود، زیرا آنها کاملاً مطمئن نیستند که چه می خواهند. بنابراین، اینجا جایی است که شما وارد عمل می شوید تا به آنها کمک کنید تصمیم بسیار هوشمندانه تری بگیرند. از آنجایی که مشتریان شما در حال تحقیق در مورد مشکل هستند، به محتوایی نیاز دارند که دقیق باشد و به آنها کمک کند تا موقعیت خود را بهتر درک کنند. می‌توانید این اطلاعات را از طریق پست‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، مطالعات تحقیقاتی، کتاب‌های الکترونیکی، و حتی پست‌های وبلاگ و موارد دیگر در اختیار آنها قرار دهید. البته اولویت شما در هر یک از این موارد باید اطلاع رسانی به مشتریان از وضعیت آنها باشد نه اینکه محصول یا خدمات خود را بفروشید. شما باید این تصور را ایجاد کنید که واقعاً به مخاطبان خود اهمیت می دهید و این محتوا کمتر شبیه بازاریابی یک محصول و بیشتر شبیه محتوای اطلاعاتی است. توجه در نظر گرفتن گام بعدی در سفر خریدار است و تا به حال آنها به خریدارانی رسیده اند که راه حل مشکل خود را می دانند. این بدان معناست که آنها اکنون به دنبال فروشندگانی هستند که بتوانند راه حل هایی برای آنها ارائه دهند. در این حالت، خریدار ممکن است از شرکت شما اطلاع داشته باشد اما به دنبال گزینه های دیگر باشد یا اصلا شرکت شما را نشناسد. برای خریدارانی که وارد مرحله بررسی شده اند، باید دیدگاه محتوا و همچنین نوع محتوایی را که برای آنها ارسال می کنید تغییر دهید. در حالی که در مرحله آگاهی به افرادی اشاره می‌کردید که چیز زیادی یا چیزی درباره منبع منبع نمی‌دانستند، در اینجا مخاطبان هدف شما می‌دانند که چه می‌خواهند و اکنون به دنبال فرصت‌های بالقوه هستند. برای توضیح بهترین گزینه ها باید از فیلم ها، مقالات مقایسه، مطالعات موردی و راهنمای متخصص استفاده کنید. تصمیم گیری زمان آن رسیده است. این مشتریان اکنون پس از انجام تحقیقات فراوان در مورد کاربرد آن و موارد دیگر، مایل به خرید یک محصول هستند. اما اکنون آنها فقط به محصولات نگاه نمی کنند. آنها به دنبال شرکت ها و برندهایی هستند که مایل به ارائه آنچه می خواهند باشند. در اینجا می توانید رویکرد تبلیغاتی بیشتری برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا آنها بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. شما باید از محتوایی استفاده کنید که کاملاً نشان دهنده برند شما و شخصیت اطراف آن باشد. محتوایی که با این مرحله خاص در سفر خریدار به خوبی کار می کند، توصیفات، مقایسه محصول، نمایش محصول و حتی بررسی محصول است. این نوع محتواها می توانند در متقاعد کردن مخاطبان شما برای به دست آوردن محصول شما به دلیل نقطه فروش منحصر به فرد آن بسیار مؤثر باشند  برای اطلاعات بیشتر به سایت  Rockcontent مراجعه کنید.

 منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده شده، تبلیغات روشی برای برقراری ارتباط با مخاطب است. امروزه با ظهور مفهوم آموزش دیجیتال مارکتیگ، تبلیغات آنلاین رونق چشمگیری پیدا کرده است. یکی از مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری است. در این قسمت از بلاگ مدیااد به بررسی مفهوم تبلیغات بنری و معایب و مزایای آن پرداخته شده و همچنین با تبلیغات همسان مقایسه شده و ذکر شده که چرا تبلیغات بنری نسبت به تبلیغات نیتیو بازدهی پایین‌تری دارند.


تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را می‌توان به زبان ساده‌تر این‌گونه تعریف نمود: اجرای تبلیغات در سایت‌های پربازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی از برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وبسایتتان نیز می‌شود. این نوع بنرهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند. ویکی پدیا تبلیغات بنری را اینگونه تعریف کرده است:

بنر تبلیغاتی در دل یک وبسایت جای میگیرد که بیشتر توسط شبکه های تبلیغاتی در یک سری وب‌سایتها به منظور افزایش ترافیک منتشر میشود.

در ادامه یک نمونه از بنر تبلیغاتی که توسط شبکه تبلیغاتی مدیااد منتشر شده است آورده‌ایم:

بنر تبلیغاتی چیست
با توجه به توضیحاتی که در رابطه با تعریف تبلیغات بنری آورده شده است بهتر است بگوییم در کل هدف از این نوع تبلیغات بنری چیست؟

۴ مورد از اهداف تبلیغات بنری
اهداف تبلیغات بنری

جذب مخاطبین بیشتر
معرفی تخفیفات و پیشنهادات در رابطه با محصول و سرویس موردنظر
افزایش ترافیک وبسایت
افزایش آگاهی از برند
حال بهتر است در ادامه مقاله به بررسی مزایا و معایب این نوع تبلیغات بپردازیم:

مزایای تبلیغات بنری
تبلیغات بنری میزان آگاهی از برند (Brand Awareness) را بالا می‌برند. وقتی به وسیله مخاطبان بیشتری دیده می‌شوید، اشخاص بیشتری با برند و کار شما آشنا می‌شوند و میزان استفاده از محصول یا خدمات شما نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر با کلیک بر روی تبلیغات بنری شما اطلاعات مفیدی به دست بیاورند، علاقه‌مند می‌شوند و به شما اعتماد خواهند کرد. ۳ مورد از مزایای تبلیغات بنری:

به دلیل امکان استفاده از گیف در تبلیغات بنری، میزان جذب کاربر به این نوع تبلیغات افزایش پیدا خواهد کرد.
میتوان روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را رصد کرده و از آن گزارش تهیه کرد و آن را بهینه کرد.
با کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی میزان بازدید سایت افزایش خواهد یافت.
معایب تبلیغات بنری
تبلیغات بنری ممکن است در هر شرایطی کاربردی نباشند و گاها معایبی به همراه دارند:

تبلیغات بنری با وجودی‌که بازدید سایت شما را افزایش میدهد ولی ممکن است مشتریان و مخاطبین هدفمندی را ایجاد نکند.
باعث ایجاد کلیک غیر هدفمند می‌شود که ممکن است نرخ پرش سایت را افزایش دهد.
استفاده بیش از حد از بنر تبلیغاتی باعث آزار بازدیدکننده سایت خواهد شد.
برای ساخت بنر جذاب، نسبتا هزینه زیادی صرف خواهد شد.
ممکن است به دلیل حجم زیاد مطالب سایت، تبلیغ موردنظر در سایت مورد توجه قرار نگیرد و از دید کاربر مخفی بماند.
با توجه به معایب تبلیغات بنری و کاهش میزان استفاده آن در جهان، مدل تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) در حال جایگزینی با تبلیغات بنری است که در ادامه به معرفی این نوع تبلیغات و همچنین مقایسه آن با تبلیغات بنری میپردازیم.


انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری می‌توانند تصاویری ثابت یا متحرک باشند. به عنوان مثال تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات بنری است که در آن تبلیغ‌دهنده در ازای کلیک انجام شده به روی تبلیغ خود به رسانه ناشر هزینه پرداخت می‌کند. اما تبلیغات بنری در قالب‌های دیگری نیز به کاربران نمایش داده می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

تبلیغات نمایشی Interstitials
این تبلیغات، از آن نوعی هستند که به‌صورت تمام‌صفحه قبل از نمایش محتوای وبسایت و در میان فعالیت‌های کاربران، به آنان نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات بنری اسپانسرشیپ (Sponsorship)
تبلیغ‌دهندگان در ازای این نوع تبلیغ پول می‌پردازند و مدل آن مانند لوگوی یک برند است که در طراحی سایت جای می‌گیرد. این نوع آگهی، از نوع تبلیغات نیتیو نیز محسوب می‌شود.

تبلیغات بنری Rich media ads
یک مدل از این تبلیغات ویدئوهایی هستند که هنگام بارگذاری صفحه به شکلی ناگهانی به کاربر نشان داده می‌شوند. مدل دیگری که برای کاربر مزاحمت ایجاد نمی‌کند و از این رو محبوب‌تر است، پخش تبلیغاتی است که فقط در صورتی متحرک می‌شوند که نشانه موس کاربر روی آن برود، در غیر این‌صورت ثابت هستند.

تبلیغات بنری Overlays
این تبلیغات بنری در بالای صفحات وبسایت‌ها نمایش داده می‌شوند و می‌توانید با کلیک بر روی ضربدر کنارشان، آن‌ها را ببندید.

تبلیغات بنری ریتارگتینگ (Retargeting)
این نوع از تبلیغات به معنای بازگرداندن مخاطب پیشین، به وبسایت شماست. کسانی که خرید یا ثبت نامی را نیمه‌کاره رها کرده‌اند اما با یادآوری شما به وسیله تبلیغات ریتارگتینگ، به سایت بازمی‌گردند و فعالیتشان را کامل می‌کنند. با این نوع از تبلیغات، معمولا مشتریان وفاداری به دست می‌آید.

تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) چه نوع تبلیغاتی هستند؟
تبلیغات همسان (نیتیو) به تبلیغاتی گفته میشود که با محتوای سایت همخوانی و یکپارچگی دارند به طوریکه که کاربر هنگامیکه در حال مشاهده سایت است به این مطالب برخورد میکند و زمانیکه برروی آن کلیک میکند وارد سایت صاحب آن محصول یا سرویس میشود که در واقع هدف آن این است که خواندن مطلب توسط کاربر را قطع نکند و از نظر بصری کاربر را اذیت نکند.

در بلاگ مدیااد بخوانید: تبلیغات همسان چیست و در نقاط مختلف دنیا چگونه است؟
۳ فرمت اصلی تبلیغات نیتیو
۱- تبلیغات درون متنی
۲- تبلیغات اسپانسری شبکه‌های اجتماعی
۳- تبلیغات به صورت مطالب پیشنهادی

تعریف تبلیغات همسان

تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان ؟ تفاوت این دو در چیست ؟
باتوجه به تعاریفی که از تبلیغات نیتیو و بنری داشتیم و این نکته که در سراسر دنیا تبلیغات نیتیو نتیجه و کارایی بهتری را از خود نشان داده است خوب است که نگاهی به تفاوتهای این دو نوع تبلیغات داشته باشیم تا بتوانیم برای اجرای تبلیغات به منظور هدر ندادن هزینه، مدل تبلیغاتی مناسب‌تری را انتخاب کنیم.

تفاوت تبلیغات بنری و تبلیغات همسان
تبلیغات نیتیو
یکسان بودن تبلیغات نیتیو با محتوای سایت
نرخ کلیک بالا (میانگین ۰.۲ درصد)
مناسب برای افزایش ترافیک وبسایت
هزینه کلیک ایده آل و پایین
عدم ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده سایت
تبلیغات بنری
جدا بودن تبلیغ با دیگر محتوای سایت
نرخ کلیک پایین (میانگین ۰.۰۵ درصد)
کاربر را مجبور به کلیک کردن میکند

اشتباه کسب و کارهای ایرانی در انتخاب مدل تبلیغاتی همسان یا بنری
با توجه به جدید بودن تبلیغات همسان در ایران، بیشتر کسب و کارهای ایرانی هنوز هم استفاده از تبلیغات بنری را ترجیح میدهند و گمان می‌کنند تبلیغات بنری بازدهی بالایی دارد. ولی با توجه به آماری که از گوگل ترند آورده شده است، افت بسیار زیاد تبلیغات بنری در سالهای اخیر به خصوص در جهان محسوس بوده و روند نزدیک شدن تبلیغات همسان به تبلیغات بنری رو به افزایش است.

 

دلیل استفاده از تبلیغات همسان از زبان مدیااد
باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با تفاوت تبلیغات بنری و همسان و عملکرد آنها داده شد، پیشنهاد مدیااد به عنوان یک شبکه تبلیغاتی استفاده از تبلیغات همسان (تبلیغات نیتیو) است که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری و نمایش در مرتبط‌ترین رسانه‌ها، اثربخشی بیشتری را در دنیای تبلیغات آنلاین برای شما به همراه دارد. برای شروع کمپین تبلیغات همسان به پنل تبلیغ دهنده مدیااد مراجعه کرده و با ایجاد یک کمپین نتیو یا همسان، تبلیغات خود را شروع کنید. در این مسیر همواره تیم پلتفرم تبلیغات اینترنتی مدیااد همراه شما می باشد.

تبلیغات همسان مدیااد

انواع تبلیغات جدیدتر
حالا در سال ۲۰۲۱، همانطور که انتظار می‌رفت، تبلیغات شکل تازه‌تری به خود گرفته‌اند و در انواع جدیدتری وجود دارند. از جمله آن‌ها تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ و تبلیغات عملکردی (پرفورمنس مارکتینگ) است:

تبلیغات کلیکی به تبلیغاتی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای کلیک انجام شده به روی تبلیغات خود در رسانه‌های ناشر، هزینه پرداخت می‌کنند. در این روش تبلیغ‌دهندگان برای نمایش‌هایی که منجر به کلیک نمی‌شوند هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
ریتارگتینگ به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن، کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده‌اند یا با وبسایت شما تعامل داشته‌اند را با انواع تبلیغات آنلاین در سراسر فضای وب هدف‌گیری می‌کنید.
تبلیغات عملکردی به روش‌های بازاریابی آنلاینی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای انجام اکشن (Action) مورد نظرشان به شبکه تبلیغاتی یا رسانه نمایش‌دهنده تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنند. به بیانی دیگر، این نوع پرفورمنس مارکتینگ تنها به نتیجه حاصل از تبلیغات توجه دارد.

منبع:مدیا اد



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد