نوشته شده توسط : یوسفی

gdgdgdhdh



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری بازاریابی دیجیتال وقت بگذارید. احتمالاً شما هم چنین جملاتی (یا مشابه آن‌ها) را زیاد شنیده‌اید: 

«شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.»

«شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی اول گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.»

 

سئو یعنی چه؟

 کلمه SEO از کنار هم قرار دادن حروف اول کلمات Search Engine Optimization گرفته شده است. Search Engine Optimization یعنی "بهینه سازی برای موتورهای جستجو "

بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که اگر به‌ درستی انجام شوند منجر به بهتر شدن جایگاه سایت در موتورهای جستجو ( به خصوص گوگل ) و افزایش بازدید سایت و هدایت ترافیک بیشتر می‌شوند. به طور کلی، سئو هر کاری است که برای بالا بردن رتبه سایت در موتور جستجو انجام می‌دهید. اگر کلمه کلیدی محصول خود را با هدف رتبه بهتر در پاراگراف‌های خود بنویسید، احتمالا سایت بهینه‌سازی می‌شود. اما سئو تنها یک یا دو چیز را شامل نمی‌شود، سئو مجموعه تاکتیک‌هایی را شامل می‌شود که همه با هم به بهبود وبسایت شما کمک می‌کنند.

 

درک هدف کاربر در گوگل و جستجوکردن اهمیت دارد

شاید برایتان سؤال شده باشد که منظور ما از عبارت گوگل به دنبال ارائه بهترین خدمات است، چه بوده است؟ باید بگوییم گوگل قصد دارد که به نیاز مخاطبین خود با معرفی سایت هایی با محتوای متن کامل تر، مؤثرتر، دل نشین و خواناتر پاسخی کامل بدهد و آن ها را به خوبی به هدف از جستجویشان برساند.

بنابراین یکی از مهم ترین کارهایی که در سئو باید بر آن متمرکز شوید، تنظیم محتوای متن هایی کارآمد برای وب سایت هاست. توجه داشته باشید که متن شما باید حاوی اطلاعاتی صحیح و معتبر، خوانا و قابل فهم باشد به گونه ای که افراد پس از مطالعه آن به هدف خود از جستجو دست یافته باشند و از هرگونه جستجو دیگری بی نیاز شوند. بگذارید برای فهم بیشتر برایتان مثالی بزنیم.

یعنی سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به طور کلی معرفی کرده باشد به طوری که مخاطب از هرگونه جستجوی دیگری بی نیاز شود. این تعریف جامع باید شامل شرح کامل انواع سئو، مزایا و معایب سئو، چگونگی به کارگیری سئو، انواع تکنیک های سئو و… باشد.

 

برای سئو چه مواردی را باید رعایت کرد؟

به بیان عامیانه، اگر می خواهید سئو سایت خود را “بترکانید،” باید سه کار را همزمان انجام دهید:

  • On-site optimization

سئو در صفحه به شما می‌گوید چطور وبسایت خود را زمانی که صفحه‌های خاصی را می‌سازید، بهینه‌سازی کنید. فاکتورهایی چون عناوین، زیرعنوان‌ها، url، متا تگ‌ها در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

 

  • off-page SEO

سئو خارج از صفحه که به آن سئو خارج از سایت نیز می‌گویند، به روش‌های بهینه‌سازی سایت با استفاده از ابزار بیرونی اطلاق می‌شود. وبلاگ‌ها، فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، همه می‌توانند سئوی سایت را بهبود دهند.

 

  • Content Marketing

محتوای سایت سلاح شما است. تفاوتی ندارد که متنی باشد یا صوتی و تصویری. باید کاری کنید که مخاطب ثابت پیدا کنید و افرادی فارغ از اینکه مشتری هستند یا خیر، چک کردن سایت شما را در برنامه های روزانه خود بگنجانند.

 

  • Link Building

گرفتن بک لینک باکیفیت تلاش زیادی می‌طلبد، اما نتایج قابل ملاحظه‌ای دارد. وبلاگ‌ها و اینفلوئنسرهای مرتبط با بیزنس خود را شناسایی کنید، مقاله خود را با آنها به اشتراک بگذارید و در آن بخشی از محتوای آنها را به اشتراک بگذارید.

 

نتیجه

چیزی که هر کس، به عنوان مدیر یک کسب و کار به دنبال آن است، دیده شدن محصول یا خدمت آن کسب و کار است؛ و دیده شدن به معنای افزایش فروش آن محصول یا خدمات. سئو گامی مهم در تحقق این هدف در فضای آنلاین محسوب می‌شود. تدوین استراتژی سئو به شکلی هوشمندانه، می‌تواند نام شما را برای مخاطب، به نامی آشنا تبدیل کند. به همین دلیل است که سئو اهمیت ویژه‌ای در فعالیت هر کسب و کار در فضای آنلاین دارد.

این کار برای موتورهای جستجو به مانند این است که این موتورهای جستجو، صاحب یک مال و یا پاساژ تجاری بزرگ هستند که به خوبی می دانند که طبقات اول و همکف بیشترین میزان ورودی یا همان احتمال درآمد بالاتر را دارند. پس قیمت این مغازه ها گرانتر از سایر بخش های آن پاساژ است. رتبه های اول موتورهای جستجو نیز مانند این مغازه ها است که برای موتورهای جستجو می توانند از اجاره یا فروش آن ها مبالغ بسیار بالایی را دریافت نمایند. پس حاضر نخواهند شد آن را به هر برند و هر کسب و کاری بدهد و علاوه بر آن رقابت برای حضور در این املاک بسیار بالاست. پس به دست آوردن آن می تواند بسیار اهمیت داشته باشد ولی مهمتر از آن ماندگاری در این رتبه هاست.

منبع:

hubspot

 


:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , اینفلوئنسر مارکتینگ , آموزش دیجیتال مارکتینگ , یادگیری بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

در ۳ سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است!!! اگر به شما بگویم تحقیقات نشان داده‌اند که در بین بزرگسالان، استفاده ثابت از اینترنت طی سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و هر روز تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود باور می‌کنید؟! این همه گیر شدن استفاده از اینترنت باعث شد تا در فرایند خرید مردم تغییراتی به وجود بیاید و آن‌ها تمایل بیشتری برای انجام خرید اینترنتی از خود نشان دهند. این تغییرات باعث به وجود آمدن تغییراتی در مفهوم بازاریابی نیز شده است تا جایی که امروزه بیشتر کسب و کارها برای حفظ ارتباط خود با مشتریانشان تلاش می‌کنند تا در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند و برند تجاری خود را به مخاطبان هدفشان معرفی کنند.

دقیقاً در این زمان است که یادگیری بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ معنا پیدا می‌کند زیرا به هر نوع بازاریابی که در فضای دیجیتال انجام شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. واژه دیجیتال مارکتینگ امروزه بسیار بر سر زبان‌هاست، اما عموم افراد با مفهوم دقیق این واژه آشنا نیستند. حتی افرادی که در کسب و کارهای مرتبط به اینترنت فعالیت می‌کنند.

برای بازاریابی دیجیتال به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
در حال حاضر اختلاف زیادی از لحاظ سطح توانایی و استعداد در بازار بازاریابی دیجیتال وجود دارد. بر اساس گزارش معتبری در این رابطه از ۹۰% بازاریابان به نوعی کمبود مهارت دیجیتالی رنج می‌برند و تنها ۸% از شرکت‌ها بطور قدرتمند ظاهر شده‌اند.

  1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  2. اس ام اس مارکتینگ
  3. تبلیغات کلیکی
  4. موبایل
  5. بازاریابی ایمیلی
  6. شبکه‌های اجتماعی
  7. مدیریت محتوا
  8. تجزیه‌وتحلیل اطلاعات آماری

اس ام اس مارکتینگ چیست؟
اس‌ ام اس مارکتینگ به معنای استفاده از پیامک برای ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا پیام‌های تراکنشی به کاربران است. این ابزار می‌تواند برای ارسال پیشنهادهای ویژه فروش، تخفیف‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد. بازاریابی پیامکی تاثیر زیادی در افزایش فروش، آگاهی‌بخشی و وفادارسازی مشتریان کسب‌وکارها دارد.
در این مقاله قصد داریم بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ را دقیق‌تر معرفی کنیم و با امکاناتی که این ابزار برای رشد کسب‌وکارها فراهم می‌کند، بیشتر آشنا شویم.

 

شیوه کار اس ام اس مارکتینگ چگونه است؟
فروشندگان و تمامی کسانی که می‌خواهند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، اول باید یک متن مناسب آماده کنند. بعد باید یک لیست از شماره همراه مخاطبان هدف خود تهیه کنند. در مرحله آخر، متن را به همه مشتریان ارسال کنند و آن‌ها را در جریان تخفیفات و موضوعات مربوط به خرید و فروش قرار دهند. با این شیوه می‌توانند یک بازاریابی موفق داشته باشند و در یک ‌لحظه عده بسیار زیادی از مخاطبان یا مشتریان را درگیر پیغام تبلیغاتی خود بکنند. گر در خصوص متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی سؤال دارید، می‌توانید به مطلب ” متن پیامک تبلیغاتی آماده” مراجعه کنید و از روی متون خوبی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است، یک مورد که مناسب کسب ‌و کار شماست را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

دلایل استفاده یا عدم استفاده از ایمیل مارکتینگ
بر اساس نظرسنجی اخیر، تقریبا دو سوم از پاسخ دهندگان گزارش دادند که ایمیل ها را در محل کار نادیده می‌گیرند. از آنجایی که ایمیل اغلب به راحتی نادیده گرفته می‌شود، به‌روزرسانی‌های پیامکی می‌تواند راهی عالی برای دسترسی به افراد عضو خبرنامه پیامکی شما باشد.

1 - یک راه قدرتمند برای سنجش میزان اثربخشی خدمات مشتری شرکت شما این است که به سادگی بپرسید که چگونه کار می کنید؟ انجام این کار از طریق متن با ارسال یک نظرسنجی متنی کوتاه آسان است. برای تکمیل این نظرسنجی هیچکس بهتر از مشتریان فعلی و سابق شما نخواهد بود.

2 - سالی یک بار با ارسال یک نظرسنجی ساده با مخاطبین خود ارتباط بگیرید تا تجربه آنها را بسنجید. اگر می‌توانید یک گزینه ساده (موافقم، مخالفم) برای دریافت حداکثر پاسخ‌ها پیشنهاد دهید، این نوع اطلاع‌رسانی می‌تواند به شما دید کلی درباره نحوه انجام کارتان بدهد. همچنین می‌توانید برای پاسخ‌دهندگان با استفاده از قابلیت ارسال پیامک لینکدار، لینکی را ارسال کنید که سابقه‌ی شرکت ما را مرور کنند و به مشتریان بالقوه ایده‌ی دقیقی از آنچه می‌توانند در صورت استفاده از محصولات یا خدمات شما انتظار داشته باشند، ارائه دهید.

ناگفته نماند، داده‌های قابل اعتماد در مورد پاسخ به تلاش‌های خدمات مشتری شما می‌تواند به عنوان ابزاری برای سال‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد. شما یک معیار جدید خواهید داشت که می‌تواند برای اندازه‌گیری پیشرفت خدمات مشتری در حین ایجاد تغییرات برای مطابقت بهتر با نیازهای عموم استفاده شود.

نتیجه
همانطور که در تعریف دیجیتال مارکتینگ گفتیم ارتباط با مخاطبان از طریق ابزارهای دیجیتال (ابزارهای آنلاین و ابزارهای آفلاین) را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی اینترنتی در سطح جهان و ایران و فراگیر شدن بستر اینترنت و هزینه پایین آن، همچنین افزایش تعداد کاربران گوشی موبایل، دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین یکی می‌دانند. مزایای بازاریابی اینترنتی بسیار جذاب‌تر از بازاریابی آفلاین دیجیتال مارکتینگ است، زیرا هم هزینه بسیار پایین‌تری دارد و هم قدرت نفوذ به مراتب بالاتری دارد.

منبع:
marketo



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

دنیای رسانه‌های دیجیتال با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال تغییر است. این تحولات در حوزه تکنولوژی و شیوه‌های استفاده مردم از آن، نه تنها در چگونگی دسترسی به اطلاعات بلکه در چگونگی تعامل و ارتباط با دوستان و همکاران در مقیاس جهانی؛ می‌باشد. نسل کنونی مصرف‌کنندگان، رسانه‌های دیجیتال را با تمام جنبه‌های زندگی روزمره خود به روش‌هایی که در گذشته حتی تصور آن را هم نداشتند؛ ادغام می‌کنند. امروزه چالش این است که به قدری در این زبان جدید دیجیتال روان شویم که به راحتی بتوانیم به طور موثر با مخاطبان هدف‌مان صحبت کنیم.

تعریف دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال به هر روش غیر سنتی و نوین امروزی گفته می شود و مجموعه ای از فعالیت هایی است که از ابزارها و کانال های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی (توییتر، اینستاگرام، لینکدین و…) در راستای تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می کند و به زبانی ساده تر تمامی تبلیغات در حوزه ی تبلیغات محصول، ارائه خدمات، به زبان ساده برند و برندینگ و… در حوزه ی اینترنت استفاده می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

 

چگونه یک استراتژی جامع دیجیتال ایجاد کنیم؟

  •  
  • پرسونا لازم دارید
  • تعیین اهداف بازاریابی میخواید
  • به ارزیابی در کانال های دیجیتال احتیاج دارید
  • برنامه ریزی کنید
  • ارند مدیاها (رسانه‌ها ی اکتسابی) را بررسی کنید
  • رسانه های پولی خود را بررسی کنید
  • جمع بندی کنید

 در یادگیری دیجیتال مارکتینگ شما برنامه ریزی و تحقیق خود را انجام دهید و در نهایت یک دیدگاه جامع از عناصر استراتژی بازاریابی دیجتال خود بدست آورید. همه مواردی که شما باید در نهایت داشته باشید عبارت‌اند از:

  • یک پروفایل شفاف از پرسونای مخاطبان
  • یک یا چند هدف خاص بازاریابی
  • فهرستی از رسانه‌های موجود ، اکتسابی و رسانه‌های پولی
  • بررسی رسانه‌های موجود ، اکتسابی و رسانه‌های پولی
  • ایجاد برنامه تولید محتوا برای حال و آینده

اکنون، وقت آن است که همه اینها را باهم ترکیب کنیم تا یک سند استراتژی یک پارچه ایجاد کنیم. بیایید دوباره به تعریف استراتژی بازاریابی دیجیتال بازگردیم: مجموعه‌ اقداماتی که به شما کمک می‌کند با استفاده از بازاریابی آنلاین به اهدافتان برسید.

 

تفاوت بین بازاریاب دیجیتال و مشاور دیجیتال

مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که در بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال دارای تجربه بسیار بیشتری است. مشاور بازاریابی دیجیتال خودش خویش فرماست و کارمند یک شرکت یا یک سازمان نیست. نقش اصلی یک مشاور بازاریابی دیجیتال طراحی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است. همچنین بر اجرا و کار سایر متخصصان بازاریابی دیجیتال نظارت می کند. حقوق و حق الزحمه مشاوران بازاریابی دیجیتال معمولا به صورت ساعتی یا پروژه ای پرداخت می شود و مانند سایر مشاغل این حوزه حقوق و دستمزد ثابت ندارند. 

یک متخصص بازاریابی دیجیتال به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی دیجیتال کار می کند. یک مدیر بازاریابی دیجیتال، تیمی از بازاریابان دیجیتال را در یک سازمان یا یک شرکت، هدایت و رهبری می کند. یک بازاریاب دیجیتال فریلنسر، بدون اینکه کارمند شرکتی یا سازمانی بشود خدمات بازاریابی را به آژانس ها یا مستقیم به کسب و کار ارائه می دهد.

 

در بازاریابی دیجیتال با چه مشکلاتی روبرو هستید؟

دیجیتال مارکتینگ هم مانند سایر روش‌های دیگر دارای چالش‌هایی‌ست. سه تا از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش می‌خوانیم:

 

مشتریان همه جا پخش هستند: تنوع بسیار زیاد رسانه‌ها، وجود انواع مختلف دستگاه‌های دیجیتال با روش‌های بیان، روش‌های تبلیغاتی و نمایشی مختلف، که هر کدام در زمانی خاص و متفاوت با نوع دیگر و در موقعیتی خاص و متفاوت، استفاده می‌شود.

مشتریان بی‌محلی می‌کنند: جلب توجه مخاطب در رسانه‌های دیجیتال بسیار سخت‌تر شده است!

علاوه بر شرکت شما، بی‌نهایت شرکت دیگر در این کانال ارتباطی سهم دارند و دلیل آن هم ارزان قیمت بودن این روش نسبت به روش‌های تبلیغاتی سنتی‌ست.

مشتریان مرموز شده‌اند: دسترسی به اطلاعات مخاطب سخت‌تر شده است! البته این اتفاق به خاطر امنیت بالای رسانه‌های دیجیتال نیست! موضوع چیز دیگری‌ست…

آن قدر اطلاعات به جا مانده از مشتریان در رسانه‌های دیجیتال زیاد شده که تحلیل “یک” نفر هم احتیاج به یک بررسی روان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه دارد!!

برخی از موارد مهم در بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال : بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

 روند بهینه سازی وب سایت شما به منظور رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است، بنابراین، این به معنی افزایش حجم ترافیک ساماندهی شده (یا آزاد) است که وبسایت شما دریافت می‌کند.

 

 نتیجه:

اکنون که با انواع کانال‌های بازاریابی دیجیتال و خصوصیات آن آشنا شدید، بد نیست تا با مهم‌ترین ویژگی آن یعنی مشاهده ترافیک وب‌سایت، آشنا شوید. این ویژگی به جهت مشخص‌ کردن تعداد دقیق کاربران جذب شده به سایت شما و زمانی که در وب‌سایت صرف می‌کنند، مفید است. به کمک مشاهده ترافیک وب‌سایت خود امکان مطلع شدن از تعداد صفحاتی که توسط مخاطبان مشاهده شده است، وجود دارد. این موضوع به بازاریابان کمک می‌کند تا انرژی و وقت خود را بر محصولات و خدماتی که میان مشتریان محبوب هستند بگذارند و بهتر موضوعات را اولویت‌بندی نمایند. این خصوصیت قابل‌ پیگیری بوده ولی در روش آفلاین، پس از ارائه بروشورها هرگز نمی‌توانید مخاطبین ویژه را شناسایی کنید.

 

منبع:

learndigital



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

«دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ به انگلیسی: Digital Marketing) یعنی بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و اینترنت.»
بعد از این، دو خط دیگر هم می‌آید و از مزیت اینترنت به خاطر ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودنش می‌گوید. راستش این تعریف از دیجیتال مارکتینگ درست است، اما به نظر من باید کمی بیشتر و بهتر درباره‌اش نوشته می‌شد. برای همین، من هم پاراگراف زیر را برای تعریف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اضافه می‌کنم:

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی از طریق اینترنت. در بازاریابی ما از یک سری استراتژی و فوت و فن استفاده می‌کنیم تا پیام کسب و کارها را به مشتریان بالقوه برسانیم. حالا در این بازاریابی از مزایای اینترنت و کانال‌های آنلاین مثل وب، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی تبلیغات موبایلی استفاده می‌کنیم تا پیام‌مان را به جمعیت بیشتری از مشتریان بالقوه برسانیم. طبق آماری که منتشر شده، 56.7% جمعیت دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و این یعنی کلی فرصت!

چگونه از ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ بهره می‌گیرند

ایمیل مارکتینگ یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ است که در آموزش بازاریابی دیجیتال بسیاری از افراد آن را یاد می‌دهند به این دلیل که اهمیت دارد. اجرای آن، با سیستم هایی نظیر میلرلایت و میل‌چیمپ امکان پذیر است. پلتفرم‌های بازاریابی ایمیلی ایرانی میل‌چی و آونگ نیز در حال رقابت با سیستم‌های مشابه خارجی خود هستند. هم چنین برای این روش بازاریابی می‌توان از سرویس SMTP بر روی سرور اختصاصی استفاده کرد.
Email Marketing روشی است که کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند و به کمک پست الکترونیکی (Email) پیغام های تجاری خود را ارسال می کنند.
ارسال ایمیل باعث افزایش ارتباط کسب و کار با مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه می‌شود و افراد جدید را با کسب و کار آشنا خواهد کرد. البته بیشترین کاربرد Email Marketing در مراحل میانی و پایانی قیف بازاریابی (با هدف ریمارکتینگ و قدرت بخشیدن به ارتباط میان کسب و کار و مشتریان) مشخص می‌شود.

از چه ابزارهایی برای ایمیل مارکتینگ باید استفاده کرد؟
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی ، یکی از روش های سود آور بازاریابی دیجیتال است.
در این روش ما با ارسال ایمیل به شکل های مختلف کاربران و بازدید کنندگان سایت خود را به مشتری تبدیل میکنیم.
این تبدیل الزاما به یک باره نیست و میتواند در چندین قدم اتفاق بیافتد. برای مثال:

  • در قدم اول از کاربر یک ایمیل میگیریم و یک PDF ارزشمند برای او ارسال میکنیم.
  • در قدم دوم یک هفته بعد یک ایمیل درباره یک آموزش رایگان ، حرفه ای و مفید ارسال میکنیم.
  • در قدم سوم در یک ایمیل یکی از محصولات ارزان قیمت خود که ارزش زیادی هم دارد را معرفی میکنیم.
  • در قدم چهارم یک کد تخفیف عالی (ویژگی های کد تخفیف عالی : مدت زمان مشخص دارد + یک تفاوت محسوس در قیمت ایجاد میکند + دلیلی دارد مثلا به مناسب عید نوروز و …)
  • البته که توضیحات بالا فقط مثال بود و میتوان به شکل های مختلفی آن را تغییر داد.

در توضیحات بالا صرفا قصد داشتم تا حدودی شما را با ایمیل مارکتینگ آشنا کنم.

یک لیست ایمیل مارکتینگ بسازید

Email Marketing کارهای مختلف و پر تنوعی را تحت پوشش قرار می دهد. این کار ها، تبلیغات ایمیلی و ارتباط صمیمی و عمیق با مشتری ها از طریق ایمیل را شامل می شود.

به طور کلی زمانی می توانیم ایمیل مارکتینگ را شروع کنیم که در مرحله نخست یک فهرست ایمیل را در اختیار داشته باشیم. به عبارت دیگر یکی از مهمترین مراحل ساخت ایمیل مارکتینگ داشتن لیست ایمیل است.

باید توجه داشت که ساختن لیست ایمیل با خرید بانک ایمیل فرق دارد و دو مبحث کاملاً جدا هستند. خرید لیست ایمیل نه تنها سودی ندارد بلکه وقت شما را هدر می دهد. یک لیست ایمیل عالی لیستی است که مملوء از ایمیل هایی باشد که صاحبان آنها شخصا اجازه داده اند که ایمیل از جانب شما دریافت کنند.

برای ساخت لیست ایمیل عالی باید انگیزه هایی را برای صاحبان ایمیل ایجاد کنید تا آنها به جهت صدور مجوز برای دریافت ایمیل از جانب شما تشویق شوند. پس از آنکه مخاطبان اجازه دریافت ایمیل را صادر کردند نوبت به ایجاد انگیزه می رسد.

باید مطالب ارسالی شما در ایمیل ها کاملاً مخاطب پسند و بروز باشند تا مخاطبان هر روز تمایل بیشتری به دریافت ایمیل از جانب شما را داشته باشند.

نتیجه
زمانی که نرخ باز شدن ایمیل‌ها کم است، معمولاً واضح‌ترین مشکل این است که ایمیل‌های شما از پوشه اسپم مشترکان سر در می‌آورد. اگر اجازه مخاطبان را برای ارسال ایمیل کسب کنید و از کمک ESPها بهره ببرید، این مشکل به وجود نمی‌آید.

منبع:

inboundvalue



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , ایمیل مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال , یادگیری دیجیتال مارکتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) شامل مجموعهٔ همهٔ ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات در بستر دیجیتال (از جمله اینترنت، موبایل، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

همانطور که گفته شد استراتژی های بازاریابی اینترنتی شامل 7 روش می‌شود که برخی از آن ها عبارتند از: بهینه سازی، بازاریابی از طریق موتور جستجوی گوگل، بازاریابی از طریق رپورتاژ آگهی، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی وابسته و ایمیل مارکتینگ.

در بازاریابی اینترنتی شما می‌توانید هم در اینترنت و هم در اپلیکیشن های مختلف بازاریابی کنید. قابلیت اپلیکیشن های مختلف این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا با استفاده از خلاقیت خود تبلیغات جدیدی را در شبکه های اجتماعی به وجود بیاورند. حال بیایید تا با استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شویم.

 

سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو): 

به فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو مثل گوگل، سئو (SEO) می‌گویند. هدف اصلی سئو افزایش ترافیک ارگانیک و رایگان به سایت است. هر آنچه که به عنوان محتوا (متن، ویدئو، اینفوگرافیک و...) در وبلاگ و صفحات وبسایت قرار می‌گیرد و باعث افزایش بازدید می‌شود در سئو مهم است. برای انجام پروژه‌های سئو در دیجیتال مارکتینگ باید در 3 بخش سئو فعالیت کرد: سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی یا تکنیکال.

 

استراتژی محتوا

چشم‌انداز، چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا، چارچوب اصلی استراتژی محتوا را می‌سازد. استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد.

 

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از روش‌های بسیار موثر در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است. در این روش مستقیما از ارسال ایمیل برای جذب مشتری استفاده می‌شود، نحوه انجام بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات در این روش بسیار حائز اهمیت است، چرا که هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و ارتباط با مخاطب به شکل مستقیم است.

 

بازاریابی به وسیله گوشی‌های هوشمند

به واسطه تلفن همراه هوشمند، کاربران در شبکه‌های موبایلی آنلاین با محصولات و خدمات آشنا شده و سپس برای خرید اقدام می‌کنند.

 

رپورتاژ آگهی

همانطور که در مقاله روش های موثر گفته شد یکی از راه‌های افزایش بازدید و ورودی سایت درج ریپورتاژ در سایت ها است و هدایت کاربران از سایت‌های دیگر به سایت خودتان است.

شما به راحتی با درج خبر در سایت های خبری معتبر و مرتبط میتوانید بک لینک های دائمی بگیرید. رایا مارکتینگ مجری درج خبر در بیش از 200 سایت خبری معتبر ایرانی، با تولید محتوای رایگان صفر تا صد کار را برایتان انجام خواهد داد. با درج ریپورتاژ به محتوای سایت خود نسیمی قدرتمند بورزید.

 

 از دیجیتال مارکتینگ چه می‌خواهید؟

باید اهداف خود را حتی در آموزش دیجیتال مارکتینگ چید. یعنی از همان نقطه ابتدایی وارد شدن در این حوزه. حالا باید در برنامه‌ریزی و ساخت اکشن پلن دیجیتال مارکتینگ سراغ اهداف بروید. بدون داشتن هدف مشخص، قابل اندازه‌گیری و معین تدوین استراتژی کار درستی نیست. اهداف را باید براساس بازه‌های زمانی دستیابی به آن‌ها در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کنید. معمولا اهداف کوتاه مدت و میان مدت در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت تعریف می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین اهداف به سوالات زیر پاسخ دهید و براساس مدل SMART هدف‌ها را بچینید:

  1.  چه زمانی باید به هدف برسیم؟
  2. به چه چیزی می‌خواهیم برسیم؟
  3. چطور هدف و نتیجه را اندازه‌گیری کنیم؟

 

با توجه به مدل اسمارت، هدف باید مشخص و خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط با کسب و کار و زمان‌بندی شده باشد. ما برای رسیدن به اهداف‌مان از مدل او کی آر استفاده می‌کنیم. در این مدل، اهداف را تعیین می‌کنیم و برای رسیدن به هر هدف، پروژه‌ای مشخص می‌کنیم. برای انجام این پروژه‌ها بازه‌های زمانی 3 ماهه در نظر می‌گیریم و هر دو هفته یکبار، مسیر انجام پروژه و رسیدن به هدف را بررسی می‌کنیم.

نتیجه:

علاوه بر این کسب و کار شما به یک استراتژی بازاریابی محتوای رقابتی و پایدار نیاز دارد تا در حالی که کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را با رسانه‌های سنتی ادغام می‌کند، با استفاده از قدرت محتوای آنلاین به لیدهای بیشتری دست پیدا کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. همانطور که سازمان‌ها به اهمیت تحول دیجیتال پی می‌برند و برای استفاده از آن در کسب و کار خود آماده می‌شوند، خیلی از کسب و کارها در حال استفاده از آن هستند و موفقیت‌های زیادی هم از این تحول به دست آورده‌اند. بنابراین، داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب برای عقب نماندن از رقبا و موفقیت بیشتر در این عرصه ضروری است.

منبع:

investopedia



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

محصول دیجیتال مزایا بسیاری دارد و بسیاری از هزینه ها مثل کاغذ، رفت و آمد مثل پست و غیره را به شدت کاهش داده است. از بلیط سینما بگیرید تا وجود من کارت برای سفر. محصولات دیجیتالی یا کالای مجازی، همواره کمک شایانی به صرفه جویی در منابع مختلف مثل کاغذ انجام داده است. شما دیگر بلیط سینما را بصورت کاغذی دریافت نمی کنید بلکه آن را دیجیتالی دریافت می کنید. دیجیتالی شدن محصولات و موارد وابسته به آن، ایده های بسیاری برای شروع کسب و کار فراهم کرده است. فرض کنید شما آموزش های آنلاین خود را به فروش گذاشته اید. با توجه به استقبال مردم، شما باید یک پشتیبان و یا تیم فروش برای این کار داشته باشید.

محصولات دیجیتالی که کاربردهای بسیاری دارند در بازاریابی و مارکتینگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. مبحث مارکتینگ یکی از مباحث عمیقی است که در آن بخش های متنوعی وجود دارد.

 

نقش بازاریابی دیجیتال چیست؟

دنیای دیجیتال امروز به یک غول ارتباطی تبدیل شده که نه تنها نیاز ها را برطرف می کند بلکه نیاز آفرینی هم می کند. شرکت ها با استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال چیزی را می فروشند که مشتری به آن نیازی ندارد و با ساخت تصور زندگی با کیفیت تر به همراه یک محصول، می توانند آن را به فروش برسانند.

ترکیب این نیاز های روانشناختی با علم روز بازاریابی، این امکان را فراهم کرده تا بتوان پیام درست را در لحظه درست و در مکان مناسب به دست مخاطب هدف رساند. این یعنی فروش بدون درگیر شدن با مکان های فیزیکی بیشتر و سهولت برای انتخاب مشتری؛ یعنی حداکثر بهره وری.

 

مرحله جستجو

نقش دیجیتال مارکتینگ در این مرحله به چند بخش قابل تقسیم است. اول باید مقالات یا ویدیو مطابق نیاز شما تهیه و منتشر کرده باشد. این بخش کار همان بازاریابی مبتنی بر محتوا است. دوماً وبسایت یا هر نوع بستر دیگری که برای انتشار محتوا در نظر گرفته شده باید سئو (SEO) باشد. به زبان ساده یعنی صفحه یا وبسایت در میان هزاران نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی بگیرد.

 

مرحله مقایسه

وقتی چند فهرست و راهنماها را خواندید حالا وقت مقایسه کردن مدل‌ها است. نام سه مدل پیشنهادی را جستجو می‌‌کنید. در جستجو روی اولین لینک که یک تبلیغ است کلیک می‌کنید. تبلیغات داخل گوگل از سرویس گوگل ادز مدیریت و اجرا می‌شوند. کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تبلیغات را طوری بهینه‌سازی کند که در میان نتایج جستجو به صورت هدفمند به مشتریان بالقوه نمایش داده شود.

معمولاً در جستجوها به یک نتیجه اکتفا نمی‌کنیم و چندین تب همزمان باز می‌کنیم. وقتی چندین گزینه وجود دارد، جزئیات اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. در این مرحله کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مطمئن شود که اطلاعات موردنیاز کاربر در دسترس هستند و در کل تجربه کاربر رضایت‌بخش باشد.

 

ترغیب به خرید

بعد از کلی تحقیق به یک انتخاب نهایی می‌رسید. قیمت‌ها، گارانتی و لوازم جانبی را هم بررسی می‌کنید و در نهایت تصمیم می‌گیرید از یک فروشگاه نه چندان مشهور خرید کنید.

در مراحل خرید کارها به خوبی پیش می‌رود و پیامکی دریافت می‌کنید که ثبت سفارش را تایید می‌کند.

 

 ابزارهای و مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ

 در تعریف دیجیتال مارکتینگ بیان کردیم که بازاریابی دیجیتال یعنی بازاریابی با استفاده از ابزارهای دیجیتال.

یاد گرفتن مهارت‌های بازاریابی دیجیتال و کارکردن با هر یک از این ابزارها از وظایف یک دیجیتال مارکتر است. تعداد ابزارها برای آموزش آنلاین بازاریابی دیجیتال و اجرای درست آن زیاد است که تعدادی از آن را آورده‌ایم:

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)

بازاریابی محتوا

 بازاریابی درونگرا

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 استراتژی محتوا

 تبلیغات کلیکی

ایمیل مارکتینگ

 تولید محتوا

بازاریابی ویروسی

همکاری در فروش

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

منظور از استراتژی دیجیتال استفاده از یک برنامه منظم برای پیش برد اهداف تبلیغات در رسانه های دیجیتال است. با یک استراتژی خوب شما می توانید بازخورد عالی برای کسب و کار خود بدست آورید.

اما برای اکثر مشتریان این سوال پیش می آید که بازخورد بازاریابی دیجیتال کوتاه مدت است یا بلند مدت؟

در جواب این سوال باید بگویم که بازاریابی دیجیتال برای برندها و کسب و کارهای نوظهور زمان بر است و برای گرفتن اولین بازخوردها به سه ماه کار تبلیغاتی نیاز دارد. برای همین منظور است باید در ساخت پکیج های تبلیغاتی در رسانه های دیجیتال برآورد کار را در بازه های حداقل ۳ ماهه تعیین کرد.

 

 نتیجه‌گیری

یکی از اصلی ‌ترین شیوه‌ های خرید مردم، خرید در فضای آنلاین (مجازی یا الکترونیک) است، فضایی که امروز بیشتر وقتشان را صرف آن می کنند. علم بازاریابی همواره به ارتباط با مخاطبان در بهترین مکان و زمان تاکید دارد پس جایی که مردم بیشتر وقتشان را صرف آن می ‌کنند، بهترین جای ملاقات شما با آنهاست. دیجیتال مارکتینگ به تمام تلاش های بازاریابی و تبلیغات که از مجاری‌ دیجیتال مانند وب ‌سایتها، موتورهای جستجو، رسانه‌ های اجتماعی، ایمیل، برنامه‌ های موبایل و … استفاده می‌ کند، گفته می ‌شود.

منبع:

mailchimp



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

گسترش فناوری اطلاعات، اینترنت و ابزارهای ارتباطی و در کنار آن رواج شگفت‌انگیز وب و شبکه های اجتماعی باعث شد بازاریابی دیجیتالی به یک ابزار قدرتمند در دنیای کسب و کار تبدیل شود. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به عنوان زیر مجموعه ای از دو حوزه کاری مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات به وجود آمد. اما با گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در قالب رشته ای مجزا کار خود را ادامه داد.
اگرچه تعریف دقیقی از دیجیتال مارکتینگ در اختیار نداریم اما می توانیم آن را مجموعه ای از ابزارها و فعالیت های بازاریابی در نظر بگیریم، مجموعه ای که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال استفاده می شود. در واقع امروزه فضای مجازی شرایطی فراهم کرده است که بازاریابی تعاملی کاربرد بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی دارد زیرا با وجود بسترهایی مانند ایمیل، وبسایت ها و شبکه های اجتماعی، الگوی رفتار مشتریان تغییر کرده است.

چرا باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟
از زمان روی کار آمدن اینترنت و فضای مجازی، دنیا دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است و تقریبا هیچ حوزه‌ای را نمی‌توانیم پیدا کنیم که تحت تاثیر اینترنت قرار نگرفته باشد. امروزه بیش از صدها میلیون فروشگاه ایترنتی در سراسر جهان وجود دارد و وارد شدن به این حوزه هر روز در حال ساده‌تر شدن است و افراد می‌توانند به هر نحوی در آن به کسب و کار بپردازند. اما کسب و کار در اینترنت مانند هر حوزه‌ی دیگری، تکنیک‌ها و روش‌های خاص خود را دارد و اگر بتوانید به صورت یک حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنید، میزان درآمد شما نیز روز به روز افزایش خواهد داشت.

دیجیتال مارکتینگ امروزه یکی از حوزه‌هایی هست که وسعت بسیار زیادی داشته و می‌توان به روش‌های مختلف از آن استفاده کرد. دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ را برای علاقمندان به این حوزه ایجاد شده تا بتوانید به صورت حرفه‌ای به این حوزه وارد شوید و به کسب درآمد بپردازید. با مطالعه مقالات این دوره های آموزشی به درآمد بسیار بالا از کسب و کار خود برسید و یا به عنوان یک دیجیتال مارکتر به فعالیت بپردازید.

ویژگی رشته دیجیتال مارکتینگ
ویژگی این رشته را می توان در این بیان کرد که به شما دیدگاهی متفاوت اعطا می کند. شما می توانید با دید بازتری به مسائل اطراف و بازاریابی داشته باشید و همچنین از رقبای خود پیشی بگیرید و زودتر پیشرفت کنید. بازاریابی یا مارکتینگ به مجموعه ای از فرایند ها در قالب نهادها و سازمان ها است که با توجه به پرسونای مخاطب عمل می کند که می تواند فروش محصول و یا ارائه خدمات باشد.
همانطور که تا حدودی متوجه شدید بازاریابی چیست، این مفهوم را می توان یک علم و هنر نامید! هنر فروش، هنر تبلیغات و هنر متقاعد کردن مشتری از هنر های یک بازاریاب می باشد که با استفاده از مهارت های خود قادر به پیشرفت خود و مجموعه خود می شود.
اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهیم این است که دانشگاه‌ها ذاتاً نگاه متفاوتی به حوزه‌های علمی، تخصصی و مهارتی دارند. با مروری به دانشگاه‌های بزرگ و مطرح جهان می‌بینیم که بسیاری از دانشگاه‌ها وظیفه‌ی اصلی خود را آموزش ابزارها نمی‌دانند. بلکه بیشتر در پی این هستند که زیربنای فکری دانشجو را در حوزه‌های مختلف تقویت کنند.

انواع بازاریابی یا مارکتینگ
تا به اینجا توضیحاتی در ارتباط با بازاریابی چیست دریافت کرده اید، حال امری طبیعی است که مارکتینگ هم انواعی داشته باشد. در ادامه قصد داریم تا با انواع بازاریابی ها آشنا شویم. متقاعد کردن مخاطب برای خرید محصول شما است.

بازاریابی B2C یا کسب و کار برای مصرف کننده به معنای این است که مخاطب هدف مصرف کننده مستقیم محصول و یا خدمات می باشد. با توجه به نوع محصول چرخه فروش برای بازاریابی B2C می تواند بسیار کوتاه باشد. اکثر تبلیغات موجود بر اساس تبلیغات B2C هستند. مثل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغ یک نوع نوشیدنی که در تلویزیون آن را می بینید و تصمیم به خرید آن از یک سوپر مارکت می گیرید.

بازاریابی B2B
بازاریابی B2B مخفف (Business to Business) یا تجارت به تجارت می باشد که مخاطب هدف شما شرکت ها می باشند. به طور خلاصه به معاملات انجام شده بین دو بازاریابی بازاریابی B2B می گویند.

بازاریابی سنتی (Traditional marketing)
بازاریابی سنتی همانطور که از نامش پیدا است، بازاریابی ای است که به مارکتینگ قبل از ظهور اینترنت و کالاهای دیجیتالی مربوط می شود. البته برخی منابع تبلیغاتی مثل رادیو مارکتینگ تبلیغاتی را جزو تبلیغات سنتی می دانند.

بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing)
بازاریابی برونگرا واژه ای که از سن آن حدود 20 سال می گذرد، با نام های مختلفی مثل بازاریابی مزاحم یا بازاریابی وقفه انداز این مارکتینگ را می شناسند. ازاریابی برونگرا را با ذکر دو مثال برای شما توضیح می دهیم:

  • فرض کنید در حال رانندگی هستید که ناگهان به یکی از بنرهای تبلیغاتی جذاب برخورد می کنید و فکرتان به سمت آن تبلیغ می رود.
  • فرض کنید در حال دیدن یک ویدیو در یوتیوب هستید که ناگهان تبلیغی برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

بنابراین ابزارهای مبتنی بر فضای مجازی می تواند کسب وکارهای اینترنتی را تحلیل کند تحلیل کاربردی رفتار مشتریان باعث انتشار تبلیغات در زمان مناسب برای طیف مشخصی از مشتریان می شود. همین نکته باعث جذب مشتریان و معرفی موفقیت آمیز محصولات و خدمات در بستر وبسایت ها، ایمیل، اپلیکیشن ها و شبکه های مجازی مختلف می شود.

منبع:

investopedia



:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

دیجیتال مارکتینگ راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و تأثیرگذاری آنهاست. تفاوت این است که شما این کار را به صورت آنلاین از طریق ترکیبی از کانال های بازاریابی دیجیتال انجام می دهید که شامل محتوای ویدیویی، پست های رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات وب و رسانه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو می شود.  

 

شرکت‌ها به جای استفاده از استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و نامه‌های تبلیغاتی ارسالی به محل اقامت مصرف‌کنندگان، از طریق روش‌های فوق به اهداف خود دست می‌یابند. برای درک بهتر از مفاهیم زیر بهتر است یک دوره آموزش دیچیتال مارکتینگ کاربردی ببینید.

 

گوگل بزرگترین و محبوب ترین موتور جستجو در جهان است. گوگل که متعلق به شرکت مادرش آلفابت است، با بیش از 90 درصد سهم بازار در سراسر جهان، بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد. گوگل با تمام ویژگی‌هایش که شامل الگوریتم‌های پیچیده، خزیدن مؤثر، فهرست‌بندی و رتبه‌بندی می‌شود، نتایج جستجوی عالی را نه تنها در موتور جستجوی خود ارائه می‌کند، بلکه به برخی موتورهای جستجوی دیگر نیز قدرت می‌دهد. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که برای جستجوی وب سایت ها در اینترنت بر اساس پرس و جوی جستجوی کاربر طراحی شده است. نتایج را در پایگاه داده خود جستجو می‌کند، آنها را مرتب می‌کند و با استفاده از الگوریتم‌های جستجوی منحصربه‌فرد فهرستی مرتب از این نتایج ایجاد می‌کند. این فهرست صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) نامیده می شود. برای اطلاعات بیشتر یه سایت Mangool مراجعه کتید.

تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، پینترست و اسنپ چت به کاربران این امکان را می دهند که برای تبلیغات بازاریابی رسانه های دیجیتال در سایت خود هزینه پرداخت کنند. تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی بین مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما اطلاعی نداشته باشند، عالی است.

 

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو که معمولاً به عنوان SEO شناخته می شود، تکنیکی است که توسط متخصصان بازاریابی رسانه های دیجیتال برای رتبه بندی صفحات و پست های وبلاگ به صورت ارگانیک در SERP ها استفاده می شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با سئو به مهارت و دانش بیشتری نسبت به تبلیغات جستجوی پولی نیاز دارد و می تواند زمان بر باشد.

 

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

مانند سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی رایگان و ارگانیک برای استفاده از پلتفرم هایی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی کسب و کار خود از طریق ابزارهای دیجیتال است. متأسفانه، بازاریابی ارگانیک کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی زمان و تلاش بیشتری نسبت به تبلیغات پولی می گیرد. با این حال، زمانی که با بودجه محدودتری کار می کنید، می تواند بسیار موثر باشد. بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که می توانید از آن استفاده کنید، حتی اگر برای آن هزینه ای پرداخت نکنید.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) تجربه کاربر آنلاین را بهبود می‌بخشد تا تعداد کاربرانی را که یک عمل مورد نظر به نام تبدیل را انجام می‌دهند، به حداکثر برساند. این کار می تواند به همین سادگی باشد که آنها را وادار به کلیک روی یک پیوند و ثبت نام در خبرنامه شما کنید. کسب‌وکارها اغلب از CRO برای دریافت سرنخ، چت، تماس و فروش از ترافیک وب‌سایت موجود خود استفاده می‌کنند و این تبدیل‌ها را افزایش می‌دهند.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از اصطلاحات گسترده دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا هرگونه تلاش بازاریابی دیجیتالی را پوشش می‌دهد که از دارایی‌های محتوا (پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، ویدیوها و غیره) برای ایجاد آگاهی از برند یا افزایش کلیک، سرنخ یا فروش استفاده می‌کند. مهمتر از همه، وقتی این عناصر را به درستی ترکیب می کنید، یک استراتژی بازاریابی آنلاین واضح برای کسب و کار خود ایجاد می کنید.

 

فهمیدن اینکه چه چیزی باید برای بازاریابی دیجیتال خرج کنید به این معنی است که ابتدا باید اهداف خود را روشن کنید. نحوه رویکرد شما به بازاریابی دیجیتال بسته به اینکه هدف نهایی شما افزایش کلیک، تبدیل، سرنخ، فروش، درآمد یا یک ROI خاص باشد، می تواند کمی متفاوت باشد.

 

هدف نهایی هر تلاش بازاریابی باید ROI باشد. اگر بازاریابی دیجیتال درآمد سودآوری برای کسب‌وکار شما ایجاد نمی‌کند، استراتژی‌های بازاریابی آنلاین شما با مصرف‌کنندگان همخوانی ندارد. در آن مرحله، توسعه یک رویکرد جدید عاقلانه خواهد بود.

 

کلیک‌ها و تبدیل‌ها عالی هستند، اما شرکت شما از کلیک‌ها یا تبدیل‌ها درآمدی کسب نمی‌کند. فروش باعث ایجاد درآمد می شود.

ن موضوع، اولین چیزی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد بودجه بازاریابی دیجیتال خود تعیین کنید این است که چقدر درآمد دارید. می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد میزان هزینه تبلیغات برای رسیدن به هدف درآمدی خود استفاده کنید.

کطالب این فسمت از سایت Disruptive بر گرفته شده است.

 

چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر در دنیای امروزی که به طور فزاینده ای مبتنی بر وب است، فقط یک امر ضروری نیست. انجام این کار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، حتی اگر کاملاً تازه وارد بازی شده باشید. در اینجا نگاهی به نحوه شروع است. 1. اهداف و مقاصد روشنی را تعیین کنید بدون یک هدف مشخص، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال چیزی نیست جز شلیک در تاریکی که ممکن است به هدف برخورد کند یا نکند. بنابراین سفر خود را با فهمیدن اهداف خود آغاز کنید، زیرا آنها کانون تمام تلاش های آینده شما خواهند بود. به خاطر داشته باشید که اهداف محکم هرگز مبهم نیستند. آنها نه تنها قابل دسترس و خاص هستند، بلکه قابل اندازه گیری هستند. در غیر این صورت، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که حتی به سمت هدف خود پیشرفت کرده اید، چه رسد به اینکه به آن رسیده اید. 2. پرسونای مشتری خود را بسازید در گذشته، تمام چیزی که یک بازاریاب دیجیتال واقعاً برای ایجاد یک کمپین قوی نیاز داشت، اطلاعات کافی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به جمعیت هدف خود بود. (به جزئیاتی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق یا حرفه فکر کنید.) اما این روزها، استراتژی شما واقعاً کامل نیست مگر اینکه مجموعه‌ای از شخصیت‌های خریدار را در گوشه خود داشته باشید. شخصیت های خریدار هویت های نیمه تخیلی هستند که نماینده یک یا چند مشتری مورد نظر شما هستند. آنها کار را برای بازاریابان آسان‌تر می‌کنند تا خود را به جای مشتریان قرار دهند و بهتر است با مصاحبه با اعضای واقعی گروه هدف ایجاد شوند. مراحل سفر خریدار برای درک بهتر انواع مختلف محتوایی که باید در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید، به هر مرحله از آن و راه حلی که می توانید استفاده کنید می پردازیم. مراحل سفر خریدار اطلاع آگاهی اولین قدم در سفر هر خریدار است، زیرا آنها شروع به شناسایی مشکلی که با آن روبرو هستند و راه حل های ممکن برای آن می کنند. این مرحله اغلب شامل تحقیقات گسترده توسط مشتری می شود، زیرا آنها کاملاً مطمئن نیستند که چه می خواهند. بنابراین، اینجا جایی است که شما وارد عمل می شوید تا به آنها کمک کنید تصمیم بسیار هوشمندانه تری بگیرند. از آنجایی که مشتریان شما در حال تحقیق در مورد مشکل هستند، به محتوایی نیاز دارند که دقیق باشد و به آنها کمک کند تا موقعیت خود را بهتر درک کنند. می‌توانید این اطلاعات را از طریق پست‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی، مطالعات تحقیقاتی، کتاب‌های الکترونیکی، و حتی پست‌های وبلاگ و موارد دیگر در اختیار آنها قرار دهید. البته اولویت شما در هر یک از این موارد باید اطلاع رسانی به مشتریان از وضعیت آنها باشد نه اینکه محصول یا خدمات خود را بفروشید. شما باید این تصور را ایجاد کنید که واقعاً به مخاطبان خود اهمیت می دهید و این محتوا کمتر شبیه بازاریابی یک محصول و بیشتر شبیه محتوای اطلاعاتی است. توجه در نظر گرفتن گام بعدی در سفر خریدار است و تا به حال آنها به خریدارانی رسیده اند که راه حل مشکل خود را می دانند. این بدان معناست که آنها اکنون به دنبال فروشندگانی هستند که بتوانند راه حل هایی برای آنها ارائه دهند. در این حالت، خریدار ممکن است از شرکت شما اطلاع داشته باشد اما به دنبال گزینه های دیگر باشد یا اصلا شرکت شما را نشناسد. برای خریدارانی که وارد مرحله بررسی شده اند، باید دیدگاه محتوا و همچنین نوع محتوایی را که برای آنها ارسال می کنید تغییر دهید. در حالی که در مرحله آگاهی به افرادی اشاره می‌کردید که چیز زیادی یا چیزی درباره منبع منبع نمی‌دانستند، در اینجا مخاطبان هدف شما می‌دانند که چه می‌خواهند و اکنون به دنبال فرصت‌های بالقوه هستند. برای توضیح بهترین گزینه ها باید از فیلم ها، مقالات مقایسه، مطالعات موردی و راهنمای متخصص استفاده کنید. تصمیم گیری زمان آن رسیده است. این مشتریان اکنون پس از انجام تحقیقات فراوان در مورد کاربرد آن و موارد دیگر، مایل به خرید یک محصول هستند. اما اکنون آنها فقط به محصولات نگاه نمی کنند. آنها به دنبال شرکت ها و برندهایی هستند که مایل به ارائه آنچه می خواهند باشند. در اینجا می توانید رویکرد تبلیغاتی بیشتری برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا آنها بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. شما باید از محتوایی استفاده کنید که کاملاً نشان دهنده برند شما و شخصیت اطراف آن باشد. محتوایی که با این مرحله خاص در سفر خریدار به خوبی کار می کند، توصیفات، مقایسه محصول، نمایش محصول و حتی بررسی محصول است. این نوع محتواها می توانند در متقاعد کردن مخاطبان شما برای به دست آوردن محصول شما به دلیل نقطه فروش منحصر به فرد آن بسیار مؤثر باشند  برای اطلاعات بیشتر به سایت  Rockcontent مراجعه کنید.

 منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده شده، تبلیغات روشی برای برقراری ارتباط با مخاطب است. امروزه با ظهور مفهوم آموزش دیجیتال مارکتیگ، تبلیغات آنلاین رونق چشمگیری پیدا کرده است. یکی از مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری است. در این قسمت از بلاگ مدیااد به بررسی مفهوم تبلیغات بنری و معایب و مزایای آن پرداخته شده و همچنین با تبلیغات همسان مقایسه شده و ذکر شده که چرا تبلیغات بنری نسبت به تبلیغات نیتیو بازدهی پایین‌تری دارند.


تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را می‌توان به زبان ساده‌تر این‌گونه تعریف نمود: اجرای تبلیغات در سایت‌های پربازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی از برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وبسایتتان نیز می‌شود. این نوع بنرهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند. ویکی پدیا تبلیغات بنری را اینگونه تعریف کرده است:

بنر تبلیغاتی در دل یک وبسایت جای میگیرد که بیشتر توسط شبکه های تبلیغاتی در یک سری وب‌سایتها به منظور افزایش ترافیک منتشر میشود.

در ادامه یک نمونه از بنر تبلیغاتی که توسط شبکه تبلیغاتی مدیااد منتشر شده است آورده‌ایم:

بنر تبلیغاتی چیست
با توجه به توضیحاتی که در رابطه با تعریف تبلیغات بنری آورده شده است بهتر است بگوییم در کل هدف از این نوع تبلیغات بنری چیست؟

۴ مورد از اهداف تبلیغات بنری
اهداف تبلیغات بنری

جذب مخاطبین بیشتر
معرفی تخفیفات و پیشنهادات در رابطه با محصول و سرویس موردنظر
افزایش ترافیک وبسایت
افزایش آگاهی از برند
حال بهتر است در ادامه مقاله به بررسی مزایا و معایب این نوع تبلیغات بپردازیم:

مزایای تبلیغات بنری
تبلیغات بنری میزان آگاهی از برند (Brand Awareness) را بالا می‌برند. وقتی به وسیله مخاطبان بیشتری دیده می‌شوید، اشخاص بیشتری با برند و کار شما آشنا می‌شوند و میزان استفاده از محصول یا خدمات شما نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر با کلیک بر روی تبلیغات بنری شما اطلاعات مفیدی به دست بیاورند، علاقه‌مند می‌شوند و به شما اعتماد خواهند کرد. ۳ مورد از مزایای تبلیغات بنری:

به دلیل امکان استفاده از گیف در تبلیغات بنری، میزان جذب کاربر به این نوع تبلیغات افزایش پیدا خواهد کرد.
میتوان روند تاثیرگذاری این نوع تبلیغات را رصد کرده و از آن گزارش تهیه کرد و آن را بهینه کرد.
با کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی میزان بازدید سایت افزایش خواهد یافت.
معایب تبلیغات بنری
تبلیغات بنری ممکن است در هر شرایطی کاربردی نباشند و گاها معایبی به همراه دارند:

تبلیغات بنری با وجودی‌که بازدید سایت شما را افزایش میدهد ولی ممکن است مشتریان و مخاطبین هدفمندی را ایجاد نکند.
باعث ایجاد کلیک غیر هدفمند می‌شود که ممکن است نرخ پرش سایت را افزایش دهد.
استفاده بیش از حد از بنر تبلیغاتی باعث آزار بازدیدکننده سایت خواهد شد.
برای ساخت بنر جذاب، نسبتا هزینه زیادی صرف خواهد شد.
ممکن است به دلیل حجم زیاد مطالب سایت، تبلیغ موردنظر در سایت مورد توجه قرار نگیرد و از دید کاربر مخفی بماند.
با توجه به معایب تبلیغات بنری و کاهش میزان استفاده آن در جهان، مدل تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) در حال جایگزینی با تبلیغات بنری است که در ادامه به معرفی این نوع تبلیغات و همچنین مقایسه آن با تبلیغات بنری میپردازیم.


انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری می‌توانند تصاویری ثابت یا متحرک باشند. به عنوان مثال تبلیغات کلیکی یکی از انواع تبلیغات بنری است که در آن تبلیغ‌دهنده در ازای کلیک انجام شده به روی تبلیغ خود به رسانه ناشر هزینه پرداخت می‌کند. اما تبلیغات بنری در قالب‌های دیگری نیز به کاربران نمایش داده می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

تبلیغات نمایشی Interstitials
این تبلیغات، از آن نوعی هستند که به‌صورت تمام‌صفحه قبل از نمایش محتوای وبسایت و در میان فعالیت‌های کاربران، به آنان نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات بنری اسپانسرشیپ (Sponsorship)
تبلیغ‌دهندگان در ازای این نوع تبلیغ پول می‌پردازند و مدل آن مانند لوگوی یک برند است که در طراحی سایت جای می‌گیرد. این نوع آگهی، از نوع تبلیغات نیتیو نیز محسوب می‌شود.

تبلیغات بنری Rich media ads
یک مدل از این تبلیغات ویدئوهایی هستند که هنگام بارگذاری صفحه به شکلی ناگهانی به کاربر نشان داده می‌شوند. مدل دیگری که برای کاربر مزاحمت ایجاد نمی‌کند و از این رو محبوب‌تر است، پخش تبلیغاتی است که فقط در صورتی متحرک می‌شوند که نشانه موس کاربر روی آن برود، در غیر این‌صورت ثابت هستند.

تبلیغات بنری Overlays
این تبلیغات بنری در بالای صفحات وبسایت‌ها نمایش داده می‌شوند و می‌توانید با کلیک بر روی ضربدر کنارشان، آن‌ها را ببندید.

تبلیغات بنری ریتارگتینگ (Retargeting)
این نوع از تبلیغات به معنای بازگرداندن مخاطب پیشین، به وبسایت شماست. کسانی که خرید یا ثبت نامی را نیمه‌کاره رها کرده‌اند اما با یادآوری شما به وسیله تبلیغات ریتارگتینگ، به سایت بازمی‌گردند و فعالیتشان را کامل می‌کنند. با این نوع از تبلیغات، معمولا مشتریان وفاداری به دست می‌آید.

تبلیغات نیتیو (تبلیغات همسان) چه نوع تبلیغاتی هستند؟
تبلیغات همسان (نیتیو) به تبلیغاتی گفته میشود که با محتوای سایت همخوانی و یکپارچگی دارند به طوریکه که کاربر هنگامیکه در حال مشاهده سایت است به این مطالب برخورد میکند و زمانیکه برروی آن کلیک میکند وارد سایت صاحب آن محصول یا سرویس میشود که در واقع هدف آن این است که خواندن مطلب توسط کاربر را قطع نکند و از نظر بصری کاربر را اذیت نکند.

در بلاگ مدیااد بخوانید: تبلیغات همسان چیست و در نقاط مختلف دنیا چگونه است؟
۳ فرمت اصلی تبلیغات نیتیو
۱- تبلیغات درون متنی
۲- تبلیغات اسپانسری شبکه‌های اجتماعی
۳- تبلیغات به صورت مطالب پیشنهادی

تعریف تبلیغات همسان

تبلیغات بنری یا تبلیغات همسان ؟ تفاوت این دو در چیست ؟
باتوجه به تعاریفی که از تبلیغات نیتیو و بنری داشتیم و این نکته که در سراسر دنیا تبلیغات نیتیو نتیجه و کارایی بهتری را از خود نشان داده است خوب است که نگاهی به تفاوتهای این دو نوع تبلیغات داشته باشیم تا بتوانیم برای اجرای تبلیغات به منظور هدر ندادن هزینه، مدل تبلیغاتی مناسب‌تری را انتخاب کنیم.

تفاوت تبلیغات بنری و تبلیغات همسان
تبلیغات نیتیو
یکسان بودن تبلیغات نیتیو با محتوای سایت
نرخ کلیک بالا (میانگین ۰.۲ درصد)
مناسب برای افزایش ترافیک وبسایت
هزینه کلیک ایده آل و پایین
عدم ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننده سایت
تبلیغات بنری
جدا بودن تبلیغ با دیگر محتوای سایت
نرخ کلیک پایین (میانگین ۰.۰۵ درصد)
کاربر را مجبور به کلیک کردن میکند

اشتباه کسب و کارهای ایرانی در انتخاب مدل تبلیغاتی همسان یا بنری
با توجه به جدید بودن تبلیغات همسان در ایران، بیشتر کسب و کارهای ایرانی هنوز هم استفاده از تبلیغات بنری را ترجیح میدهند و گمان می‌کنند تبلیغات بنری بازدهی بالایی دارد. ولی با توجه به آماری که از گوگل ترند آورده شده است، افت بسیار زیاد تبلیغات بنری در سالهای اخیر به خصوص در جهان محسوس بوده و روند نزدیک شدن تبلیغات همسان به تبلیغات بنری رو به افزایش است.

 

دلیل استفاده از تبلیغات همسان از زبان مدیااد
باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با تفاوت تبلیغات بنری و همسان و عملکرد آنها داده شد، پیشنهاد مدیااد به عنوان یک شبکه تبلیغاتی استفاده از تبلیغات همسان (تبلیغات نیتیو) است که با همانندسازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری و نمایش در مرتبط‌ترین رسانه‌ها، اثربخشی بیشتری را در دنیای تبلیغات آنلاین برای شما به همراه دارد. برای شروع کمپین تبلیغات همسان به پنل تبلیغ دهنده مدیااد مراجعه کرده و با ایجاد یک کمپین نتیو یا همسان، تبلیغات خود را شروع کنید. در این مسیر همواره تیم پلتفرم تبلیغات اینترنتی مدیااد همراه شما می باشد.

تبلیغات همسان مدیااد

انواع تبلیغات جدیدتر
حالا در سال ۲۰۲۱، همانطور که انتظار می‌رفت، تبلیغات شکل تازه‌تری به خود گرفته‌اند و در انواع جدیدتری وجود دارند. از جمله آن‌ها تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ و تبلیغات عملکردی (پرفورمنس مارکتینگ) است:

تبلیغات کلیکی به تبلیغاتی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای کلیک انجام شده به روی تبلیغات خود در رسانه‌های ناشر، هزینه پرداخت می‌کنند. در این روش تبلیغ‌دهندگان برای نمایش‌هایی که منجر به کلیک نمی‌شوند هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.
ریتارگتینگ به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن، کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده‌اند یا با وبسایت شما تعامل داشته‌اند را با انواع تبلیغات آنلاین در سراسر فضای وب هدف‌گیری می‌کنید.
تبلیغات عملکردی به روش‌های بازاریابی آنلاینی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای انجام اکشن (Action) مورد نظرشان به شبکه تبلیغاتی یا رسانه نمایش‌دهنده تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنند. به بیانی دیگر، این نوع پرفورمنس مارکتینگ تنها به نتیجه حاصل از تبلیغات توجه دارد.

منبع:مدیا اد



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

زمانی که عبارت « بازاریابی اینترنتی چیست » به گوش‌تان می‌خورد یا آن را جایی می‌بینید، نخستین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد چیست؟ صاحبان مشاغل احتمالا با دیدن آن به یاد وب‌سایت می‌افتند؛ برخی افراد به شبکه‌های اجتماعی فکر می‌کنند و دسته‌ای هم به وبلاگ‌ها. تمامی این‌ها برای منظور تبلیغات قابل قبول هستند و موارد یاد شده، هر یک به‌مانند قطعهٔ پازلی است که در کنار یکدیگر مجموعه‌ای جامع و گسترده به وجود می‌آورند و ما آن را با نام بازاریابی اینترنتی می‌شناسیم. متأسفانه، صاحبان مشاغلی که قصد دارند حضور مؤثری در اینترنت داشته باشند باید قطعه‌های پازل بسیاری را مدیریت کنند.

به هر عنوان بازاریابی اینترنتی از ملزومات هر نوع کسب‌وکاری است؛ حتی اگر چندان بزرگ نباشند و در سطح محلی فعالیت کنند. با داشتن حضوری مؤثر در اینترنت می‌توان تخصص و حوزهٔ کاری خود را به دیگران معرفی کرد، به مشتری‌های راغب (یا لید یا سرنخ، به کسانی اشاره دارد که برای نخستین بار از کسب‌وکاری بخصوص بازدید می‌کنند و امکان خریدشان وجود دارد؛ در ادامهٔ مقاله به ذکر مشتری راغب اکتفا می‌شود) جدید دست یافت و به فروش و عرضهٔ محصولات و خدمات پرداخت؛ این‌ها همه در حالی است که با داشتن اطلاعات کافی و بدون نیاز به کمک افراد متخصص در زمینهٔ بازاریابی می‌توان به تمامی اهداف یاد شده دست یافت.

این مقدمه‌چینی نسبتا طولانی تنها به منظور آن بود که پیش از شروع بحث اصلی مقاله درکی کلی از موضوع آن پیدا کرده باشید؛ در حقیقت مقاله‌ای که پیش رو دارید، دورهٔ آموزشی فشرده‌ای دربارهٔ مطالب اساسی مرتبط با انواع پلتفرم‌های بازاریابی اینترنتی (آنلاین) است و البته اطلاعاتی هم در اختیارتان قرار خواهیم داد که برای شروع فعالیت‌ها در این زمینه کارآمد و مفید خواهد بود.

مطالعه بیشتر: دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ


بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟
تا به حال به گسترش برند، محصول و یا خدمتِ شرکت خود از طریق بستر وب فکر کرده‌اید؟ بازاریابی آنلاین، استفاده از کانال‌های مبتنی بر وب است تا بتوانید یک پیام در مورد برند، محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بالقوه‌ برسانید.

با گسترش فضای وب و استفاده مردم از دنیای اینترنت، کسب‌وکارهای بسیاری از انواع بازاریابی دیجیتال جهت گسترش برند خود استفاده می‌کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا می‌کنند. روش‌های زیادی برای به‌کارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپ‌وگفت در شبکه‌های اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی آنلاین توجه او را به خود جلب کنید و بازدیدکننده‌ی وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

همان‌طور که می‌دانید بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی تفاوت‌های اساسی دارد. در واقع بازاریابی سنتی در بیشتر مواقع از بازاریابی برونگرا استفاده می‌کند؛ در صورتی که بازاریابی آنلاین در اکثریت مواقع زیر مجموعه‌ی بازاریابی درونگرا قرار می‌گیرد. پیش از اینکه تا این میزان استفاده از بازاریابی آنلاین همه‌گیر شود، بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی سنتی از قبیل چاپ بروشور، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد و … استفاده می‌کردند. جالب است که با این همه گسترش تکنولوژی، همچنان کسب‌وکارهای زیادی از این نوع شیوه‌های بازاریابی استفاده و بسیاری از بودجه‌ی خود را صرف تبلیغات سنتی می‌کنند.

تصور کنید محصول شما نوعی شکلات است. برای معرفی محصول خود تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می‌دهید و بروشور محصول خود را پخش می‌کنید. طبیعتا اگر تبلیغ شما به دست مخاطبان اصلی‌تان برسد، فروش شما افزایش پیدا می‌کند ولی راه آنالیزی برای تخمین بازده هر کدام از این روش‌ها وجود ندارد. همچنین کنترل خاص و سریعی روی اجرای کمپینِ در حال انجام وجود ندارد. در صورتی که در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کم، تبلیغات خود را اجرا و محصول خود را معرفی کنید. همچنین می‌توانید در مراحل مختلف، کمپین خود را زیر نظر داشته باشید، بررسی کنید و در هر مرحله آن را تغییر دهید تا به نتیجه‌ی موردنظر خود دست یابید.

مزایای بازاریابی آنلاین
بررسی و اندازه‌گیری تاثیر کانال‌های مختلف
یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را دنبال کنید و راه‌هایی مختلفی را که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت یا لندینگ شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار دهید. همچنین می‌توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانا‌ل‌ها، بازدهی بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسب‌وکار شما می‌شوند.

بررسی رفتار مشتری
با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر می‌شوند، پیدا کنید، محصولات مرتبط با سلیقه‌ی آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها ارائه کنید. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید و محصولات متناسب به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال فرض کنید فردی از شما تلفن همراه خریداری می‌کند. در مراحل بعد احتمالا او به قاب موبایل، هندزفری و … نیاز پیدا می‌کند. می‌توانید از فرصت موجود استفاده و محصولات موجود خود را به او معرفی کنید.

دسترسی سریع و راحت
گسترش فضای وب و استفاده از بازاریابی آنلاین سبب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی یک کلیک، با محصول شما آشنا شوند و بعد از طی فانل فروش محصول موردنظر را خریداری کنند.

هزینه‌های عملیاتی پایین
یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان، مقرون‌به‌صرفه بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی آنلاین، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید.

هدف‌گیری مشتری
در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیشنهادهای مختص هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته‌بندی‌هایی از منظر جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقه‌مندی، جنسیت و … ایجاد کنید. یک یا چند دسته‌بندی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید، آن‌ها وارد فانل فروش کنید تا بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

بازاریابی آنلاین
ابزارهای بازاریابی آنلاین (اینترنتی)
برای فعالیت در حوزه‌ی بازاریابی آنلاین، لازم است با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید و بتوانید با کمک آن‌ها، محصولات یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید. بازاریابی اینترنتی و آنلاین ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود:

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
بازاریابی محتوایی
بازاریابی شبکه های اجتماعی
تبلیغات کلیکی یا PPC
بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

بازاریابی آنلاین، فرصت‌های زیادی پیش روی شما می‌گذارد و کمک می‌کند حضور خود را در فضای وب موثرتر ادامه دهید و مخاطبان بیشتری را به کسب‌وکار خود دعوت کنید. جهت استفاده‌ی بهینه از بازاریابی آنلاین، لازم است مشتریان خود را به خوبی بشناسید. برای این کار، می‌توانید با استفاده از راه‌های مختلفی همانند مصاحبه با افراد و مشتریان مختلف، نمونه‌گیری و آمار، بررسی بازخورد کاربران و … شناخت نسبی از مشتری خود پیدا کنید؛ سپس از مزایا و ویژگی‌های بازاریابی آنلاین که پیشتر ذکر شد، استفاده و لید و مشتری بیشتری را جذب کنید.

هر قدر فضای اینترنت و کاربران وب بیشتر افزایش پیدا می‌کند، رقابت بین کسب‌وکارهای مختلف در این فضا شدیدتر می‌شود. با وجود این اگر هر کسب‌وکاری مشتری خود را به خوبی بشناسد، با داشتن استراتژی مناسب می‌تواند در فضای وب، بازاریابی آنلاین خود را به صورت موثر انجام دهد و با ارائه‌ی ارزش منحصربه‌فرد، لیدهای مناسب و زیادی جذب کند.

مهمترین و پرکاربردترین راه‌های تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی شامل مفاهیم و مباحث گسترده‌ای می‌شود و اساسا هر فعالیت مرتبط با بازاریابی که در اینترنت انجام بگیرد، به عنوان زیرمجموعه‌ای از آن شناخته می‌شود. البته برای جلوگیری از گمراه شدن شما و درک بهتر چگونگی کارکرد فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی آنلاین، بعضی از مهمترین و پرکاربردترین راه‌های تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی را که کسب‌وکارهای کوچک حتما باید راجع به آن‌ها اطلاعات داشته باشند، به شما معرفی می‌کنیم.

بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتور جستجو (با کلمهٔ اختصاری SEM شناخته می‌شود) به هر فعالیت مرتبط با بازاریابی‌ای اطلاق می‌شود که به منظور دسترسی بیشتر و راحت‌تر کاربران به وب‌سایتِ کسب‌وکاری بخصوص به هنگام جستجو در پلتفرم‌هایی چون گوگل انجام می‌گیرند. بهینه‌سازی موتور جستجو (یا همان سئو) و پلتفرم‌های جستجوی هزینه‌بری چون گوگل ادوردز هر دو به عنوان بخش‌هایی بسیار مهم و اساسی (و البته مجزا از هم) از بازاریابی موتور جستجو شناخته می‌شوند. امروزه دیدن آموزش بهینه سازی سایت برای هر وبمستری بسیار حیاتی است.

شما با به‌کارگیری سئو، وب‌سایتی درست می‌کنید که به منظور داشتن رتبه‌ای خوب در میان سایر سایت‌ها در موتورهای جستجو طراحی شده باشد. سئو که استفاده از آن رایگان است (ولی پیاده‌سازی آن رایگان نیست)، به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز پرداخت هزینه به موتورهای جستجو، کاربران آن‌ها وب‌سایت شما را در جستجوهای‌شان ببینند. به منظور داشتن رتبه‌ای خوب و قابل‌قبول در میان سایر وب‌سایت‌ها، باید تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی کلمات کلیدی مهم انجام دهید و از چگونگی نوشتن محتوای با کیفیتی که متمرکز بر کلمات کلیدی شناسایی شده باشند، آگاهی داشته باشید. برای داشتن این آگاهی مطلب اصول سئو بسیار کاربردی است.

به‌علاوه به هنگام استفاده از سئو دربارهٔ چگونگی استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل لینک‌سازی هم باید مطلع باشید (این تکنیک‌ها نیز سبب بالا رفتن رتبهٔ وب‌سایت می‌شوند). با وجود اینکه باید به‌طور منظم کلمات کلیدی مورد استفادهٔ خود را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید سئوی وب‌سایت شما در وضعیت خوبی به سر می‌برد، سئوی وب‌سایت اصلی شما، برخلاف سایر پلتفرم‌های بازاریابی به بازبینی و بررسی مداوم احتیاجی ندارد.

برای آموزش سئو وردپرس اما ابزارهایی چون یواست سئو (یواست سئو یکی از افزونه‌های رایگانی است که در محیط وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تصویر بالا می‌توانید محیط آن را مشاهده کنید) وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را به منظور استفاده از سئو بهینه‌سازی کنید؛ حتی اگر اطلاعات چندانی راجع به سئو نداشته باشید.

تبلیغات کلیکی
بازاریابی کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (CPC) نوعی تبلیغات است که در آن بازاریاب‌ها ابتدا تبلیغ مورد نظر خود را طراحی می‌کنند، سپس آن را به منظور معرفی به مخاطبان هدف‌شان با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی معرفی می‌کنند و در نهایت بابت نتیجهٔ حاصل شده هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. بسته به عواملی از جمله پلتفرمی که برای تبلیغ انتخاب می‌شود، هزینهٔ پرداخت شده در پایان کار ممکن است به ازای کلیک‌های صورت گرفته، تبدیل‌های صورت گرفته، اقدامات صورت گرفته توسط مخاطبان یا تعداد نمایش وب‌سایت در موتورهای جستجو محاسبه شود.

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک با دو گونهٔ مختلف از تبلیغات به کار گرفته می‌شود: تبلیغات وابسته به جستجو و تبلیغات نمایشی یا تبلیغات همسان .

تبلیغات کلیکی چیست
در تبلیغات وابسته به جستجو این امکان را خواهید داشت تا تبلیغات در گوگل داشته باشید تا متن‌های تبلیغاتی خود را در معرض دید کاربرانی بگذارید که با استفاده از کلمات کلیدی مورد انتخاب شما اقدام به جستجو می‌کنند. برای نمونه اگر کاربران به دنبال خرید «بلیط هواپیما» باشند و شرکت شما کمپین تبلیغاتی‌ای به منظور فروش بلیط راه انداخته باشد، پس از وارد کردن عبارت جستجو، بسته به قیمت کلیکی که انتخاب کرده‌اید، نخستین وب‌سایت به نمایش در آمده برای آن‌ها متعلق به تبلیغ شما خواهد بود.

سایر پلتفرم‌های تبلیغاتی همگی مربوط به تبلیغات نمایشی هستند: مثل بسیاری از شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌هایی که تبلیغات نمایشی را در سایت‌های پربازدید قرار می‌دهند. با استفاده از تبلیغات نمایشی می‌توانید تبلیغات خود را در معرض دید کاربرانی بگذارید که در اینترنت در حال گشت‌زنی هستند. این نوع از تبلیغات در جاهای مختلفی به نمایش درمی‌آیند: برای نمونه ممکن است کاربری در صفحه‌ای از سایت دنیای اقتصاد باشد، با آن‌ها مواجه شود، یا به هنگام سر زدن به صفحهٔ خبرهای خبرگزاری تسنیم. مزیتی که استفاده از این نوع از تبلیغات برای شما دارد این است که امکان معرفی محصولات شما را به کاربرانی فراهم می‌کند که مستقیما به دنبال محصولات شما نمی‌گردند. بزرگترین این پلتفرم‌ها که شبکه نمایش بزرگی در ایران در اختیار دارد، پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت است که نمونه‌ای از تبلیغات همسان آن را در خبرگزاری تسنیم در زیر می‌بینید. برای آموختن بیشتر این حوزه مطلب تبلیغات کلیکی چیست یا تبلیغات بنری کلیکی را بخوانید.

بازاریابی-اینترنتی-چیست-همسان-یکتانت
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، هم شامل بازاریابی ارگانیک (بدون پرداخت هزینه) می‌شود و هم شامل تبلیغات هزینه‌بر که دستهٔ دوم به وسیلهٔ برنامه‌های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک همسان پلتفرم مورد نظر صورت می‌گیرد و اغلب در ایران کاربرد چندانی ندارد هم به دلیل گرانی دلار و هم به لیل تحریم‌ها و هم عدم نمایش به مخاطبان ایرانی . اغلب، هدف از راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، معرفی بیشتر و بهتر برند و برقراری روابط مؤثر با مشتری‌ها است.

محبوب‌ترین پلتفرم مورد استفاده برای بازاریابی در میان شبکه‌های اجتماعی در ایران اینستاگرام و تلگرام هستند. برای موفقیت در بازاریابی در اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ مطالبی که منتشر می‌کنید در جذب فالوئرها بسیار حیاتی هستند که برای اثرگذاری مطالب نیاز دارید تا نوشتن کپشن اینستاگرام را با عکس تبلیغاتی مناسب همراه کنید.

بازاریابی ایمیلی
همانگونه که از نام آن برمی‌آید در بازاریابی ایمیلی سعی بر آن است تا با ارسال ایمیل با مشتری‌ها ارتباط برقرار شود و به این صورت تعداد مشتری‌های راغب و میزان فروش را افزایش داد. در بازاریابی ایمیل، همانند شبکه‌های اجتماعی، هدف، قرار دادن محصولات در معرض دید کاربران است تا به این وسیله شما و کسب‌وکارتان را فراموش نکنند، اما بر خلاف شبکه‌های اجتماعی، صاحبان مشاغل به هنگام استفاده از ایمیل، دستشان در استفاده از تکنیک‌های مرتبط با فروش بازتر است، چراکه در قالب ایمیل می‌توان پیشنهادهای فروش مختلف، اعلان فروش محصولات، فراخوان برای اقدام و دیگر مسائل این چنینی را لحاظ کرد.

چه به هنگام خرید کردن مشتری‌ها و چه پیش از انجام فرایند خرید توسط آن‌ها باید برای ارسال ایمیل به آن‌ها اقداماتی را در نظر داشت. برای نمونه می‌توان برای کسانی که با ذکر آدرس ایمیل خود ثبت‌نام می‌کنند تخفیفی در نظر گرفت تا انگیزه‌شان برای این کار بیشتر شود. به‌علاوه توصیه می‌شود از سرویس‌های مدیریت ایمیلی همچون «میل‌چیمپ یا میرلایت» استفاده کنید؛ کارکرد این سرویس‌ها به این صورت است که متن‌های از پیش طراحی شده توسط شما را در موقعیت‌هایی بخصوص (برای نمونه به هنگام ثبت‌نام کاربر؛ ایمیل خوشامدگویی) به صورت خودکار و در قالب ایمیل ارسال می‌کنند. برای جلوگیری از اشتباه ایمیل مارکتینگ و از دست رفتن هزینه و زمان تیم بازاریابی حتما مطلب آموزش ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا به فعالیت‌هایی اشاره دارد که طی آن‌ها محتوایی به منظور جذب مشتری‌های راغب و جلب اعتماد کاربران در اینترنت منتشر می‌شود. محتوای تولیدی شما بسته به فعالیت و نیازهای‌تان ممکن است در قالب یکی از موارد زیر باشد:

مطالبی که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید؛
مطالبی که به عنوان مهمان برای سایت‌های دیگر منتشر می‌کنید و در آن‌ها به سایت خود لینک می‌دهید؛
دیگر انواع محتوایی که به منظور جذب مشتری‌های راغب مورد استفاده قرار می‌دهید (کتاب‌های الکترونیکی، مطالعه‌های موردی و … ). هدف استفاده از این گونه محتواها دریافت اطلاعات مشتری‌های راغب است؛
اینفوگراف‌ها یا ویدئوهایی که امکان به‌اشتراک‌گذاری‌شان در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد.
بازاریابی اینترنتی چیست تولید محتوا یکتانت
پیش از شروع بازاریابی محتوا باید اهداف مورد نظر خود را مشخص کرده باشید؛ به‌علاوه محتوای منتشر شده باید در هماهنگی با فعالیت‌های مرتبط با بهینه‌سازی موتور جستجو باشد. زمانی که برنامهٔ انتشار محتوا را طرح‌ریزی می‌کنید، به خاطر داشته باشید که محتوا باید به‌طور منظم منتشر شود؛ در غیر این صورت به نتایج مطلوب نخواهید رسید. مطلب بازاریابی محتوایی چیست به شما کمک می‌کند تا بدانید چه مواقعی سراغ سفارش تولید محتوا بروید و چه زمانی خودتان شروع به مثلاً تولید محتوا فروشگاه اینترنتی کنید. به عنوان یک نمونه می‌توانید تولید محتوای بلاگ یکتانت را به عنوان نمونه ببینید.

شبکه‌سازی اینترنتی
فعالیت‌های مرتبط با شبکه‌سازی اینترنتی، اگر با رویکرد درست انجام بگیرند، به شما امکان برقراری ارتباطاتی سودمند را در انجمن‌های گفتگو و گروه‌های اینترنتی می‌دهد که سبب رونق گرفتن کسب‌وکارتان می‌شود. می‌توانید با کسانی که در حوزهٔ کاری شما فعالیت می‌کنند آشنا شده و به منظور انجام پروژه‌ای بخصوص شراکت کنید، یا با به‌اشتراک‌گذاری اطلاعاتی که از حوزهٔ کاری خود دارید نظر تعدادی از مخاطبان هدف‌تان را به خود جلب کنید و به این وسیله برای خود مشتری پیدا کنید. البته فراموش نکنید که هدف اصلی در این نوع از بازاریابی برقراری ارتباط با دیگران است و نه فروش مستقیم.

برخی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در آن‌ها به دنبال گروه‌های اینترنتی مرتبط با حوزهٔ کاری‌تان بگردید عبارت‌اند از:

گروه‌های فیسبوک؛
گروه‌های لینکدین (یکی از این گروه‌ها را می‌توانید در تصویر بالا ببینید)؛
انجمن‌های گفتگوی صنایع مختلف، مانند گروه‌ۀای تلگرامی مرتبط؛
انجمن‌های گفتگوی پرسش و پاسخ، مانند جوابکو.
صرف نظر از اینکه فعالیت‌های مرتبط با شبکه‌سازی اینترنتی را به چه صورتی انجام دهید، روشی است بسیار سودمند برای معرفی کسب‌وکارتان به کاربرانی که امکان تبدیل شدن‌شان به مشتری وجود دارد و نیز برای رونق کسب‌وکار به‌طور کلی؛ این در حالی است که این فعالیت‌ها اغلب هزینه‌ای برای شما ندارد.

گام اول شروع بازاریابی اینترنتی چیست؟
برای شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی اینترنتی، نخستین کاری که باید انجام دهید راه‌اندازی وب‌سایتی خوش‌ساخت و حرفه‌ای است. به خدمت گرفتن فردی متخصص برای انجام این کار می‌تواند بسیار سودمند باشد (اگر توان پرداخت هزینه‌اش را داشته باشید)، چراکه آن‌ها با استفاده از تجربهٔ خود می‌توانند وب‌سایت را به‌گونه‌ای طراحی کنند که توجه افراد را جلب کند و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد.

بهتر است زمانی که وب‌سایت مراحل ساخت را طی می‌کند و برنامهٔ اولیهٔ آن نوشته می‌شود، تحقیقات گسترده‌ای در زمینهٔ کلمات کلیدی انجام دهید. کلمات کلیدی‌ای که انتخاب می‌کنید، در رتبهٔ نهایی شما در موتورهای جستجو تأثیر بسزایی خواهد داشت، بنابراین طرح‌ریزی برنامه‌ای کارآمد برای کلمات کلیدی یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که به هنگام شروع کار بازاریابی اینترنتی باید انجام دهید.

زمانی که بازدید از وب‌سایت شما آغاز می‌شود، حتما فرمی در قسمتی از صفحهٔ اصلی وب‌سایت قرار دهید که امکان دریافت ایمیل بازدیدکنندگان به وسیلهٔ آن وجود داشته باشد. به‌علاوه ایمیل‌های خوشامدگویی ارسال خودکاری هم از قبل آماده کرده باشید که در اسرع وقت بتوانید با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید. پس از آنکه کار طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت به پایان رسید، برای بیشتر کسب‌وکارها مرحلهٔ بعدی کار، طرح‌ریزی برنامه‌ای برای حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. هر کسب‌وکاری باید دارای صفحهٔ اینستاگرام یا تلگرام یا توئیتری باشد که حاوی اطلاعاتی جامع و مفید دربارهٔ حوزهٔ کاریش باشد. بسته به ویژگی‌های مخاطبان، می‌توان حساب‌های کاربری‌ای هم در دیگر شبکه‌های اجتماعی مهم از جمله لینکداین، آپارات، فیسبوک و پینترست و … درست کرد.

کمی زمان می‌برد تا نتیجهٔ مطلوب از فعالیت‌های انجام گرفته در شبکه‌های اجتماعی حاصل شود و برای این منظور باید مرتباً مطالب قرار گرفته در این شبکه‌ها را به‌روز کرد و مورد بررسی قرار داد، اما نتیجهٔ حاصل شده ارزش این تلاش و زحمت را دارد و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تشکیل انجمن اینترنتی مرتبط با هر کسب‌وکاری شناخته می‌شود. پس از به پایان رسیدن کار ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مد نظر، می‌توانید به صلاح‌دید خود از دیگر انواع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (چه در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی باشد، چه در تبلیغات وابسته به جستجو و چه تبلیغات بنری ) به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، به شکلی کارآمد به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و اگر بخواهید دیگران را از تجربه و تخصص خود آگاه کنید، استفاده از فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا هم ایدهٔ بسیار خوبی است.

چگونگی ارزیابی نتایج حاصل شده از فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی
فارغ از اینکه کدام پلتفرم‌ها را برای پیشبرد فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی به کار گرفته باشید، ابزارهای رایگانی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان کارایی بازاریابی اینترنتی خود را ارزیابی کنید.

گوگل آنالیتیکس: کانال‌های وارد کنندهٔ ترافیک به سایت شما، کسانی که از وب‌سایت‌تان بازدید می‌کنند، چگونگی فعالیت این افراد در سایت شما و عواملی که به تبدیل، تشویق‌شان می‌کند، از جمله مواردی هستند که با استفاده از آنالیتیکس گوگل می‌توان پیگیری کرد. استفاده از آن هم کار دشواری نیست و با استفاده از چند تگ ساده می‌توانید آن را با وب‌سایت‌تان همگام کنید. تحلیلگر گوگل منبع اطلاعاتی ارزشمندی است که هر وب‌سایتی باید در اختیار داشته باشد؛
تحلیلگرهای همسان بر روی پلتفرم: از جمله این تحلیلگرها می‌توان به فیسبوک اینسایتز، تحلیلگر توییتر و اینستاگرام اینسایتز (Insights) اشاره کرد. با استفاده از این تحلیلگرها می‌توان معیارهای بر روی پلتفرم از قبیل لایک‌ها، به‌اشتراک‌گذاری‌ها، ریتوییت‌ها، کامنت‌ها و پیام‌های مستقیم را مورد ارزیابی قرار داد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید ببینید تلاش‌های‌تان در زمینهٔ تشکیل انجمن اینترنتی تا چه حد نتیجه‌بخش بوده است و محتوای‌تان تا چه حد توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.
برآورد هزینهٔ فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی (آنلاین)
فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی می‌تواند هزینهٔ زیادی به همراه داشته باشد، اما خوشبختانه امکان سازگار کردن هزینه‌ها با تمامی بودجه‌های منظور شده برای بازاریابی وجود دارد. پیش از هر چیز باید بخشی از سرمایهٔ خود را به منظور پرداخت هزینهٔ سالانهٔ هاست و دامین وب‌سایت کنار بگذارید تا از کارکرد مؤثر مهمترین بخش بازاریابی اینترنتی خود کسب اطمینان کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به خودی خود رایگان است و اگر وظیفهٔ تولید و مدیریت محتوای مورد نیاز را به شخص دیگری نسپارید، آن هم هزینه‌ای نخواهد داشت. تعدادی از پلتفرم‌های بازاریابی ایمیل موجود، برای صد یا هزار مشترک ابتدایی شما هزینه‌ای در نظر نمی‌گیرند و با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توان پس از افزایش نسبی درآمد، اقدام به پرداخت هزینه برای این بخش کرد. به‌علاوه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی رایگانی چون گوگل پلنر (Google Keyword Planner) هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بدون پرداخت هزینه وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید و می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شروع کار باشد.

از بخش‌های یاد شده که بگذریم، تعدادی فعالیت دیگر وجود دارد که توصیه می‌شود از همان ابتدای کار بخشی از سرمایهٔ خود را صرف هزینه‌های مرتبط با آن‌ها کنید. این فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

استخدام طراحی حرفه‌ای برای ساخت وب‌سایت.
استخدام کسی که اصول تبلیغ نویسی را می داند.
سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک به منظور دست‌یابی به مخاطبان بیشتر و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های مرتبط با تولید مشتری راغب. بسته به هدف‌تان در پلتفرم یکتانت می‌توانید از کلیکی ۵۰ تومان داشته باشید تا قیمت‌ها و بودجه‌های بازاریابی بالاتر.
باید به خاطر داشت هر هزینه‌ای که صرف پیشبرد فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی اینترنتی می‌شود، نه تنها نوعی سرمایه‌گذاری درآمدزا حساب می‌شود، بلکه در شمار دیگر هزینه‌های لازم برای کسب‌وکار قرار می‌گیرد. به هنگام فرا رسیدن زمان پرداخت مالیات است که هزینه‌های لازم برای کسب‌وکار به کمک شما می‌آیند و ارزش سرمایه‌ای را که در اختیار دارید بیشتر می‌کنند.


جمع‌بندی

ممکن است برداشتن قدم‌های اولیه برای بازاریابی اینترنتی برای‌تان دشوار باشد و به کمی زمان نیاز است تا خود را با شرایط وفق دهید و اطلاعات بیشتری دربارهٔ فعالیت‌های آن پیدا کنید. به هر عنوان، بازاریابی اینترنتی جزء جدایی‌ناپذیر هر نوع کسب‌وکاری است و حتی کسب‌وکارهای کوچک که به منظور خدمت‌رسانی به مشتری‌های محلی راه‌اندازی شده‌اند باید آن را مد نظر قرار دهند تا بتوانند به مرور زمان کارشان را گسترش دهند و به مشتری‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.

خوشبختانه تعداد نسبتا زیاد پلتفرم‌ها و ابزارهای رایگانی که به منظور پیشبرد فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی طراحی شده‌اند این امکان را به شما می‌دهند که با هر بودجه‌ای که در اختیار دارید، بتوانید اقدامات عملی در این زمینه صورت دهید. این مسئله باعث می‌شود تا تمامی کسب‌وکارها، فارغ از اینکه تا چه حد بزرگ یا کوچک باشند، بتوانند این فعالیت‌ها را برای خود لحاظ کنند و از سودآوری حاصل از آن‌ها استفاده کنند.

اگر در مورد اطلاعات عنوان شده در این مطلب یا درباره شروع اولین کمپین خود در یکتانت سؤالی داشتید، با کارشناسان ما با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

مطلب دیجیتال مارکتینگ چیست یا تبلیغات آنلاین چیست نیز اطلاعات پایه‌ای خوبی در ارتباط با بازاریابی اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع:یکتانت



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

شرکت‌های زیادی را می‌بینید که در قالب آژانس دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و خدمات خود را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهند. اما آیا همه آنها موفقند؟ واقعا آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه وظایفی برعهده دارد؟
امروزه روش‌های بازاریابی از تبلیغات سنتی خارج شده است و شرکت‌ها و حتی فروشگاه‌ها به سمت روش‌های دیجیتالی برای تبلیغات و بازاریابی می‌روند. روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به کمک آن‌ها کسب و کارتان را گسترش دهید و به فروش بالاتری دست پیدا کنید. استفاده از پتانسیل فضای مجازی و اینترنت کمک می‌کند تا شما بتوانید در زمانی معقول به یک رشد قابل قبول برسید.
البته برای تحقق چنین موضوعی نیاز است که شما بتوانید با افراد زیادی در ارتباط باشید و هزینه هر شخص را به صورت جداگانه پرداخت کنید. گاهی اوقات این هزینه برای کسانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستند زیاد است به همین خاطر سعی می‌کنند کل فرایند را به یک شرکت برون‌سپاری کنند تا هم هزینه‌های‌شان کاهش پیدا کند و هم مدیریت کارها برعهده یک شرکت معتبر و متخصص باشد. آژانس‌های‌ دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین مدل‌های برون سپاری پروژه‌های درونی شرکت است که کمک می‌کند شما با کمترین هزینه به اهداف خود برسید. در این مقاله ابتدا آژانس دیجیتال مارکتینگ و اهدافش را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ بررسی مزیت‌های استفاده از آژانس بازاریابی می‌رویم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در حقیقت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ وظایف شبیه به هم و مشخصی انجام نمی‌دهند به همین دلیل پاسخ به این سوال کمی دشوار است، اما در هر صورت باید بدانید که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از روش‌های نوین بازاریابی براساس دستگاه‌های قابل حمل و متصل به اینترنت کمک می‌گیرند تا فروش سازمان و شرکت شما را افزایش دهند.
البته کارکرد آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به همین جا ختم نمی‌شود و بسیاری از کمپین‌های اجرایی این سازمان‌ها صرفا برای تقویت و برندسازی شرکت مربوطه صورت می‌گیرد. جالب است بدانید که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با اینکه واژه دیجیتال را یدک می‌کشند اما گاهی اوقات سراغ روش‌های سنتی بازاریابی هم می‌روند چرا که احساس می‌کنند استفاده از برخی روش‌های سنتی هم می‌تواند به پیش‌برد اهداف‌شان کمک کند. همان طور که گفته شد شرکت‌ها و برندهای مختلف برای کارهای مختلفی از جمله مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت وب سایت و بسیاری کارهای دیگر به‌جای استخدام تعداد زیادی متخصص، سراغ آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ می‌روند تا هزینه‌های‌شان کاهش یابد.
البته کاهش هزینه تنها مزیت همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نیست و در ادامه مزیت‌های بیش‌تری در این مورد بررسی می‌کنیم.
تعریف کلی آژانس دیجیتال مارکتینگ: «آژانس دیجیتال مارکتینگ شرکتی است که در مباحث فنی و ارائه روش‌های خلاقانه تخصص زیادی دارد و به نوعی می‌توان گفت که این مجموعه یک به‌روزرسانی از آژانس‌های تبلیغاتی است که در سال‌های گذشته فعالیت داشتند. آژانس دیجیتال مارکتینگ سعی می‌کند به کمک روش‌های خلاقانه کسب و کار را از سایر رقبا متمایز کند».

بیشتر بخوانید: چگونه یک دوره بازاریابی دیجیتال خوب انتخاب کنیم؟

اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ
اهداف آژانس دیجیتال مارکتینگ
آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ بسته به نوع پروژه و درخواست کارفرما اهداف مختلفی در نظر دارد اما شاید مهم‌ترین هدف یک آژانس معتبر تقویت برند و افزایش فروش آن کسب و کار باشد. البته آژانس‌های مختلف متناسب با درخواست و نیاز مشتری اهداف مختلفی در نظر می‌گیرند، اما در نهایت موارد زیر از مهم‌ترین هدف‌های یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است.

به‌کارگیری جدیدترین ابزارها و سرویس‌ها در جهت افزایش فروش برند
تحلیل دقیق مشتریان و رقبا و ارائه بهترین مدل برای استفاده از این تحلیل
اجرای پروژه باکمترین هزینه ممکن
ارائه گزارش در بازه‌های زمانی مشخص به کارفرما
اجرا و بهینه‌سازی کمپین‌های مختلف
مزایای همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ
در قسمت‌های قبل اشاره شد که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شرکت یا سازمان شما داشته باشد. البته ممکن است مزیت‌های همکاری با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برای هر پروژه و هر سازمان تفاوت‌های جزئی نسبت به موارد زیر داشته باشد.

کاهش هزینه‌ها
تحلیل رقبا و بررسی جدیدترین اهداف تبلیغاتی آن‌ها
تحلیل رفتار مشتری و بهینه کردن خدمات و محصولات
فرصت بیش‌تر سازمان‌ برای بهبود محصول، خدمات و امور مشتریان
پیشرفت سازمان به‌خاطر استفاده از نیروهای کاربلد
مشخص شدن سهم بازار و بازار هدف
افزایش نرخ بازگشت سرمایه
اعضای آژانس دیجیتال مارکتینگ
اعضای تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بر اساس وسعت و بودجه‌ای که دارند اعضای مختلفی دارند. برای مثال در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ ممکن است همه زیرمجموعه‌های سئو توسط یک نفر مدیریت شود اما در سازمانی دیگر شاید سئو به شاخه‌های مختلفی تقسیم شود و برای هر قسمت یک متخصص استخدام شود. مدیر پروژه، مدیر سوشال، کپی رایتر، مدیر محتوا، برنامه نویس، گرافیست و… از مهم‌ترین سمت‌هایی است که باید در یک آژانس دیجیتال مارکتنیگ وجود داشته باشد.

فهرست ابزارهای مورد نیاز آژانس دیجیتال مارکتینگ
بخش اعظمی از تحلیل‌های سایت و استراتژی‌های تدوین شده یک آژانس از ابزارها به دست می‌آید. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در برخی موارد رایگان هستند و در برخی موارد هم نیاز به پرداخت حق اشتراک دارند. فهرست مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که بیش‌تر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده می‌کنند به صورت زیر است:

ابزارهای مربوط به ایمیل مارکتینگ
ابزارهای مربوط به تجزیه و تحلیل
ابزارهای مربوط به تبلیغات و تحلیل آن
ابزارهای مربوط به بخش‌بندی مشتریان
ابزارهای مربوط به سئو
ابزارهای مربوط به مدیریت پروژه
ابزارهای مربوط به اتوماسیون بازاریابی
ابزارهای مربوط به داده‌های زنده
و…
با یک سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی جذاب آشنا شوید

وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ متناسب با ظرفیت‌های موجود در بازار کسب و کار وظایف‌های مختلفی را برای خود در نظر می‌گیرند و این وظایف در طول زمان می‌تواند کم و زیاد شود یا حتی دست‌خوش تغییراتی شود. برای مثال اگر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در بحث محتوا تخصص زیادی داشته احتمال دارد که بیش‌تر شرکت‌ها و کسب و کار صرفا برای محتوا به آن شرکت مراجعه کنند و دیگر موارد را به آژانس‌های دیگری بسپارند. یکی از مهم‌ترین وظایف یک آژانس دیجیتال مارکتینگ این است که دقیقا بر اساس محصول یا خدمت شرکت بتواند یک برنامه پیاده کند و در این برنامه باید موارد زیادی از جمله نرخ بازگشت سرمایه و میزان هزینه لازم برای انجام پروژه مشخص شود. سایر وظایف یک آژانس به صورت زیر است:

بررسی بازار هدف
تولید محتوا (متنی، تصویری، صوتی و…)
تدوین استراتژی‌های مربوط به مارکتینگ
تخمین درست هزینه‌های مورد نیاز
تبلیغات آنلاین و نوع آن‌هار(در صورت نیاز تبلیغات آفلاین)
استراتژی‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی
سئو یا همان بازاریابی موتورهای جستجو
خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ
همان طور که در قسمت‌های قبل هم اشاره شد آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بر اساس توانایی و نیاز مشتریان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند اما برای این که بتوانید از همه پتانسیل یک آژانس برای موفقیت خود و کسب و کارتان استفاده کنید باید سعی کنید از همه خدمات یک آژانس استفاده کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین خدمات یک آژانس معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ ذکر شده است:

برنامه نویسی استاندارد سایت و بهینه کردن آن
ایمیل مارکتینگ
اس‌‌ام‌اس مارکتینگ
سوشیال مارکتینگ
تبلیغات بنری آنلاین
تلفن گویا
و…
فرآیند کار در آژانس دیجیتال مارکتینگ
بعد از این که شما تصمیم به برون سپاری موارد ذکر شده در قسمت‌های قبل گرفتید باید به سراغ یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر بروید و با آن‌ها مذاکره کنید. توصیه می‌شود تمام کارها را به یک آژانس مشخص بسپارید چرا که در غیر این‌صورت اگر نتیجه‌ای نگیرید هر کدام از آژانس‌ها تقصیر را گردن دیگری می‌اندازد پس زمان و هزینه شما تلف می‌شود. روند کلی مراجعه شما و درخواست همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به صورت زیر است.

مراجعه به آژانس مورد نظر و ارائه اهداف کلی سازمان‌تان به صورت خلاصه
مطالعه و تحقیق آژانس مورد نظر برای تخمین هزینه‌ها، زمان مورد نیاز و تغییرات مورد نیاز در سازمان
ارائه سند یا پروپوزال تدوین شده توسط آژانس
توافق نهایی
معرفی تیم اجرایی
ارائه گزارش عمل‌کرد در بازه‌های زمانی مشخص
جمع‌بندی

همان طور که در بالا اشاره شد شما می‌توانید با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید تا در کمترین زمان به اهداف مشخص سازمان برسید. اگر نیروهای معرفی شده در این مطلب را در اختیار دارید قطعا برون سپاری درست نیست اما اگر هیچ نیرویی برای انجام این کارها ندارید بهتر است زمان و هزینه صرف استخدام نکنید و به صورت مستقیم با یک آژانس همکاری کنید. البته ممکن است آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به سبب دوری از محل کار شما کمی سخت‌تر اهداف شما را درک کنند اما برگزاری جلسات مکرر و ارتباط با تیم اجرایی می‌تواند مشکلات را به حداقل برساند.

منبع:یکتانت



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

سئو به سه بخش مهم سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می شود. سه پخش سئو مکمل یک دیگر هستند و هر کدام از آنها تاثیر بسزایی در عملکرد سایت دارند. سئو داخلی دارای فاکتورهای مهمی است که برای گرفتن رتبه ی بهتر در نتایج گوگل حتما باید این فاکتورها را رعایت کرد. که در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه onpage seo یا سئو داخلی چیست صحبت کنیم.


بهبود تجربه کاربری (UX) چه تاثیری در سئو داخلی دارد؟
سئو on page یا سئو داخلی چیست؟
هر فعالیتی که با هدف بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل، در درون صفحات سایت انجام شود را بهینه‌سازی داخلی سایت یا On Page SEO می‌‌‌‌گویند. دلیل اهمیت سئو داخلی این است که با این کار موتورهای جستجو مانند گوگل درک بهتری از سایت شما خواهند داشت. هر چقدر سایت از ساختار بهتری برخوردار باشد و کاربران بیشتری به آن علاقه­ مند باشند، گوگل نیز توجه بیشتری به آن سایت نشان می­دهد.

این مقاله راهنمای خوبی برای آموزش سئو داخلی یا On Page SEO است. با ما همراه باشید.

سئو داخلی سایت
تفاوت سئو off page و سئو on page چیست؟
تمام عامل‌های موثر در سئو آن پیج یا سئو داخلی مربوط به المان‌های موجود در داخل وب سایت شما می‌شوند. عامل‌های On page شامل ساختار فنی (کیفیت کدنویسی)، محتوای نوشتاری و دیداری و کاربر پسند بودن وب سایت شما می‌شوند.

در نقطه‌ی مقابل عامل‌های Off-page مربوط به مواردی هستند که در خارج سایت شماانجام می شود، همانند لینک‌سازی خارجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های بازاریابی دیگر.

پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر مقاله سئو خارجی سایت را نیز بخوانید.

تفاوت OFF PAGE SEO و سئو on page چیست؟


۱۲ فاکتور مهم در سئو داخلی
حالا که با سئو on page آشنا شده اید، وقت آن است که برای بهبود آن در سایت دست بکار شوید. در ادامه با آموزش سئو داخلی همراه ما باشید.

 

۱. نقش Meta Tags در بهبود سئوی داخلی سایت
شاید بتوان گفت یکی از مهمترین عامل‌های On page سئو متا تگ‌ها هستند. البته بعضی از آنها دیگر مثل سابق سودمند نیستند اما اگر به درستی از آنها استفاده کنید ترافیک وب‌سایت شما، بهبود می‌یابد.

متا تگ‌ها کمک می کنند تا ربات های موتورهای جستجوگر درک بهتری از موضوع صفحه شما داشته باشند.

المان‌های موثر در سئو داخلی یا ON PAGE SEO
متا تگ‌ها شامل موارد زیر می شوند:

Title Tags : تگ عنوان یا تگ تاتیل، یکی از تگ های مهم است که شما در زمان ایجاد صفحه باید آن را بنویسید. تگ تایتل همان چیزی است که با آن در صفحه نتایج گوگل به مخاطب نشان داده می شوید. در این تگ بیشتر از ۷۰ کاراکتر نمی توان نوشت.
Meta Descriptions: متا دسکریپشن در واقع متن خلاصه ی صفحه شماست که کاربر بداند در این صفحه با چه محتوایی روبرو خواهد شد. طول این محتوا بیشتر از ۱۷۰ کاراکتر نباید باشد تا به درستی در نتایج جستجو و در زیر تگ تایتل نمایش داده شود. ( برای آشنایی بیشتر با توضیحات متا مقاله متا دیسکریپشن چیست را بخوانید)
Robots: با این تگ به ربات های خزنده گوگل اعلام می کنید که صفحه ی مورد نظر شما را ایندکس بکند یا نه.
نحوه نمایش تگ تایتل و دسکریپشن در سرپ
۲. بهینه‌سازی URLها
ساختار URL بخشی از سئو داخلی است. با توجه به آپدیت‌های جدید گوگل آدرس صفحه شما از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. ویژگی‌های یک URL مناسب عبارتند از:

کوتاه بودن URL
استفاده از کلیدواژه در URL
۳. تاثیر تگ هدینگ بر سئو داخلی سایت
محتوای خود را سئو کنید. چرا مردم وب‌سایت شما را بازدید می‌کنند؟ به احتمال خیلی زیاد به دلیل اطلاعاتی است که شما ارایه می‌کنید و آنها به دنبال آن هستند. بنابراین شما باید محتوایی نگارش نمایید که از هر نظر مناسب بوده و کاربران آن را بپسندند. یکی از فاکتورهایی که گوگل در محتوای شما به دنبال آن است Heading Tags یا تیترها هستند. شما می‌توانید بر روی Heading Tags مدیریت داشته باشید. Heading Tags در واقع تعیین می‌کند که عناوین اصلی محتوای شما چه مواردی هستند و عناوین کلیدی را از مابقی متن جدا می‌کند.

Heading Tags به ۶ دسته (H1 تا H6) تقسیم می‌شود. شما بنا به نوع عنوان خود که عنوان اصلی است (H1) یا زیر عنوان ها (H2) می‌بایست محتوای خود را تقسیم و مدیریت نمایید. مهم ترین تگ هدینگ در صفحه تگ H1 و داشتن زیر عنوان در سئو باعث بهتر شدن مطالب شما و در نتیجه بهبود سئو داخلی می شود.

از تگ H1 برای مشخص کردن عنوان اصلی محتوای خود استفاده نمایید. به نقل از کارشناسان گوگل، تگ H1 کمک می‌کند تا گوگل ساختار صفحه را بهتر بفهمد. اکثر پلتفرم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار این تگ را به صفحه اضافه می‌کنند اما همیشه اینطور نیست و در برخی مواقع شما باید به طور دستی این کار را انجام دهید. قبل از انجام هر کاری اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی مورد نظر شما در تگ H1 قرار دارد.

استفاده از تگ h1 برای عنوان اصلی مقاله
از کلمه کلیدی حداقل در یکی از تگ‌های H2 استفاده کنید. اگر در محتوای خود از چند زیر عنوان H2 استفاده می‌کنید حداقل در یکی از آنها از کلیدواژه اصلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کلیدواژه شما طراحی سایت است در زیر عنوان ها می توانید از کلیدواژه هایی مشابه مانند طراحی سایت ارزان یا بهترین ابزار طراحی سایت استفاده کنید.

 

۴. تاثیر کلیدواژه اصلی در سئو on page
برای اینکه شما با عبارت‌های خاصی در نتایج موتورهای جستجوگر رتبه خوبی داشته باشید می‌بایست محتوا خود را مطابق با آن عبارت‌های خاص که تحت عنوان کلمات کلیدی (Keywords) شناخته می‌شوند بهینه سازی نمایید. گوگل هرچقدر هم که هوشمند شده باشد هنوز از تکنیک‌های قدیمی مانند تشخیص کلیدواژه ها در صفحه استفاده می کند، پس سعی کنید در هنگام نوشتن یک مقاله و یا محتوا برای صفحات سایت خود در ۱۰۰ کلمه اول از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید.

این کار علاوه بر نشان دادن میزان ارتباط مقاله با کلیدواژه هدف به درک بهتر موضوع توسط موتورهای جستجوی نیز کمک می‌کند.

استفاده از کلمه کلیدی در محتوا
برای بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا می توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

۵. چگالی کلمات کلیدی در متن
شاید بارها شنیده باشید که تکرار کلمات کلیدی اصلی در صفحه چندان کمکی به بهبود سئوی داخلی سایت نمی کند اما تجربه ثابت کرده است که هنوز هم این روش می تواند موثر باشد. برای اثبات این موضوع یک مثال می‌زنیم:

فرض کنید کلمه کلیدی شما “خرید تلفن همراه” است. اگر این کلیدواژه تنها یکبار در صفحه ذکر شود احتمالا گوگل متوجه میزان اهمیت آن در صفحه نخواهد شد اما اگر همین کلیدواژه به شکل‌های گوناگون در صفحه قرار گیرد اطمینان گوگل از میزان ارتباط آن بالا خواهد رفت و به آن صفحه توجه بیشتری نشان خواهد داد.

نکته: زیاده‌روی در استفاده از این تکنیک می تواند تاثیرات منفی بر سئوی سایت شما داشته باشد. برای آشنایی با چگالی کلمات کلیدی بهتر است مقاله چگالی کلمات کلیدی چیست را مطالعه کنید.

۶. تاثیر لینک‌های داخلی و خارجی
لینکسازی در سایت یکی از کارهای مهمی است که باید انجام شود. لینکسازی داخلی می تواند ارتباط معنایی بین صفحات سایت را به رباتهای موتور جستجو بفهماند. همچنین لینک سازی داخلی می تواند قدرت صفحات خاص را به سایر صفحات نیز منتقل کند به شرطی که از یک کلیدواژه مرتبط برای لینک ارجاع خود استفاده کنید. در مطلب آموزش لینک سازی داخلی به طور مفصل به شرح این موضوع پرداخته شده است.

استفاده از پیوندهای خارجی به منظور نشان دادن ارتباط محتوایی، می‌تواند به گوگل در درک ساختار صفحه کمک کند. سعی کنید در مقاله‌های خود حتما به صفحات معتبر خارجی لینک دهید. این کار علاوه بر درک مطلب توسط گوگل به افزایش اعتبار صفحه شما به عنوان یک مرجع نیز کمک می‌کند.

تاثیر لینکسازی داخلی در بهبود سئوی داخلی سایت
۷. تولید محتوای کاربر پسند و منحصربه فرد
تولید محتوای منحصر به فرد یکی از نکات مهم در سئو آن پیج است. هنگامی که محتوایی برای سایت خود تولید می کنید این محتوا باید مختص به سایت شما باشد و نشان دهد که شما در مورد محتوای تولید شده دارای تخصص هستید. این محتوا باید نیاز کاربر شما را رفع کند و در عین حال موارد سئو داخلی نیز در آن رعایت شده باشد.

طبق آمار منتشر شده روزانه بیش از ۴ میلیون پست وبلاگ تولید می‌شود بنابراین اگر می‌خواهید مقاله شما از آنها متمایز شده و مورد توجه موتورهای جستجو و کاربران قرار گیرد باید حاوی محتوای ارزشمند باشد. عواملی که می‌تواند باعث افزایش اعتبار یک مقاله در اینترنت شود عبارتند از:

مطالب جدید و به روز: به روز بودن مقاله اولین گام برای جلب اعتماد کاربر است. قدیمی بودن مطالب یکی از عواملی است که باعث می شود کاربران صفحه را ترک کنند.
اضافه کردن جزئیات: استفاده از تصاویر،تهیه اسکرین شات‌ از مراحل انجام کار، قرار دادن کلیپ و پادکست از فاکتورهای تاثیرگذار در افزایش جذابیت مقاله است.
رعایت ساختار متن: اگر محتوای نوشته شده از ساختار مناسبی برخوردار باشد بررسی آن توسط کاربران آسان‌تر انجام خواهد شد.
در مورد اینکه چگونه پادکست بسازیم در مقاله ی دیگر توضیح داده ایم.

پاراگراف های طولانی، استفاده نکردن از تگ های عنوان و استفاده از فونت نامناسب دلایلی است که باعث می شود کاربران بدون توجه به محتوا فورا صفحه را ترک کنند. با توجه به رشد بالای دیوایس‌های موبایلی در سال‌های اخیر، سعی کنید تا جایی که ممکن است محتوای صفحه را به بخش های کوچکتر خرد کنید به طوری که متن آن کاملا خوانا به نظر برسد.

نکته: برای بهبود خوانایی صفحه می توانید از تصاویر نیز استفاده کنید.

برای تولید محتوای خوب و درست برای سئو داخلی سایت خود به شما پیشنهاد میکنیم مقاله نوشته شده در حوزه محتوای همیشه سبز چیست را مطالعه نمایید، همچنین پیشتهاد می‌شود که در دوره کامل بازریابی دیجیتال شرکت کنید.

خواندن مقاله copywriting چیست نیز مفید است.

۸. تاثیر بهینه سازی تصاویر بر سئو on page سایت
تصاویر به کارگفته شده در وب‌سایت در عین داشتن کیفیت بالا، می‌بایست از حجم کمی برخوردار باشند. همانطور که می‌دانید تصاویر در یک محتوا نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند به تنهایی مخاطبان را به وب سایت شما هدایت نمایند.

برای به‌کارگیری درست تصاویر و کمک به موتورهای جستجوگر، جهت پردازش آنها نیاز است که Title (عنوان) و Alt آنها را به درستی و با در نظر گرفتن محتوای مطالب، انتخاب شده باشد. به شما پیشنهاد می شود مقاله ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ” بهینه سازی تصاویر سایت ” مطالعه نمایید.

نکته: قبل از بارگذاری تصاویر در سایت، حتما حجم آنها را با استفاده از ابزارهای آنلاین کاهش دهید.

تا به اینجای مقاله با مفهوم سئو on page چیست آشنا شدید. همچنین بخش از اقدامات بهبود سئوی داخلی سایت مطرح شد. در ادامه به نکات جذاب و منحصر به فرد و در عین حال بسیار ساده خواهیم پرداخت که مطمئن هستیم از آن لذت خواهید برد.

۹. از نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید
اسکیما نوعی از میکرودیتاست که به کمک آنها می‌توانید توضیحات بیشتری درباره محتوای ارائه شده در صفحه به کاربران ارائه دهید. در تصویر زیر از کدهای نشانه‌گذاری مربوط به بررسی مطلب توسط کاربران، استفاده شده است.(ستاره‌های طلایی)

یکی دیگر از اسکیماهای پرکاربرد استفاده از سوالات متداول است. نمونه این اسکیما را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید

استفاده از اسکیما در محتوای صفحات
وجود کدهای اسکیما می‌تواند متن سایت را در نتایج، برجسته نشان داده و باعث تحریک کاربران به کلیک بر روی سایت شود. اگر سایت شما وردپرسی است می‌توانید از افزونه برای این کار استفاده کنید.

 

۱۰. تاثیر رابط کاربری (UI) بر سئو on page
همانطور که مشاهده می کنید با ادامه مقاله در حال نگارش، علاوه بر درک بیشتر مفهوم سئو on page، تمام جوانب همانند نقشه گنجی به شما نمایان خواهد شد.

یکی از مهمترین عوامل در بهبود سئوی داخلی سایت ،تجربه‌ی کاربر هنگام استفاده از وب‌سایت شما است. مشتریان باید بتوانند به آسانی وب‎سایت شما را درک کنند. آنها باید در کسری از ثانیه به محتوایی که می‌خواهند برسند. آنها باید بدانند در کجا کلیک نمایند و چگونه در وب‌سایت، جابجا شوند. صفحات وب‌سایت باید بدون هیچ نقص و اشکالی بارگذاری شوند و تمام اجزای آن، قابل مشاهده توسط کاربران باشند.

عواملی هستند که به صورت غیر مستقیم می‌توانند بر روی رابط کاربری (UI) وب‌سایت شما تاثیر بگذارند:

۱۱. تاثیر وب سایت واکنشگرا بر سئو آن پیج
یکی از استانداردهای طراحی وب‌سایت در دنیای امروز، واکنشگرا بودن است. واکنشگرا بدان معنا است که یک وب سایت در هر دستگاهی که برای بازدید از وب سایت استفاده می‌شود به درستی بارگذاری گردد. این دستگاه‌ها می‌توانند کامپیوترهای شخصی باشند و یا تلفن‌های همراه هوشمند که در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین وب‌سایت می‌بایست در هر سایز و اندازه‌ای به درستی بارگذاری شده و قابل مشاهده باشد.

 منبع: ایران هاست



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روش‌های جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است و طی سال‌های اخیر فراگیرتر شده است. این روش تاثیر خوبی در افزایش فروش مستقیم و توسعه برندسازی و برنامه‌های بازاریابی دارد. این مدل درآمدی، ویژگی‌های جذابی دارد که اگر بتوانید به‌ صورت درست و اصولی از آن استفاده کنید، خروجی مطلوبی خواهد داشت. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم واقعا افیلیت مارکتینگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست؟
این سیستم که با نام‌هایی همچون همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی نیز شناخته می‌شود، یکی از روش‌های مرسوم است که پیشتر به ‌صورت سنتی در فضای آفلاین انجام می‌شد و حالا در دنیای آموزش بازاریابی دیجیتال نیز به شکل گسترده‌ای پیاده می‌شود. در این نوع تبلیغات، یک واسطه به عنوان بستر نشر لینک مورد نظر فعالیت می‌کند و در ازای تحقق اهداف مشخص شده درصدی را می‌گیرد. با توجه به شاخص‌هایی که تعریف می‌شود اگر فروش موردنظر رخ دهد، ناشر تبلیغات هزینه خود را دریافت می‌کند.
آمازون اولین سایتی بود که این سیستم را در سال 1996 راه‌اندازی کرد و هنوز این سیستم ادامه دارد. شاید تصور کنید آمازون خیلی پورسانت می‌دهد، اما این مبالغ در ازای فروشی که اتفاق می‌افتد بسیار ناچیز است.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟
شاید به نظر برسد عملکرد این سیستم خیلی پیچیده است، ولی در واقع اینگونه نیست و ساز و کار کاملا مشخصی دارد. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و برندهای مختلف هستند که به واسطه این شیوه قصد دارند فروش خود را افزایش دهند. از سوی دیگر سایت‌هایی هم وجود دارند که به‌واسطه بازدیدکنندگان خود برای تامین بخشی از هزینه‌ها، به عنوان ناشر تبلیغات فعالیت می‌کنند.
افیلیت مارکتینگ می‌تواند به شکل‌های مختلفی باشد که در ادامه توضیح می‌دهیم، اما در مورد عملکرد آن باید بگوییم سایت تبلیغ دهنده که به نام merchant نیز شناخته می‌شود، تبلیغات خود را به صورت بنری یا متنی به سایت منتشر کننده تبلیغات می‌دهد. در ادامه در ازای کلیک کاربرانِ سایت ناشر روی لینک مورد نظر یا خرید محصول مشخص‌شده از سایت فروشنده، هزینه یا درصدی به سایت ناشر پرداخت می‌شود.
این روش می‌تواند به صورت توافق و قرارداد دو طرفه میان تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات انجام شود، یا سایت‌های ناشر می‌توانند در سیستم افیلیت مارکتینگ سایت فروشندگان ثبت نام کنند و لینک‌های مشخص را در سایت خود قرار دهند.

به طور کلی این روش سه بازیگر اصلی دارد:

فروشندگان محصولات: این گروه در واقع سایت‌ها و کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند از طریق بازاریابی پورسانتی میزان فروش خود را افزایش دهند.
ناشر تبلیغات: سایت‌های منتشر کننده تبلیغات به عنوان بستر اصلی نشر افیلیت مارکتینگ شناخته می‌شوند که در ازای قراردادن بنرها و لینک‌های موردنظر در سایت خود که منجر به کلیک کردن و فروش محصول موردنظر می‌شود، درصدی می‌گیرند.
کاربران یا مشتریان: کاربران یا مشتریان در واقع افرادی هستند که روی لینک‌های مورد نظر در سایت ناشر کلیک می‌کنند. گاهی کاربران با کلیک روی لینک، دنبال خرید محصول نیستند و ممکن است بخواهند از سایت ناشر امتیازی دریافت کنند.
بیشتر بخوانید: راهکارهای طلایی برای افزایش فروش اینترنتی

انواع همکاری در فروش
با اینکه سیستم افیلیت مارکتینگ از نظر عملکرد فرآیندی کاملا مشخص و ساده دارد، ولی می‌توان آن را به روش‌های مختلفی پیاده‌سازی کرد. از این رو سیستم‌های پرداخت کمیسیون و پورسانت مختلفی در نظر گرفته شده است تا ناشران بتوانند درآمدهای مختلفی داشته باشند و سایت تبلیغ‌دهنده نیز به خواسته‌های مختلف خود برسد.

در ادامه به معرفی انواع روش‌های همکاری در فروش می‌پردازیم و می‌بینیم در هر مورد نحوه محاسبه پورسانت به چه صورت است.

انواع همکاری در فروش
پرداخت به ازای هر عمل (CPA)
همان‌طور که در تبلیغات کلیکی هم بحث کرده بودیم یکی از روش‌های متداول سیستم پرداخت به ازای عمل یا Cost Per Action است. در این روش که نسبت به روش‌های دیگر نرخ تبدیل بیشتری دارد و دقیق‌تر است، تنها زمانی هزینه پرداخت می‌شود که اقدام موردنظر تبلیغ‌دهنده رخ داده باشد. حال این عمل می‌تواند خرید محصول، پرکردن فرم ثبت نام، عضویت در خبرنامه، شرکت در نظرسنجی، دانلود اپلیکیشن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و… باشد.
گاهی برخی موارد را به سادگی می‌توان محاسبه کرد و در بعضی از موارد مانند فعالیت و مشارکت در شبکه‌های اجتماعی سخت و پیچیده خواهد بود.

پرداخت به ازای هر فروش (CPS)
بدون شک پرداخت به ازای هر فروش یا Cost Per Sale یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین شیوه‎‌های پرداخت است. چراکه تبلیغ دهنده به دنبال این است که سایت ناشر برای او مشتری واقعی بفرستد تا فروش آن‌ها بیشتر شود. در مورد پورسانت به ازای فروش معمولا درصدها بین 4 تا 10 درصد از فروش کل است که بستگی به اعتبار برند تبلیغ دهنده دارد.

پرداخت به ازای هر لید (CPL)
سرنخ یا به اصطلاح مشتریان بالقوه که هنوز تبدیل به مشتریان بالفعل نشده‌اند، اهمیت زیادی دارند و به آنها لید (Lead) نیز گفته می‌شود. بسیاری از سایت‌های مختلف و برندهای کوچک و بزرگ تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف لیدهای ارزشمند جمع‌آوری کنند. در این حالت کاربران هدف باید روی لینک تعریف شده کلیک کنند و وارد صفحه فرود موردنظر شوند.
سپس با انجام اقدام موردنظر مانند عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه، ثبت نام، ثبت ایمیل یا ثبت موبایل، پورسانتی به سایت ناشر پرداخت می‌شود. این روش در مواردی جواب می‌دهد که امکان فروش سریع محصول وجود ندارد و برای اینکه کاربران تبدیل به مشتری شوند باید زمانی صرف برقراری ارتباط و تبلیغات شود. در این حالت از روش پرداخت به ازای هر لید یا Cost Per Lead استفاده می‌شود.

پرداخت براساس نمایش آگهی (CPM)
این روش که در تبلیغات کلیکی نیز به آن اشاره کردیم به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی به هر 1000 کاربر منحصر به فرد است. در این روش که بیشتر مناسب برندسازی و معرفی محصولات است، در ازای نمایش آگهی به کاربران مبلغی به ناشر پرداخت می‌شود.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)
پرداخت به ازای کلیک یا Cost Per Click، یکی دیگر از زیر مجموعه‌های تبلیغات کلیکی است و مانند CPM بیشتر برای آگاهی از برند (Awareness) کاربرد دارد، اما بهتر از CPM است؛ چراکه حداقل می‌دانید کاربران روی لینک موردنظر کلیک کرده‌اند.

پرداخت با تعرفه ثابت
در این روش کاملا مشخص است که ناشر در ازای قرار دادن تبلیغات روی سایت خود و کلیک کاربران مبلغ ثابتی دریافت می‌کند. البته پیشنهاد می‌شود فقط سراغ این روش نروید و از انواع شیوه‌های پرداخت به صورت ترکیبی استفاده کنید.

 

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ
استفاده از این شیوه مارکتینگ مزایا و معایبی دارد که پیش از اجرای آن بهتر است به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید. در این بخش ابتدا در زمینه مزیت‌ها و سپس معایب بازاریابی پورسانتی توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 

مزایا و نقاط قوت افیلیت مارکتینگ
این شیوه از بازاریابی یکی از روش‌های مرسوم برای افزایش فروش در سراسر دنیاست که نسبت به هزینه آن، مزایا و نقاط قوت خوبی دارد. این مزایا هم می‌تواند شامل کسب و کارها باشد و هم شامل حال ناشران تبلیغات شود. برخی تصور می‌کنند که فقط کسب و کارهای بزرگ باید سراغ استفاده از این شیوه بروند که کاملا اشتباه است و کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند به خوبی از آن بهره ببرند.

برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارت‌اند از:

کاملا عملکرد محور است. شما زمانی پورسانت و کمیسیون را پرداخت می‌کنید که اقدام موردنظر شما رخ داده باشد و از سوی دیگر ناشران انگیزه می‌گیرند تا برای تحقق خواسته شما بیشتر تلاش کنند.
یکی از بهترین روش‌هایی است که در هر بازاری می‌توانید برای افزایش مخاطبان و برندسازی از آن استفاده کنید.
به افزایش اعتبار شما کمک می‌کند. شرکای‌تان از نظر خود محصول شما را معرفی کرده و از آن تعریف می‌کنند. همین تکرار باعث می‌شود اعتبار برند شما بیشتر شود.
یکی از روش‌های مقرون به صرفه و ارزان‌قیمت است که نسبت به هزینه پرداختی خروجی خوبی دارد. شما زمانی پورسانت رو پرداخت می‌کنید که اقدام موردنظر شما انجام شده باشد.
باعث افزایش سریع ترافیک و فروش می‌شود. هر چه سایت‌های بیشتری به عنوان ناشر تبلیغات لینک یا بنر موردنظر شما را منتشر کنند، فرصت‌های بیشتری برای جذب ترافیک و فروش در اختیار شما قرار می‌گیرد.
چالش‌ها و معایب افیلیت مارکتینگ
این سیستم مشکلات و نقاط ضعفی دارد که گاهی باعث می‌شود کسب و کارها و ناشران با چالش‌هایی روبه‌رو شوند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این چالش‌ها اشاره می‌کنیم:

ناشران کنترلی روی برنامه افیلیت مارکتینگ ندارند و گاهی برخلاف میل خود باید به قوانین تبلیغ‌دهنده تن دهند. ممکن است برنامه‌ای در لحظه و برای مدت موقت خوب باشد، اما کم‌کم دچار مشکل شوید و به دلایل مختلف نتوانید خواسته کسب و کار تبلیغ‌دهنده را برآورده کنید.
تبلیغ دهندگان و ناشران تبلیغات کنترلی روی رقبا ندارند. گاهی رقبا ممکن است شرایطی فراهم کنند که هزینه‌ها کمتر باشد، خلاقانه‌تر باشد و خروجی بهتری ایجاد کند.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ناشران با آن مواجه می‌شوند، این است که هر کاربر یک بار روی لینک کلیک می‌کند و حتی اگر مشتری شود دیگر به طور مستقیم وارد سایت مورد نظر خواهد شد. از این‌رو ناشران باید دائما دنبال مشتریان بالقوه باشند.
هیچ تضمینی برای رسیدن به خروجی و درآمد مورد نظر نیست. این سیستم نمی‌تواند قطعا تضمین کند که ناشران تبلیغات به درآمد موردنظر می‌رسند یا کسب و کارها می‌توانند به کمک این روش خروجی مطلوب خود را داشته باشند.
ممکن است مورد حمله اسپمرها و ترافیک‌دزدها (Fraud) قرار بگیرید و کلیک‌های غیر واقعی و تقلبی روی لینک مورد نظر انجام شود. ضمن اینکه حتی این امکان وجود دارد که کمیسیون شما در اختیار افراد دیگر قرار گیرد.
چگونه در همکاری در فروش موفق باشیم؟
با اینکه سیستم همکاری در فروش سیستم ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما برای موفقیت در آن باید سخت تلاش کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

مخاطب شناسی
شناخت درست مخاطب هدف یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که برای موفقیت در این کمپین باید انجام دهید. درست است که دنبال درآمد بیشتر هستید و می‌خواهید کاربران بیشتری روی لینک موردنظر کلیک کنند، اما به این معنی نیست که هر چیزی منتشر کنید. شما باید تبلیغاتی را نمایش دهید که همسو با علاقه مخاطبان و محتوای سایت‌تان باشد.

صداقت
اگر کاربر احساس کند به دلیل درآمد بیشتر هر چیزی رو سایت منتشر می‌کنید و حتی خودتان به آن اعتقادی ندارید، قطعا رفته رفته هیچ کدام از کاربران روی لینک‌های شما کلیک نخواهند کرد. بنابراین صداقت اهمیت زیادی دارد؛ چراکه خودتان نیز می‌توانید در مقام مبلغ و مدافع ظاهر شوید.

انتشار محتوای با کیفیت
هرچه با انتشار محتوای باکیفیت و کاربردی بتوانید خودتان را به عنوان یک مرجع معتبر نشان دهید، کاربران بیشتر اطمینان کرده و بیشتر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند.

روش‌های مختلف افیلیت
بهتر است فقط روی یک مدل افیلیت مارکتینگ متمرکز نشوید و روش‌های مختلف آن را که در این مطلب به آنها اشاره کردیم امتحان کنید. هر کدام از این روش‌های مزایای خودش را دارد.

 

جمع بندی
افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های سریع افزایش فروش در سراسر دنیاست که برای تبلیغ‌دهنده (merchant) و ناشر تبلیغات منفعت دارد. در این مقاله توضیح دادیم که همکاری در فروش چیست و کسب و کارها چگونه می‌توانند از آن بهره ببرند. در این روش پرداخت پورسانت به صورت روش‌های مختلف انجام می‌شود که مانند تبلیغات کلیکی است. ناشران تبلیغات می‌توانند با عملکرد خوب خود درآمد زیادی از این روش داشته باشند و حتی امکان فعالیت به‌صورت فریلنسری نیز وجود دارد.

منبع: یکتانت



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی


بیایید تکلیف خودمان را روشن کنیم؛ اصلا اینکه می‌گویند باید به صفحه یک گوگل رفت چه معنی و مفهومی دارد؟ این سوال در دوره جامع دیجیتال مارکتینگ بسیار پرسیده میشود بگذارید با یک مثال منظور این عبارت را برای شما روشن‌تر کنم:

فرض کنید شما یک معلم هستید و می‌خواهید دانش‌آموزان خود را برای ورود به مدرسه تیزهوشان آماده کنید، اولین کاری که باید در نظر بگیرید این است که شاگردان خود را از بین هزاران دانش‌آموز انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رشد دانش‌آموزان خود پیدا کنید.

حال به طور قطع این دانش‌آموزان نیاز به کلاس‌های تقویتی دارند و به کمک این کلاس‌ها می‌توانند رشد خود را دو چندان کنند. بعد از طی کردن این مراحل دانش‌آموز می‌تواند در آزمون‌های تستی مختلف شرکت کرده و به مرور به بالاترین رتبه‌های کشوری برسد.

مثال بالا آمدن در نتایج صفحه یک گوگل
رقابت در صفحه اول گوگل دقیقا مانند مثال بالاست و باید مراحل آن را به مرور طی کرد تا به بهترین رتبه بین رقبا در صفحه اول رسید. بیایید مثال را با یکدیگر باز کنیم تا بهتر متوجه منظور حرف شویم:

نقش سئوکار در بالا اوردن یک صفحه ( معلم )
شاید باورتان نشود ولی مهم‌ترین نقش را برای رتبه یک شدن صفحات سایت شما به عهده دارید. شما انتخاب می‌کنید که چه صفحاتی در سایت تولید شود، چه محتواهایی برای آنها نوشته شود، چه کلمات کلیدی در دل محتواها جایگذاری شود و شما تعیین می‌کنید که چه معماری لینک‌سازی برای صفحات سایت‌تان انجام شود.

در نتیجه شما در مثال بالا که نقش معلم را داشتید و باید شاگردان باهوش را انتخاب می‌کردید، در نقش یک سئوکار باید بهترین استراتژی تولید محتوا و سئو را برای صفحات خود در نظر بگیرید و بتوانید به راحتی آنها را به یکدیگر ارتباط داده و رابطه معناداری در آنها ایجاد کنید.

برنامه ریزی برای رفتن به لینک یک گوگل ( برنامه‌ریزی تحصیلی )
شما در جایگاه یک سئوکار باید تمامی استراتژی‌هایی که مورد نظرتان است را برای یک سال آینده کاری‌تان تعیین کنید.

شناخت بازار هدف سرچ در صفحات گوگل
در مرحله اول که مهم‌ترین قسمت کار شماست، باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. به زبان عامیانه‌تر باید بفهمید مردم چه چیزهایی را در خصوص کسب و کار شما در گوگل سرچ می‌کنند و در هر کلمه چه صفحاتی از رقبای شما نشان داده می‌شود. هر یک از این کلمات کلیدی به طور قطع برای اهدافی خاص تعیین می‌شود و باید جایگاه هر یک را بشناسید.

برای مثال سایت شما در خصوص فوتبال است و با کلمات کلیدی مانند: آموزش فوتبال، خرید توپ فوتبال، اخبار فوتبال، تاریخچه فوتبال مواجه هستید. حال شما باید تعیین کنید که هر کدام از این موارد به کجای سایت شما نسبت داده شوند. در نتیجه شما در جایگاه یک سئو کار باید به گوگل بفهمانید که کدام صفحه برای کدام قصد شما تهیه شده است.

شناخت بازار هدف سرچ در صفحات گوگل
در کلمه آموزش فوتبال شما باید یک پکیج آموزشی فوتبال یا کلاس‌های آموزشی فوتبال را قرار دهید تا مخاطب با ورود به این صفحه آموزش مورد نظر خود را پیدا کند، حال فرض کنید در این صفحه شما در خصوص تاریخچه فوتبال صحبت کنید، کاربر وارد شده به سایت بسیار راحت صفحه شما را بسته و از سایت خارج می‌شود.

به طور قطع این یک خروج با امتیاز منفی برای شما محسوب شده و گوگل شما را در صفحه اول خود نزول می‌دهد زیرا متوجه غیرکاربردی بودن این صفحه شده است.

برای تکمیل مثال خود باید بگوییم خرید توپ فوتبال باید به صفحه خرید یا لندینگ انواع توپ فوتبالی برود که مشتری بتواند توپ مورد نظر خود را خریداری کند؛ اخبار فوتبال باید به صفحه آخرین اخباری که در دنیای فوتبال منتشر شده است برود و در نهایت تاریخچه فوتبال با توجه به ماهیت آن که یک محتوای بلاگی است باید به صفحه تاریخچه فوتبال رفته و زیر و بم این تاریخچه را به مخاطب ارائه دهد.

تعیین استراتژی محتوا برای نویسنده صفحه مورد نظر
بعد از نهایی شدن استراتژی کلمات کلیدی، نوبت به سفارش محتوا به نویسنده تیم‌تان می‌رسد. با توجه به مشخص شدن هر کلمه کلیدی که در هر محتوا باید به کار رود، تمامی خواسته‌ها، نکات و کلمات کلیدی مورد نظر در یک شیت محتوایی به نویسنده محتوا ارائه می‌شود.

بسیار دقت کنید که محتوای شما باید طبق اصول روز محتوا نوشته شده باشد که در مجموعه الومحتوا با این اتفاق همواره روبرو خواهید بود. در صورتی که تحقیقات کلمه کلیدی و استراتژی نوشتن محتوای شما دقیق، درست و با تحلیل جز به جز رقبا باشد قطعا محتوای شما حائز قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل در صفحه اول خواهد بود.

آپدیت محتوای تهیه شده توسط نویسنده
بعد از این محتوا را روی سایت خود منتشر کردید این احتمال وجود دارد که محتوای شما به راحتی در صفحه نخست گوگل ظاهر نشود، با وجود اینکه شما تمامی نکاتی که مورد نظر بوده را رعایت کرده‌اید. این اتفاق نشان از رقابت سنگین آن کلمه کلیدی دارد که با وجود محتوای با کیفیت، تهیه استراتژی دقیق سئو و باقی موارد گفته شده نتوانسته رتبه مناسبی در صفحه اول بگیرد.

در این موارد شما نیاز به رصد لحظه به لحظه محتوای خود خواهید داشت. از این بابت مطمئن باشید که گوگل بهترین محتوا را در رتبه یک خود نشان می‌دهد؛ در نتیجه به سراغ آپدیت محتوای خود بروید. محتوا فقط متن نیست، اگر محتوای متنی فاخری را تهیه کرده‌اید و نتوانسته بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را تجربه کند نوبت آن رسیده به سراغ انواع دیگر محتوا بروید.

آپدیت محتوا برای رتبه گرفتن در گوگل
برای مثال اگر مقاله تاریخچه فوتبال که نوشته بودید محتوای متنی با کیفیتی دارد سراغ ساخت یک ویدئو برای این تاریخچه بروید. در مرحله بعد به فکر طراحی اینفوگرافیک برای غنی‌تر کردن محتوای خود باشید.

نکته: این موارد به صورت ضرب‌العجل تاثیر خود را نشان نمی‌دهد و به طور قطع باید به آن زمان دهید تا بتواند تاثیر خود را نشان دهد. در نتیجه شما هم همواره به امر به روز رسانی محتوای خود ادامه دهید و در مثال مطرح شده تاریخچه فوتبال را به روز کنید.

تقویت صفحه قرار گرفته در گوگل ( کلاس‌های تقویتی )
حال که همه موارد را به درستی طی کرده‌اید و در صفحه نخست گوگل دیده می‌شوید زمان آن رسیده است که بالا رفتن در نتایج گوگل را هم تجربه کنید. برای مثال ممکن است مقاله تاریخچه فوتبالی که شما تهیه کردید با انواع آپدیت محتوایی خود را به صفحه اول رسانده باشد ولی نیاز است که بالاتر از این رفته و حتی رتبه یک را تجربه کند.

برای این کار شما نیاز به انواع روش‌های تقویتی سئو دارید که باید از هر یک به نحو احسن استفاده کنید و این استفاده نباید به صورت افراطی باشد که این موتور جستجو یعنی گوگل را دچار شک در خصوص خود کنید.

بهترین روش تقویت یک لینک در صفحه یک گوگل این است که خود را به قدرت لینک‌سازی جدید مجهز کنید. دقت کنید نیاز نیست که همواره روی کلمات کلیدی اصلی سایت خود یعنی خرید توپ فوتبال که روی فروش شما تاثیرگذار است لینک‌سازی کنید. قطعا اگر صفحه تاریخچه فوتبال هم تقویت شود می‌تواند برای شما آورده‌های زیادی داشته باشد و کلیک‌های قابل توجهی را برای شما به ارمغان آورد که هر یک از آنها می‌تواند تبدیل به فروش محصول شما هم بشود.

تقویت صفحات یک گوگل
در نتیجه موثرترین روشی که برای تقویت این گونه صفحات پیشنهاد می‌شود خرید رپورتاژ یا لینک‌سازی در صفحات مختلف رقبای شماست. حال هر چقدر این لینک‌سازی با حیطه کاری شما مرتبط‌تر باشد قطعا نتیجه بهتری را بین رقبا در صفحه اول گوگل تجربه خواهید کرد. در نتیجه به کیفیت لینکی که می‌سازید هم بسیار توجه کنید. به زبان ساده اگر بخواهم به شما بگویم با یک جمله مفهوم مورد نظرم را به شما می‌رسانم؛ یک لینک‌سازی مرتبط متوسط بهتر از سه لینک‌سازی غیر مرتبط با کیفیت است.

در نتیجه برای بالا بردن یک محتوا در صفحه یک گوگل شما نیاز به شناسایی رقبا و ارتباط گرفتن با آنها دارید. گاهی اوقات این ارتباط می‌تواند به صورت همکاری متقابل بوده و اصطلاحا تبادل لینک بین شما اتفاق افتد، و گاهی هم می‌تواند به صورت خرید بک‌لینک باشد و فرد مورد نظر این امکان را در قبال پرداخت مبلغی از سمت شما فراهم کند.

بالا رفتن در نتایج گوگل با مورد آزمون قرار گرفتن صفحات ( آزمون اصلی تیزهوشان )
آوردن سایت به صفحه اول گوگل در مراحل قبلی به راحتی انجام شد و در این مرحله فقط باید تکرار این فرآیند در دستور کار شما قرار گیرد. از روز اول کار خود به عنوان یک سئو کار را به یاد آورید که به دنبال کلمات کلیدی حوزه کاری خود گشتید، محتوای فاخر برای آن تهیه کردید، اقدام به آپدیت محتوای خود کردید و در نهایت توانستید صفحه خود را در گوگل تقویت کنید.

این فرآیند باید همواره تکرار گردد و برای هر یک از کلمات کلیدی که مد نظر دارید باید استراتژی مشابهی پیاده سازی کنید تا بتوانید در آن کلمات کلیدی هم موفق به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شوید.

برای همین اسم این مرحله را آزمون نهایی گذاشتیم و وقتی دانش آموز در مثال ما به این حد از توانایی برای آزمون تیزهوشان می‌رسد می‌تواند مورد آزمون نهایی قرار گرفته و رتبه قابل توجهی را در کشور کسب کند. گوگل هم همانند همان آزمون نهایی است و به صورت روزانه از هزاران صفحه سایت شما دیدن کرده و همه موارد را زیر نظر دارد. این شما هستید که به کمک دانش سئو و استراتژی‌های دقیقی که می‌چینید خود را آماده آزمون نهایی گوگل نشان می‌دهید و گوگل هم به شما رتبه برتر را اعطا می‌کند.

نتیجه‌گیری
همواره این تفکر وجود دارد که در کلمات کلیدی سخت نمی‌توان رتبه قابل توجهی را در صفحه اول گوگل کسب کرد اما باید گفت این ادعا، ادعایی کذب است زیرا شما به کمک فرآیندی که مرحله به مرحله آن را برای شما شرح دادیم پیش بروید به طور قطع می‌توانید بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و این همان چیزی است که شما می‌خواهید که نتیجه آن فروش میلیونی صفحه مورد نظرتان است.

منبع: الو محتوا



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

بازار رقابت تولید محتوای بهینه این روزها بسیار داغ است؛ کسب‌و‌کارها به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند و از به‌صرفه‌ترین راه‌های رسیدن به این هدف کار کردن روی محتوای وب‌سایت است. می‌شود گفت نقطۀ شروع همۀ کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ است. هدف کیورد ریسرچ این است که به ما نشان دهد مخاطب‌مان به دنبال چه موضوعاتی است و ما را برای رفع نیاز او به بهترین شکل راهنمایی کند.

در ادامۀ این مطلب به شما می‌گوییم کلمه کلیدی چیست، چرا اهمیت دارد و ابزارهای مناسب برای پیدا کردن بهترین کیوردها کدامند. اگر می‌خواهید محتوای شما جزء اولین نتایجی باشد که موتور جستجو به مخاطب پیشنهاد می‌دهد، این شما و این راهنمای جامع کیورد ریسرچ.

کلمه کلیدی چیست؟
هرچیزی که شما در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، حاوی کلمات کلیدی یا کیورد است. فرض کنید می‌خواهید یک وب‌سایت طراحی کنید اما روش طراحی آن را بلد نیستید. ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، سرچ کردن است. ممکن است فقط کلمه «طراحی سایت» را تایپ کنید یا شاید هم با نوشتن «طراحی وبسایت رایگان» منظور خود را دقیق‌تر برسانید.

کیورد یا کلمه کلیدی در حوزۀ سئو، به کلماتی اشاره دارد که فرد جستجوگر، از آن‌ برای یافتن مطلب مدنظرش استفاده می‌کند. این لغات به دو دسته تقسیم می‌شوند:

کلمات کلیدی کوتاه (focused) که به صورت لغات تکی یا نهایتا دوتایی هستند و بازۀ بیشتری از مطالب را در بر می‌گیرند.
کلمات کلیدی طولانی (long tail) که به صورت عبارت است و از چند لغت تشکیل شده‌. این عبارات به صورت مشخص‌ و محدودتر موضوع را بیان می‌کنند و هرچند نسبت به دستۀ اول میزان سرچ پایین‌تری دارند اما نرخ تبدیل‌شان بالاتر است.
بیشتر بخوانید: نرخ تبدیل چیست؟ راهکارهای افزایش نرخ تبدیل سایت

تحقیق کلمات کلیدی یعنی چه؟
تحقیق کلمات کلیدی یعنی آنالیز و پیدا کردن کلماتی ارزشمند که بیشترین بازدید و نرخ جستجو را در حوزۀ کاری شما دارند و مخاطبان هدف بیشتری را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. شما در طی فرآیند تحقیق کلمات کلیدی باید به لیستی از کلمات، عبارات و پرسش‌ها برسید که مخاطبان بازار شما در اینترنت به دنبال پاسخی برای نیاز خود هستند. شما در این فرآیند باید بتوانید در تمامی مراحل قیف فروش پاسخی مناسب برای نیازهای مخاطبان آنلاین خود باشید. این کلمات به محتوای شما جهت می‌دهند یا گاهی حتی ممکن است باعث تغییر استراتژی بازاریابی آنلاین شما شوند. این تحقیق شامل استفاده از ابزارهای مختلف یا خود موتور جستجوی گوگل است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

چه عواملی در انتخاب کلمات کلیدی مناسب تأثیر دارند؟
از کابوس‌های تولیدکنندگان محتوا استفاده از کلمات کلیدی اشتباه است. تصور کنید حجم زیادی از انرژی و وقت‌تان را صرف کاری کرده باشید که نتیجۀ مطلوبی نداشته و ناچارید دوباره از اول همۀ مراحل را طی کنید. برای اینکه چنین مشکلاتی برایتان پیش نیاید ادامۀ مطلب را به‌دقت مطالعه کنید.

مرتبط بودن کلمه کلیدی: حتما تا به‎حال برایتان پیش آمده که در مسیر جستجوی یک موضوع، سر از سایت‌هایی در بیاورید که چندان با مطلب مورد نظر شما هم‌خوانی ندارند یا اصلا حاوی مطلبی که به دنبالش می‌گشتید نیستند. از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب، مرتبط بودن کلمه با محتوای شماست. توصیۀ ما به شما این است که انسجام محتوای خود را فدای بازدید بیشتر نکنید. ترافیک بالای سایت وقتی ارزش دارد که میزان مشارکت (engagement) هم بالا باشد.

میزان سرچ کلمه کلیدی (Search volume): هرچقدر تعداد دفعات جستجوی یک کلیدواژه بیشتر باشد، امکان موفق شدن آن بیشتر خواهد بود. این مسأله برای تحقیق کلمه کلیدی و انتخاب کیورد مناسب بسیار مهم است.
سختی کلمه کلیدی (keyword difficulty): میزان سختی کلیدواژه به شما نشان می‌دهد کار شما برای بالا بردن رنکینگ وب‌سایت‌تان با استفاده از این کلیدواژه چقدر سخت یا آسان است. این فاکتور قرار است به شما نشان دهد که از میان تمام واژگانی که به ذهن شما رسیده، بهتر است روی کدام‌یک وقت و انرژی بگذارید.
دقت کنید که سختی کلیدواژه را با میزان سرچ اشتباه نگیرید.
ترند (Trend): گاهی کلمات به شیوه‌های مختلفی نوشته می‌شوند (مثلا کلمات «فالوئر» و «فالوور») یا یک مفهوم نام‌های متفاوتی دارد یا حتی ممکن است یک عبارت در بازه‌های زمانی خاصی ترند شود. (مثلا در بازه‌های زمانی نزدیک تحویل سال، میزان جستجوی کلماتی مثل نوروز، هفت‌سین و… افزایش می‌یابد) برای اینکه بدانید بهتر است در چه زمانی از کدام کلیدواژه استفاده کنید باید ترند آن‌ را بررسی کنید. سایت گوگل ترندز (Google Trends) ابزاری رایگان برای بررسی این فاکتور است.
نرخ کلیک (CTR): این شاخص به ما نشان می‌دهد یک کلمه کلیدی خاص چقدر در جذب کلیک موفق بوده است و متوسط تعداد کلیک در ماه یا هفته را به شما نشان می‌دهد. این آمار مهمی است چرا که همۀ کلمات به یک اندازه مخاطب را برای کلیک کردن جذب نمی‌کنند.
بیشتر بخوانید: نرخ کلیک یا CTR چیست؟

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی
برای تحقیق کلمات کلیدی ابزارهای متنوعی وجود دارند، بعضی از آن‌ها رایگان هستند و بعضی نیاز به پرداخت هزینه دارند. ما در این مقاله چند ابزار رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

موتور جستجوی گوگل: یکی از ابتدایی‌ترین ابزارها برای کیورد ریسرچ، استفاده از گوگل است. هنگامی که شما کلمه‌ای را تایپ می‌کنید، گوگل به شما تعدادی عبارت پیشنهاد می‌دهد و درواقع عبارتی را که شما در حال تایپ آن هستید، با کلماتی که بیشترین میزان سرچ را داشته‌اند کامل می‌کند.
از امکانات دیگری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، پیشنهاداتی است که در انتهای صفحه تحت عنوان «searches related to» به شما نشان می‌دهد.
searches related to keyword
گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner): از ابزارهای بسیار کاربردی برای تحقیق کلمه کلیدی، کیورد پلنر است. برای استفاده رایگان از این امکان گوگل مراحل زیر را اجرا کنید.
ابتدا لازم است که یک اکانت گوگل ادز بسازید. 
صفحۀ زیر برایتان نمایش داده می‌شود. روی گزینۀ start now کلیک کنید.
کیورد پلنر ابزار تحقیق کلمات کلیدی
یک صفحه برای شما باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک اکانت بسازید یا وارد اکانت گوگل خود شوید.
بعد از ورود به اکانت گوگل خود به قسمت google ads بروید.
گوگل ادز
سپس صفحه زیر برای شما باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک کمپین تشکیل دهید. اما برای استفادۀ رایگان می‌توانید گزینۀ Switch to expert mode را که در تصویر مشخص شده را انتخاب کنید.
google ads
در این مرحله گزینۀ create an account without a campaign را انتخاب کنید.
ساخت کمپین کلمه کلیدی
سپس روی گزینۀ explore your account کلیک کنید.
ساخت اکانت گوگل
اکانت شما برای استفاده فعال شد. در قسمت tools and setting می‌توانید به کیورد پلنر دسترسی پیدا کنید.
تنظیمات کمپین تحقیق کلمه کلیدی
گوگل ترندز (Google Trends): از این ابزار معمولا برای مقایسه بین دو کلمه کلیدی استفاده می‌شود. کار کردن با این ابزار زیاد سخت و پیچیده نیست. کافی است کلمه‌هایی را که می‌خواهید مقایسه کنید تایپ کنید و اطلاعات موردنظرتان را به دست آورید.
اکستنشن keyword everywhere: این اکستنشن روی مرورگر کروم نصب شده و می‌توان از آن برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کرد، به این‌صورت که بعد از سرچ هر کلمه، این ابزار کلمات کلیدی مرتبط با آن را که قبلا سرچ شده‌اند به شما نمایش می‌دهد. البته برخی از امکانات این ابزار نیاز به پرداخت هزینه دارد.
وب‌سایت answerthepublic.com: این وب‌سایت از سری ابزارهای رایگان و در دسترس است. البته نتیجه‌دهی این سایت در مورد لغات فارسی زیاد کاربردی ندارد جز در یک مورد که آن هم پیدا کردن کلمه کلیدی longtail است. پس از تایپ کلمه کلیدی موردنظرتان می‌توانید به قسمت relatedاین سایت رجوع کنید و کیوردهای longtail مناسبی پیدا کنید.
اهمیت Keyword Research و تاثیر آن بر سئو

کلمه کلیدی راهی برای ارتباط با کاربران دنیای مجازی است. امروزه بیش از نیمی از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند؛ این یعنی شما می‌توانید با این شبکۀ جهانی، به بیش از سه میلیارد انسان دسترسی داشته باشید. گسترده بودن شبکۀ اینترنت، باعث رواج دیجیتال مارکتینگ و تکنیک‌های مربوط به آن در سرتاسر دنیا شده است. تحقیق کلمه کلیدی و آنالیز آن به شما نشان می‌دهد کمپانی‌تان به چه چیزی معروف است، همچنین مشخص می‌کند ترافیک خالص سایت‌تان از کجا نشات می‌گیرد؛ پس می‌توان گفت یکی از پایه‌ای‌ترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ است و هیچ‌وقت اهمیت خود را از دست نمی‌دهد. این اهمیت زمانی پررنگ‌تر می‌شود که به این نکته توجه داشته باشید که تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب و استفاده مناسب از کیوردها باعث می‌شود رتبه بهتری در نتایج گوگل داشته باشید و علاوه بر ورودی بیشتر برای سایت خود، اعتبار بیشتری هم نزد مخاطبان آنلاین خود پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟ محتوای جامع در رابطه با دیجیتال مارکتینگ

مراحل تحقیق کلمات کلیدی
گام اول: تمامی زوایا را مطالعه و بررسی کنید
اولین قدم برای تحقیق کلمه کلیدی، کسب اطلاعات کافی دربارۀ کسب‌وکاری است که می‌خواهید برای آن تولید محتوا کنید. مطالعه در این زمینه به شما کمک می‌کند تا حد و مرزی برای فکر کردن و ایده‌پردازی نداشته باشید و ذهنتان منعطف‌تر باشد. برای این کار می‌توانید با مشتریان خود صحبت کنید و نظراتشان را جویا شوید، سعی کنید خود را به جای مشتریان احتمالی‌تان بگذارید. همچنین می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی پیگیر نظرات کاربران و انتقادها و پیشنهاداتشان باشید.

گام دوم: اهداف خود را مشخص کنید
برنامه‌ریزی همیشه با مشخص کردن هدف شروع می‌شود. ابتدا بهتر است مشخص کنید که ماموریت برند شما چیست. آیا می‌خواهید مخاطبان بیشتری جذب کنید؟ یا می‌خواهید در مدت مشخصی افزایش فروش داشته باشید؟ یا شاید هم ماموریت دیگری مد نظرتان باشد. پاسخ این سوالات به شما کمک می‌کند تا هدف خود را مشخص کنید و بتوانید کلمه کلیدی مناسب را برگزینید و در نتیجه استراتژی مناسبی برای سئوی سایت در نظر بگیرید.

گام سوم: لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید
فضای کلی کسب‌وکار را در نظر نگیرید؛ سعی کنید موضوعات کلی را به تاپیک‌های جزیی‌تر تقسیم کنید و روی هر کدام جداگانه وقت بگذارید. برای مثال اگر می‌خواهید برای یک فروشگاه کفش مردانه تولید محتوا کنید، می‌توانید آن را به زیرشاخه‌های رسمی، کژوال، کوه‌نوردی، کار و… تقسیم کنید.

گام چهارم: لیستی از کلمات کلیدی کوتاه تهیه کنید (focused keywords)
از متداول‌ترین روش‌ها برای این کار روش طوفان فکری (brainstorming) است. کافی است از همکاران، مدیران بخش‌ها یا حتی کارفرمای خود بخواهید هر کلمه کلیدی مرتبطی که به ذهنشان می‌رسد را با شما در میان بگذارند.

گام پنجم: از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید
ابزارهای مناسب برای این کار را در قسمت قبل توضیح دادیم. دقت کنید که هر ابزار روش استفاده و کارکرد مخصوص خودش را دارد. از هرکدام به‌جا و درست استفاده کنید.

گام ششم: قصد و نیت کاربر را در نظر بگیرید
دلایل مختلفی برای جستجو در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) وجود دارد. برخی به دنبال اطلاعات جدید هستند، بعضی‌ها می‌خواهند درستی مطلبی را چک کنند، عده‌ای به دنبال محصولی برای خرید هستند و… . برای اینکه کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید بهتر است از نیت کاربر خود مطلع باشید.
گام هفتم: به دنبال کلمات کلیدی طولانی (longtail keywords) مرتبط بگردید.
همان‌طور که اشاره شد، کلمات کلیدی طولانی، دقیق‌تر به یک موضوع اشاره می‌کنند و با این‌که میزان جستجوی کمتری دارند، نرخ تبدیل‌شان بالاتر است و درصد موفقیت بیشتری دارند. بهتر است در یک محتوا به هر دو گروه کلمه کلیدی توجه شود.

گام هشتم: از رقیبان خود غافل نشوید
اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست که دنیای ما، دنیای رقابت است. برای این‌که رنکینگ سایت خود را بالا نگه دارید باید حواستان به رقبایتان باشد. بررسی محتوای سایت‌های رقیب می‌تواند شما را با لغاتی که پتانسیل کلمه کلیدی شدن را دارند ولی به آن‌ها توجهی نشده، آشنا کند. لغاتی که سختی آن‌ها پایین است و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را رنک اول کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های افزایش بازدید سایت در گوگل

جمع بندی

بدون شک تحقیق کلمات کلیدی زندگی حرفه‌ای مارکترها را در بر گرفته است. از سال‌های گذشته تا کنون روش‌های متفاوتی برای انجام تحقیق کلمه کلیدی ارائه شده و در سال‌های بعد و با تغییر الگوریتم‌های گوگل باز هم این روش‌ها تغییر خواهند کرد و ابزارهای جدید و قوی‌تر و روش‌های تأثیرگذارتر به میدان می‌آیند. اما این تغییرات هیچ‌وقت منجر به حذف این پله از مراحل دیجیتال مارکتینگ نخواهد شد.

منبع: یکتانت



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید. هرگز فکر نکنید که اصول سئو بسیار دشوار هستند و حتما باید کار سئو را برون‌سپاری کرد، بلکه می‌توانید مطلب آموزش بهینه سازی سایت و مطلب آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ  و نیز همین مطلب پیش روی‌تان را مطالعه کنید تا قدری با اصول سئو آشنا شوید.

محتوا عامل اساسی در رتبه‌بندی گوگل است
محتوا یکی از قوی‌ترین نشانه‌های رتبه‌بندی گوگل است. با این‌ حال، بسیاری از بازاریابان در تولید محتوای مناسب مشکل دارند. باید بدانید دوره‌ی روزهایی که می‌توانستید با نگارش و انتشار یک پُستِ وبلاگ ۳۰۰کلمه‌ای، رتبه کسب کنید، مدت‌هاست سپری شده است. برای کسب رتبه در SERP (صفحة نتایج موتور جستجو) به محتوایی عالی نیاز دارید. با هر محتوایی که منتشر می‌کنید، باید بتوانید به یک پرسش ساده پاسخ دهید: «چرا این محتوا را منتشر می‌کنید ؟» . اینکه محتوایتان هدف داشته باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

هرگز نباید پست‌های وبلاگ یا سایر انواع محتوا را فقط برای پرکردن وبلاگ یا سایت منتشر کنید. معمولا باید محتوا را برای تحقق اهدافی مانند اهداف زیر منتشر کنید:

برای کسب رتبه در SERP؛
برای به‌دست‌آوردن لینک؛
برای آموزش به مخاطبان؛
برای هدایت تعاملات اجتماعی؛
برای تولید مشتریان احتمالی (سرنخ‌ها یا لیدها)؛
قالب محتوای انتخابی همیشه باید با هدف موردنظر متناسب باشد. بااین‌حال، درک کامل اینکه چرا می‌خواهید محتوا را تولید و بارگذاری کنید، بسیار مهم است. برای هر مقاله، پستِ وبلاگ یا راهنمای موفق باید هدف داشته باشید. نباید به‌دامِ تولید مطالب سرسری بیفتید. این‌گونه مطالب غالبا به دلایل زیر تولید می‌شوند:

کارفرمای شما می‌خواهد هر روز یک پست وبلاگ جدید بارگذاری کنید؛
کسی به شما گفته است هر چه محتوا بیشتر باشد بهتر است (بدون توجه به کیفیت)؛
تعداد زیاد محتوای تازه به رتبه‌ی بهتر سایت کمک می‌کند؛
اگر چنین رویکردی برای تولید محتوا دارید، باید تجدیدنظر کنید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با رموز تولید محتوای بهینه و باکیفیت بیشتر آشنا شوید.

با فرض اینکه می‌دانید چرا باید از محتوا به‌عنوان بخشی از استراتژی سئو استفاده کنیم، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از بهینه‌سازی کامل محتوا اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟

 

۱۶ عنصر ضروری اصول سئو برای تولید محتوای بهینه‌شده
اصول سئو در تولید صفحه‌ای کاملا بهینه‌شده، چک‌لیستی ساده دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید:

۱. کلیدواژه هدفمند
تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد. تولید محتوا درکنار تحقیق درباره کلیدواژه‌ها بسیار مهم است.

از ابزاری مانند برنامه‌ریزِ کلیدواژه گوگل (Google’s Keyword Planner) یا جستجوگرِ کلیدواژه ماز (Moz’s Keyword Explorer) برای تعیین کلیدواژه‌هایی که کاربران پیرامون موضوع انتخابی شما جست‌وجو می‌کنند، استفاده کنید و از آنها به‌عنوان اساس کار بهره بگیرید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید. این موضوع باید بنیان محتوای شما را شکل دهد؛ کلیدواژه‌های انتخابی شما بر عوامل دیگر صفحه تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تحقیق کلمه کلیدی و کیورد ریسرچ

۲. URLهای دوستدار موتور جست‌وجو
خیلی پیش‌تر از سال ۲۰۰۸، مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است. آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند. درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جست‌وجو به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود.

دو URL زیر را درنظر بگیرید؛ هر دو مربوط به راهنمای ساختن کمپین ریتارگتینگ در یکتانت هستند:

yektanet.com/retargeting

yektanet.com/?p=123

شما باشید روی کدام‌یک کلیک می‌کنید؟ به علت URL بهتر و مربوط‌تر به محتوا انگیزه‌ها برای کلیک روی اولی بیشتر است.

قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد.

برپایه یک پژوهش، URL ‌های کوتاه‌تر معمولا رتبه بهتری می‌گیرند. جان مولر (یکی از متخصصان گوگل) در پلتفرم گوگل‌هنگ‌آوتس در سال ۲۰۱۶ اظهار داشت: «هنگامی‌که ما دو URL با محتوای یکسان داریم و قرار باشد یکی از آنها را در نتایج جست‌وجو نشان دهیم، آنکه کوتاه‌تر است را انتخاب خواهیم کرد.»

کلیدواژه هدف باید در URL بیاید. اگر براساس نمونه بالا هدف‌تان راهنمایی درباره آغاز کمپین ریتارگتینگ است، URL ‌تان باید به‌شکل زیر باشد:

yektanet.com/retargeting

و نه این:

yektanet.com/category/guides/۲۰۱۸/retargeting

۳. بهینه‌سازی برچسب عنوان (Title Tag)
برچسب عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عناصر اصول سئو است که به‌راحتی می‌توان آن را بهینه‌سازی کرد. هنگام نوشتن برچسب عنوانِ بهینه‌شده، بهترین چیزی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کلیدواژه هدف است.

برای نمونه، همان عبارت کلیدی «راهنمای کمپین ریتارگتینگ» را درنظر بگیرید. کلیدواژه یا عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان (تیتر اصلی مطلب) قرار دهید. عنوان باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد. گوگل برچسب عنوان را درحال‌حاضر حداکثر تا ۶۰۰ پیکسل نشان می‌هد که از نظر محدودیت کاراکتر تقریبا ۶۰ کاراکتر می‌شود. می‌توانید از ابزار برچسب عنوان موزیلا نیز برای بررسی نوع نمایش عنوان استفاده کنید. به مثال برگردیم؛ یک عنوان کاملا بهینه به این شکل خواهد بود:

«راهنمای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توانیم ریتارگتینگ داشته باشیم ؟»

می‌بینید که عنوان با کلیدواژه (عبارت کلیدی) آغاز می‌شود و در ادامه، با چند پرسش اساسی دنبال می‌شود. طرح این پرسش‌ها در عنوان سبب می‌شود نرخ کلیک (CTR) افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: نرخ کلیک یا CTR چیست؟

۴. بهینه‌سازی توضیحات متا
شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را به‌عنوان یکی از عناصر اساسی بهینه‌سازی صفحه درنظر گرفته‌ایم. به‌هرحال گوگل چند سال است که توضیحات متا را دیگر به‌عنوان عامل رتبه‌بندی درنظر نمی‌گیرد.اما حتما به آن اهمیت داده و آن را بنویسید چرا موجب خواهد شد تا آن‌چه در مطلب شما وجود دارد مشخص‌تر باشد و در نتیجه تعداد کلیک آن افزایش می‌یابد و این موضوع برای سئو شما مناسب است.

توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدت‌زمانی که کاربر روی محتوای شما توقف می‌کند، عامل مهمی در افزایش رتبه به‌شمار می‌رود. توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن به‌شکل نقطه‌چین دیده می‌شود.

نکاتی برای نوشتن توضیحات متا:
باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند.

توضیحات متا برای راهنمای کمپین ریتارگتینگ:

«با ریتارگتینگ یکتانت کسب و کار خود را متحول کنید. به کمک کمپین‌های ریتارگتینگ یکتانت مشتریان بالقوه خود را از کاربران‌تان بیابید و به وبسایت خود بازگردانید.»

۵. بهینه‌سازی عنوان اصلی (Heading 1)
عنوان H1 باید عنوان اصلی صفحه باشد. این قسمت معمولا همان بخش «عنوان» در سامانه‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس (CMS) است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، معمولا در بالای صفحه، محل آن را با عبارت «عنوان را اینجا وارد کنید» یا به انگلیسی «Enter title here» خواهید یافت:

بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند.

در بیشتر موارد، از کلیدواژه اصلی همراه با دیگر عبارات توضیحی مهم استفاده کنید. برای نمونه، در مثال راهنمای کمپین ریتارگتینگ این عنوان را ببینید:

<h1>راهنمای کمپین ریتارگتینگ<h1/>

اگر پس از این کلیدواژه هدف چیزی اضافه کنید، مشکلی در رتبه‌بندی ایجاد نمی‌شود. برای نمونه، می‌توانید برچسب عنوان را به این شکل بهینه کنید:

<h1>راهنمای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توانیم ریتارگتینگ داشته باشیم ؟<h1/>

۶. به‌روزرسانی با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)
هنگامی که عبارت «نقشه مترو تهران» را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، نتایج زیر ظاهر می‌شود:

ما در جست‌وجو همیشه می‌خواهیم مطمئن باشیم که به‌روزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا می‌کنیم. در بین نتایجی که تاریخ در آن ذکر شده است می‌بینید که نتایجی داریم در زمان فوریه و می 2018. بنابراین ما سعی می‌کنیم روی آن کلیک کنیم تا نتایج به‌روزتری ببینیم. به‌روز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب می‌شود. برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمی‌توانیم بدانیم که به‌روز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانی‌که روی محتوا کلیک نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شده‌اند. بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند. در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان به‌روزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبه‌بندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان می‌دهد تعداد کلیک بر جست‌وجوی طبیعی تأثیر می‌گذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان می‌دهد محتوای شما به‌روز است. مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد برای نقشه مترو تهران که متعلق به سه سال پیش است را ببیند.

بیشتر بخوانید : محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست؟

۷. کلیدواژه هدف در پاراگراف اول
هشدار: تلاش نکنید محتوا را با کلمات کلیدی هدف اشباع کنید. امروز دیگر این روش جالب به‌نظر نمی‌رسد. با این‌ حال بسیار مهم است که از کلیدواژه اصلی در محتوا استفاده کنید؛ فقط باید این کار را به‌شکل طبیعی انجام دهید. توصیه می‌شود که کلیدواژه اصلی را در نخستین پاراگراف محتوا در صفحه در ۱۰۰ کلمه اول قرار دهید. درمورد راهنمای کمپین ریتارگتینگ، به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید:

«راهنمای کمپین ریتارگتینگ به شما کمک می‌کند تا با داشتن استراتژی درست ریتارگتینگ، بتوانید برای هر مرحله از فرآیند خرید مشتری برنامه‌ریزی کنید و با پیشنهادهای جذاب نظر آن‌ها را جلب کنید. به طور مثال، می‌توانید با دادن کد تخفیف به کسانی که کالای شما را در سبد خرید رها کرده‌اند، آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. هر چه محتوای تبلیغات شما شخصی‌سازی شده تر باشد، درصد تبدیل آن‌ها به کلیک و خرید افزایش پیدا می‌کند.»

در این مثال کلمه کلیدی ما در پاراگراف اول حضور دارد.

۸. بهینه‌سازی برچسب عنوان میانی (Heading 2)
تا اینجا صفحه را از نظر برچسب H1 بهینه‌سازی کرده‌اید؛ حالا باید روی برچسب‌های عنوان H2 (یا حتی ۳ تا ۶) فکر کنید. برچسب‌های عنوان دارای نوعی سلسله‌مراتب هستند. مهم‌ترین عنوان H1 است و همین‌طور تا انتهای صفحه باید به‌ترتیب اهمیت از این برچسب‌ها حداکثر تا H6 بهره بگیرید. اگر اهمیت برخی از این تیترها یکسان است، از برچسب‌های H2 استفاده کنید و اگر درون هر یک از این بخش‌ها زیرشاخه‌ای هست، از H3 استفاده کنید. نمی‌توانید کلمات کلیدی را درون همه عناوین H2 قرار دهید؛ اما می‌توانید از شکلِ تغییریافته آنها استفاده کنید. در مثال ما، می‌توانید پس از برچسب عنوان H1 و پاراگراف مقدمه، عنوان زیر را با برچسب H2 قرار دهید:

راهنمای کسب‌وکارها برای راه‌اندازی کمپین ریتارگتینگ

در اینجا، ما درواقع زمینه اصلی و تمرکز بر عبارت کلیدی را به‌روشنی نشان می‌دهیم (راهنمای کمپین ریتارگتینگ)؛ بااین‌حال، استفاده از یک تغییر و افزودن واژه‌هایی، به کاربر نشان می‌دهد که هدف این راهنما کسب‌وکارها هستند. برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.

۹. استفاده از تصاویر و ویدئو
استفاده از تصاویر و ویدئو در محتوا تأثیر مثبتی بر زمان توقف روی محتوا دارد؛ براساس پژوهشی از Hubspot حدود ۸۰٪ بازاریابان می‌گویند استفاده از ویدئو زمان توقف روی محتوا را در وبسایت افزایش می‌دهد. استفاده از ویدئو و تصاویر (که شامل اینفوگرافی و نمودارها هم می‌شود)، سبب می‌شود که محتوا به‌راحتی خوانده شود. این واقعیتی است که اغلب ما از محتوای بصری بهتر یاد می‌گیریم. تردیدی نیست که اگر محتوایی با تصاویر همراه باشد، ما را بیشتر جذب می‌کند تا زمانی‌که محتوا چیزی جز متن ندارد.

از دیدگاه اصول سئو، محتوایی که کاربر را بیشتر جذب کند، تأثیر مثبتی بر زمان توقف کاربر دارد؛ مفهومی که نخستین‌بار فوررستر در Bing مطرح کرد و گفت زمان ماندن در پیج واقعی به معنای «مدت‌زمان واقعی است که بازدیدکننده برای مطالعه محتوا صرف می‌کند پیش از اینکه به صفحه نتایج جست‌وجو برگردد.» بنابراین هر گونه سپری شدن زمان در صفحه مدنظر گوگل نیست، بلکه آن زمانی را لحاظ می‌کند که کاربری به از گوگل به صفحه‌ای رفته تا زمانی که مجدد به گوگل برمی‌گردد.

از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است. به‌آسانی می‌توانید ببینید چگونه و چرا ویدئوها و تصاویر می‌توانند زمان توقف کاربر و درگیرشدن او را در سایت افزایش دهند. فقط باید اطمینان یابید که تصاویر به‌طورکامل بهینه‌سازی شده باشند و ویدئوها را از یوتیوب، ویمئو یا آپارات یا سایر میزبان‌های ویدئویی و پلتفرم‌های استریم گرفته باشید.

چه محتوایی می‌توانید تولید کنید که متفاوت از آنچه هر کس دیگری تولید می‌کند باشد؟ شاید اینفوگرافیک‌ها نیز خیلی بتوانند به شما کمک کنند. در کل فرصت‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارد.

۱۰. استفاده از ارتباط معنایی کلیدواژه‌ها
کلید موفقیت برای رتبه‌بندی محتوا، نشان‌دادن ارتباط است و به این منظور، استفاده از ارتباط معناییِ کلمات کلیدی در محتوا مهم است. پیش از الگوریتم‌های پاندا و مرغ مگس‌خوار، موتور جست‌وجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت. خوشبختانه، امروز دیگر چنین مشکلی وجود ندارد. در بسیاری از موارد هنگام نوشتن، به‌شکل طبیعی از کلمات یا عباراتی استفاده می‌کنید که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند.

این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند. از این رو توصیه می‌شود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند.

۱۱. نسخه تلفن همراه؛ شاخص اول رتبه‌بندی گوگل
گوگل در ماه مارس، نسخه تلفن همراه را به‌عنوان شاخص اول رتبه‌بندی برگزید. گوگل می‌گوید:

«این بدان معناست که ما از نسخه تلفن همراهِ صفحه برای شاخص‌گذاری و رتبه‌بندی استفاده می‌کنیم. این کار به کاربران ما کمک می‌کند آنچه را به‌دنبالش هستند راحت‌تر پیدا کنند.»

اگر سایت شما هم‌اکنون ریسپانسیو است (در قالب نسخه تلفن همراه به خوبی نمایش داده می‌شود و کار می‌کند) بسیار عالی است. با این‌ حال، حواس‌تان باشد که بررسی کنید محتوای شما در گوشی‌های تلفن‌ همراه چگونه به نمایش درمی‌آید. برای تمرین از ربات Fetch as Google کمک بگیرید. با این کار می‌توانید مشکلات احتمالی را بررسی کنید.

۱۲. لینک‌های خارجی
تا همین چند وقت پیش، بازاریابان و کارشناسان سئو از اینکه به محتوای خارجی لینک بدهند اکراه داشتند. به‌دلیل نگرانی از انتقال رتبه صفحه به لینک خارجی. آنها می‌خواستند تا جایی که می‌توانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. درحال‌حاضر، این موضوع قدری کمرنگ شده است. بنابراین، از لینک‌دادن به مطالب بیرون ترسی نداشته باشید. اگر مطلبی را از منبعی نقل‌قول می‌کنید، به آن لینک بدهید. این کار سبب می‌شود کاربران از یک سو به موضوعی مرتبط با محتوای شما دسترسی یابند و از طرفی موتورهای جست‌وجو راحت‌تر می‌توانند ارتباطی را که بین محتوای شما و مطلبی را که به آن لینک داده‌اید، بفهمند و این در سئو شما بسیار تاثیرگذار است. فقط مراقب باشید منابعی که به آنها ارجاع می‌دهید، معتبر باشند. برای لینک به محتوا از منابع غیراصلی استفاده نکنید. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک می‌کرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بی‌مهابا عمل نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش سئو خارجی یا همان سئو off page

۱۳. لینک‌های داخلی
لینک‌گذاری داخلی برای گذار میان صفحات اساسی وبسایت خودتان یک ضرورت است. ایجاد لینک‌های داخلی، روشی اساسی برای هدایت کاربر و موتور جست‌وجو از طریق محتوای شماست و به گسترش لینک به صفحات مهم و مرتبط دیگر کمک می‌کند به‌عبارت ساده‌تر، اگر در مطلب‌تان کلمه یا عبارتی هست که درباره‌ی آن در وبسایت خودتان مطلبی دارید، به آن لینک کنید. برای نمونه در همه مطالبی که در بلاگ یکتانت می‌بینید همه مطالب به طور دقیقی به مطلب مرتبط دیگری از بلاگ لینک شده‌اند.

هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد لینک بدهید.

۱۴. سرعت صفحه
سرعت صفحه درحال‌حاضر عامل رتبه‌بندی جست‌وجو در تلفن همراه است. عوامل بسیار بیشتری نسبت به محتوا در سرعت صفحه نقش دارند. بااین‌حال باید روش‌هایی را بررسی کنید که در آن این عامل بتواند بر سرعت کلی تأثیر بگذارد. در ابتدا از دیدگاه محتوا، تصاویر هستند که در سرعت صفحه نقش دارند؛ بنابراین برای بهینه‌سازی آنها وقت بگذارید. از ابزاری مانند PageSpeed گوگل و GTmetrix برای مشاهده سرعت صفحه‌تان و فرصت‌های بهبود آنها بهره بگیرید.

۱۵. دکمه‌های به‌اشتراک‌گذاری رسانه‌ها
با اینکه به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌ها عاملی برای رتبه‌بندی مستقیم به‌شمار نمی‌آید، برای خوانندگان مهم است که بتوانند محتوای شما را بازنشر کنند. حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانه‌های اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. این روشی ساده اما مؤثر برای بیشتر دیده‌شدنِ محتواست.

خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمه‌های اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ به‌طوری‌که به‌محض انتشارِ محتوا ظاهر می‌شوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامی‌که محتوا از طریق پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود، عالی به‌نظر می‌رسد. از برچسب‌های درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی به‌اشتباه در اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی نمایش می‌یابد، پیش نیاید. از سویی دیگر هم اشتراک‌گذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد.

۱۶. محتوای آموزشی طولانی منحصربه‌فرد
آخرین نکته به طول محتوا بستگی دارد. برای بازاریاب، عادی است که بپرسد طول محتوا چقدر باید باشد. پاسخ این پرسش کمی دشوار است. بهترین پاسخ این است که «هر چقدر که لازم است.» به‌عنوان یک قانون کلی، باید مطمئن باشید محتوای شما آن‌قدر عمیق هست که موضوع را پوشش دهد. اما این موضوع از کسب‌وکاری به کسب‌وکار دیگر فرق می‌کند.

بسیار مهم است که محتوای منحصربه‌فرد و آموزشی شما تا حدی طولانی باشد تا به مخاطبان شما ارزش بیشتری ارائه کند (البته همیشه استثناهایی مانند اطلاعیه‌های خبری و مانند آن هستند که هیچ‌‌گاه نباید طولانی نوشته شوند.

وسوسه نشوید که محتوا را فقط به‌خاطر پرکردن وبلاگ یا وبسایت منتشر کنید. همیشه تلاش کنید محتوایی فوق‌العاده منتشر کنید که به خواسته کاربر بپردازد و به حل مشکلات و پاسخ‌ پرسش‌هایش کمک کند. هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

بر اساس «اصول سئو (SEOFundamentals): راهنمای شما برای موفقیت در سئو در ۲۰۱۸»، نیازی نیست بهترین محتوای جهان را تولید کنید؛ کافی است محتوایی داشته باشید که از رقبایتان بهتر باشد.

از خودتان بپرسید؛ اگر شما در موتور جست‌وجو عبارتی را تایپ می‌کردید و نتایج خودتان را در بالای همه نتایج می‌دیدید، آن را شایسته این رتبه می‌دانستید؟ آیا محتوای شما می‌تواند پرسش یا عبارت درخواستی شما را به‌خوبی و با جزئیات پاسخ دهد؟

اگر بله، این عالی است! اگر نه، خواندن این مطلب فرصت خوبی است تا محتوای خود را بهبود ببخشید.

منبع:یکتانت



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

رپورتاژ آگهی (reportage) چیست؟
رپورتاژ آگهی در حقیقت نوعی خبر است که وبسایت‌های مطرح به منظور اطلاع‌ رسانی به عموم (البته با دریافت هزینه) در رسانه‌ های مختلف و نشریات مرتبط و هدفمند منتشر می‌شود.

در واقع رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که به صورت اخبار یا آموزش نوشته می‌شود و البته از نظر تبلیغاتی باید توسط متخصص کار شود. در رپورتاژ، تبلیغ مخاطبان خود را در جهت خاصی دنبال می‌کنید تا آن‌ها را به جایی که می‌خواهید برسانید و بتوانید لید سازی را به بهترین نحو انجام دهید.

امروزه با پر رنگ شدن نقش اینترنت در زندگی افراد، تبلیغات و بازاریابی رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغات آنلاین و دیجیتال هستیم. بنابراین از آنجایی که تبلیغات رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین روش‌های تبلیغات آنلاین است، در صورت اجرای درست و کمک گرفتن از سایت‌های متخصص، می‌تواند نقش به سزایی در فروش وبسایت شما داشته باشد.

در تبلیغات آنلاین می‌توانید از انتشار اخبار در سایت‌های پربازدید استفاده کنید، جایی که مخاطبان شما به دنبال اخبار روز هستند و برنامه تبلیغاتی شما در صورت استاندارد بودن می‌تواند تاثیر خوبی روی مخاطب بگذارد.

وقتی صحبت از بازاریابی آنلاین یا یادگیری دیجیتال مارکتینگ می‌شود، مشکل سئو بسیار مهم است. اما باز هم جای نگرانی نیست خرید رپورتاژ آگهی در این بخش هم به شما کمک می‌کند و شما با خرید رپورتاژ آگهی بک لینک‌هایی را از سایت‌های قدرتمند دریافت می‌کنید. این امر باعث می‌شود تا سایت شما بتواند در مدت کمی اعتبار زیادی نزد گوگل پیدا کند.

اگر درباره رپورتاژ آگهی اطلاعات کاملی ندارید برای آموزش رپورتاژ آگهی کلیک کنید

خرید رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟
رپورتاژ آگهی

طبیعتا کمپین‌های رپورتاژ آگهی در هر حال برای ما سود دارند. یکی از دلایل اهمیت خرید رپورتاژ انتشار گسترده از متن در رسانه‌های معتبر است که به خاطر بازدید کننده ‌های زیاد این وبسایت‌ ها شما ترافیک مناسبی را دریافت خواهید کرد.

در ادامه مقاله برای شما مزیت‌های دیگری را قرار دادیم تا با مبحث رپورتاژ آگهی آشنایی بیشتری پیدا کنید:

 

۱. مناسب برای انواع کسب و کارها
یکی دیگر از مزیت‌های مهم خرید رپورتاژ آگهی این است که تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک میلیون مشتری داشته باشد یا هزار مشتری، در تسمینو برای هر کسب و کاری پکیج رپورتاژ آگهی مناسبی وجود دارد. مهم‌ ترین نکته این است که شما با یک وبسایت مناسب می‌توانید حجم زیادی از محصولات و خدمات خود را با کمک یک رپورتاژ آگهی اصولی بفروشید.

۲. معروف شدن وبسایت
با توجه به فراگیر بودن و کامل بودن تبلیغ رپورتاژ آگهی که در بالا ذکر شد، می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های تبلیغاتی مانند سایت‌های پرمخاطب، خبرگزاری‌ها و موارد دیگر، پکیج مناسب کسب و کار خودتان را انتخاب کنید. بنابراین، انتشار تبلیغات رپورتاژ شانس دیده شدن برند و محصول شما را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از کلیدی ‌ترین مزیت‌های رپورتاژ آگهی یعنی برند منشن و تبلیغ انبوه استفاده کنید.

۳. افزایش رتبه سایت در گوگل
رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین راه‌ ها برای دریافت بک لینک و بهبود سئوی خارجی وب سایت شما است. دلیل اصلی این امر این است که وقتی رپورتاژ آگهی خود را در یک سایت محبوب تبلیغ می‌ کنید و به کلمات کلیدی مورد نظر خود لینک می‌دهید، می‌توانید یک لینک دوفالو از یک سایت محبوب دریافت کنید. همچنین مقاله رپورتاژ آگهی شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

۴. قیمت اقتصادی برای کسب و کار
رپورتاژاگهی مقرون به صرفه‌تر از روش‌های دیگر است و حتی اگر رپورتاژ قوی باشد و به اندازه کافی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر استفاده شود، تبلیغات زیادی منتشر می‌شود. با قیمت مناسب می‌توانید پیام خود را به مخاطبان خود برسانید، نرخ تبدیل و سئو را بهبود بخشید.

برای مثال یکی از روش‌های دیگر مطرح در زمینه دیجیتال مارکتینگ تبلیغات کلیکی است که شما باید برای هر هزار کلیک حدود ۵۰۰ هزار تومان خرج کنید. اما در رپورتاژ آگهی با حدود صد هزار ایمپرشن شما ۴۰۰۰ کلیک دریافت می‌کنید که تقریبا با قیمت یک میلیون تومان می‌توانید آن را تهیه کنید که هزینه شما تقریبا یک دوم می‌شود.

نکاتی که باید در هنگام خرید رپورتاژ به آن دقت داشته باشید
قبل از انتخاب ابزار تبلیغاتی مناسب برای چاپ رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطبان خود، مرحله مهمی به نام آماده‌سازی و ویرایش رپورتاژ وجود دارد. هنگام تهیه اعلامیه رپورتاژ موارد مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و در اینجا چند نکته مهم وجود دارد.

نکته اول؛ از کپی کردن محتوای سایت خودتان خودداری نمایید
ما در تسمینو بعضا محتواهایی را دیده‌ایم که برای ما ارسال کرده بودند تا تبلیغ کنیم اما دقیقا کپی مطلب خودشان در سایتشان بود و فقط چند لینک در مطلب قرار داده بودند. در حالی که این کار اصلا استاندارد نیست و شما برای اینکه بتوانید رپورتاژ را به خوبی انجام دهید باید محتوای دیگری را با استانداردهای رپورتاژ آگهی تولید کنید.

محتوای کپی نزد گوگل ارزش کمتری دارد و به علت الگوریتم‌های گوگل محتوای شما می‌تواند شامل جریمه‌های گوگل شود. البته امکان دارد که محتوای سایت خودتان هم رتبه کمتری بگیرد چون همان محتوا در سایت معتبری منتشر شده و در آن صورت محتوای سایت شما کپی به حساب می‌آید.

نکته دوم؛ از کلمات کلیدی و هم خانواده‌های آنها در محتوای خود استفاده کنید
مطمئن شوید که از همه کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مترادف در رپورتاژ خود استفاده کنید تا مخاطبان شما به سرعت متوجه شوند که هدف شما چیست. در ضمن با انجام این کار محتوای شما در کلمات مختلفی رتبه خواهد گرفت و در نتیجه محتوای شما خروجی بهتری خواهد داشت.

نکته سوم؛ از عکس‌های جذاب استفاده کنید
در رپورتاژ، مانند مقاله یا خبر سایت خودتان، باید از تصویر شاخص جذاب و تصاویر زیبای مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خود استفاده کنید. این مسئله باعث می‌شود تا مقاله شما بازدید بیشتری داشته باشد و همینطور کاربران سایت‌ها بر روی محتوای شما کلیک بیشتری بکنند.

نکته چهارم؛ از محتوای کوتاه استفاده کنید
نکته بعدی که هنگام تهیه یک رپورتاژ باید در نظر بگیرید این است که مقاله شما نباید طولانی باشد. در واقع، مخاطب یک رپورتاژ به دنبال حل مشکلات خود است و حوصله خواندن یک متن طولانی را ندارد. شما با استفاده از محتوای کوتاه هم تاثیر بهتری در مخاطب می‌گذارید و هم از تبلیغات آشکار جلوگیری می‌کنید.

نکته پنجم؛ تبلیغ خود را به صورت زیر پوستی انجام دهید
نکته آخری که باید در هنگام رپورتاژ آگهی به آن توجه داشته باشید این است که تبلیغ خود را به صورت زیرپوستی انجام دهید. این نکته خیلی حائز اهمیت است چون اگر مخاطب حس کند که شما تبلیغ بیش از حد انجام می‌دهید از صفحه رپورتاژ خارج می‌شود و در نتیجه هزینه شما سود خیلی کمتری خواهد داشت.

برای اینکه تبلیغ شما یک تبلیغ زیرپوستی به حساب بیاید باید اول از همه محتوای خود را کاربردی کنید. در وهله دوم هم باید تبلیغ خود را خلاقانه بنویسید. سومین مرحله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از محتوای ویدیویی هم استفاده کنید.

پلتفرم خرید رپورتاژ آگهی
از آنجایی که هماهنگی با وب‌سایت ‌های مختلف زمان‌ بر و دشوار است، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تسمینو برای کمک به کسب ‌و کارها برای به‌روز ماندن با وب‌سایت‌های ناشران در دسته‌ها و لیست قیمت‌های مختلف وجود دارد. بنابراین، کسب‌وکارها می‌توانند خرید ارزان رپورتاژ را انتخاب کنند و تبلیغات را ساده‌تر و آسان‌تر نگه دارند و وب‌سایت مناسب را انتخاب کنند. تسمینو یک آژانس تبلیغاتی است که تلاش می کند ارزان ترین قیمت‌ها را برای مشاغل ارائه دهد و تبلیغات ویژه ‌ای را طراحی می‌کند.

منبع: همشهری



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟
بسیاری از افراد نمی‌توانند یک تعریف صحیح و کامل از اصطلاح دیجیتال مارکتینگ ارائه دهند. این اصطلاح آن گونه که به نظر می‌رسد، پیچیده و مبهم نیست. در واقع، به هر نوع بازاریابی در راستای به فروش رساندن محصولات و خدمات به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال گفته می‌شود.

 

بازاریابی دیجیتال، حرفه جدیدی نیست. این حوزه، با ورود وسایل الکترونیک به زندگی افراد شروع به شکل‌گیری کرد. اغلب افراد تصور می‌کنند که این نوع بازاریابی، تنها به بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی محدود می‌شود. در صورتی که این موارد فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آیند و تمامی زیرمجموعه‌های این حوزه را دربر نمی‌گیرند.

 

بازاریابی دیجیتال به صورت آفلاین و آنلاین انجام می‌شود. در انتهای این مقاله، روش‌های اشاره‌ای به بازاریابی آفلاین خواهیم داشت اما در بیشتر موارد به انواع بازاریابی آنلاین خواهیم پرداخت زیرا بازاریابی آنلاین، بخش گسترده‌ای از بازاریابی دیجیتال در بر می‌گیرد. اگر قصد که در کسب و کار خود به یک بازده فوق‌العاده بالا دست پیدا کنید، باید هر دو روش آفلاین و آنلاین را مد نظر قرار دهید.

 

اهمیت بازاریابی دیجیتال
ارتباط بین انسان و وسایل الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در واقع، در برخی از کشورها، کاربران بیش از 11 ساعت از فعالیت‌های روزانه خود را به تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند. در آینده‌ای نزدیک، استفاده از این وسایل در تمام فعالیت‌های روزانه انسان نقش خواهد داشت. از این‌رو، اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش می‌یابد. نادیده گرفتن این موضوع، جذب مشتریان بیشتر را برایتان تقریباً غیرممکن و در نتیجه، کسب و کار شما از دیگر رقبا عقب می‌ماند. در ادامه، به معرفی انواع بازاریابی دیجیتال می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید و از این روش‌ها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید.

 

همچنین، برای آشنایی بیشتر با آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

 


1. بهینه‌سازی موتور جستجو

 


«بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو» (SEO)، به فرآیندی اطلاق می‌شود که میزان بازدید وب‌سایت شما را از طریق موتورهای جستجوی رایگان و به صورت ارگانیک افزایش می‌دهد. در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمی‌آید. زمانی که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگل یا بینگ وارد می‌کند، نتایج مرتبط با این کلمات در SERP ظاهر می‌شوند.

 

هر کاربر، با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را مشاهده خواهد کرد. معمولاً نتایج ارگانیک به صورت فهرست نمایش داده شده و با استفاده از الگوریتم مخصوص موتورهای جستجو، رتبه‌بندی می‌شوند. با تغییر الگوی جستجو از طرف کاربر، تعامل او با محتوای اینترنتی و همچنین انتخاب هر یک از نتایج به دست آمده، الگوریتم‌ها نیز تغییر می‌کنند. هر چه رتبه مطالب شما در یک SERP بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان هدایت خواهد شد. به این ترتیب، احتمال افزایش بازدیدکننده‌های منفعل و مشتریان فعال نیز بیشتر می‌شود.

 

عوامل متعددی در بهینه‌سازی موتور جستجو دخیل هستند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته «سئوی داخلی» (On-Page SEO) و «سئوی خارجی» (Off-Page SEO) تقسیم‌بندی کرد. سئوی داخلی، به اعمالی اطلاق می‌شود که برای بهبود سئو در درون وب‌سایت صورت می‌گیرند. در طرف مقابل، به اقدامات و ارتباطاتی که در خارج از فضای وب‌سایت به منظور رشد سئو انجام شود، سئوی خارجی گفته می‌شود.

 

با تغییر الگوریتم‌های موتورهای جستجو، الزامات دستیابی به سئوی بهتر نیز تغییر می‌کنند. این تغییرات به منظور تطبیق نتایج با نیازهای کاربر صورت می‌گیرند. با توجه به این مسئله باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وب‌سایتی با قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست بلکه هدف نهایی، ایجاد بهترین وب‌سایت ممکن برای کاربران مد نظر شما است. اگر همیشه در رتبه‌های بالای سئو قرار داشته باشید، دیده شدن وب‌سایت شما و ترافیک آن افزایش می‌یابد. این موضوع، رونق و پیشرفت سریع‌تر کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت.

 

2. بازاریابی موتور جستجو و تبلیغات کلیکی

 


«بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش می‌دهد. با استفاده از SEM، می‌توان در SERP کاربران، فضایی را به منظور تبلیغات وب‌سایت خریداری کرد. متداول‌ترین پلتفرم‌های غیر رایگان برای جستجو، «Google AdWords» و «Bing Ads» هستند. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شده‌ای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. با این کار، در بخش‌های مختلف SERP حاصل از جستجوی کلمات کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمی‌آیند.

 


یکی از انواع SEM، «تبلیغات کلیکی» (Pay-Per-Click Advertising) یا اصطلاحاً «PPC» است. در این روش، موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت می‌کند. اخیراً روش PPC در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا است. در این روش، تبلیغات به صورت اعلان برای مخاطبان مورد نظر شرکت به نمایش درمی‌آیند. این سیستم، مثال بسیار خوبی از ترکیب روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال و به کارگیری آن‌ها برای رسیدن به یک استراتژی کامل بازاریابی است. به عنوان نمونه در اینجا، SEM با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی همپوشانی پیدا کرده است.

 

3. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

 


در دنیای دیجیتالی امروزی، شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی می‌کنند و اهمیت آن‌ها در ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب بر کسی پوشیده نیست. با این وجود، نکته اساسی در بهره‌گیری صحیح از شبکه‌های اجتماعی، شناخت کافی ورودی‌ها و خروجی‌های بازاریابی در این روش است. «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی» (Social Media Marketing)، محصولات و خدمات شما را بیش از بیش در معرض دید کاربران قرار می‌دهد و امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان را برایتان فراهم می‌کند. در این روش تعامل، شما می‌توانید بازخوردهای ارزشمند مشتریان خود را دریافت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کیفیت خدمات و محصولات و همچنین نحوه ارائه آن‌ها را بهبود بخشید.

 

تمام اقداماتی که به منظور افزایش ترافیک یا مبادلات تجاری در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند، در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند. برای بهره‌گیری از این نوع بازاریابی می‌توانید فعالیت‌های تجاری خود را در پلتفرم‌هایی نظیر فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید. استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. اغلب شرکت‌ها علاقه زیادی به استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارند اما آن‌هایی که دارای مدل کسب و کار «شرکت به مشتری» (Business to Consumer) یا اصطلاحاً «B2C» هستند، بیشترین بهره را از این روش می‌برند. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C، محصولات یا خدمات خود را بدون هیچ واسطه‌ای به دست مشتری نهایی یا هدف می‌رسانند.

 

یکی از نکات اساسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، دقت بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آن‌ها گفت و گو می‌کنند. شما باید به نظرات مخاطبان گوش دهید، در بحث‌ها شرکت کنید و با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، میزان جذابیت هر مطلب را بر اساس تعداد لایک و به اشتراک‌گذاری آن مورد ارزیابی قرار دهید. به اشتراک‌گذاری مطالب از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه این کار به نوعی یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار شما محسوب می‌شود. از این‌رو، محتوایی را تولید کنید که میزان به اشتراک‌گذاری آن بالا باشد.

 

4. بازاریابی محتوا

 


«بازاریابی محتوا» (Content Marketing)، روشی است که در آن شما می‌توانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به دست آورید. محتوای مورد نظر را می‌توان در هر پلتفرم اینترنتی ایجاد کرد. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وب‌سایت، از مصادیق بازاریابی محتوا هستند. این روش دارای کارایی بسیار خوبی است چراکه محتوای شما را با روش‌های دیگری از قبیل بازاریابی سئو و شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌کند و در نتیجه، بهره‌وری کار افزایش می‌یابد.

 

برای اجرای صحیح بازاریابی محتوا، توجه به چند نکته ضروری است. پیش از تولید محتوا حتماً کاربران نهایی خود را در نظر بگیرید. به این منظور باید نوع مخاطبان و علایق آن‌ها را شناسایی کنید. این مسئله، حوزه موضوعات انتخابی را برایتان مشخص خواهد کرد. به علاوه، زبان و اصطلاحات مورد استفاده مخاطبان خود را در هنگام جستجوهای اینترنتی مد نظر داشته باشید. استفاده از این اطلاعات و به کارگیری کلمات کلیدی مناسب، سئوی شما را بهبود می‌بخشد.

 

توجه داشته باشید که باید محتوای تولیدی خود را در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار، میزان بازدید و بازخوردها را به حداکثر می‌رساند. بازاریابی محتوا، یک فعالیت مداوم محسوب می‌شود. این روش، رابطه مستقیمی با فروش ندارد بلکه هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است. از تولید محتوی نامربوط و غیرضروری خودداری کنید. به دنبال مطالبی باشید که کاربران را به طور همیشگی با خود درگیر می‌کنند. با ایجاد محتوای باکیفیت و مرتبط با کسب و کار خود می‌توانید سئوی وب‌سایتتان را بهبود بخشید. استفاده از مطالب موجود در وبلاگ‌های دیگر و ایجاد «بک‌لینک» (Backlink) نیز روش خوبی برای افزایش ترافیک سایت است.

 


5. بازاریابی پورسانتی

 


«بازاریابی پورسانتی» (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش، روشی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب‌کننده پرداخت می‌شود. این نوع بازاریابی مانند استخدام کارمند برای فروش محصولات یا خدمات یک شرکت و پرداخت پورسانت به ازای هر فروش است. در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروش‌های صورت گرفته پول پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه پیش پرداختی به فرد تبلیغ‌کننده تعلق نمی‌گیرد. بسیاری از وبلاگ نویسان یا وب‌سایت‌های فروش اینترنتی از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند.

 

نکته قابل توجه در بازاریابی پورسانتی این است که باید پیش از جذب افراد قوانین و مقررات مشخصی را بین طرفین مشخص کنید. فروشندگان، معرف برند شما هستند و همیشه باید شعار برندتان را به گوش مشتریان برسانند. از این‌رو، کلمات بخصوصی که می‌خواهید فروشندگان از آن‌ها استفاده کنند را در اختیارشان قرار دهید. به علاوه، حتماً باید یک قرارداد کاری نیز برای افراد علاقه‌مند به همکاری در فروش تهیه کنید.

 

6. بازاریابی تأثیرگذار

 


یکی از جدیدترین روش‌های بازاریابی دیجیتال، «بازاریابی تأثیرگذار» (Influencer Marketing) است. در این روش، از افراد مشهور یا دارای دنبال کننده‌های زیاد در شبکه‌های مجازی برای جذب کاربران بیشتر و بهبود فروش محصولات استفاده می‌شود. بازاریابی تأثیرگذار، در کانال‌های شبکه‌های مجازی (اینستاگرام، تلگرام و غیره) از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، شرکت‌های مختلف با استخدام کاربران پرطرفدار و مشهور اینستاگرام، از آن‌ها می‌خواهند که با ارسال چند تصویر، محصولات یا خدمات مشخصی را تبلیغ کنند.

 

در برخی از مواقع، شرکت‌ها کنترل حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی را برای یک مدت مشخص (معمولاً یک روز) به افراد تأثیرگذار می‌سپارند. این افراد، نظر کاربران را به کانال‌های شما در شبکه‌های اجتماعی جلب می‌کنند. در نتیجه، تعداد دنبال کننده‌های جدید و بازدید کانال‌ها افزایش می‌یابد. توجه کنید که همیشه باید پیش از انتخاب یک فرد تأثیرگذار و شروع همکاری، به خوبی تحقیق کافی را انجام دهید. شما می‌توانید با استفاده از «Google Analytics» از صحت تعداد دنبال کننده‌های فرد مورد نظر و جعلی نبودن حساب‌های کاربری او اطمینان حاصل کنید.

 

7. بازاریابی ایمیلی

 


در «بازاریابی ایمیلی» (Email Marketing)، اطلاعاتی از قبیل معرفی محصولات، خدمات و تغییرات اخیر هر یک از آن‌ها، در بازه‌های زمانی مشخص توسط ایمیل برای مشترکین ارسال می‌شود. این روش بر خلاف روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال، بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین مشتری و شرکت است. ارسال ایمیل‌های به‌روزرسانی، باعث فراهم کردن ارزش برای مشتریان و کسب اعتماد و وفاداری بیشتر آن‌ها به برند می‌شود.

 

بهترین نتیجه در بازاریابی ایمیلی زمانی به دست می‌آید که شما مشترکین خود را نه با پرداخت پول بلکه از طریق تولید محتوای مناسب و اعتمادسازی برند جذب کرده باشید. این روش بازاریابی نقش مهمی را در افزایش فروش محصولات و خدمات بازی می‌کنند زیرا کاربرانی که فرم‌های ثبت نام در اشتراک ایمیلی را پر می‌کنند، به احتمال زیاد همان مشتریان فعال شما خواهند بود.

 

8. بازاریابی ویروسی

 


«بازاریابی ویروسی» (Viral Marketing)، روشی است که در آن از تولید محتوایی جذاب، طنز یا حتی عجیب برای افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب و جذب بازدیدکننده‌های بیشتر استفاده می‌شود. بازاریابی ویروسی، ترافیک وب‌سایت را در یک بازه زمانی کوتاه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. انجام این روش بسیار دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان می‌دهند. این شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود در پلتفرم‌های مختلف، بازدیدکننده‌های بسیار زیادی را جذب کنند.

 

9. تبلیغات موبایلی

 


تمام روش‌های تبلیغات دیجیتال را می‌توان بر روی تلفن همراه اجرا کرد. با این وجود، برخی از روش‌های بازاریابی قابل اجرا بر روی تلفن‌های همراه، با روش‌هایی بالا همخوانی ندارند. به عنوان مثال، «تبلیغات پیامکی» (SMS Advertising) روشی است که به منظور بازاریابی محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با ارائه خدمات پیامکی، امکان دریافت پیشنهاد‌های ویژه، کوپن‌های تخفیف و اخبار جدید شرکت را برای مشتریان خود فعال کنید.

 

بازاریابی دیجیتال آفلاین
بهتر است بدانید که استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، تنها به محیط اینترنت محدود نمی‌شود. برای دستیابی به اهداف مورد نظرتان، باید برخی از روش‌های بازاریابی آفلاین را در کنار روش‌های آنلاین در نظر داشته باشید. در بازاریابی آفلاین پیشرفته می‌توان از وسایل الکترونیکی برای بهبود تجربه کاربران استفاده کرد. به عنوان مثال، برخی از رستوران‌ها برای گرفتن سفارش‌های مشتریان خود از تبلت‌های هوشمند بهره می‌گیرند. بازاریابی رادیویی، بازاریابی تلویزیونی و بازاریابی تلفن همراه نیز همگی در دسته بازاریابی دیجیتال آفلاین قرار دارند.

منبع: فرادرس

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی



یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش دیجیتال مارکتینگ، دنبال کردن یک دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ آنلاین است. یک دوره آموزشی خوب به شما کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال موفق را به سرعت ایجاد کنید و شغل خود را تقویت کنید.

در این پست، بهترین دوره های بازاریابی دیجیتال را که به صورت آنلاین موجود است را خواهید یافت. این لیست شامل دوره های آموزش بازاریابی دیجیتال رایگان و پولی از سازمان های معتبر است.

چه کسانی باید دوره کامل دیجیتال مارکتینگ را دنبال کنند؟

مهارت های بازاریابی دیجیتال نه تنها برای متخصصان بازاریابی دیجیتال، بلکه برای هر کسی که در یک کسب و کار با حضور آنلاین کار می کند بسیار مهم است. این شامل کارآفرینان، مدیران بازاریابی، متخصصان بازاریابی و صاحبان مشاغل کوچک می شود.

چرا اینها بهترین دوره های آنلاین در بازاریابی دیجیتال هستند؟

اگر در گوگل برای «دوره های بازاریابی دیجیتال» جستجو کنید، دوره های زیادی را خواهید دید که رشته های مختلف بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهند. به عنوان مثال، دوره هایی وجود دارند که فقط بر روی سئو یا بازاریابی رسانه های اجتماعی تمرکز دارند، اما تصویر کاملی از همه کانال های بازاریابی دیجیتال به شما ارائه نمی دهند.

هدف از این راهنما نمایش دوره های کامل بازاریابی دیجیتال است که طیف گسترده ای از مفاهیم بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد و نه فقط یک حوزه. این لیست شامل انواع و سطوح مختلف دوره های مناسب برای کاربران مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته است.

10  دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

اینها بهترین دوره های بازاریابی دیجیتال هستند که می توانید به صورت آنلاین گذرانده و در بازاریابی دیجیتال گواهینامه دریافت کنید.

1.    دوره های بازاریابی دیجیتال گوگل (رایگان با گواهینامه)

2.    Reliablesoft Academy (پرداخت با گواهینامه)

3.    آکادمی SEMRUSH (رایگان با گواهینامه)

4.    دوره بازاریابی دیجیتال ClickMinded (رایگان و پولی با گواهینامه)

5.    دوره های بازاریابی آنلاین HubSpot (رایگان با گواهینامه)

6.    دوره بازاریابی دیجیتال Udemy (پرداخت با گواهینامه)

7.    متخصص بازاریابی دیجیتال Simplilearn (پرداخت با گواهینامه)

8.    دوره بازاریابی آنلاین کپی بلاگر (رایگان)

9.    دوره بازاریابی دیجیتال Udacity (پرداخت با گواهینامه)

10.   آموزش بازاریابی دیجیتال Optinmonster (رایگان)

1. دوره های بازاریابی دیجیتال گوگل (رایگان با گواهینامه)

 

دوره های بازاریابی آنلاین توسط Google Digital Garage

 

 

Google یک پلتفرم دوره آنلاین (Digital Garage) دارد که دوره های رایگان را در مورد تعدادی از موضوعات مرتبط با توسعه شغلی یا کسب و کار ارائه می دهد.

 

یکی از موضوعاتی که به طور مفصل به آن پرداخته شده است آموزش بازاریابی دیجیتال است. به طور خاص، گوگل دوره های آموزشی بازاریابی آنلاین زیر را ارائه می دهد:

·       دوره بازاریابی دیجیتال   ( شامل گواهینامه دیجیتال مارکتینگ )

·       چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم

·       چگونه مطمئن شویم مشتریان شما را آنلاین پیدا می کنند

·       نحوه تبلیغ کسب و کار با تبلیغات آنلاین (Google Ads)

·       چگونه یک کسب و کار را به کشورهای دیگر گسترش دهیم

·       بازاریابی موبایلی

·       با دوره جامع بازاریابی دیجیتال محتوا یک کسب و کار را تبلیغ کنید

·       تبلیغات رسانه های اجتماعی

·       دوره YouTube (شامل گواهینامه)

همه دوره ها شامل مطالب ویدئویی و متنی هستند و برخی از آنها را می توان در 3 ساعت تکمیل کرد در حالی که برخی دیگر تا 40 ساعت طول می کشد.

گواهی اصول بازاریابی دیجیتال توسط Interactive Advertising Bureau Europe و The Open University تایید شده است.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

اگر در بازاریابی دیجیتال تازه کار هستید و می خواهید ایده خوبی از بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه اجزای مختلف با هم کار می کنند به دست آورید، این یک دوره خوب برای دنبال کردن است.

این گواهینامه همچنین در سطح جهانی شناخته شده است که راهی عالی برای ارتقاء شغل شما است.

 دوره کامل بازاریابی دیجیتال

2. Reliablesoft Academy (پرداخت با گواهینامه)

 

مجموعه دوره کامل Reliablesoft Digital Marketing

 

 

دوره کامل بازاریابی دیجیتال توسط Reliablesoft (این ما هستیم) ارائه شده است. Reliablesoft یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل است که از سال 2002 خدمات SEO و بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد.

 

مجموعه دوره های بازاریابی دیجیتال دارای ده دوره است که تمام جنبه های اصلی بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد. به طور خاص، شامل دوره های زیر است:

·       اصول بازاریابی دیجیتال

·       تبلیغات فیس بوک / اینستاگرام

·       تبلیغات گوگل

·       بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

·       تحقیق کلمات کلیدی

·       بازاریابی محتوا

·       بازاریابی ایمیلی

·       تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       سئوی تجارت الکترونیک

پس از اتمام دوره و امتحانات مورد نیاز، یک گواهی دیجیتال مارکتینگ دریافت می کنید تا در CV خود به نمایش بگذارید و فرصت های شغلی جدیدی را ایجاد کنید.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟ 

ما این بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را بر اساس تجربه کار با مشتریان در صنایع مختلف و بازخوردهایی که از دانشجویانمان دریافت کردیم طراحی کردیم.

چیزی که این دوره را از بقیه متمایز می کند این است که نه تنها تئوری را به شما می آموزد، بلکه گام به گام به شما نشان می دهد که چگونه از بازاریابی دیجیتال برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنید.

به عنوان یک آژانس بازاریابی دیجیتال فعال، ما به طور مداوم فرآیندهای خود را با آزمایش تئوری ها و تکنیک های مختلف بهینه می کنیم و یافته های ما به دوره های آنلاین ما منتقل می شود.

برای شما، این بدان معناست که می‌توانید روی شیوه‌ها و رویه‌های بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید که ثابت شده‌اند و نه تنها در تئوری مفید هستند.

هر دوره یک کانال بازاریابی دیجیتال را به طور مفصل با چک لیست ها و نکات کاربردی که می توانید در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود اعمال کنید، پوشش می دهد.

برای مبتدیان و هر کسی که می خواهد بازاریابی دیجیتال را به سریع ترین روش ممکن یاد بگیرد مناسب است.

محتوای دوره به طور مرتب به روز می شود تا آخرین تکنیک ها و شیوه های بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرد.

درباره این دوره بیشتر بدانید

3. آکادمی SEMRUSH (رایگان با گواهینامه)

 

آکادمی آنلاین SEMRUSH

 

 

SEMRUSH شرکتی است که در پشت یکی از موفق ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال قرار دارد. برای ارائه خدمات بهتر به کاربران و مخاطبان خود، آکادمی با تعدادی دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ ایجاد کرده اند.

 

دوره های آنها تمام رشته های بازاریابی دیجیتال از جمله:

·       سئو

·       بازاریابی محتوا

بهترین دوره بازاریابی دیجیتال

·       PPC

·       بازاریابی وابسته

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

زبان اصلی دوره انگلیسی است اما بسیاری از دوره ها به زبان اسپانیایی نیز در دسترس هستند.

ثبت نام رایگان است و پس از اتمام دوره و امتحانات، گواهینامه دریافت می کنید.

مطالب دوره شامل ویدئو و متن است و تمامی دوره ها توسط متخصصان معتبر دیجیتال مارکتینگ تدریس می شود.

آنها مفاهیم اولیه و پیشرفته را پوشش می دهند و در حالی که برخی از دوره ها مختص نحوه استفاده از SEMRUSH هستند، دوره هایی وجود دارد که مفاهیم کلی مانند اصول SEO، اصول PPC، SEO فنی و بازاریابی رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

نکته خوب در مورد این دوره ها این است که توسط متخصصان صنعت تدریس می شود و علاوه بر توضیح مفاهیم مختلف، نحوه استفاده از آنها را در عمل نیز به شما آموزش می دهند.

علاوه بر این، نحوه استفاده صحیح از SEMRUSH را یاد خواهید گرفت و این می تواند شانس شما را برای اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق افزایش دهد.

درباره این دوره بیشتر بدانید

4. دوره بازاریابی دیجیتال ClickMinded (رایگان و پولی با گواهینامه)

 

بسته آموزشی بازاریابی دیجیتال ClickMinded

 

 

ClickMinded شرکتی است که توسط تامی گریفیث تأسیس شده است. تامی یک متخصص با تجربه سئو و مربی سئو است. او کارهای سئو را برای شرکت هایی مانند Paypal و Airbnb انجام داده است.

 

آنها تعدادی دوره بازاریابی آنلاین را ارائه می دهند که کانال های بازاریابی مختلف را پوشش می دهد و مجموعه دوره های بازاریابی دیجیتال را شامل می شود که شامل همه چیزهایی است که برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید بدانید .

به طور خاص، آموزش بازاریابی دیجیتال آنها 7 موضوع را پوشش می دهد:

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       بازاریابی محتوا

·       بازاریابی ایمیلی

·       تبلیغات پولی

·       قیف فروش

·       تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

·       بهینه سازی موتور جستجو

نکته خوب در مورد باندل Click Minded این است که هر دوره توسط متخصصانی تدریس می شود که به طور فعال در این صنعت در سازمان های بزرگ کار می کنند.

شما می توانید به صورت رایگان در استاد کلاس فریمورک دیجیتال مارکتینگ آنها ثبت نام کنید، اما برای دسترسی کامل به بسته نرم افزاری، باید 1997 دلار (هزینه یکباره) بپردازید. تمامی دوره ها دارای گواهینامه و 14 روز ضمانت بازگشت وجه می باشند.

در اینجا یک نکته برای شما وجود دارد: در حالی که دوره ها با تخفیف ارائه می شوند (قیمت عادی 6979 دلار ذکر شده است)، می توانید با ثبت نام در دوره مسترکلاس آن ها را با تخفیف بیشتری دریافت کنید. پس از ثبت نام در دوره رایگان، ایمیل هایی با تخفیف بهتر در دوره های پولی دریافت خواهید کرد.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

بدیهی است که این دوره برای همه افراد نیست. قیمت برای یک فریلنسر یا یک حرفه ای انفرادی بالا است اما اگر برای یک شرکت بزرگ کار می کنید مشکلی نیست.

اگر مایل به خرج کردن این مبلغ هستید، قطعا ارزشی از این دوره به دست می آید. اگر از قبل اصول اولیه را می‌دانید و از طریق دوره‌های Google Garage و Semrush کار کرده‌اید، می‌توانید از این دوره برای عمیق‌تر رفتن و کاوش در تمام بخش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

همچنین توصیه می کنم برای خبرنامه آنها ثبت نام کنید زیرا آنها محتوای با کیفیت بالا (در موضوعات مختلف بازاریابی دیجیتال) را از طریق وبلاگ خود ارائه می دهند.

درباره این دوره بیشتر بدانید

5. دوره های بازاریابی آنلاین HubSpot (رایگان با گواهینامه)

 

آکادمی بازاریابی دیجیتال Hubspot

 

 

گزینه دیگری برای یادگیری بازاریابی دیجیتال به صورت آنلاین و دریافت گواهینامه توسط یک شرکت مشهور، Hubspot Digital Academy است.

 

Hubspot یکی از شرکت های پیشرو در صنعت بازاریابی دیجیتال با طیف وسیعی از ابزارها از جمله CRM، ابزارهای SEO، بازاریابی محتوا و فروش است.

دوره های آنلاین بازاریابی دیجیتال Hubspot موضوعات زیر را پوشش می دهد:

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

حتی اگر قصد ندارید از ابزار HubSpot در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید، آنها کار بسیار خوبی با دوره های آنلاین خود انجام دادند. می توانید مدتی را اختصاص دهید و موارد مورد علاقه خود را مرور کنید.

همه دوره ها توسط کارشناسانی مانند Sujan Patel و Matthew Barby که از متخصصان بازاریابی دیجیتال شناخته شده با سال ها تجربه در صنعت هستند، تدریس می شود. استفاده از محیط آموزشی آسان است و دوره ها رایگان هستند.

من به شما پیشنهاد می کنم این دوره را نیز طی کنید ، که توضیح می دهد چگونه HubSpot از وبلاگ نویسی برای جذب هزاران بازدیدکننده در روز از جستجوی ارگانیک گوگل استفاده می کند.

در مورد این دوره بیاموزید

 

یکی از دوره هایی که دیجیتال مارکتینگ را به طور مفصل پوشش می دهد، مجموعه کامل دوره دیجیتال مارکتینگ است که شامل 12 دوره می باشد. موضوعات عبارتند از:

·       تحقیقات بازار

·       راه اندازی وردپرس

·       سئو

·       سئو نویسی

·       بازاریابی یوتیوب

·       تبلیغات گوگل

·       بازاریابی لینکدین

·       بازاریابی اپلیکیشن 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

·       بازاریابی ایمیلی

·       تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       تبلیغات فیس بوک

 

من طرفدار زیادی از دوره های Udemy نیستم، در گذشته چندین دوره را امتحان کرده ام و به نظرم می رسد که دوره ها بدون توجه به جزئیات برای عموم ساخته شده اند.

همچنین گاهی اوقات توضیحات دوره بیش از آنچه در دوره ارائه می شود وعده می دهد.

با این وجود، اگر بتوانید این دوره را با قیمت مناسب و نه 199 دلار دریافت کنید، ارزش پولی را دارد. اگر مبتدی هستید، می توانید ایده بسیار خوبی از نحوه عملکرد اجزای مختلف بازاریابی داشته باشید زیرا همه چیز از بازاریابی وب سایت گرفته تا تبلیغات رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

درباره این دوره بیشتر بدانید

7. متخصص بازاریابی دیجیتال Simplilearn (پرداخت با گواهینامه)

 

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

 

این دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ توسط SimpliLearn ارائه می شود و تعدادی از رشته ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد.

این یک دوره برای مبتدیان است و شامل:

·       سئو

·       رسانه های اجتماعی

·       پرداخت به ازای هر کلیک (فیسبوک و تبلیغات گوگل) 

·       بهینه سازی تبدیل

·       تجزیه و تحلیل وب

·       بازاریابی محتوا

·       بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موبایلی

دوره تخصصی دیجیتال مارکتینگ یک دوره عالی است و با قیمت 1499 دلار ارائه می شود.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

نکته خوب در مورد این دوره این است که شامل مروری بر بیش از 40 ابزار دیجیتال مارکتینگ می شود، بنابراین تا زمانی که این دوره را کامل کنید، ایده بسیار خوبی در مورد اینکه از چه ابزارهایی در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید خواهید داشت.

همچنین، علاوه بر دریافت گواهینامه برای این دوره، شما را برای قبولی و دریافت گواهینامه گوگل ادز، فیسبوک، گوگل آنالیتیکس و یوتیوب آماده می کند.

اگر برای یک شرکت کار می کنید و می خواهید رئیس خود را متقاعد کنید که در یک دوره بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کند، این یک گزینه بسیار خوب از یک شرکت مورد اعتماد است.

8. دوره بازاریابی آنلاین Copyblogger (رایگان)

 

دوره دیجیتال مارکتینگ کپی بلاگر

 

 

یکی از موفق‌ترین وب‌سایت‌ها در بازاریابی اینترنتی، به‌ویژه در زمینه نوشتن محتوا، کپی بلاگر است. آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ

 

برایان کلارک نویسنده کپی بلاگر و خالق موفق ترین چارچوب وردپرس، جنسیس است.

اگرچه copyblogger، studiopress و Genesis اکنون بخشی از WPEngine هستند، دوره رایگان بازاریابی اینترنتی برایان هنوز منبعی عالی برای یادگیری نحوه نوشتن محتوای عالی است.

این دوره از طریق ایمیل و کتاب های الکترونیکی دانلود شده ارائه می شود و رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید.

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

نوشتن محتوای عالی برای موفقیت هر کمپین بازاریابی دیجیتال ضروری است . چه کپی تبلیغات، مقاله، یا کپی صفحه فرود، باید یاد بگیرید که چگونه محتوای جذاب بنویسید و این دوره مکانی عالی برای شروع است.

هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه ای مناسب است.

درباره این دوره بیشتر بدانید

9. دوره بازاریابی دیجیتال Udacity (پرداخت با گواهینامه)

 

دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال Udacity

 

 

یکی دیگر از دوره های آموزشی برتر دیجیتال مارکتینگ، برنامه Nanodegree بازاریابی دیجیتال Udacity است.

 

این شامل همه چیزهایی است که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال باید بدانید از جمله:

·       اصول بازاریابی آنلاین

·       استراتژی محتوا

·       بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

·       تبلیغات در رسانه های اجتماعی با بلوپرینت فیسبوک

·       بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

·       بازاریابی موتورهای جستجو با تبلیغات گوگل

·       نمایش تبلیغات

·       بازاریابی ایمیلی

·       اندازه گیری و بهینه سازی با گوگل آنالیتیکس

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

تفاوت این دوره در مقایسه با دوره های آنلاین دیگر این است که علاوه بر دسترسی به مطالب دوره، به یک مربی فنی و یک مربی حرفه ای شخصی و خدمات شغلی نیز دسترسی دارید.

این به ویژه در صورتی مفید است که شما یک مبتدی در بازاریابی دیجیتال هستید و می خواهید کسی را داشته باشید که در مورد مسائل فنی با او صحبت کنید و به مشاوره در مورد چگونگی ایجاد حرفه بازاریابی دیجیتال خود نیاز دارید .

البته، شما خدمات فوق را به صورت رایگان دریافت نمی کنید. برای حفظ دسترسی خود به مطالب و خدمات دوره، باید مبلغی معادل 399 دلار در ماه بپردازید. تخمین زده می شود که حداقل 3 ماه برای بررسی مطالب نیاز دارید.

این قطعا یک دوره خوب برای مبتدیان است اما برای همه نیست. پرداخت 399 دلار در ماه برای اشتراک دوره برای فریلنسرها یا خوداشتغال‌ها بسیار زیاد است، بنابراین برای بازاریابانی که با شرکت‌های بزرگی کار می‌کنند که توانایی پرداخت آن را دارند مناسب‌تر است.

درباره این دوره بیشتر بدانید

10. آموزش بازاریابی دیجیتال Optinmonster (رایگان)

 

آموزش بازاریابی دیجیتال OptinMonster

 

 

Optinmonster یکی از موفق ترین ابزارها برای افزایش تبدیل وب سایت است. آنها برای آموزش کاربران خود، تعدادی دوره رایگان ایجاد کردند که موضوعات مرتبط با بازاریابی ایمیلی و بهینه سازی تبدیل را پوشش می دهد.

 

چرا در این دوره ثبت نام کنید؟

اگرچه آکادمی دیجیتال optinmonster شامل دوره‌هایی در مورد تمام موضوعات بازاریابی دیجیتال نمی‌شود، ارزش آن را دارد که نگاهی بیندازید زیرا زمانی که موفق به جذب ترافیک به یک وب‌سایت شوید، به تبدیل نیاز خواهید داشت و این دقیقاً همان چیزی است که در این دوره‌ها خواهید آموخت.

ثبت نام رایگان است و دوره ها به راحتی قابل پیگیری است و برای کاربران مبتدی و پیشرفته مناسب است.

درباره این دوره بیشتر بدانید

برای کمک به تصمیم گیری در مورد بهترین دوره بازاریابی دیجیتال برای نیازهای شما، در اینجا جدول مقایسه ای وجود دارد که هزینه هر دوره را نشان می دهد.

یادگیری های کلیدی

برای تبدیل شدن به یک حرفه ای دیجیتال مارکتینگ موفق، باید طیف وسیعی از مهارت ها را کسب کنید.

دیجیتال مارکتینگ یک رشته واحد نیست، بلکه شامل تعدادی اصول است که تمامی کانال های بازاریابی آنلاین را پوشش می دهد.

در پایان، زمانی که برای شغل بازاریابی دیجیتال درخواست می دهید، باید ثابت کنید که حداقل در مورد موارد زیر دانش دارید:

·       بهینه سازی موتور جستجو

·       تبلیغات جستجوی پولی (Google Ads و Facebook)

·       بازاریابی ایمیلی

·       تجزیه و تحلیل وب

·       بازاریابی محتوا

·       بهینه سازی تبدیل

دنبال کردن یک دوره بازاریابی دیجیتال، یکی از بهترین راه‌ها برای کسب سریع آن مهارت‌ها است. سپس می‌توانید با کار بر روی وب‌سایت‌های خود، شغلی در این زمینه به‌عنوان فریلنسر دیجیتال مارکتینگ یا در یک آژانس بازاریابی دیجیتال تأسیس‌شده، بر ایجاد تجربه‌ی دنیای واقعی خود تمرکز کنید.

اگر این راهنما برای شما مفید بود، می‌توانید راهنمای گواهینامه‌های SEO ما را نیز بررسی کنید که شامل فهرستی از دوره‌هایی است که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو دنبال کنید، که معمولاً اولین قدمی است که توسط هر کسی که می‌خواهد شغلی در بازاریابی دیجیتال شروع کند، برداشته می‌شود 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی


چند نمونه از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

نمونه‌هایی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال  عبارتند از کمپین رسانه‌های اجتماعی که شامل مشارکت با اینفلوئنسرها، استراتژی بازاریابی محتوا است که از راهنماهای آنلاین برای هدایت مشتریان استفاده می‌کند، یا  استراتژی بازاریابی رشد  که از رسانه‌های اجتماعی و ایمیل برای ایجاد وفاداری مشتری استفاده می‌کند.

چرا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال داشته باشیم؟

ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال  بسیار مهم است. اگر با یک  آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل مانند WebFX شریک هستید، می توانید اعتماد کنید که یکی از کارهای اولیه ما ایجاد یک استراتژی هوشمند و رقابتی برای شرکت شما است.

بدون استراتژی های بازاریابی اینترنتی، کسب و کار شما نقشه ای برای دستیابی به اهداف خود ندارد. شما می دانید چه چیزی را می خواهید انجام دهید، اما نمی دانید چگونه. این اغلب منجر به راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال می شود که هیچ نتیجه ای را به همراه ندارد.

اگر می خواهید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید در یک  طرح بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

کنجکاو هستید که چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید؟

این هشت مرحله را دنبال کنید:

1.   نام تجاری خود را تعریف کنید:  دستورالعمل های برند خود را برای تعریف نام تجاری خود و نحوه ارائه آن در کمپین های آنلاین خود مشخص کنید یا از آنها استفاده کنید. به نقاط فروش منحصر به فرد خود  (USPs) ، صدای برند و  ارزش پیشنهادی خود فکر کنید .

2.   شخصیت های خریدار خود را بسازید: مشخص  کنید که کسب و کار شما می خواهد با  شخصیت های خریدار سفارشی به چه کسانی دسترسی پیدا کند. به جمعیت شناسی کاربران و همچنین انگیزه هایی که افراد را به انتخاب شرکت، محصولات و خدمات شما سوق می دهد فکر کنید.

3.   اهداف SMART خود را ایجاد کنید:  برای هدایت استراتژی خود از اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و به موقع (که به عنوان اهداف SMART نیز شناخته می شود) استفاده کنید. به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود برای رشد فکر کنید.

4.   استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود را انتخاب کنید:  بهترین استراتژی ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. بر روی تکنیک هایی تمرکز کنید که بیشترین ارزش را برای کسب و کار و صنعت شما دارند، در مقابل استراتژی های مد روز.

5.   بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تنظیم کنید: در مورد قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ  تحقیق   کنید تا یک بودجه واقعی برای کسب و کار خود بسازید. به عنوان مرجع، اکثر مشاغل 2500 تا 12000 دلار در ماه برای بازاریابی آنلاین خرج می کنند.

6.   استراتژی خود را ایده بگیرید:  با برنامه ریزی استراتژی خود، استراتژی خود را به سمت موفقیت هدایت کنید. اگر در حال تبلیغ هستید،  هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید . اگر در حال انتشار محتوا هستید،  تقویم محتوای خود را بسازید .

7.   کمپین های خود را راه اندازی کنید:  پس از برنامه ریزی خود، کمپین های خود را در کانال ها راه اندازی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کانال های شما دارای اطلاعات ردیابی مناسب هستند. به عنوان مثال، وب سایت شما باید  کد رهگیری Google Analytics شما را داشته باشد.

8.   نتایج خود را ردیابی کنید:  عملکرد استراتژی های خود را با ردیابی عملکرد آنها نظارت و اندازه گیری کنید. از ابزارهایی مانند  Google Analytics ،  Google Search Console و  Google Ads  استفاده کنید تا نبض استراتژی های خود و بازگشت سرمایه (ROI) آنها را حفظ کنید.

با این هشت مرحله، شرکت شما می تواند اولین استراتژی بازاریابی آنلاین خود را راه اندازی کند. اگر برای ایجاد استراتژی بازاریابی آنلاین خود به کمک نیاز دارید (یا می خواهید بهترین را ایجاد کنید)،  خدمات بازاریابی آنلاین را در نظر بگیرید ، مانند WebFX.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما

 

اکنون، بیایید به هفت  استراتژی قدرتمند بازاریابی دیجیتال  برای شرکت‌های امروزی نگاه کنیم:

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ

1.   سئو

2.   PPC

3.   بازاریابی محتوا

4.   بازاریابی ایمیلی

5.   بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

6.   سئوی صوتی

7.   بازاریابی ویدئویی

1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)  یکی از موثرترین ابتکارات بازاریابی دیجیتال امروزه است.

درباره سئو بیشتر بدانید

·       سئو منبع هاب

·       سئو چیست؟

·       SEO: از شروع تا پایان [راهنما]

·       سئو چگونه کار می کند؟

·       هزینه سئو چقدر است؟

·       چگونه سایت خود را برای گوگل بهینه کنیم

·       خدمات سئو

سئو چیست؟

دوره ی دیجیتال مارکتینگ 

سئو فرآیند بهبود وب سایت شما است به طوری که در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کار شما رتبه بالایی کسب کند. هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را رتبه بندی کنید – و رتبه بالاتری داشته باشید – افراد بیشتری وب سایت و کسب و کار شما را می بینند و با آن آشنا می شوند.

هدف سئو چیست؟

دوره های دیجیتال مارکتینگ

هدف سئو هدایت بیشتر بازدیدکنندگان به وب سایت شما از سوی اعضای  مخاطب هدف شماست . اینها مشتریانی هستند که به طور فعال محصولات و خدماتی را که شما ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند و همچنین کاربرانی هستند که بیشتر  محتوای بالای قیف را جستجو می‌کنند .

به عنوان مثال، اگر شما یک طراح منظر هستید، می توانید از SEO برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو برای کلمه کلیدی، "طراحی محوطه سازی مسکونی" و "علف های هرز معمولی چمن" استفاده کنید. در حالی که این کلمات کلیدی اهداف متفاوتی دارند، یکی معاملاتی و دیگری اطلاعاتی، اما مخاطبان شما را هدف قرار می دهند.

با توجه به این هدف، شما ترافیک وب سایت خود را از کاربران مهم تشویق می کنید.

چرا از سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟

وقتی صحبت از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می شود، به سئو به عنوان یک الزام نگاه کنید. هر یک از اعضای مخاطب هدف شما را رهگیری می کند - مهم نیست در کجای قیف خرید شما هستند. دلیل آن این است که تقریباً هر کاربر جستجوی خود را برای یک محصول یا خدمات جدید با یک موتور جستجو آغاز می کند.دوره عادل طالبی

به عنوان مثال، آیا می دانستید که  80 درصد از مصرف کنندگان  تحقیقات محصول خود را به صورت آنلاین انجام می دهند؟ یا اینکه پس از جستجوی چیزی،  بیش از نیمی از کاربران یک شرکت  یا محصول جدید را کشف کنند. با SEO به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی آنلاین شما، این می تواند کسب و کار شما باشد.

برای تاکید بر سودمندی سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

دوره دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی

·       کمتر از 10 درصد از جستجوگران به صفحه دوم نتایج جستجو می روند

اغلب اوقات، زمانی که کاربر در گوگل جستجو می کند، صفحه اول نتایج را کلیک نمی کند. چرا؟ آنها اغلب آنچه را که به دنبالش هستند پیدا می کنند، به این معنی که کسب جایگاهی در صفحه اول نتایج جستجو بسیار مهم است.

·       بیش از 30 درصد از جستجوگران روی اولین نتیجه کلیک می کنند

با توجه به تعداد زیادی از کاربران که پاسخ های خود را در لیست اول نتایج جستجو پیدا می کنند، واضح است که نمی توانید در صفحه دوم نتایج رتبه بندی کنید. حتی اگر چیزی را داشته باشید که مردم به دنبال آن هستند، از دید آنها پنهان هستید - دور از چشم، دور از ذهن.دوره دیجیتال مارکتینگ سازمان مدیریت صنعتی

به همین دلیل است که یک استراتژی سئو موثر و همچنین آژانس پیشرو بازاریابی دیجیتال ما ضروری است. با خدمات سئوی عملکرد محور ما به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین شما، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.

آیا می خواهید SEO را به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اضافه کنید؟ 

دوره بازاریابی دیجیتال عادل طالبی

خدمات سئوی ما را بررسی کنید

2. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).

یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی آنلاین قدرتمند و مقرون به صرفه، تبلیغات  پرداخت به ازای کلیک (PPC) است.دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

درباره PPC بیشتر بدانید

·       مرکز منابع PPC

·       PPC چیست؟

·       8 نوع PPC که باید بدانید

·       سوالات متداول درباره PPC

·       چگونه PPC و SEO با هم کار می کنند؟

·       هزینه PPC چقدر است؟

·       خدمات PPC

PPC چیست؟

PPC نوعی تبلیغات پولی است که بر یک سیستم مبتنی بر حراج متکی است.بهترین دوره های دیجیتال مارکتینگ

با PPC، شما  برای کلمات کلیدی پیشنهاد  می دهید که می خواهید تبلیغات شما برای آنها نمایش داده شود - زمانی که جستجوی کاربر شامل کلمه کلیدی شما باشد، تبلیغ شما فعال می شود. سپس این تبلیغات در بالای نتایج جستجو، بالای فهرست‌های ارگانیک ظاهر می‌شوند. اگر کاربر تصمیم گرفت روی تبلیغ شما کلیک کند، شما هزینه آن کلیک را پرداخت می کنید.

به عبارت دیگر، شما برای فضای تبلیغاتی پولی پرداخت نمی کنید - فقط برای نتایج.

 آموزشگاه دیجیتال مارکتینگ

برای مثال، اگر چکمه‌های زمستانی برای کودکان می‌فروشید، می‌توانید زمانی که کاربر «چکمه‌های زمستانی کودکان» را جستجو می‌کند، در نتایج جستجو تبلیغ کنید. این کلمه کلیدی تراکنشی تر است، این همان چیزی است که شما برای یک کمپین PPC می خواهید – این تبلیغات پولی است، بنابراین شما می خواهید  بازگشت سرمایه (ROI) سریع داشته باشید .

PPC می تواند شامل تبلیغات در موتورهای جستجو و همچنین  رسانه های اجتماعی  و  سایر پلت فرم ها باشد. حتی می توانید  در برنامه هایی مانند WeChat تبلیغ کنید .

برای بسیاری از کسب‌وکارها که تازه شروع به بازاریابی دیجیتال کرده‌اند یا به دنبال تقویت سریع هستند، PPC یک استراتژی بازاریابی آنلاین مفید است. این وب سایت شما را به بالای نتایج جستجو سوق می دهد، که اگر رتبه بندی نتایج جستجوی ارگانیک شرکت شما چندین صفحه به عقب باشد، می تواند کمک کند.

دیگر چرا باید PPC را در استراتژی کمپین بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید؟ این حقایق را در نظر بگیرید:

·       کسب و کارها به ازای هر 1 دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می کنند، 8 دلار کسب می کنند

از آنجایی که گوگل  بیش از 60000 جستجو  در ثانیه انجام می دهد - یا بیش از دو تریلیون جستجو در سال - این یک پلتفرم پیشرو برای کمپین های PPC است. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها بودجه PPC خود را در  Google Ads سرمایه‌گذاری می‌کنند ، که ROI قابل توجهی ارائه می‌دهد.

اگر تصمیم دارید در پلتفرم دیگری تبلیغ کنید،  میانگین بازگشت سرمایه 2 دلار برای هر 1 دلار  سرمایه گذاری شده است.دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی

·       کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می کنند 50 درصد بیشتر احتمال دارد محصولی را بخرند

از آنجایی که تبلیغات PPC کلمات کلیدی را با هدف معاملاتی هدف قرار می دهد، جای تعجب نیست که بسیاری از کاربران یک محصول یا خدمات را خریداری کنند. با این حال، این یک واقعیت است که نشان می دهد چرا PPC یک جزء حیاتی برای یک استراتژی جامع بازاریابی اینترنتی است.

با تماس آنلاین با ما کمپین مبتنی بر نتایج خود را ایجاد کنید  . با بیش از 20 سال تجربه و بیش از 2.4 میلیارد دلار درآمد برای مشتریان خود، ما انتخاب قابل اعتمادی برای شرکت هایی در سراسر کشور هستیم که به دنبال ایجاد بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند.

3. بازاریابی محتوا عادل طالبي

بازاریابی محتوا  یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی آنلاین است که امروزه برای شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره بازاریابی محتوا بیشتر بدانید

·       مرکز منابع بازاریابی محتوا

·       بازاریابی محتوا چیست؟ [راهنما]

·       بازاریابی محتوا چقدر موثر است؟

·       چگونه بازاریابی محتوا می تواند سئوی شما را بهبود بخشد؟

·       7 دلیل که بازاریابی محتوا برای بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد

·       هزینه بازاریابی محتوا چقدر است؟

·       خدمات بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

عادل طالبی بازاریابی دیجیتال

با این تکه های محتوا، کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهید. عادل طالبی

به عنوان مثال، مقاله شما در مورد مراقبت از اسنوبرد ممکن است کلمه کلیدی "چگونه از اسنوبرد نگهداری کنیم" یا "چگونه اسنوبرد را اپیلاسیون کنیم" را هدف قرار دهد. با  تیم برنده جایزه ما  در کنار شما، محتوا را برای جستجو و کاربران بهینه می کنیم.

مهم نیست که چه قالبی را برای محتوای خود انتخاب می کنید، بسیار مهم است که برای مخاطبان شما مرتبط و مفید باشد. شما می خواهید  محتوای اصلی و با کیفیتی ایجاد کنید  که کاربران را وادار می کند آن را با دوستان، خانواده، همکاران و سایر افراد در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

هدف بازاریابی محتوا عادل طالبی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هدف کلی بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی رسانه دیجیتال ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان هدف، افزایش ترافیک و ایجاد تبدیل است. از نقطه نظر فنی، بازاریابی محتوا همچنین بر بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو برای بهبود دید شما در نتایج جستجو تمرکز دارد.

چرا از بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟

 

با قابلیت ارتباط با مخاطبان در طول قیف خرید و همچنین  نرخ تبدیل دو برابری وب سایت ، بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی دیجیتال هوشمند برای استفاده است. بهترین بخش این است که  هزینه آن 62 درصد کمتر  از تلاش های بازاریابی سنتی است.

چند دلیل دیگر برای استفاده از بازاریابی محتوا در استراتژی کمپین بازاریابی دیجیتال خود؟

·       54 درصد بیشتر از بازاریابی سنتی سرنخ ایجاد می کند

بازاریابی محتوا یک استراتژی طولانی مدت و مداوم است که  بازگشت سرمایه قابل توجهی را ارائه می دهد . این ROI شامل سرنخ ها و مشتریان جدید برای کسب و کار شما و همچنین افزایش نرخ تبدیل شما می شود. بازاریابی محتوا با  هدف قرار دادن هر مرحله از قیف خرید شما این نتایج را فراهم می کند .

 

4. بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی  یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی آنلاین موجود است.

درباره بازاریابی ایمیلی بیشتر بدانید

·       مرکز منابع بازاریابی ایمیلی

·       بازاریابی ایمیلی چیست؟

·       آیا بازاریابی ایمیلی هنوز کار می کند؟

·       11 مثال A+ ایمیل مارکتینگ

·       نحوه استفاده از بازاریابی ایمیلی با بازاریابی محتوا

·       هزینه بازاریابی ایمیلی چقدر است؟

·       خدمات ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی چیست؟ کلاس های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی بر حفظ مشتریان فعلی و همچنین به دست آوردن مشتریان جدید متمرکز است. این یک تکنیک عالی برای ایجاد آگاهی از برند، سرآمد نگه داشتن شرکت شما و تشویق به تکرار خرید است.

بخش اصلی بازاریابی ایمیلی  توسعه و اصلاح کمپین های شما و همچنین افزایش مخاطبان شما است. مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی نیز بر ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران متمرکز است – در غیر این صورت، مردم مشترک نمی مانند.

ایده این است که اگرچه این کاربران ممکن است در حال حاضر به خدمات یا محصولات شما نیاز نداشته باشند، اما زمانی که زمان خرید فرا می رسد، برند شما را به خاطر خواهند آورد. این آگاهی از برند آنها را تشویق می کند تا زمانی که آماده خرید هستند شرکت شما را انتخاب کنند.

به عنوان مثال، یک  استراتژی بازاریابی HVAC  ممکن است از ایمیل برای ایجاد رابطه با صاحبان خانه و مشاغل با به اشتراک گذاشتن نکاتی برای حفظ سیستم گرمایش و سرمایش، کاهش قبوض انرژی و موارد دیگر استفاده کند. در مقایسه، یک  استراتژی بازاریابی تجهیزات پزشکی  می تواند از ایمیل برای برجسته کردن پیشرفت های طراحی، کنفرانس های صنعتی و تخفیف های عمده فروشی برای محصولات استفاده کند.

 

یکی از مزایای این استراتژی این است که می توانید  مخاطبان خود را نیز تقسیم بندی کنید  و کمپین های ایمیل خود را شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای کاربرانی که محصول خاصی را خریداری کرده اند یا از یک صفحه وب خاص بازدید کرده اند، کمپین ایجاد کنید.

هدف ایمیل مارکتینگ چیست؟ نقشه سفر مشتری

 



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

     
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ (دوره دیجیتال مارکتینگ سازمان مدیریت صنعتی)

توسط میسی استورم در 20 فوریه 2020 ~ 10 دقیقه برای خواندن

اگر می خواهید حضور آنلاین کسب و کار خود را افزایش دهید، باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید. یک استراتژی بازاریابی وب به شما کمک می کند تا شرکت خود را با هدایت ترافیک ارزشمندتر به صفحه خود و کسب سرنخ های بیشتر که به تبدیل تبدیل می شوند، رشد دهید.

با این حال، استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه می‌توانید آن را ایجاد کنید؟

در این پست، به این خواهیم پرداخت که استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه می‌توانید یک برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال موفق بسازید.

اگر برای بازاریابی آنلاین شرکت خود به کمک نیاز دارید، خدمات بازاریابی وب ما را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانیم تجارت شما را توسعه دهیم.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما با شماره 888-256-9448 تماس بگیرید تا مستقیماً با یک استراتژیست مجرب چت کنید!

آیا کنجکاو هستید که در سال 2020 چه چیزی برای بازاریابی دیجیتال در راه است؟ با کلیک بر روی دکمه زیر، وبلاگ (و ویدیو!) ما را بررسی کنید!

دوره دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی

دیجیتال مارکتینگ در سال 2020!

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از اقدامات را توصیف می کند که از کانال های بازاریابی آنلاین برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می کنند. کانال‌ها می‌توانند شامل رسانه‌های دارای مالکیت، پولی و کسب‌شده باشند .

یک برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد استراتژی بازاریابی آنلاین خود را با موفقیت بسازید و راه اندازی کنید.با این حال، هیچ دو استراتژی بازاریابی اینترنتی مشابه نیستند.

کسب و کار شما یک استراتژی منحصر به فرد خواهد داشت که متناسب با نیازهای شما و شامل ترکیبی از رویکردها است.

یک استراتژی بازاریابی آنلاین قوی انواع اهداف زیر را شرح می دهد:

  • کوتاه مدت
  • میان مدت
  • طولانی مدت

تعیین چندین نوع هدف به شما امکان می دهد برنامه بهتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید. شما می توانید اهداف کوتاه مدت و میان مدتی داشته باشید که به عنوان مثال شما را به سمت دستیابی به اهداف بلندمدت سوق دهد.

کمپین های بازاریابی دیجیتال و استراتژی های بازاریابی دیجیتال چگونه متفاوت هستند؟

هنگامی که در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال یاد می گیرید، ممکن است تعجب کنید که آیا کمپین های بازاریابی دیجیتال همان چیزی هستند یا خیر.

کمپین های دیجیتال و استراتژی های دیجیتال یکسان نیستند.

کمپین های دیجیتال چیزی هستند که برای دستیابی به اهداف استراتژی دیجیتال خود استفاده می کنید.

اگر می خواهید از کمپین های اینترنتی با موفقیت استفاده کنید، باید یک استراتژی دیجیتال ایجاد کنید.

استراتژی آنلاین شما به شما کمک می کند تا کمپین های وب موفق و استراتژیک بسازید.

یک استراتژی بازاریابی اینترنتی درجه یک به شما کمک می کند تا سرنخ ها و درآمدهای ارزشمندی برای کسب و کار خود کسب کنید.

نحوه ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ در 4 مرحله

اکنون که می دانید استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست، می توانید شروع به ایجاد یک استراتژی برای کسب و کار خود کنید.

به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید که چگونه برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال خود را در چهار مرحله توسعه دهید:

 

1. پرسونای خریدار  دوره عادل طالبی ایجاد کنید

اگر می خواهید یک استراتژی بازاریابی آنلاین موفق راه اندازی کنید، باید بدانید که چه کسی را هدف قرار می دهید. اگر ندانید چه کسی محصولات یا خدمات شما را می خواهد، نمی توانید استراتژی موفقی داشته باشید.

بهترین راه برای تعیین اینکه چه کسی در بین مخاطبان هدف شما قرار دارد، ایجاد پرسونای خریدار است .

پرسونای خریدار پرسوناژهایی هستند که نشان دهنده افراد علاقه مند به کسب و کار شما هستند.

اکثر شرکت ها چند نوع از افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات خود دارند. ایجاد پرسونا به شما کمک می کند تا هر نوع افرادی را که می خواهند محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند، درک کنید.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی با شخصیت های دقیق و قوی خریدار شروع می شود.

اگر می‌دانید مشتری ایده‌آل شما کیست، می‌توانید آنها را به گونه‌ای هدف قرار دهید که برایشان جذاب باشد.

بنابراین، چگونه یک شخصیت خریدار ایجاد می کنید ؟

دوره های دیجیتال مارکتینگ

شخصیت های خریدار خود را بر اساس داده های فعلی مشتری قرار دهید. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و با آنها مصاحبه کنید تا در مورد آنها بیشتر بدانید. شما می خواهید شخصیت خریدار خود را بر اساس داده های واقعی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که فرضیات اشتباهی در مورد مخاطبان خود ندارید.

مستندسازی اطلاعات جمعیت شناختی مانند:

  • محل
  • سن
  • درآمد
  • کار

همچنین می‌خواهید اطلاعات شخصی بیشتری بدانید، مانند:

  • اهداف
  • منافع
  • سرگرمی ها
  • چالش ها

از این اطلاعات، می توانید شروع به تشکیل پرسونا برای کسب و کار خود کنید. این شخصیت‌ها به شکل‌دهی استراتژی شما کمک می‌کنند و تعیین می‌کنند از کدام کانال‌ها برای دسترسی به افراد استفاده کنید.

2. اهداف خود را تعیین کنید

دوره ی دیجیتال مارکتینگ

اگر قصد دارید یک برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید، داشتن اهداف ضروری است. شما نمی توانید یک استراتژی بدون دانستن آنچه می خواهید به دست آورید ایجاد کنید. با تعیین اهداف برای کمپین خود، می دانید که می خواهید با بازاریابی آنلاین به چه چیزی برسید.

روی اهداف کوتاه، میان مدت و بلند مدت تمرکز کنید.

اهداف شما باید با اهداف کسب و کار شما هماهنگ باشد. چه برای کسب مقدار مشخصی از تبدیل یا به دست آوردن تعداد مشخصی از سرنخ ها، شما می خواهید اهداف استراتژیکی را تعیین کنید که به شما در دستیابی به اهداف کلی خود کمک کند. وقتی اهدافی را تعیین می کنید، باید موارد زیر را تعیین کنید:

 

  • آنچه می خواهید به آن برسید
  • وقتی میخوای بهش برسی
  • چگونه آن دستاورد را اندازه گیری می کنید
  • دیجیتال مارکتینگ

شما می خواهید اهداف SMART را برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کنید. SMART مخفف عبارت زیر است:

  • S pecific : اهداف خود را دقیق به آنچه شما می خواهید برای رسیدن به. شما نمی خواهید اهداف مبهمی مانند "به دست آوردن مشتریان جدید" تعیین کنید، بلکه می خواهید "X مقدار سرنخ به دست آورید."
  • قابل سنجش : وقتی اهدافی را تعیین می کنید، می خواهید اندازه گیری کنید که آیا به آن هدف دست یافته اید یا خیر. هنگامی که هدفی مانند "کسب تعداد X مشتری" ایجاد می کنید، می توانید تعداد مشتریانی را که به دست می آورید اندازه گیری کنید تا ببینید آیا به آن هدف رسیده اید یا خیر.
  • دست یافتنی : بسیاری از شرکت ها باتعیین اهداف غیرواقع بینانه ، اشتباه بازاریابی را مرتکب می شوند. اگر برای کسب و کار شما امکان پذیر نباشد، هدفی برای کسب 200 سرنخ تعیین نمی کنید. در عوض، هدف خود را برای تعیین اهداف رقابتی هدف قرار دهید، اما اهداف غیرممکن را نه.
  • R elevant : اهداف شما باید به آنچه می خواهید با کمپین و کسب و کار خود به دست آورید مرتبط باشد. اگر یک کمپین ایمیلی اجرا نمی کنید، هدفی برای دریافت «تعداد X مشترکین ایمیل» تعیین نمی کنید. اهداف شما باید همیشه با آنچه می خواهید به دست آورید، همسو باشد.
  • به موقع : وقتی اهدافی را تعیین می کنید، بسیار مهم است که یک چارچوب زمانی برای دستیابی به آنها تعیین کنید. شما می خواهید برای رسیدن به اهدافتان مهلتی به خود بدهید. چه هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها، مطمئن شوید که اهداف شما یک چارچوب زمانی دارند.
  • دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی

SMART g oals به شما کمک می کند تا اهداف بهتری برای برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کنید. وقتی اهدافی را تعیین کنید که بتوانید اندازه گیری کنید و از بین ببرید، نتایج موفق تری را با کمپین خود خواهید دید.

ابزارهای SMART go به شما کمک می کنند تا شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را برای کمپین خود ایجاد کنید.

KPI ها ارقامی هستند که به شما کمک می کنند تا میزان موفقیت کمپین خود را شناسایی و تعیین کنید. می‌خواهید به معیارهایی مانند نرخ پرش یا بازدید از صفحه نگاه کنید، که نشان می‌دهد آیا در کمپین خود موفق هستید یا خیر.

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی موثر ایجاد کنید، اهدافی را تعیین کنید.

 

3. استراتژی های بازاریابی آنلاین فعلی خود را حسابرسی کنید

اگر می خواهید فرآیند استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را بهبود بخشید، باید آن را حسابرسی کنید.

درک نحوه عملکرد کمپین شما ضروری است تا بدانید چگونه می توانید آن را بهبود بخشید.

شما می خواهید به سه نوع رسانه مختلف در سایت خود نگاه کنید: کسب درآمد، مالکیت و پرداخت شده:

 

رسانه به دست آمده عادل طالبي

رسانه کسب شده هر رسانه رایگانی است که برای کسب و کار خود دریافت می کنید.

این تبلیغاتی است که از تلاش های تبلیغاتی و تبلیغاتی شما ناشی می شود.

این رسانه هر مطلب یا محتوایی است که در مورد شرکت شما نوشته شده و شما ایجاد نکرده اید. این رسانه می تواند از نقدها گرفته تا جوایز و مقالاتی در مورد کسب و کار شما باشد.

به عنوان مثال، اگر در Glassdoor به دلیل داشتن یک محل کار برتر، جایزه ای دریافت کنید، این یک رسانه کسب شده است. شما نمی توانید برای آن مکان هزینه کنید. در عوض، شما آن را دریافت می کنید.

هر زمان که شخصی درباره کسب و کار شما ستایش می‌نویسد، و شما برای گفتن آن پولی به او ندادید، رسانه‌ای است.

می‌خواهید رسانه‌های به‌دست‌آمده فعلی خود را بازرسی کنید تا ببینید چه تعداد نقد، جوایز و مقاله برای کسب‌وکارتان دارید.

با بررسی این قسمت، می‌توانید ببینید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

رسانه متعلق به عادل طالبی

رسانه متعلق به هر رسانه ای است که شرکت شما مالک آن است. این رسانه ای است که نام شما به آن ضمیمه شده است یا هر رسانه ای که ایجاد کرده اید. این رسانه شامل وبلاگ ها، نمایه های رسانه های اجتماعی، وب سایت شما و هر تصویری است که تولید می کنید.

با رسانه های متعلق به شما، می خواهید استراتژی های فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید آیا آنها برای کسب و کار شما کار می کنند یا خیر.

مثلاً آیا مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی شما درگیر هستند ، وبلاگ های شما را می خوانند یا مدت طولانی را در سایت شما سپری می کنند؟

بسیار مهم است که رسانه های متعلق به خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چگونه نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. می توانید ببینید که آیا برای افزایش تعامل در سایت خود نیاز به بهبود در رسانه های متعلق به خود دارید یا خیر.

رسانه پولی

عادل طالبی بازاریابی دیجیتال

رسانه پولی، همانطور که از نام آن پیداست، هر رسانه ای است که برای تبلیغ کسب و کار خود هزینه پرداخت می کنید.

رسانه پولی شما بیشتر شامل تبلیغات پولی، مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا تبلیغات رسانه های اجتماعی است . وقتی تبلیغات PPC یا تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا می کنید، برای ظاهر شدن در مقابل سرنخ هایی که فکر می کنید به کسب و کار شما علاقه مند هستند، پول پرداخت می کنید.

اگر رسانه‌های پولی بخشی از استراتژی بازاریابی شما هستند، باید این تاکتیک‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چگونه برای کسب‌وکار شما نتیجه می‌دهند. این یک راه عالی برای دانستن اینکه آیا تلاش‌های رسانه‌ای پولی شما در حال حاضر کار می‌کند یا خیر است.

ضروری است که تلاش‌های بازاریابی فعلی خود را بررسی کنید تا بدانید چه چیزی برای کسب و کار شما نتایج را به همراه دارد.

شما می خواهید یاد بگیرید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد. بررسی تلاش های مداوم شما به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی دیجیتال جدید خود را برای موفقیت تنظیم کنید.

فرض کنید سعی می کنید برای مثال در یک سه ماهه تبدیل ها را 20 درصد افزایش دهید.

با نگاهی به تلاش های بازاریابی آنلاین خود، ممکن است متوجه شوید که تبلیغات PPC موثرترین هستند. برای کمک به رسیدن به هدف خود، ممکن است بودجه بیشتری را در تبلیغات PPC سرمایه گذاری کنید.

ممیزی همچنین به شما کمک می کند که شکاف های موجود در کمپین خود را پیدا کنید.

ممکن است متوجه شوید که مکان‌هایی برای یک محتوای جدید وجود دارد، یک عنصر طراحی که تجربه کاربر یا بهینه‌سازی را افزایش می‌دهد و می‌تواند رتبه شما را در نتایج جستجو در Google بهبود بخشد.

یک ممیزی عمیق به شما امکان می‌دهد ببینید کدام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال بهتر عمل می‌کنند.

شما درک بهتری از نحوه عملکرد کمپین های خود در حال حاضر و نحوه بهبود آنها در آینده خواهید داشت.

عادل طالبی دیجیتال مارکتینگ

4. بودجه خود را تعیین کنید

هنگام تنظیم یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، ضروری است که بدانید چقدر می توانید هزینه کنید و چه منابعی برای کمپین خود دارید. شما نمی خواهید برای یک استراتژی بازاریابی آنلاین برنامه ریزی کنید که فراتر از توان شماست.ابتدا، باید بودجه ای برای تلاش های بازاریابی خود تعیین کنید .

اگر برای هر کمپین بودجه ای ایجاد کنید بسیار موثر است. این تقسیم بندی تضمین می کند که هر روش دارای بودجه مشخصی است و شما می دانید که چقدر می توانید برای هر یک هزینه کنید.

اگر فقط یک بودجه برای تمام تلاش های بازاریابی خود دارید، ممکن است در نهایت روی یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری بیش از حد انجام دهید.

جدا از بودجه، شما همچنین می خواهید منابع خود را ایجاد کنید. مردم یکی از ضروری ترین منابع شما هستند.

شما باید تعیین کنید که چند نفر باید روی کمپین های بازاریابی آنلاین خود کار کنند.

منبع دیگر ابزارها هستند.

اگر ابزارهای بازاریابی مانند گوگل آنالیتیکس دارید که به شما کمک می کند کمپین خود را اجرا یا تجزیه و تحلیل کنید، باید آن ها را در بودجه و امکانات خود در نظر بگیرید.

بودجه و منابع خود را مشخص کنید تا بدانید قبل از راه اندازی استراتژی خود چه چیزی دارید.

 کلاس های دیجیتال مارکتینگ

برای مشاوره بیشتر در زمینه بازاریابی دیجیتال، برای ایمیلی که بیش از آن است ثبت نام کنید 190000سایر بازاریابان اعتماد دارندهفتگی درآمد.

امروز ثبت نام کنید!

همین امروز برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال خود را بسازید

استراتژی بازاریابی وب بخش مهمی برای کمک به رشد کسب و کار شما است. هنگامی که یک برنامه عملیاتی بازاریابی دیجیتال دارید، کسب و کار خود را روی دستیابی به اهداف خود متمرکز خواهید کرد.

در WebFX، آژانس استراتژی دیجیتال ما بیش از 20 سال تجربه در ایجاد استراتژی های بازاریابی اینترنتی دارد که برای مشتریان ما کار می کند. تیم ما متشکل از بیش از 200 کارشناس به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی آنلاین را پیاده سازی کنید که نتایج را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد و به رشد شما کمک می کند.

اگر می‌خواهید درباره ایجاد یک برنامه اقدام بازاریابی دیجیتال سفارشی بیشتر بدانید، به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید یا با شماره 888-256-9448 تماس بگیرید تا ببینید تیم کارشناسان ما چگونه می‌توانند به شما در توسعه، راه‌اندازی و مدیریت استراتژی بازاریابی آنلاین خود کمک کنند .

فهرست مطالب

سئوی وب سایت شما چگونه است؟

از ابزار رایگان ما برای محاسبه امتیاز خود در کمتر از 60 ثانیه استفاده کنید.

Top of Form

 

کار با WebFX بر روی نیازهای سئوی ما بسیار لذت بخش بوده است و من مشتاقانه منتظر همکاری با آنها در پروژه های آینده هستم.

مدیر عملیات

خدمات مهر زنی فلز

  • WebFX هر کاری را که می‌گفتند انجام داد و به موقع انجام داد! کل فرآیند بسیار آسان بود!

مالک

تامین کننده درب گاراژ آریزونا

  • کل کارکنان WebFX فوق العاده بوده اند. آنها در پاسخ های خود سریع و فوق العاده مفید هستند.

کارشناس بازاریابی بازاریابی

شرکت کابل در پا

  • WebFX برای کار با آن بسیار عالی بوده است در مورد الگوریتم های همیشه در حال تغییر که سئو را تشکیل می دهند بسیار آگاه است!

مدیر بازاریابی

ارائه دهنده سیستم هشدار در MA

  • کار با WebFX بر روی نیازهای سئوی ما بسیار لذت بخش بوده است و من مشتاقانه منتظر همکاری با آنها در پروژه های آینده هستم.

مدیر عملیات

خدمات مهر زنی فلز

  • WebFX هر کاری را که می‌گفتند انجام داد و به موقع انجام داد! کل فرآیند بسیار آسان بود!

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

چرا باید با استراتژی شروع کرد؟

فرصت های بازار را کشف کنید و درآمد خود را افزایش دهید ( دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال )

بازاریابی برند خود بدون استراتژی بازاریابی اینترنتی یا استفاده از یک برنامه بازاریابی آنلاین نامناسب راهی مطمئن برای از دست دادن پول، اتلاف وقت و نرسیدن به جایی است.

در دنیای دیجیتال امروز، رشد یک کسب و کار با چالش ها و فرصت های زیادی همراه است که استراتژی ها و راه حل های مختلف بازاریابی وب را می طلبد. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که برای یک بخش خاص از مخاطبان موثر بوده است ممکن است بهترین رویکرد برای دیگری نباشد. به همین ترتیب، استراتژی های بازاریابی اینترنتی که یک سال پیش نتایج مثبتی به همراه داشت، ممکن است امروز نتایج مشابهی را ایجاد نکند.

اغلب اوقات، استراتژی‌های بازاریابی آنلاین منسوخ و غیرمتمرکز، کسب‌وکارهای سودآور را به یک کسب‌وکار همیشگی تبدیل می‌کنند. آیا برند شما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال واضح دارد؟ فرصت ها را برای افزایش عملکرد دیجیتال خود از دست ندهید. اکنون زمان سرمایه گذاری در خدمات استراتژی بازاریابی و ارتقای موفقیت دیجیتالی خود به سطح بعدی فرا رسیده است.دوره دیجیتال مارکتینگ سازمان مدیریت صنعتی

یک استراتژی دقیق بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد:

  • شکاف های بازاریابی را تعیین کنید
  • دسترسی خود را گسترش دهید
  • هدف گذاری مخاطب را بهبود بخشید
  • در زمان، پول و منابع صرفه جویی کنید
  • ترافیک، سرنخ ها و تبدیل ها را افزایش دهید
  • درآمد بهتر و سریعتر ایجاد کنید
  • فرصت های بیشتری را برای ایجاد آگاهی از برند کشف کنید
  • اقدامات مناسب را انجام دهند
  • عملکرد کمپین و موفقیت برند را اندازه گیری کنید
  • شهرت برند بسازید
  • مقیاس کسب و کار
  • با غول های صنعت رقابت کنید
  • دستیابی به اهداف تجاری
  • منابع مالی خود را مدیریت کنید

بدون یک استراتژی بازاریابی آنلاین به خوبی تعریف شده، شما نمی توانید:

  • اهداف روشن را تعریف کنید
  • اشتباهات بازاریابی دیجیتال را شناسایی و رفع کنید
  • خط لوله فروش خود را رشد دهید
  • از کانال های بازاریابی موجود استفاده کنید
  • بهتر از رقبای خود عمل کنید
  • بودجه بازاریابی دیجیتال خود را عاقلانه تخصیص و خرج کنید
  • پایگاه مشتری خود را بسازید
  • اعتماد به برند را ایجاد کنید
  • سرنخ های فروش را تحویل دهید
  • افزایش جریان ترافیک و تبدیل
  • تخصص صنعت خود را افزایش دهید
  • ارائه خدمات عالی به مشتریان
  • با مشتریان بالقوه در سراسر پلتفرم ها درگیر شوید
  • از روندهای بازاریابی و فرصت های فروش استفاده کنید

اجرای مستقیم بدون یک استراتژی بازاریابی اینترنتی خوب ساختاریافته یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید در راه اندازی کسب و کار خود مرتکب شوید.

ناامیدی و سردرگمی در بهینه سازی فرآیندهای وب و عملکرد کلی خود را از بین ببرید. با شرکت استراتژی بازاریابی ما شریک شوید و از خدمات استراتژی دیجیتال سفارشی ما استفاده کنید.

بیایید طرح اصلی شما را بسازیم

شما در طول راه با موانعی روبرو خواهید شد،اما ما شما را به یک مسیر روشن راهنمایی می کنیم

اهداف بلند مدت خود را مشخص کنید و به آنها برسیددوره عادل طالبی

توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال فرآیند ایجاد نقشه‌های راه و برنامه‌های عملیاتی است که صاحبان مشاغل و بازاریابان را در دستیابی به اهداف برندشان راهنمایی می‌کند. برای تضمین موقعیت رقابتی در بازار آنلاین، هر رهبر صنعتی باید یک برنامه بازاریابی اینترنتی قطعی برای ادامه عملیات و رسیدن به اهداف تجاری داشته باشد.

با این حال، بسیاری از بازاریابان بدون داشتن یک برنامه استراتژی بازاریابی مستقیم وارد بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) می شوند. این یک حرکت بد است، همانطور که ضرب المثل می گوید: "شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است." بدون برنامه بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و سایر تلاش‌های بازاریابی دیجیتال با مشکل مواجه خواهند شد و بازگشت سرمایه (ROI) مورد انتظارتان را نخواهید دید.

با دوره های دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی اینترنتی موثر، رشد آنلاین خود را تسریع کنید

 

ایده های دیجیتال مارکتینگ اگر بدون ساختار و بدون پایه باشند، نتایج سودآوری به همراه نخواهد داشت. برای ایجاد و اجرای استراتژی‌های بازاریابی وب مؤثر، باید داده‌های تجاری ارزشمند را جمع‌آوری کنید و رویکرد کلی بازاریابی خود را متحول کنید.

آیا دانش، منابع و مهارت لازم برای ایجاد چارچوب استراتژی بازاریابی دیجیتال را ندارید؟ آژانس استراتژی بازاریابی ما خدمات استراتژی دیجیتالی را ارائه می دهد که به اهداف و نگرانی های بازاریابی شما می پردازد. ما استراتژی‌های بازاریابی آنلاین متمرکزی را توصیه می‌کنیم که عملکرد برند را تقویت کرده و شکاف‌های بازاریابی را به فرصت‌های فروش تبدیل می‌کنند.

 

کشف کنید که چگونه شرکت استراتژی دیجیتال ما می تواند به شما در درک بهتر نیازهای بهینه سازی وب، فرآیندهای فنی و رشد ترافیک ارگانیک به شما کمک کند. در ارتباط با یک مشاور استراتژی بازاریابی و اجازه دهید ما یک طرح بازاریابی آنلاین است که مناسب برای نام تجاری و درایوهای خود را به نتایج واقعی ایجاد کنید.

رویکرد استراتژی Thrive

یک جهت بازاریابی واضح را تجسم کنید

خدمات مشاور بازاریابی اینترنتی Thrive به گونه ای طراحی شده است که به شما کمک کند از موقعیت فعلی خود در بازار (نقطه A) به جایگاه صنعتی رقابتی (نقطه B) برسید.

کسب و کار شما در کجای طیف فروش-بازاریابی قرار دارد؟ رویکرد بازاریابی فعلی شما چیست؟ آیا شما را به مقصد مورد نظرتان می رساند؟ مشاوران استراتژی بازاریابی دیجیتال ما در دوره ی دیجیتال مارکتینگ  برای درک چالش های بازار شما تحقیق و تجزیه و تحلیل انجام می دهند و توصیه های مبتنی بر داده را برای دستیابی به اهداف خود ارائه می کنند.

 

یک استراتژی بازاریابی خوب با یک هدف مشخص شروع می شود. تعیین هدف به شما امکان می دهد موفقیت را اندازه گیری کنید، درک عمیق تری از پیامدهای تصمیمات خود به دست آورید و اولویت های خود را مجددا ارزیابی کنید.

شرکت استراتژی بازاریابی اینترنتی ما به شما کمک می کند تا اهداف اصلی خود را تعیین کنید تا تلاش های بازاریابی خود را در جهت درست تنظیم کنید.

 

آیا کمپین های بازاریابی وب خود را راه اندازی کرده اید اما هنوز نتیجه ای نمی بینید؟ ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا برنامه‌های بازاریابی استراتژیک را شناسایی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های شما نتایج سودآوری دارد.

 

آیا کسب و کار شما بودجه بازاریابی دیجیتال محدودی دارد؟ در Thrive، ما به شما کمک می کنیم تا اهداف واقع بینانه را تعیین کنید و یک استراتژی بازاریابی آنلاین ایجاد کنید که متناسب با ظرفیت مالی و توانایی های بازاریابی شما باشد.

با شرکت استراتژی دیجیتال ما تماس بگیرید و بیایید در مورد چگونگی دستیابی به بهترین اهداف بازاریابی خود، بسته به موقعیت منحصر به فرد خود، صحبت کنیم.

آژانس استراتژی بازاریابی عادل طالبي صنعت منحصر به فرد شما را در نظر می گیرد

یک شرکت قابل اعتماد را انتخاب کنید که هر مرحله را ترسیم کند

با توجه به انبوه آژانس‌های استراتژی بازاریابی که خدمات ممیزی وب‌سایت، بازاریابی آنلاین و راه‌حل‌های استراتژی رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهند، پیدا کردن آژانس مناسب متناسب با تجارت شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. در برخی موارد، ممکن است در دام یک آژانس بازاریابی اینترنتی و استراتژی محتوا بیفتید که بیش از حد وعده می دهد، اما کمتر ارائه می دهد.

به نظر دومی در مورد استراتژی بازاریابی سازمانی خود نیاز دارید؟ آیا به دنبال آژانس استراتژی رسانه اجتماعی دیگری برای مدیریت برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال خود هستید؟ به دنبال رشد یا پیشنهاد برای سرمایه گذاران هستید؟

شش نکته مهم هنگام انتخاب شریک استراتژی دیجیتال:

 


روش های حسابرسی وب با عادل طالبی بازاریابی دیجیتال

یک شرکت معتبر استراتژی بازاریابی، ممیزی کامل بازاریابی دیجیتال را اجرا می کند، نتایج ممیزی سایت شفاف را ارائه می دهد و مسائل وب سایت و فرآیندهای فنی را روشن می کند. علاوه بر این، یک شرکت استراتژی دیجیتال قابل اعتماد از ابزارهای پیشرفته ممیزی SEO استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که تمام جزئیات و توصیه های کمپین دقیق هستند. در Thrive، اصطلاحات فنی را توضیح می‌دهیم و گزارش ممیزی وب‌سایت شما را بررسی می‌کنیم تا درک واضحی از اینکه پول شما کجا می‌رود و چه اتفاقی در کمپین شما می‌افتد، داشته باشید.

 


استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک

بسیاری از بازاریابان وارد بازار تجارت الکترونیک شده‌اند، اما تنها تعداد کمی واقعاً خواسته‌ها، محدودیت‌ها و پتانسیل آن را درک می‌کنند. اگر در حال ایجاد استراتژی تجارت الکترونیک خود هستید یا هنوز برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را برای فروشگاه آنلاین خود تثبیت می کنید، ضروری است که یک آژانس استراتژی بازاریابی دیجیتال با سال ها تجربه در بهینه سازی تجارت الکترونیک انتخاب کنید. شرکت استراتژی بازاریابی ما بیش از 15 سال تجربه در زمینه های مختلف توسعه استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک از جمله تجارت الکترونیک PPC، سئو تجارت الکترونیک و طراحی وب تجارت الکترونیک دارد.

 


طرح تبلیغاتی در بازار آنلاین

آیا شما یک خرده فروش شخص ثالث در Amazon، Target Plus یا Walmart Marketplace هستید؟ برای بهبود سودآوری خود و اطمینان از اینکه استراتژی بازاریابی آمازون شما مطابق با استانداردهای بازار است، حتماً با یک شرکت استراتژی دیجیتال که به خواسته ها و محدودیت های پلتفرم های مختلف بازار آنلاین آشنایی کامل دارد، مشورت کنید. از همه مهمتر، با یک آژانس بازاریابی دیجیتال با تخصص و تجربه ثابت شده در توسعه و اجرای استراتژی PPC آمازون، استراتژی برندسازی آمازون و برنامه های تبلیغاتی بازار آنلاین شریک شوید.

 

انعطاف پذیری بازاریابی

آیا به سایر مشاغل، سرمایه گذاران، تصمیم گیرندگان یا مصرف کنندگان پاسخ می دهید؟ یک مشاور استراتژی دیجیتال قابل اعتماد یک طرح تجاری بازاریابی رسانه های اجتماعی و تکنیک های بازاریابی دیجیتال را تدوین می کند که با خواسته های مشتری و شرایط متغیر بازار سازگار است. چه برای توسعه استراتژی رسانه های اجتماعی B2B، استراتژی رسانه های اجتماعی B2C یا سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال به کمک نیاز داشته باشید، مشاوران استراتژی بازاریابی اینترنتی ما می توانند به شما کمک کنند.

 

استراتژی تبلیغات

تبلیغ محصولات و خدمات شما به صورت آنلاین مستلزم استراتژی های جستجوی ارگانیک و پولی پیشرفته است تا از هیاهو بالاتر برود و توجه مشتری را به خود جلب کند. با این حال، تنها چند آژانس استراتژی بازاریابی می توانند به طور موثر استراتژی گوگل ادوردز و تکنیک های بازاریابی دیجیتال ارگانیک را تولید و اجرا کنند. Thrive متشکل از تیمی از متخصصان صنعت است که در راه حل های مختلف تبلیغات آنلاین از جمله استراتژی تبلیغات فیس بوک، استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی و ایجاد استراتژی SEM آگاه هستند.

 


استراتژی سئو سایت

یک مشاور استراتژی اینترنتی قابل اعتماد تمام جنبه های طراحی وب و عملکرد سئوی شما را بررسی می کند تا تمام عواملی را که بر دسترسی وب سایت شما تأثیر می گذارد و مانع رشد آنلاین شما می شود، تعیین کند. مراقب یک آژانس استراتژی دیجیتالی باشید که بدون بحث در مورد مسائل طراحی وب پاسخگو شما، مستقیماً به بهینه سازی جستجو می پردازد. در Thrive، توصیه‌های استراتژی سئوی وب‌سایت ما نیز به وظایف مهم رفع مشکلات وب‌سایت و جلوگیری از آنها می‌پردازد.

اگر در آژانس استراتژی بازاریابی آنلاین و رسانه های اجتماعی فعلی خود بازدهی دریافت نمی کنید، وقت آن رسیده است که در تصمیمات خود تجدید نظر کنید و با یک شرکت معتبر استراتژی دیجیتال شریک شوید که نیازهای شما را درک کرده و انتظارات شما را برآورده می کند.

اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی و برنامه بازاریابی وب یکپارچه ایجاد کنید که سرنخ ها را به فروش تبدیل می کند.

نظر دوم می خواهید؟ هم اکنون با ما تماس بگیرید

چه چیزی در استراتژی بازاریابی عادل طالبی دیجیتال مارکتینگ شما گنجانده شده است؟

یک بسته جامع از منابع دریافت کنید

هنگامی که با ما شریک شدید، ما یک برنامه استراتژی بازاریابی کامل را در اختیار شما قرار می دهیم که مسیر روشنی را برای رسیدن به هدف شما ترسیم می کند، خلاصه اجرایی و ویدیویی را برای تیم شما برای بررسی:

بخش 1: نتایج و توصیه های کارت امتیازی

  • "کارت امتیازی بازاریابی" سفارشی با توضیح دقیق
  • اهداف برتر تجاری و حمایت از اهداف سطح 2

بخش 2: راه حل ها و طرح

  • راه حل های پیشنهادی
  • طرحی در مورد چگونگی دستیابی به راه حل ها
  • چه فازهایی را به چه ترتیبی توصیه می کنیم

بخش 3: کاربرگ و سرمایه گذاری

  • یک کاربرگ واضح در مورد استراتژی بازاریابی توصیه شده شما و اینکه چگونه عملکرد در هر کانال به دستیابی به هدف شما کمک می کند
  • عکس فوری یک صفحه ای
  • سرمایه گذاری برای اجرای طرح

 

یک شرکت استراتژی دیجیتال که ارائه می دهد

برند خود را تقویت کنید و مزیت رقابتی به دست آورید

برای استراتژی بازاریابی شرکتی خود به کمک نیاز دارید؟ چه صاحب یک کسب و کار استارتاپ، شرکت یا کسب و کار چند مکان باشید، یک مشاور استراتژی دیجیتال Thrive می تواند استراتژی های بازاریابی اینترنتی مناسبی را برای نیازها و خواسته های خاص شما ایجاد کند.

برای ارائه تصویری واضح از اینکه چگونه خدمات مشاور بازاریابی اینترنتی ما می‌تواند معیارهای موجود و جایگاه کلی شما در بازار را بهبود بخشد، در اینجا یک مرور کلی از آنچه در سال گذشته برای یک شرکت بازسازی ملک چندمکانی انجام داده‌ایم آورده شده است:

مطالعه موردی

آژانس استراتژی بازاریابی ما برای ایجاد و اجرای یک طرح بازاریابی فرانشیز کامل برای مناطق خدماتی منتخب مشتری مورد استفاده قرار گرفت. با پیروی از رویکرد اول استراتژی ما، مشاوران بازاریابی دیجیتال ما ممیزی بازاریابی دیجیتال گسترده ای را برای تعیین استراتژی بازاریابی حق رای مناسب برای هر مکان انجام دادند.

ما طرح بازاریابی فرانشیز را به فازهایی تقسیم کرده و بهینه سازی ها و به روز رسانی های لازم را انجام داده ایم. ظرف یک سال، در مجموع 89422 سرنخ در 180 مکان ایجاد کردیم و ترافیک ارگانیک مشتری را تقریباً 57 درصد افزایش دادیم .

 

در Thrive، ما بر این باوریم که بدون یک استراتژی بازاریابی شرکتی قوی، موفقیت شما به طور قابل توجهی به خطر می افتد. به همین دلیل است که ما بهترین تلاش خود را برای ارائه خدمات استراتژی بازاریابی انجام می دهیم که نتایج تجاری ارزشمندی ایجاد می کند.

در طول سال ها، ما تعهد خود را به ایجاد و پرورش روابط مشتری با یک برنامه بازاریابی اینترنتی قوی ثابت کرده ایم. ما نمونه کارها و فهرستی از مشتریان راضی برای کیفیت خدمات استراتژی بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی سایت ما صحبت می کنند.

کشف کنید که چگونه مشاوران استراتژی بازاریابی اینترنتی ما پتانسیل چندین رهبر صنعت را آزاد کردند.

 

از طرف مشتری
"کاری که Thrive انجام می دهد این است که دانش عمیقی را به حساب ما می آورد. آنها تیمی دارند که در هر یک از خدمات دیجیتال بسیار عمیق هستند. وقتی نگرانی هایی دارید، افراد متعددی وجود دارند که می توانند برای رفع نگرانی ها به میز مذاکره بیایند. از پایگاه دانش آنها در مقابل آژانس دیگری که فقط یک یا دو نفر به شما می دهد. سطح دانش تیم مدیریت حساب برتر است. توانایی آنها در ارائه ایده های نوآورانه برای استفاده، آنها خارج از جعبه فکر می کنند و همیشه در حال برنامه ریزی هستند. آنها استعداد خود را کاملاً با حساب ما مطابقت می دهند."

 

 


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی


منابع  پلتفرم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی مدرن برای تجزیه و تحلیل عملکرد جامع یک کمپین بازاریابی و کمک به هدایت استراتژی‌ها و تصمیم‌گیری‌های آینده بر فناوری تکیه دارد. بهترین راه برای تعریف یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال، تقسیم آن به دو بخش است: بازاریابی دیجیتال و پلتفرم های کسب و کار دیجیتال. بیایید نگاهی به ارتباط این دو بیندازیم:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال هر ابتکار بازاریابی است که از رسانه های آنلاین و اینترنت از طریق دستگاه های متصل مانند تلفن های همراه، رایانه های خانگی یا اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کند. ابتکارات رایج بازاریابی دیجیتال حول توزیع پیام برند از طریق موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، برنامه های کاربردی، ایمیل و وب سایت ها متمرکز است. 

امروزه، بازاریابی دیجیتال اغلب بر روی دستیابی به مشتری با پیام‌های تبدیل‌محور فزاینده در کانال‌های متعدد تمرکز می‌کند، زیرا آنها در قیف فروش پایین می‌روند. در حالت ایده‌آل، تیم‌های بازاریابی می‌توانند نقش هر یک از این پیام‌ها و/یا کانال‌ها را در دستیابی به هدف نهایی خود ردیابی کنند. 

نمونه هایی از دارایی های دیجیتال مارکتینگ

به طور خلاصه، دارایی دیجیتال مارکتینگ هر ابزاری است که شما به صورت آنلاین از آن استفاده می کنید. در اینجا چند نمونه از رایج‌ترین نمونه‌ها آورده شده است:

  • پروفایل های رسانه های اجتماعی
  • سایت اینترنتی
  • تصاویر و محتوای ویدیویی
  • پست های وبلاگ و کتاب های الکترونیکی
  • نظرات و نظرات مشتریان
  • لوگوها، تصاویر یا نمادهای مارک دار

 

پلتفرم دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی چیست؟

گارتنر خاطرنشان می کند که در زمینه تجارت مدرن، پلتفرم ها ابزارهایی هستند که قابلیت های متعدد تجاری یا فناوری را ارائه می دهند. در حالی که ابزارهایی برای پاسخگویی به عملکردهای خاص در یک نیاز تجاری وجود دارد، مانند یک ابزار واحد برای برنامه‌ریزی به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی به تنهایی، پلتفرم‌ها از عملکردهای متعدد در این نیازها پشتیبانی می‌کنند. پلتفرم‌ها معمولاً مجموعه گسترده‌تری از توابع را با APIها، ادغام‌ها و مشارکت با سایر برنامه‌ها یا منابع داده را امکان‌پذیر می‌کنند. 

حالا بیایید سوال اولیه را دوباره مرور کنیم. پلتفرم دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پلت فرم بازاریابی دیجیتال راه حلی است که از عملکردهای مختلفی در حوزه بازاریابی از طریق اینترنت پشتیبانی می کند. به گفته گارتنر ، توجه به این نکته مهم است که برای طبقه بندی به عنوان یک پلتفرم، راه حل نمی تواند ادعا کند که از همه اجزای بازاریابی دیجیتال پشتیبانی می کند - بلکه عملکردهایی مانند خرید رسانه ، اندازه گیری و بهینه سازی عملکرد و ردیابی برند را پوشش می دهد. با این حال، ممکن است سایر تلاش های بازاریابی مانند SEO، رسانه های اجتماعی را پوشش ندهد.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است - برای اولین بار در سال 2019 از هزینه های بازاریابی سنتی پیشی گرفته است. این به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای در کانال های آنلاین حضور دارند. با افزایش استفاده از فناوری، پلتفرم های بازاریابی دیجیتال برای دنیای بازاریابی دیجیتال ضروری شده اند. پیشرفت‌های فناوری مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، بازاریابان را مجهزتر به نقشه سفر مشتری فناوری  بازاریابی مورد نیازشان می‌کند تا در لحظه مناسب به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این برخلاف روش‌های بازاریابی سنتی است - که باید از قبل برنامه‌ریزی و قرار داده شوند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک توک و وبلاگ ها اکنون فضای دیجیتال مارکتینگ را در اختیار گرفته اند. موارد زیر را در نظر بگیرید: 

  • 7.7 میلیارد نفر در جهان و 4.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند
  • تقریبا 30 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند با برندها از طریق کانال های اجتماعی تعامل داشته باشند تا اینکه به فروشگاه مراجعه کنند.

برای رقابتی بودن، سازمان ها باید در کانال ها و دستگاه های دیجیتال حضور داشته باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که کانال‌های آفلاین را باید به طور کلی نادیده گرفت. بهترین راه برای برآورده کردن خواسته‌های مصرف‌کننده، حضور همه‌کانالی است – که عناصر آفلاین و دیجیتال را ترکیب می‌کند .

در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا پلتفرم های دیجیتال می توانند یک دارایی برای کسب و کار شما باشند: (دوره بازاریابی دیجیتال عادل طالبی)

  • شما می توانید یک انجمن آنلاین بسازید تا سازمان خود را در تمام پلتفرم ها نمایندگی کند. 
  • مبادلات شخصی بین مصرف کنندگان و تولیدکنندگان. 
  • افزایش جذابیت برای مصرف کنندگان و ایجاد اعتماد بین خریداران و فروشندگان.
  • استفاده از API  به شخص ثالث اجازه می دهد تا تبادل را برای کاربران تسهیل کند.

با به کارگیری ابتکارات بازاریابی دیجیتال، سازمان شما می تواند یک برنامه منسجم تر و مشتری مدار ایجاد کند که منافع را برای مشتریان شما به حداکثر برساند. پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ همچنین می توانند برای اندازه گیری و تنظیم آسان اهداف شرکت مفید باشند و بازگشت سرمایه بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند. این پلتفرم‌ها و ابتکارات حتی پس از خرید درها را به روی تعامل مداوم باز می‌کنند، که می‌تواند به تیم‌های بازاریابی کمک کند وفاداری به برند را به طور مؤثرتری تقویت کنند و حفظ مشتری را بهبود بخشند.

8 نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال با مثال

8 پلتفرم رایج برای بازاریابی دیجیتال شامل رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محتوا، ایمیل، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، وابسته و موبایل است. بیایید نگاهی عمیق تر به هر یک بیندازیم:

1. بسترهای بازاریابی رسانه های اجتماعی  مثل کلاس های دیجیتال مارکتینگ

مصرف کنندگان امروزی به شدت به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و اسنپ چت وابسته هستند. به همین دلیل ضروری است که مارک ها در سراسر حساب ها فعال باشند. این آمار را در نظر بگیرید: 

  • کاربران به طور متوسط ​​حدود 8 حساب رسانه اجتماعی دارند .
  • به طور متوسط به ازای هر فرد روزانه 2 ساعت و 22 دقیقه در شبکه های اجتماعی صرف می شود.
  • از 5.11 میلیارد نفری که تلفن دارند، 3.26 میلیارد نفر با استفاده از آن به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند.
  • مردم حدود 1/7 از زمان بیداری خود را در پلتفرم های اجتماعی می گذرانند .

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به بازاریابان این امکان را می‌دهند که به روش‌های بی‌شماری به مشتریان بالقوه خود دست یابند. اول، تیم های بازاریابی می توانند از این کانال ها برای توزیع تبلیغات پولی و محتوای حمایت شده استفاده کنند. هر پلتفرم راهی برای تیم های بازاریابی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی پولی و بخش بندی کاربران دارد تا این تبلیغات در فیدهای اعضای مخاطب هدف ظاهر شوند . در حالی که هر پلتفرم متفاوت است، اکثر آنها دارای قابلیت هایی هستند که به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تبلیغات را بر اساس مکان ، عنوان شغل، علایق، سن و غیره قرار دهند.

 

اعتبار

رسانه های اجتماعی همچنین راهی عالی برای تبلیغ محصولات یا منابع به صورت ارگانیک به دنبال کنندگان شما و تعامل با مصرف کنندگان است. به احتمال زیاد، افرادی که برند شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند، احتمالاً در گذشته از شما خرید کرده اند. تعامل با آنها در رسانه های اجتماعی یا پاسخ دادن به سؤالات مربوط به خدمات مشتری راهی عالی برای اطمینان از تعامل مداوم با برند و پرورش تجربیات مثبت و وفاداری مشتری است.

 

 

اعتبار

خدمات مشتری پیتزا دومینو در توییتر

در نهایت، تیم‌های بازاریابی می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای ساختن برند خود و ایجاد صدایی استفاده کنند که می‌تواند آنها را برای دنبال کردن و به اشتراک‌گذاری محبوب کند. به عنوان مثال، لحن تند و خنده دار وندی باعث محبوبیت فوق العاده آنها در توییتر شده است و معمولاً لایک، ریتوییت و پاسخ به دست می آورند.  

 

اعتبار

2. بازاریابی تأثیرگذار

یکی دیگر از راه‌های مؤثر برای مهار کانال‌های دیجیتال برای دستیابی به مخاطبان هدف، بازاریابی تأثیرگذار است. برندها می توانند با افراد مشهور، سایت ها یا افراد دیگری که در حوزه کاری خود متخصص به حساب می آیند و ارزش های مشابهی دارند شریک شوند. سپس برندها می توانند با محتوا و پیشنهادات مارک به دنبال کنندگان این تأثیرگذاران برسند. بسیاری از بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ به موفقیت دست یافته‌اند، به طوری که 9 نفر از 10 به این نکته اشاره کرده‌اند که این بازاریابی مشابه یا بهتر از سایر کانال‌هایی است که استفاده می‌کنند. علاوه بر این، از هر 2 زن ، 1 نفر بر اساس توصیه یک تأثیرگذار تصمیم خرید خود را گرفتند.

در اینجا یک نمونه از اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است: GoPro با این اینفلوئنسر مستقر در کلرادو، Loki، که پیروانش شامل بسیاری از علاقه مندان به فضای باز هستند، شریک شد. این محصول آنها را با توصیه یک منبع قابل اعتماد و همفکر در مقابل مخاطبان هدف خود قرار می دهد.

 

اعتبار

3. بازاریابی ایمیلی

کمپین های بازاریابی ایمیلی به سازمان ها این امکان را می دهد که با مشتریان بالقوه و مشتریان در ارتباط باقی بمانند و خبرنامه ها یا پیشنهادات سفارشی شده را بر اساس سابقه خرید قبلی یا تعاملات برند برای آنها ارسال کنند. اگر فردی با چند مورد از نقاط تماس برند شما تعامل داشته باشد - مانند پیشنهاد ایمیل برای 10 درصد تخفیف در مورد مواردی که در نظر گرفته است، یا ارسال رایگان - ممکن است در نهایت باعث ایجاد یک تبدیل شود.  نزدیک به 60 درصد از مصرف کنندگان می گویند که ایمیل در تصمیمات خرید آنها نقش دارد. علاوه بر این، ایمیل های تراکنشی بیشتر توسط مشترکین باز می شوند.

4. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به تیم های بازاریابی اجازه می دهد تا در پاسخ به سوالات کاربران خود فعال باشند. تیم‌های بازاریابی محتوا، ویدیوها و سایر دارایی‌ها را برای پاسخ به سؤالات یا ارائه زمینه به مصرف‌کنندگان در طول سه مرحله سفر خریدار ایجاد می‌کنند:

  • مرحله آگاهی : خریدار متوجه می شود که نیاز دارد (آموزشگاه دیجیتال مارکتینگ)
  • مرحله بررسی : خریدار برای برآورده کردن این نیاز، اقدامی را تعیین می کند 
  • مرحله تصمیم گیری : خریدار در مورد یک محصول/خدمت برای خرید تصمیم می گیرد تا نیاز را برآورده کند


به عنوان مثال، یک مصرف کننده ممکن است متوجه شود که برای پوشیدن در باشگاه به کفش های جدیدی نیاز دارد. تیم بازاریابی برای یک شرکت اکتیو لباس ممکن است در مورد ویژگی‌هایی که از یک کفش دویدن نیاز دارید، بر خلاف آنچه که در صورت تمرکز بر تمرینات قدرتی نیاز دارید، قطعه‌ای تهیه کند. با نگاه کردن به این محتوا، خریدار تشخیص می دهد که به یک جفت کفش دویدن نیاز دارد که آن معیارها را برآورده کند. محتوای دیگری ممکن است محبوب ترین کفش های دویدن و قیمت آنها را نشان دهد. هنگامی که آنها در مورد این عوامل آموزش ببینند، تصمیم می گیرند. راهنمایی ارائه شده توسط برند شما در سراسر جهان احتمالاً منجر به خرید آنها از شما خواهد شد. بازاریابی محتوا معمولاً نسبت به سایر اشکال بازاریابی ارزان‌تر است، در حالی که تقریباً 3 برابر بیشتر سرنخ تولید می‌کند.

5. بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).

بهینه سازی موتورهای جستجو اغلب با بازاریابی محتوا همراه است. هنگامی که مشتری از مثال بالا در حال انجام تحقیقاتی برای خرید کفش های بدنسازی است، احتمالاً روی یکی از سه نتیجه اولی که در Google ظاهر می شود کلیک می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم بازاریابی کفش های ورزشی می خواهد اطمینان حاصل کند که مقاله آنها در آن نتایج برتر ظاهر می شود. این کار با بهینه‌سازی محتوا برای تجربه کاربر و اطمینان از وجود عناصر فنی انجام می‌شود تا خزنده‌های موتورهای جستجو بتوانند به راحتی این محتوا را پیدا کرده و فهرست‌بندی کنند.

نتایج برتر موتورهای جستجو اغلب توسط SEO دیکته می شود 

6. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

پرداخت به ازای کلیک شکلی از تبلیغات پولی است که به تیم های بازاریابی اجازه می دهد اساساً ترافیک وب سایت خود را خریداری کنند. بازاریاب ها تبلیغات را در وب سایت ها یا موتورهای جستجو مانند گوگل و مایکروسافت بینگ قرار می دهند و هر بار که روی تبلیغ کلیک می شود مبلغی را پرداخت می کنند. این تبلیغات اغلب در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند و معمولاً با پیشنهادات برای کلمات کلیدی خاص تعیین می شوند، در حالی که تبلیغات بنری در وب سایت ها معمولاً قیمت های تعیین شده ای دارند.  

تبلیغات PPC اغلب در بالای نتایج موتورهای جستجو نشان داده می شود

7. بازاریابی وابسته 

بازاریابی وابسته شبیه به برنامه های ارجاع است، این شامل کار با افراد یا شرکت های خارجی بر اساس توافقی است که آنها محصول شما را تبلیغ می کنند در ازای دریافت کمیسیون از هر فروش که می تواند به تلاش های آنها نسبت داده شود. این راهی برای کاهش هزینه ها و برون سپاری برخی از کارهای سنگین تبلیغاتی است، با این حال، شما شهرت نام تجاری خود را در دستان دیگری قرار می دهید، بنابراین این نوع بازاریابی اغلب به نظارت و ردیابی گسترده تری نیاز دارد.

8. بازاریابی موبایلی

ابتکارات بازاریابی موبایلی می‌تواند شامل بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا ذکر شد، و معمولاً ترکیبی از پیام‌های متنی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، اعلان‌های فشاری و برنامه‌های تلفن همراه را به کار می‌گیرند. اهمیت بازاریابی موبایلی در حال افزایش است، زیرا پیش بینی می شود تا سال 2024، تعداد خریداران موبایل به 187.5 میلیون کاربر افزایش یابد . با حرکت واضح به سمت تلفن همراه، بازاریابان باید به این فکر کنند که چگونه می‌توانند تلاش‌های بازاریابی فعلی خود را برای موبایل بهینه کنند تا بتوانند تجربه‌ای یکپارچه و کاربرپسند ارائه دهند.

مزایای پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پلت‌فرم‌های بازاریابی دیجیتال چندین عملکرد را در یک راه‌حل انجام می‌دهند – به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهند دید یکپارچه‌تر/کل‌نگرتر از کمپین‌های خود داشته باشند. هنگام انتخاب یک پلت فرم بازاریابی دیجیتال، مزایای زیر را در شراکت با ارائه دهنده نرم افزار اسناد بازاریابی مناسب در نظر بگیرید :

1. پیگیری و تخصیص هزینه

بسیاری از بازاریابان با تعیین اینکه کدام کانال‌ها بیشترین ارزش را دارند و بنابراین باید روی کانال‌هایی که باید بیشتر هزینه کنند، مشکل دارند. این چالش با وجود تنوع فزاینده کانال های دیجیتالی که باید در سراسر آنها حضور داشته باشند تشدید می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم های بازاریابی باید از پلتفرمی استفاده کنند که از مدل سازی اسناد پیشرفته استفاده می کند . این به آنها بینشی در مورد میزان هزینه و موفقیت در چندین کانال دیجیتال و پیشنهادات عملی در مورد نحوه بهینه سازی هزینه تبلیغات الکترونیکی می دهد .

بسیاری وجود دارد نوع مدل انتساب - و اگر تیم شما با استفاده از مدل های منسوخ (مانند آخرین کلیک اسناد )، شما می تواند از دست رفته در فرصت هایی را برای بهترین استفاده را از کانال های دیجیتال خود را. با استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ، تیم‌های بازاریابی به احتمال زیاد توانایی‌های به‌روزرسانی مدل‌سازی اسناد، مانند اندازه‌گیری یکپارچه را دریافت می‌کنند.

2. تبلیغات مناسب برای جذب تبدیل

با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ مناسب، می توانید درک بهتری از نوع محتوایی که در بین پلتفرم ها با مشتریان شما طنین انداز می شود به دست آورید. این به بازاریابان این امکان را می دهد که بفهمند کدام صدا و عناصر خلاق بیشترین تعامل را به همراه دارند. 

این پلتفرم‌ها همچنین می‌توانند به ایجاد نمایه‌های کاربر جامع‌تر کمک کنند که به بازاریابان کمک می‌کند بفهمند چه زمانی یک تبلیغ را به مخاطبان هدف خود نشان دهند و در چه دستگاهی نشان دهند.

3. نتایج کیفی و کمی را به هم مرتبط کنید 

پلتفرم دیجیتال مارکتینگ مناسب به شما کمک می‌کند هنگام برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ردیابی برندتان در کانال‌ها، استفاده از تکنیک‌های جدید تبلیغاتی یا انجام خریدهای رسانه‌ای، انتخاب‌های بهتری برای کسب درآمد داشته باشید . بخش عمده‌ای از این امر کمک به بازاریابان در درک کمپین‌های پاسخ مستقیم و کمپین‌های کیفی‌تر، مانند ایجاد برند است. پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند به توسعه KPIها برای آزمایش آن‌ها کمک کنند و معیارهایی را برای مقایسه ارزش آنها در طول زمان ارائه دهند.

در یک پلتفرم سنجش بازاریابی دیجیتال به دنبال چه چیزی باشید

یک پلت فرم اندازه گیری بازاریابی دیجیتال برای درک اینکه چه چیزی در یک کمپین کار می کند یا نه بسیار مهم است. هنگام تلاش برای تعیین اینکه کدام پلتفرم اندازه‌گیری برای نیازهای شما مناسب‌تر است، باید چند نکته را در نظر داشته باشید: 

پاک کردن داده ها

استراتژی بازاریابی باید بر اساس داده های به موقع و معرف ساخته شود. سازمان هایی که کیفیت داده ها را در اولویت قرار نمی دهند و استانداردهای دقیق کیفیت داده را رعایت می کنند، شرکای نرم افزاری خوبی نخواهند بود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که برای افزایش داده های سازمان خود با منابع داده شخص ثالث و شخص ثالث به این شرکا اعتماد کنید. 

روابط با اشخاص ثالث

هنگام تخصیص هزینه و بودجه رسانه ، مهم است که روابط ارائه دهنده نرم افزار شخص ثالث شما را در نظر بگیرید - آنها ممکن است با ابزارها یا منابع داده دیگر ادغام شوند تا زمینه بیشتری را برای برنامه های رسانه ای شما فراهم کنند. اگر از یک پلتفرم بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یک طرح رسانه ای استفاده می کنید ، می توان از این روابط برای ارائه دید کامل تری از مشتری استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر یک پلتفرم با شبکه‌های تلویزیونی یا نشریات ادواری ارتباط داشته باشد، سازمان شما می‌تواند از این داده‌های اشتراک برای درک بهتر افرادی که در معرض تبلیغات آفلاین شما قرار گرفته‌اند استفاده کند.

توانایی نگاه کل نگر به کمپین ها

سازمان شما احتمالاً کمپین های آنلاین و آفلاین را اجرا می کند، بنابراین پلت فرم بازاریابی شما نباید فقط به اندازه گیری کمپین های دیجیتال محدود شود. روی راه حلی سرمایه گذاری کنید که بتواند هر دو را در نظر بگیرد تا دقیق ترین بینش ها و توصیه های سودآور را به شما ارائه دهد.

مدل اسناد بازاریابی

همه مدل های اسناد بازاریابی به طور یکسان ایجاد نمی شوند. اگر راه حل شما از مزایای اندازه گیری بازاریابی یکپارچه استفاده نمی کند، مدل های اندازه گیری قدیمی و قدیمی شما می توانند توصیه های نادرستی ارائه دهند. برای مثال، اگر پلتفرم از مدل‌سازی ترکیبی رسانه یا اسناد تک لمسی استفاده می‌کند ، تیم شما دائماً به معیارهای قدیمی و تاریخی متکی است یا ممکن است داده‌های کلیدی مربوط به سفر خریدار را از دست بدهد.

پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال منابع بسیار خوبی هستند زیرا برندها تلاش می‌کنند در کانال‌های متعددی حضور داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که این حضور ارزش محرکی دارد. ابزارهایی مانند پلتفرم حلقه بسته واحد بازاریابی Evolution، بازاریابان را قادر می‌سازد تا با ارائه دیدگاهی جامع از موفقیت یک کمپین در هر نقطه تماس، عملکرد بازاریابی، فروش و تعامل را اندازه‌گیری و بهینه کنند. با توانایی ردیابی داده‌های دانه‌ای مانند قرار گرفتن در معرض رسانه، فروش، و موقعیت جغرافیایی ، می‌توانید بینش‌های عملی به دست آورید که می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها را تعیین کند و تلاش‌های بازاریابی را در آینده راهنمایی کند. قبل از انتخاب یک پلتفرم، اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد خود را تعیین کنید تا پلتفرمی را پیدا کنید که عملکرد صحیح را برای هماهنگی با نیازهای کسب و کار شما پوشش می دهد.

 

بهترین دوره های دیجیتال مارکتینگ عادل طالبی



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

دوره صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

مرحله 1: تعیین اهداف هوشمند

اول از همه، دقیقاً به دنبال چه چیزی از استراتژی بازاریابی خود هستید؟

اکثر مردم چیزی مانند "من دنبال کننده های بیشتری در رسانه های اجتماعی می خواهم" می گویند. خوب، اما واقعاً چه کاری برای کسب و کار شما انجام می دهد؟ این چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می کند؟ اگر در حال حاضر به اهداف محتوا فقط از نظر لایک، اشتراک گذاری و دنبال کردن فکر می کنید، وقت آن است که دیدگاه خود را مجدداً تنظیم کنید.

به عنوان مثال، افزایش فالوور در اینستاگرام چگونه به شما امکان می دهد تجارت خود را توسعه دهید؟ وقتی آن را در این شرایط قرار می دهیم، معیار مفیدی نیست. با این حال، اگر هدف شما افزایش تعداد کلیک‌ها از بیوگرافی برندتان به صفحه تماس در وب‌سایتتان تا 30 درصد باشد، به معیاری نزدیک‌تر است که در واقع ممکن است در ارتباط دادن نقاط بین استراتژی بازاریابی و رشد کسب‌وکار مفید باشد.

همه می دانند که اهداف SMART چیست، درست است؟ این یک مخفف کوچک مفید است که برای کمک به شما در ایجاد اهداف هوشمند طراحی شده است . اگر به تجدید کننده نیاز دارید، "SMART" مخفف عبارت زیر است:

خاص: یک منطقه خاص را برای بهبود هدف قرار دهید.

قابل اندازه گیری: کمیت کنید یا حداقل یک شاخص پیشرفت را پیشنهاد دهید.

Assignable: مشخص کنید چه کسی این کار را انجام خواهد داد.

واقع بینانه: بیان کنید که با توجه به منابع موجود، به چه نتایجی می توان به طور واقع بینانه دست یافت.

مربوط به زمان: مشخص کنید که چه زمانی می توان به نتیجه یا نتایج دست یافت.

با در نظر گرفتن و، این بخش مهم است، نوشتن اهداف شما کلید دستیابی به موفقیت است. در غیر این صورت، شما فقط یک رویکرد پراکنده را در پیش خواهید گرفت که بعید است واقعاً نتیجه ای به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که قبل از شروع برنامه ریزی «چگونه»، باید «چرا» را به درستی مشخص کنید.

مرحله 2: انجام ممیزی از محتوای فعلی

«نمی‌دانم کجا می‌روم»/اما مطمئناً می‌دانم کجا بوده‌ام».

حتی اگر تا به حال روی صندلی شلوار خود پرواز می کردید، احتمالاً حداقل مقدار کمی از محتوا را دارید که در طول عمر کسب و کار شما ایجاد شده است. از پست‌های اجتماعی گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی، پست‌های وبلاگ تا عکس‌ها، اکثر کسب‌وکارها حداقل منابع در دسترس دارند که می‌توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین، به‌جای رها کردن آن محتوا برای جمع‌آوری گرد و غبار، استفاده مجدد و استفاده مجدد از آن باعث صرفه‌جویی در زمان با ارزشی می‌شود که شروع به ایجاد استراتژی محتوای جدید خود می‌کنید.

در این مرحله، می‌خواهید یک ممیزی کامل از محتوای موجود انجام دهید و یافته‌های خود را در یک صفحه‌گسترده سازمان‌یافته جمع‌آوری کنید تا بتوانید بعداً به آن مراجعه کنید. از آنجا، می‌توانید راه‌هایی را برای ارسال مجدد و استفاده مجدد از آن محتوا در استراتژی محتوای جدید خود شروع کنید.

برای هر قسمت از محتوای قدیمی، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا می توانم این را به قطعات کوچکتر از محتوا تقسیم کنم؟
  • آیا این محتوا در حال حاضر در قالب مناسبی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان من است؟آیا می‌توانم آن را به چیزی جذاب‌تر/قابل اشتراک‌گذاری مانند کارت نقل قول یا اینفوگرافیک تغییر دهم؟
  • قبل از انتشار این محتوا چه باید کرد؟(گاهی اوقات این کار به سادگی افزودن یک فراخوان برای اقدام است، اما گاهی اوقات این کار نیاز به بازبینی کامل دارد.)

استفاده از محتوای قدیمی و جدید ساختن مجدد آن برای شروع سریع یک استراتژی محتوای مرده کلیدی است، زیرا به شما امکان می دهد خیلی سریع حجم خوبی از محتوا را بدون کار اضافی تولید کنید. شما فقط چیزهایی را که در حال حاضر دارید می‌گیرید و آن را به جریان محتوای خود باز می‌گردانید. این به شما بافری را می دهد که برای شروع به ایجاد محتوای اصلی تر بدون اتلاف وقت اضافی نیاز دارید.

مرحله 3: برنامه محتوای خود را ایجاد کنید

اکنون که محتوایی برای کار با آن دارید، وقت آن است که آن را به تقویم محتوای خود متصل کنید. فقط به یاد داشته باشید، این نیز به برنامه ریزی استراتژیک هوشمندانه از طرف شما نیاز دارد. این کافی نیست که فقط یک پست وبلاگ را در سایت خود قرار دهید و آن را یک روز بنامید. شما باید نحوه تبلیغ و بهینه سازی هر قسمت از محتوا را برای تأثیرگذاری حداکثری بیابید.

از این گذشته، تنها تولید محتوای اصلی با کیفیت بالا کافی نیست. (فکر نمی‌کردید به این سادگی باشد، درست است؟) باید اطمینان حاصل کنید که محتوای اصلی مناسب، در زمان مناسب، با هوش کافی برای انتشار آن به مخاطبان مناسب است.

اینجا جایی است که می‌خواهید در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید محتوای طولانی‌تر را برای رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های تبلیغاتی تغییر دهید. ( این پست ما را برای یک بحث عمیق در مورد استفاده مجدد از محتوای طولانی برای پلتفرم های دیگر ببینید.) آیا می توانید این اطلاعات را به یک اینفوگرافیک تبدیل کنید؟ آیا می توانید آمار جالبی را از آن بیرون بکشید؟ آیا می توانید آن را یک کارت قیمت گذاری کنید؟ این قطعات ریز محتوای را در کدام پلتفرم ها باید به اشتراک بگذارید؟ این محتوای خرد باید برای بازگرداندن ترافیک به قطعه اصلی محتوای شما در سایت شما کار کند.

فقط به خاطر داشته باشید که می خواهید محتوای خود را در کانال ها تا حد امکان تغییر دهید. چرا؟ خوب، شما می خواهید مخاطبان خود را تشویق کنید تا شما را در پلتفرم های بیشتری دنبال کنند. با این حال، اگر همیشه یک مطلب را به طور همزمان در همه کانال های خود پست می کنید، هیچ انگیزه ای برای مخاطبان شما برای انجام این کار وجود ندارد. بهترین شرط شما این است که هر قطعه از محتوای خرد را برای بهینه سازی آن برای هر پلتفرم اجتماعی (یک کارت نقل قول برای اینستاگرام، آمار برای توییتر، یک اینفوگرافی برای لینکدین و غیره) تنظیم کنید. با این حال، این کار بسیار زیادی است، و واقعاً نمی‌توان شما را به خاطر نرفتن بیشتر سرزنش کرد، به خصوص اگر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شغل تمام وقت شما نباشد.

بنابراین، دومین راهبرد برتر این است که انتشار محتوای خود را تلنبار کنید. به عنوان مثال، اگر یک کارت نقل قول برای اینستاگرام ایجاد می کنید، چند هفته صبر کنید تا آن را برای ارسال در فیس بوک برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما محتوای متفاوتی را در زمان‌های مختلف دریافت می‌کنند و فیدهای شما تازه‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

حرکت را ادامه دهید!

به یاد داشته باشید، این 3 مرحله فقط به شما کمک می کند تا به سرعت استراتژی محتوای خود را پیاده کنید. اکنون باید آن را در حال اجرا نگه دارید.

با استفاده مجدد و ارسال مجدد محتوای قدیمی، با موفقیت زمان ارزشمندی را برای خود خریده‌اید، اما نمی‌توانید برای همیشه از دود خلاقیت‌های گذشته خود استفاده کنید. در نهایت، باید چیز جدیدی خلق کنید.

 

منبع:https://medium.com/@realmikespeer/zero-to-one-hundred-how-to-jump-start-your-content-marketing-strategy-in-3-steps-7806d5d42a3e



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به کسی این امکان را می دهد که از طریق تبلیغ کسب و کار شخص دیگری پول دربیاورد. شما می‌توانید تبلیغ‌کننده یا کسب‌وکاری باشید که با مروج کار می‌کند، اما روند در هر دو مورد یکسان است.

با استفاده از مدل تقسیم درآمد کار می کند. اگر شما وابسته هستید، هر بار که شخصی کالایی را که شما تبلیغ می کنید خریداری می کند، کمیسیون دریافت می کنید. اگر تاجر هستید، به ازای هر فروش که به شما کمک می‌کنند، به شرکت وابسته پرداخت می‌کنید.

برخی از بازاریابان وابسته به بررسی محصولات تنها 1 شرکت، احتمالاً در یک وبلاگ یا سایت شخص ثالث، می پردازند. دیگران با چندین تاجر رابطه دارند.

چه بخواهید یک وابسته باشید یا یکی را پیدا کنید، اولین قدم این است که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید . می‌توانید از پلتفرمی که برای اتصال شرکت‌های وابسته به خرده‌فروشان طراحی شده است استفاده کنید، یا می‌توانید یک برنامه خرده‌فروشی را شروع کنید یا به آن بپیوندید.

اگر خرده‌فروش هستید و کار مستقیم با شرکت‌های وابسته را انتخاب می‌کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا برنامه خود را برای مروجین بالقوه جذاب کنید. شما باید ابزارهایی را که برای موفقیت به آن شرکت های وابسته نیاز دارند ارائه دهید. این شامل مشوق هایی برای نتایج عالی و همچنین پشتیبانی بازاریابی و مواد از پیش ساخته می شود.

تبلیغات بومی

تبلیغات بومی بازاریابی پنهان است. هدف آن این است که با محتوای اطراف خود ترکیب شود تا کمتر آشکارا به عنوان تبلیغات آشکار شود.

تبلیغات بومی در واکنش به بدبینی مصرف کنندگان امروزی نسبت به تبلیغات ایجاد شد. با دانستن اینکه سازنده یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد، بسیاری از مصرف کنندگان به این نتیجه می رسند که تبلیغ مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند.

یک تبلیغ بومی با ارائه اطلاعات یا سرگرمی قبل از اینکه به هر چیزی تبلیغاتی برسد، این تعصب را دور می زند و جنبه «تبلیغ» را کم اهمیت جلوه می دهد.

مهم است که همیشه تبلیغات بومی خود را به وضوح برچسب گذاری کنید . از کلماتی مانند «تبلیغ شده» یا «حمایت مالی» استفاده کنید. اگر این شاخص‌ها پنهان شوند، خوانندگان ممکن است قبل از اینکه متوجه شوند که محتوا تبلیغاتی است، زمان قابل توجهی را صرف درگیر شدن با محتوا می‌کنند.

وقتی مشتریان شما دقیقا بدانند چه چیزی به دست می آورند، احساس بهتری نسبت به محتوا و برند شما خواهند داشت. تبلیغات بومی کمتر از تبلیغات سنتی مزاحم‌تر هستند، اما قرار نیست فریبنده باشند.

اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی از نرم افزار استفاده می کند تا کمپین های بازاریابی دیجیتال را تقویت کند و کارایی و ارتباط تبلیغات را بهبود بخشد.

طبق آمار:

اتوماسیون بازاریابی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با انتظارات شخصی‌سازی همگام شوند. این به برندها اجازه می دهد:

بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی از تعامل بالقوه (یا فقدان آن) با یک پیام خاص برای تعیین زمان و نحوه دسترسی بعدی استفاده می کنند. این سطح از سفارشی‌سازی بلادرنگ به این معنی است که شما می‌توانید به طور موثر یک استراتژی بازاریابی فردی برای هر مشتری بدون هیچ سرمایه‌گذاری زمانی اضافی ایجاد کنید.

بازاریابی ایمیلی

مفهوم بازاریابی ایمیلی ساده است - شما یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید و امیدوار هستید که مشتری احتمالی شما روی آن کلیک کند. با این حال، اجرا بسیار پیچیده تر است. اول از همه، باید مطمئن شوید که ایمیل های شما تحت تعقیب هستند. این به این معنی است که یک لیست انتخاب کنید که موارد زیر را انجام می دهد :

  • محتوا را هم در متن و هم در خط موضوع فردی می کند
  • مشخص می کند که مشترک چه نوع ایمیل هایی دریافت می کند
  • یک گزینه لغو اشتراک واضح را ارائه می دهد
  • ایمیل های تراکنشی و تبلیغاتی را ادغام می کند

شما می خواهید مشتریان بالقوه شما کمپین شما را به عنوان یک سرویس ارزشمند ببینند، نه فقط به عنوان یک ابزار تبلیغاتی.

بازاریابی ایمیلی به تنهایی یک روش اثبات شده و موثر است: 89 درصد از متخصصان مورد بررسی آن را به عنوان موثرترین عامل تولید کننده سرنخ خود نام بردند.

اگر از تکنیک‌های دیگری مانند اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد ایمیل‌هایتان را تقسیم‌بندی کرده و زمان‌بندی کنید تا نیازهای مشتری‌تان را به طور مؤثرتری برآورده کنند، می‌تواند حتی بهتر باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی دیجیتال عمدتاً به این دلیل برجسته شده است که مخاطبان گسترده ای را در بر می گیرد، اما چندین مزیت دیگر نیز ارائه می دهد . اینها چند مورد از مزایا هستند.

گستره جغرافیایی وسیع

وقتی تبلیغی را به صورت آنلاین ارسال می کنید، افراد بدون توجه به جایی که هستند می توانند آن را ببینند (به شرطی که تبلیغ خود را از نظر جغرافیایی محدود نکرده باشید). این باعث می‌شود که دسترسی به بازار کسب‌وکار شما آسان شود.

کارایی هزینه

دیجیتال مارکتینگ نه تنها نسبت به بازاریابی سنتی به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می کند، بلکه هزینه کمتری نیز دارد. هزینه های سربار برای تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات تلویزیونی و دیگر فرصت های بازاریابی سنتی می تواند بالا باشد. آنها همچنین کنترل کمتری بر روی اینکه آیا مخاطبان هدف شما در وهله اول آن پیام ها را خواهند دید یا خیر به شما می دهند.

با دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ ، می‌توانید فقط ۱ قطعه محتوا ایجاد کنید که تا زمانی که وبلاگ شما فعال است، بازدیدکنندگان را به سمت آن جذب کند. می‌توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید که پیام‌ها را بر اساس یک زمان‌بندی به فهرست‌های مشتریان هدف ارسال می‌کند، و در صورت نیاز، تغییر آن زمان‌بندی یا محتوا آسان است.

وقتی همه اینها را جمع کنید، بازاریابی دیجیتال به شما انعطاف پذیری و تماس با مشتری بیشتری برای هزینه تبلیغات شما می دهد.

نتایج قابل سنجش

برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما جواب می دهد یا خیر، باید بدانید که این استراتژی چه تعداد مشتری را جذب می کند و در نهایت چقدر درآمد ایجاد می کند. اما چگونه این کار را با یک استراتژی بازاریابی غیر دیجیتال انجام می دهید؟

همیشه این گزینه سنتی وجود دارد که از هر مشتری بپرسید "چگونه ما را پیدا کردی؟"

متأسفانه، این در همه صنایع کار نمی کند. بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند با مشتریان خود گفتگوی انفرادی داشته باشند و نظرسنجی‌ها همیشه نتایج کاملی به دست نمی‌آورند.

با بازاریابی دیجیتال، نظارت بر نتایج ساده است. نرم افزارها و پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ به طور خودکار تعداد تبدیل های مورد نظر شما را ردیابی می کنند، خواه این به معنای نرخ باز شدن ایمیل، بازدید از صفحه اصلی شما یا خرید مستقیم باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

شخصی سازی آسان تر

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که اطلاعات مشتریان را به گونه ای جمع آوری کنید که بازاریابی آفلاین نمی تواند. داده های جمع آوری شده به صورت دیجیتالی بسیار دقیق تر و خاص تر هستند.

تصور کنید خدمات مالی ارائه می‌دهید و می‌خواهید پیشنهادات ویژه‌ای را برای افرادی که به محصولات شما نگاه کرده‌اند ارسال کنید. شما می دانید که اگر پیشنهاد را در جهت علاقه مندی شخص قرار دهید، نتایج بهتری خواهید گرفت، بنابراین تصمیم می گیرید 2 کمپین آماده کنید. یکی برای خانواده های جوانی است که به محصولات بیمه عمر شما نگاه کرده اند و دیگری برای کارآفرینان هزاره ای است که برنامه های بازنشستگی شما را در نظر گرفته اند.

چگونه همه آن داده ها را بدون ردیابی خودکار جمع آوری می کنید؟ چند تا رکورد تلفن باید طی کنید؟ چند پروفایل مشتری؟ و چگونه می دانید که چه کسی بروشور ارسالی شما را خوانده یا نخوانده است؟

با دوره دیجیتال مارکتینگ سازمان مدیریت صنعتی ، همه این اطلاعات در حال حاضر در دسترس شماست.

ارتباط بیشتر با مشتریان

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. مهمتر از آن، به آنها اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند.

به استراتژی رسانه های اجتماعی خود فکر کنید. زمانی که مخاطبان هدف شما آخرین پست شما را می بینند بسیار خوب است، اما زمانی که درباره آن نظر می دهند یا آن را به اشتراک می گذارند بهتر است. این به معنای سروصدای بیشتر در اطراف محصول یا خدمات شما است ، و همچنین هر بار که شخصی به مکالمه می‌پیوندد، دید بیشتر می‌شود.

تعامل برای مشتریان شما نیز مفید است. سطح تعامل آنها با تبدیل شدن به شرکت کنندگان فعال در داستان برند شما افزایش می یابد. این حس مالکیت می تواند حس قوی وفاداری به برند ایجاد کند .

تبدیل آسان و راحت

بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما این امکان را می دهد که بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. با تبلیغات سنتی، فوری‌ترین نتیجه‌ای که می‌توانید به آن امیدوار باشید، یک تماس تلفنی است که مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخصی. اما چند وقت یک‌بار زمانی که شخصی در حال شستن ظرف‌ها، رانندگی در بزرگراه یا به‌روزرسانی سوابق در محل کار است، وقت دارد با یک شرکت تماس بگیرد؟

با بازاریابی دیجیتال، آنها می توانند روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و بلافاصله در قیف فروش حرکت کنند. آنها ممکن است فوراً خریدی انجام ندهند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی برای تعامل بیشتر با آنها می دهند.

بازاریابی دیجیتال باعث رشد می شود

بازاریابی دیجیتال باید یکی از محورهای اصلی استراتژی بازاریابی کلی هر کسب و کاری باشد. هرگز تا به حال راهی برای ماندن در چنین تماس مداوم با مشتریان وجود نداشته است، و هیچ چیز دیگری سطح شخصی سازی که داده های دیجیتال می تواند ارائه دهد را ارائه نمی دهد. هرچه بیشتر از امکانات بازاریابی دیجیتال استقبال کنید، بیشتر می توانید پتانسیل رشد شرکت خود را درک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

یک بازاریاب ورودی باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده آن تفاوت های کوچک در سراسر جهان آموخته ام.

 

 

چند مزیت عمده برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. حالا بیایید به چهار مورد از آنها شیرجه بزنیم.

1. شما می توانید فقط مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که احتمال خرید محصول یا خدمات شما وجود دارد.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناسی خاصی را اندازه‌گیری کنید - از جمله خوانندگان معمولی مجله، یا جمعیت‌شناسی یک محله خاص - اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا را برای آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاص مرتبط با صنعت شما را جستجو کرده‌اند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید، این امر به ویژه مفید است

 


:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

مردم یا می خواهند به یک متخصص بازاریابی دیجیتال تبدیل شوند یا از بازاریابی دیجیتال برای رشد تجارت خود استفاده کنند.

بنابراین، اگر می‌خواهید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و به دیگران کمک کنید تا ترافیک با کیفیت بالا داشته باشند و به اهداف تجاری برسند، به جای درستی آمده‌اید.

در این پست وبلاگ، 17 روش عالی را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که از طریق آنها می توانید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

 

روش های مختلف یادگیری دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن دانش عمیق در مورد بازاریابی دیجیتال، راه اندازی وبلاگ خود و یادگیری از تجربیات خود است. هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، چیزهایی مانند SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی، وردپرس و بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال دیگر را یاد خواهیدگرفت .

من شخصاً بازاریابی دیجیتال را با راه اندازی وبلاگ خود یاد گرفتم.
هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی می کنید، تجربه عملی در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال به دست خواهید آورد. در ابتدا، همه چیز دشوار خواهد بود، اما با تلاش و کوشش خود، از این روند لذت خواهید برد.
جدای از این، یک وبلاگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا به صورت آنلاین درآمد کسب کنید، زندگی بدون رئیس داشته باشید، از هر جایی کار کنید، و در عین حال به دور دنیا سفر کنید.

 

در کنار وبلاگ نویسی، می توانید باثبت نام در دوره دیجیتال مارکتینگ نیز بازاریابی دیجیتال را بیاموزید. امروزه، اگر در اینترنت جستجو کنید، دوره های بازاریابی دیجیتال آفلاین زیادی را خواهید یافت و همچنین می‌توانید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

شما باید هر یک از دوره ها را انتخاب کنید و سفر بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ به شما دانش عملی می دهد و به شما کمک می کند تا در زمینه جایابی کمک بگیرید. در پایان دوره، شما همچنین واجد شرایط دریافت گواهینامه های بازاریابی دیجیتال مختلف خواهید بود که می تواند به رزومه شما ارزش افزوده بدهد.

 

اگر نمی‌خواهید پول زیادی را برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ پولی خرج کنید، کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ را نیز با نرخ بسیار ارزان‌تری خریداری کرده و شروع به خواندن آنها کنید.

کتاب ها دانش عملی زیادی به شما نمی دهند ، اما ابزاری عالی برای شروع سفر بازاریابی دیجیتال شما هستند.

من سفر دیجیتال مارکتینگ خود را با خواندن کتاب آغاز کردم. بعداً، وبلاگ خودم را راه اندازی کردم تا چیزها را به صورت عملی تر یاد بگیرم.


برای شروع، می‌توانید یک کتاب دیجیتال مارکتینگ کامل بخرید که صفر تا صد بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد. همچنین می‌توانید کتاب‌های مختلفی درباره موضوعات بازاریابی دیجیتال مانند SEO، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وردپرس و موارد دیگر خریداری کنید.

 

  • وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ را بخوانید.

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری رایگان بازاریابی دیجیتال، خواندن وبلاگ‌ها در اینترنت است. خواندن وبلاگ ها نه تنها به شما در یادگیری دیجیتال مارکتینگ کمک می کند، بلکه در مورد آخرین اتفاقات دنیای بازاریابی آنلاین نیز به روز می شود.

چندین وبلاگ بازاریابی دیجیتال در اینترنت شناور هستند. با این حال، شما نیازی به خواندن همه آنها ندارید.


بهتر است چند وبلاگ بازاریابی دیجیتال را نشانه گذاری کنید و هفته ای دو یا سه بار آنها را بخوانید. این مطمئناً به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

جدای از این، خواندن وبلاگ ها دایره لغات شما را نیز افزایش می دهد، به خصوص اگر اهل کشوری غیر انگلیسی زبان هستید.

 

من به سادگی درک نمی کنم که چرا مردم از قدرت YouTube برای یادگیری و توسعه استفاده نمی کنند.

اگر واقعاً در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، یوتیوب مکان مناسبی است. در یوتیوب، کانال های بسیاری را خواهید یافت که صرفاً به بازاریابی دیجیتال می پردازند. به من اعتماد کن؛ اگر آن کانال ها را دنبال کنید و ویدیوهای آنها را برای یک یا دو ماه تماشا کنید، هیچ چیز نمی تواند مانع تبدیل شدن شما به یک متخصص بازاریابی دیجیتال شود.

به نظر من، ویدیوهای بازاریابی دیجیتال در یوتیوب به مراتب بهتر از خواندن وبلاگ ها و ثبت نام در دوره های پولی هستند.

بنابراین، به یوتیوب بروید و فقط «بازاریابی دیجیتال» را در کادر جستجو تایپ کنید. در عرض چند ثانیه، با هزاران سخنرانی و ویدئو با کیفیت بالا مواجه خواهید شد.

 

  • کارآموزی انجام دهید

اگر در مورد ایجاد حرفه خود در دیجیتال مارکتینگ جدی هستید ، باید یک دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید. بسیاری از شرکت های بازاریابی دیجیتال معتبر و برنده جایزه در سراسر جهان وجود دارند. شما باید چند شرکت را انتخاب کنید و برای کارآموزی اقدام کنید.

من می گویم حتی اگر کارآموزی بدون حقوق باشد، باید آن را انجام دهید.

کارآموزی بازاریابی دیجیتال به شما در درک نحوه عملکرد اکوسیستم بازاریابی آنلاین کمک می کند. همچنین به شما در کسب تجربه عملی کمک می کند.

علاوه بر این، شما همچنین تحت نظارت یک متخصص بازاریابی دیجیتال کار خواهید کرد. از این رو، این یک موقعیت کاملا برد-برد برای شما خواهد بود. پس از اتمام دوره کارآموزی، ممکن است یک پیشنهاد شغلی پردرآمد نیز دریافت کنید.

همچنین می توانید به دنبال فرصت های کارآموزی در لینکدین نیز باشید:

 

  • اینفلوئنسرها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

همچنین می توانید برخی از اینفلوئنسرهای بازاریابی دیجیتال را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام و لینکدین دنبال کنید. کارشناسان و اینفلوئنسرهای دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند.

آنها به طور مداوم محتوای جدیدی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر می کنند. از این رو، می توانید از این فرصت برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

من شخصاً تمام کارشناسان برتر بازاریابی دیجیتال را در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام دنبال می کنم.

 

  • به پادکست بازاریابی دیجیتال گوش دهید

چه موافق باشید یا نه، پادکست ها روز به روز محبوب می شوند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به پادکست‌ها گوش می‌دهند ، به‌ویژه در زمینه یادگیری، انگیزه و خودسازی.

بنابراین، اگر در مورد یادگیری بازاریابی دیجیتال جدی هستید، حتی می توانید شروع به گوش دادن به پادکست های مختلف بازاریابی کنید.

فقط برنامه را دانلود کنید و یک پادکست دیجیتال مارکتینگ را جستجو کنید.

 

  • وبینارها را تماشا کنید

من از طرفداران پر و پا قرص وبینارهای دیجیتال مارکتینگ هستم. این وبینارها توسط کارشناسان برگزار می شود و ارزش واقعی را در افزایش دانش و یادگیری می افزاید.

یکی از بهترین چیزها در مورد وبینارهای دیجیتال مارکتینگ این است که شما را وادار به یادگیری موضوعات پیشرفته می‌کند که شما ممکن است هرگز نشنیده باشید!

برای تماشای وبینارهای دیجیتال مارکتینگ، فقط باید به جستجوی گوگل رفته و عبارت «وبینارهای دیجیتال مارکتینگ» را تایپ کنید که نتایج زیادی برای این عبارت جستجو دریافت خواهید کرد.

 

 

 

  • در دوره های صدور گواهینامه رایگان ثبت نام کنید

اگر نمی‌خواهید برای دوره‌های بازاریابی دیجیتال هزینه کنید، می‌توانید در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ آنلاین رایگان ثبت‌نام کنید و بازاریابی دیجیتال را رایگان یاد بگیرید. می‌دانم که دوره‌های رایگان ارزش زیادی اضافه نمی‌کنند، اما مطمئناً به شما کمک می‌کنند پایه‌ای قوی بسازید.

هنگامی که پایه شما آماده شد، می توانید وبلاگ خود را راه اندازی کنید و چیزها را به طور عملی تر یاد بگیرید. این امر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و به شما در یادگیری بازاریابی دیجیتال کمک می کند.

 

  • در بازاریابی دیجیتال MBA انجام دهید

آیا می خواهید در رشته دیجیتال مارکتینگ مدرک فوق لیسانس بگیرید؟

اگر پاسخ شما مثبت است، پس باید برای MBA در بازاریابی دیجیتال بروید.

MBA در بازاریابی دیجیتال یک مدرک تخصصی برای دانشجویانی است که می خواهند بازاریابی دیجیتال را با جزئیات یاد بگیرند. برنامه درسی دوره MBA در بازاریابی دیجیتال به ماژول های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند SEO، SEM، SMM، بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر می پردازد.

هر کسی که دارای حداقل 50-60٪ مجموع یا معادل CGPA در مدرک لیسانس خود باشد، می تواند MBA در بازاریابی دیجیتال انجام دهد.

بهترین چیز در مورد انجام MBA در بازاریابی دیجیتال این است که بسته های پرداختی زیبا و فرصت های قرار گرفتن در شرکت های برتر خواهید داشت.

 

  • قفل دیجیتال گوگل باز شد

وقتی صحبت از یادگیری دیجیتال مارکتینگ می شود، چگونه می توانیم گوگل را فراموش کنیم؟

گوگل با ایجاد پلتفرمی به نام Google Digital Unlocked، ابتکار عمل را برای گسترش دانش بازاریابی دیجیتال و آنلاین به عهده گرفته است. این یک پلتفرم رایگان است که در آن می توان در مورد بازاریابی دیجیتال، سئو، نحوه رشد یک کسب و کار با استفاده از رسانه آنلاین به عنوان یک ابزار و موارد دیگر اطلاعات کسب کرد.

در Google Digital Unlocked، موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

  • سئو.
  • جستجوی تبلیغات
  • بازاریابی ایمیلی.
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل.
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی.
  • تبلیغات در وب سایت ها.
  • بازاریابی محتوا و موارد دیگر.

بهترین چیز در مورد این برنامه این است که کاملاً رایگان است و یک مربی متخصص هر ماژول را از گوگل آموزش می دهد. پس برای چی منتظرید؟ بازاریابی دیجیتال را با گوگل بیاموزید.

 

  • سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ

همچنین می توانید با شرکت در سمینارها و کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید. هر ساله هزاران سمینار دیجیتال مارکتینگ و کنفرانس جهانی برگزار می شود. می توانید خود را در آن کنفرانس ها ثبت نام کنید و بینش های ارزشمندی کسب کنید.

هزینه ورودی این سمینارها بسیار بالا است، اما ارزش وقت و سرمایه گذاری شما را دارد.

بسیاری از کارشناسان، رهبران کسب و کار، اینفلوئنسرهای دیجیتال و کارآفرینان دیجیتال دانش خود را در این سمینارها و کنفرانس ها به اشتراک می گذارند. از این رو، یادگیری از این متخصصان عالی خواهد بود.

 

  • از یادگیری لینکدین استفاده کنید

لینکدین یک پورتال آموزشی ایجاد کرده است که در آن می‌توانید دوره‌های افزایش مهارت و توسعه را بیابید. بله، دوره های بازاریابی دیجیتال را نیز در این پلتفرم خواهید یافت.

تنها نقطه ضعف این پورتال رایگان نبودن آن است.

پورتال فقط برای اعضای ممتاز لینکدین در دسترس است. با این حال، می توانید یک نسخه آزمایشی رایگان دریافت کنید و تمام سخنرانی های لازم را تماشا کنید.

 

  • به گروه های فیس بوک بپیوندید

اگر با دقت استفاده شود، گروه های فیس بوک می توانند منبع خوبی برای یادگیری و توسعه مهارت باشند. امروزه، خواهید دید که بسیاری از وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال گروه های فیس بوک خود را راه اندازی کرده اند. شما باید بدون هیچ شکستی به چنین گروه هایی بپیوندید.

وبلاگ نویسان و بازاریابان دیجیتال به طور مداوم ویدیوها، سخنرانی ها، معاملات و پیشنهادات هیجان انگیز، محتوا و سایر منابع را در این گروه ها به اشتراک می گذارند.

از این رو، می توانید به این گروه ها بپیوندید و بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید.

 

  • به انجمن های بازاریابی دیجیتال بپیوندید

در کنار گروه های فیس بوک، می توانید به انجمن های مختلف بازاریابی دیجیتال در اینترنت نیز بپیوندید. برخی از انجمن ها پولی هستند، اما برخی نیز رایگان هستند. از این رو، می توانید به انجمن های رایگان بپیوندید و بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید.

در انجمن ها، می توانید تردیدها و سوالات خود را در مورد بازاریابی دیجیتال مطرح کنید. شما همچنین می توانید خود را در بحث شرکت کنید و در صورت تمایل دانش خود را به اشتراک بگذارید.

یکی دیگر از خوبی‌های تالارهای بازاریابی دیجیتال این است که معاملات، تخفیف‌ها و پیشنهادهای هیجان‌انگیزی نیز در این تالارها دریافت خواهید کرد.

 

  • دست خود را در فریلنسری امتحان کنید

هنگامی که پایه های قوی خود را ایجاد کردید، می توانید دست خود را با فریلنسری امتحان کنید. شما پروژه های فریلنسینگ متعددی را از حوزه دیجیتال مارکتینگ انجام می دهید و سعی می کنید آنها را تکمیل کنید.

اگر برای مشتریان ارزش قائل شوید، مقدار زیادی پول به شما پرداخت خواهد شد. همچنین اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و بعداً می توانید آژانس بازاریابی دیجیتال خود را نیز راه اندازی کنید.

هزاران وب سایت فریلنسر در اینترنت وجود دارد که می توانید پروفایل و نمونه کار خود را ایجاد کنید و برای پروژه ها پیشنهاد دهید.

 

سوالات متداول در مورد بازاریابی دیجیتال

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی است که از رسانه‌هایی مانند اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، تبلیغات آنلاین و دیگر پلتفرم‌های این چنینی استفاده می‌کند.

  • دامنه بازاریابی دیجیتال چیست؟

دامنه بازاریابی دیجیتال کاملا خوب است. هر کسی که مشتاقانه منتظر یادگیری بازاریابی دیجیتال در سال 2021 است، مطمئناً از آن سود خوبی خواهد برد. همچنین فرصت های شغلی زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال وجود دارد.

  • انواع بازاریابی دیجیتال چیست؟

سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی درونگرا، بازاریابی محتوا، وبلاگ نویسی و پرداخت به ازای کلیک انواع مختلف بازاریابی دیجیتال هستند.

  • چگونه می توانم با بازاریابی دیجیتال شروع کنم؟

می توان یادگیری بازاریابی دیجیتال را با خواندن کتاب یا وبلاگ، ثبت نام در دوره های پولی، تماشای ویدیو در یوتیوب، گوش دادن به پادکست، تماشای وبینارها و بسیاری راه های دیگر آغاز کرد.

 

در نهایت برای جمع بندی

برنامه های بازاریابی دیجیتال پولی زیادی وجود دارد که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین در دسترس هستند. چه بخواهید بازاریابی دیجیتال را به صورت آنلاین یاد بگیرید یا در دوره های آفلاین ثبت نام کنید، اهداف خود را در ذهن داشته باشید و تصمیم بگیرید که دقیقاً چه چیزی را می خواهید یاد بگیرید.

چه بخواهید مهارت های بازاریابی دیجیتال خود را تقویت کنید و چه تازه کار هستید که می خواهید بر هر جنبه ای از بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید، گزینه های زیادی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.

 

منبع:https://www.webdew.com/blog/learn-digital-marketing



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابان دیجیتال (دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ ) مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمام کانال های دیجیتالی - اعم از رایگان و پولی - هستند که در اختیار یک شرکت است. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.

بازاریاب دیجیتال معمولاً روی یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد شرکت را در هر کانال به درستی اندازه گیری کند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است، "ترافیک ارگانیک" وب سایت خود را اندازه گیری می کند - از ترافیک بازدیدکنندگان وب سایتی که صفحه ای از وب سایت کسب و کار را از طریق جستجوی Google پیدا کرده اند.

امروزه بازاریابی دیجیتال در بسیاری از نقش های بازاریابی انجام می شود. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص عمومی ممکن است همزمان صاحب بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا توضیح داده شد. در شرکت‌های بزرگ‌تر، این تاکتیک‌ها متخصصان متعددی دارند که هر کدام تنها بر روی یک یا دو کانال دیجیتال برند تمرکز دارند.

در اینجا چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه، مدیران سئو کسب و کار را در رتبه بندی گوگل قرار می دهند. با استفاده از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا مطمئن شود محتوایی که تولید می‌کند در Google عملکرد خوبی دارد - حتی اگر شرکت این محتوا را در رسانه‌های اجتماعی نیز پست کند.

کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها اغلب تقویم وبلاگ نویسی شرکت را پیگیری می کنند و استراتژی محتوایی را ارائه می کنند که شامل ویدیو نیز می شود. این متخصصان اغلب با افراد در بخش‌های دیگر کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین‌هایی که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کند با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌کردن سرفصل دوره دیجیتال مارکتینگ، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش مدیر رسانه های اجتماعی را به راحتی می توان از عنوان آن استنباط کرد، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند به صنعت بستگی دارد. مهم‌تر از همه، مدیران رسانه‌های اجتماعی یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت ایجاد می‌کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی برای پست کردن محتوا در کدام شبکه اجتماعی ایجاد کند.

(توجه: بر اساس KPIهای بالا، «impressions» به تعداد دفعاتی که پست‌های یک کسب‌وکار در فید خبری یک کاربر ظاهر می‌شود، اشاره دارد.)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد کسب و کار خود را اندازه گیری کند. از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر اجرا شوند، مهم است که فردی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت های دیجیتال را در کمپین های فردی گروه بندی کند و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.

بازاریابی ورودی در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام است؟

در ظاهر، این دو مشابه به نظر می رسند: هر دو عمدتاً به صورت آنلاین رخ می دهند، و هر دو بر ایجاد محتوای دیجیتال برای مصرف مردم تمرکز می کنند. پس چه فرقی دارد؟ دوره غیرحضوری دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح « بازاریابی دیجیتال » بین تاکتیک‌های بازاریابی فشاری و کششی (یا روش‌های «داخلی» و «برون‌گرا») تفاوتی قائل نمی‌شود. هر دو هنوز می توانند زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار بگیرند.

هدف تاکتیک‌های دیجیتال خروجی این است که یک پیام بازاریابی را مستقیماً در مقابل هر چه بیشتر افراد در فضای آنلاین قرار دهد - صرف نظر از اینکه مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آمادگی دریافت آن را ندارند، هدایت کنند.

از سوی دیگر، بازاریابانی که از تاکتیک‌های ورودی دیجیتال استفاده می‌کنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب‌سایت‌های خود با ارائه دارایی‌هایی که برای آنها مفید است، استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا از عباراتی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند، سرمایه‌گذاری کند.

در نهایت، بازاریابی درون‌گرا روشی است که از دارایی‌های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و خوشحالی مشتریان آنلاین استفاده می‌کند. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال صرفاً یک اصطلاح جامع برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین از هر نوعی است، صرف نظر از اینکه آنها ورودی یا خروجی در نظر گرفته می‌شوند.

آیا دوره صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ برای همه مشاغل کار می کند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ساختن شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما تجارت به کسب و کار (B2B) است، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما احتمالاً حول محور تولید سرنخ آنلاین متمرکز می‌شود و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت سرنخ ها برای فروشندگان شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتالی است.

فراتر از وب‌سایت خود، احتمالاً تصمیم می‌گیرید تلاش‌های خود را بر روی کانال‌های متمرکز بر کسب‌وکار مانند LinkedIn متمرکز کنید، جایی که جمعیت‌شناسی شما وقت خود را آنلاین می‌گذراند.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما تجارت به مصرف کننده (B2C) است، بسته به قیمت محصولات شما، احتمالاً هدف تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با آنها است. یک فروشنده.

به همین دلیل، احتمالاً کمتر بر روی «سرنخ‌ها» به معنای سنتی آن تمرکز می‌کنید، و به احتمال زیاد روی ایجاد یک سفر سریع خریدار تمرکز می‌کنید، از لحظه ورود شخصی به وب‌سایت شما تا لحظه خرید. . این اغلب به این معنی است که ویژگی‌های محصول شما در محتوای شما در قیف بازاریابی بالاتر از یک تجارت B2B است، و ممکن است لازم باشد از فراخوان‌های اقدام قوی‌تر (CTA) استفاده کنید.

برای شرکت‌های B2C، کانال‌هایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب می‌توانند از پلتفرم‌های تجاری متمرکز لینکدین ارزشمندتر باشند.

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟

نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد پرسونای خریدار (از این الگوهای رایگان استفاده کنید ، یا makemypersona.com را امتحان کنید شروع کنید تا شناسایی کنید که اهداف و چالش های مخاطبان شما در رابطه با تجارت شما چیست. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا به این اهداف برسند و بر چالش های خود غلبه کنند.

سپس، باید به این فکر کنید که چه زمانی به احتمال زیاد آماده مصرف این محتوا هستند، در رابطه با اینکه در چه مرحله ای از سفر خریدار خود هستند. ما به این نگاشت محتوا می گوییم.

با نگاشت محتوا، هدف هدف قرار دادن محتوا بر اساس موارد زیر است:

  1. ویژگی های شخصی که آن را مصرف خواهد کرد (این جایی است که شخصیت های خریدار وارد می شوند).
  2. آن شخص چقدر به خرید نزدیک است (یعنی مرحله چرخه زندگی او).

از نظر قالب محتوای شما، چیزهای مختلفی برای امتحان کردن وجود دارد. در اینجا چند گزینه وجود دارد که توصیه می کنیم در هر مرحله از سفر خریدار از آنها استفاده کنید:

مرحله آگاهی

  • پست های وبلاگ برای افزایش ترافیک ارگانیک شما زمانی که با یک سئو قوی و استراتژی کلمات کلیدی همراه باشد عالی است.
  • اینفوگرافیک بسیار قابل اشتراک‌گذاری، به این معنی که وقتی دیگران محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، شانس شما را برای یافتن از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند. (برای شروع این الگوهای اینفوگرافیک رایگان را بررسی کنید.)
  • ویدیوهای کوتاه باز هم، این موارد بسیار قابل اشتراک‌گذاری هستند و می‌توانند با میزبانی مخاطبان جدید در پلتفرم‌هایی مانند YouTube، برند شما را پیدا کنند.

مرحله بررسی

  • کتاب های الکترونیکی برای تولید سرنخ عالی است زیرا عموماً جامع‌تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستند، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که کسی اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن مبادله کند.
  • گزارش های تحقیقاتی باز هم، این یک قطعه محتوایی با ارزش بالا است که برای تولید سرنخ عالی است. گزارش‌های تحقیقاتی و داده‌های جدید برای صنعت شما نیز می‌توانند برای مرحله آگاهی مفید باشند، زیرا اغلب توسط رسانه‌ها یا مطبوعات صنعتی انتخاب می‌شوند.
  • وبینارها از آنجایی که وبینارها شکلی دقیق تر و تعاملی از محتوای ویدیویی هستند، وبینارها یک قالب محتوای مرحله بررسی موثر هستند زیرا محتوای جامع تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه ارائه می دهند.

مرحله تصمیم گیری

  • مطالعات موردی داشتن مطالعات موردی دقیق در وب سایت شما می تواند شکل موثری از محتوا برای کسانی باشد که آماده تصمیم گیری خرید هستند، زیرا به شما کمک می کند تا بر تصمیم آنها تأثیر مثبتی داشته باشید.
  • گواهینامه ها اگر مطالعات موردی برای کسب و کار شما مناسب نیست، داشتن توضیحات کوتاه در اطراف وب سایت شما جایگزین خوبی است. برای برندهای B2C، کمی بیشتر به توصیفات فکر کنید. اگر یک برند لباس هستید، این عکس‌ها ممکن است به شکل عکس‌هایی باشد که نشان می‌دهد دیگران چگونه یک پیراهن یا لباس را طراحی کرده‌اند، که از یک هشتگ مارک گرفته شده است که در آن افراد می‌توانند مشارکت کنند.

 

 

1. اهداف خود را مشخص کنید.

هنگامی که برای اولین بار بازاریابی دیجیتال را شروع می کنید، بسیار مهم است که با شناسایی و تعریف اهداف خود شروع کنید، زیرا بسته به آن اهداف، استراتژی خود را متفاوت می سازید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید توجه بیشتری به دستیابی به مخاطبان جدید از طریق رسانه های اجتماعی داشته باشید.

از طرف دیگر، شاید شما بخواهید فروش یک محصول خاص را افزایش دهید – اگر اینطور است، مهم تر است که روی سئو و بهینه سازی محتوا تمرکز کنید تا در وهله اول خریداران بالقوه را در وب سایت خود جذب کنید. علاوه بر این، اگر هدف شما فروش است، ممکن است کمپین های PPC را برای هدایت ترافیک از طریق تبلیغات پولی آزمایش کنید.

در هر صورت، پس از تعیین بزرگترین اهداف شرکت، شکل دادن به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ساده‌تر است .

2. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

ما قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ایم، اما یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، فرصت هدف قرار دادن مخاطبان خاص است – با این حال، اگر ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی نکرده باشید، نمی‌توانید از این مزیت استفاده کنید.

البته، مهم است که توجه داشته باشید، مخاطبان هدف شما ممکن است بسته به کانال یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارید متفاوت باشد.

به عنوان مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما جوان‌تر هستند و میم‌های خنده‌دار و ویدیوهای سریع را ترجیح می‌دهند – اما مخاطبان لینکدین شما افراد حرفه‌ای مسن‌تری هستند که به دنبال توصیه‌های تاکتیکی بیشتری هستند. شما می خواهید محتوای خود را برای جذابیت برای این مخاطبان هدف متفاوت تغییر دهید.

اگر از صفر شروع می کنید، به راحتی نگاهی به نحوه پیدا کردن مخاطب هدف خود بیندازید .

3. برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.

مانند هر چیز دیگری، بودجه ای که تعیین می کنید واقعاً به عناصری از بازاریابی دیجیتال بستگی دارد که می خواهید به استراتژی خود اضافه کنید.

اگر روی تکنیک‌های ورودی مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای یک وب‌سایت از قبل موجود تمرکز می‌کنید، خبر خوب این است که اصلاً به بودجه زیادی نیاز ندارید. در بازاریابی درونگرا، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان شما مایل به مصرف آن هستند، که مگر اینکه قصد دارید کار را برون سپاری کنید، تنها سرمایه گذاری که نیاز دارید زمان شما است.

می توانید با میزبانی وب سایت و ایجاد محتوا با استفاده از CMS HubSpot شروع کنید . برای کسانی که بودجه کمی دارند، می توانید با استفاده از وردپرس میزبانی شده در WP Engine، با استفاده از آنها ساده از StudioPress، و ساخت سایت خود بدون کد با استفاده از Elementor Website Builder برای وردپرس شروع کنید .

با استفاده از تکنیک های خروجی مانند تبلیغات آنلاین و خرید لیست های ایمیل، بدون شک مقداری هزینه وجود دارد. هزینه آن به این بستگی دارد که چه نوع دیدی را می خواهید در نتیجه تبلیغات دریافت کنید.

به عنوان مثال، برای پیاده سازی PPC با استفاده از گوگل ادوردز، با شرکت های دیگر در صنعت خود مناقصه می کنید تا برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. بسته به رقابتی بودن کلمه کلیدی، این می تواند مقرون به صرفه باشد یا بسیار گران باشد، به همین دلیل است که ایده خوبی است که روی دسترسی ارگانیک خود نیز تمرکز کنید.

4. تعادل خوبی بین دوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین پولی و رایگان ایجاد کنید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتمالاً به جنبه های پولی و رایگان نیاز دارد تا واقعاً مؤثر باشد.

به عنوان مثال، اگر برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود برای ساختن پرسونای خریدار جامع وقت صرف کنید و بر ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت برای جذب و تبدیل آنها تمرکز کنید، احتمالاً در شش ماه اول با وجود حداقل تبلیغات، نتایج قوی خواهید دید. خرج کردن.

با این حال، اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج ممکن است سریعتر به دست بیایند.

در نهایت، توصیه می‌شود برای موفقیت طولانی‌مدت و پایدار، روی ایجاد دسترسی ارگانیک (یا «رایگان») با استفاده از محتوا، سئو و رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

هنگامی که شک دارید، هر دو را امتحان کنید، و روند خود را تکرار کنید تا بدانید کدام کانال - پولی یا رایگان - بهترین عملکرد را برای برند شما دارد.

5. محتوای جذاب ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید و بودجه ای در اختیار داشتید، زمان آن فرا رسیده است که برای کانال های مختلفی که قرار است استفاده کنید، محتوا تولید کنید. این محتوا می تواند پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، تبلیغات PPC، محتوای حمایت شده، خبرنامه های بازاریابی ایمیلی و غیره باشد.

البته هر محتوایی که ایجاد می کنید باید برای مخاطبانتان جذاب و جذاب باشد زیرا هدف محتوای بازاریابی افزایش آگاهی از برند و بهبود تولید سرنخ است.

6. دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.

یکی دیگر از اجزای کلیدی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایلی است. در واقع، استفاده از گوشی های هوشمند به طور کلی 69 درصد از زمان صرف شده برای مصرف رسانه های دیجیتال در ایالات متحده را تشکیل می دهد، در حالی که مصرف رسانه های دیجیتال مبتنی بر دسکتاپ کمتر از نیمی از آن را تشکیل می دهد - و ایالات متحده هنوز هم بزرگ ترین طرفدار تلفن همراه در مقایسه با سایر کشورها نیست.

این بدان معناست که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانه های اجتماعی و سایر دارایی های دیجیتال برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است. اگر شرکت شما یک برنامه تلفن همراه دارد که به کاربران امکان می دهد با برند شما درگیر شوند یا محصولات شما را خریداری کنند، برنامه شما نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد.

کسانی که به صورت آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه با شرکت شما درگیر هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که روی دسکتاپ دارند. این به معنای اجرای یک طراحی وب سایت سازگار با موبایل یا واکنش گرا است تا مرور را برای افرادی که در دستگاه های تلفن همراه دارند کاربرپسند کند. همچنین ممکن است به معنای کاهش طول فرم‌های تولید سرنخ شما باشد تا تجربه‌ای بدون دردسر برای افرادی که محتوای شما را در حال دانلود دانلود می‌کنند ایجاد کنید. در مورد تصاویر رسانه های اجتماعی خود، مهم است که همیشه یک کاربر تلفن همراه را هنگام ایجاد آنها در نظر داشته باشید، زیرا ابعاد تصویر در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر است و می توان متن را قطع کرد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دارایی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید، و هنگام اجرای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، بسیار مهم است که به نحوه ترجمه این تجربه در دستگاه‌های تلفن همراه توجه کنید. با اطمینان از این که این همیشه در ذهن شماست، تجربیات دیجیتالی ایجاد می‌کنید که برای مخاطبانتان مفید است و در نتیجه به نتایجی که امیدوارید دست خواهید یافت.

7. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

بازاریابی دیجیتال تماماً در مورد دستیابی به مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده است - که همه اینها بدون تحقیق مؤثر کلمات کلیدی امکان پذیر نیست.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای سئو و اطمینان از اینکه مردم می توانند کسب و کار شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بسیار مهم است. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانال های اجتماعی مختلف نیز مفید باشد.

حتی اگر یک استراتژیست سئو تمام وقت نداشته باشید، باز هم می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا که به محصولات یا خدمات شما مربوط می شود ایجاد کنید و برای فرصت های بیشتر، تغییرات طولانی را در نظر بگیرید.

8. بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.

در نهایت، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر برای بلندمدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد که چگونه بر اساس تجزیه و تحلیل محوری حرکت کند.

به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان شما دیگر به محتوای شما در اینستاگرام علاقه ندارند - اما آنها آنچه را که در توییتر ایجاد می کنید دوست دارند . مطمئناً، این ممکن است فرصتی برای بررسی مجدد استراتژی اینستاگرام شما به عنوان یک کل باشد، اما همچنین ممکن است نشانه ای باشد که مخاطبان شما کانالی متفاوت را برای مصرف محتوای برند ترجیح می دهند.

از طرف دیگر، شاید متوجه شده باشید که یک صفحه وب قدیمی تر ترافیکی را که قبلاً داشت دریافت نمی کند. می‌توانید صفحه را به‌روزرسانی کنید یا به طور کامل از شر آن خلاص شوید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان جدیدترین و مرتبط‌ترین محتوا را برای نیازهای خود پیدا می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال فرصت‌های بسیار انعطاف‌پذیری را برای رشد مستمر به کسب‌وکارها ارائه می‌کند – اما این به شما بستگی دارد که از آنها استفاده کنید.

من آماده هستم تا دیجیتال مارکتینگ را امتحان کنم. حالا چی؟

اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام می دهید، احتمالاً حداقل در حال دسترسی به برخی از بخش های مخاطبان خود به صورت آنلاین هستید. بدون شک می توانید به برخی از زمینه های استراتژی خود فکر کنید که می تواند از کمی بهبود استفاده کند.

به همین دلیل است که چرا دیجیتال مارکتینگ را ایجاد کردیم ؟ راهنمای ضروری برای بازاریابی آنلاین برند شما - راهنمای گام به گام برای کمک به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که واقعاً مؤثر است، خواه مبتدی کامل باشید یا کمی تجربه بیشتر داشته باشید. می توانید آن را به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید .

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

بنابراین، امروزه بازاریابی دیجیتال را چگونه تعریف می کنید؟

یک بازاریاب ورودی باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند، من چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده آن تفاوت های کوچک در سراسر جهان آموخته ام.

 

 

چند مزیت عمده برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. حالا بیایید به چهار مورد از آنها شیرجه بزنیم.

1. شما می توانید فقط مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که احتمال خرید محصول یا خدمات شما وجود دارد.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناختی خاصی را اندازه‌گیری کنید - از جمله خوانندگان معمولی مجله یا جمعیت یک محله خاص - اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا را برای آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با صنعت شما هستند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید، این امر به ویژه مفید است.

 

منبع ویژه

قالب طرح بازاریابی رایگان

برای دسترسی به قالب این فرم را پر کنید.

 
 
سلام


:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی

 

چگونه یک پایه قوی برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال بسازیم

ریختن پایه های دوره حرفه ای دیجیتال مارکتینگ شما می تواند در مراحل اولیه کمی آشفته شود. این به این دلیل است که هیچ میانبری برای موفقیت وجود ندارد، به خصوص در مورد سئو. ساختن پایه‌های بازاریابی دیجیتال شما مستلزم راه‌اندازی برنامه‌ای است که از بهترین شیوه‌ها پیروی می‌کند، انجام تحقیقات برای دانستن اینکه با چه چیزی مخالف هستید، درک کلمات کلیدی که به شما کمک می‌کنند رتبه‌بندی کنید و ایجاد فهرستی از اهداف و مقاصد برای هدف‌گیری.

اما باز هم، اگر نظم و انضباط را داشته باشید که بدون تسلیم شدن، همه چیز را از پیش بگذرانید ، در نهایت به نتایج پی خواهید برد.

پرسیدن پنج سوال عینی زیر به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا پایه و اساس بازاریابی دیجیتال شما در وضعیت خوبی قرار دارد یا اینکه آیا شما مانند همه افراد دیگری هستید که در ورطه آنلاین سرگردان هستند - منتظر نشانه هایی از زندگی و سرنخ های تلاش های بازاریابی محتوای خود هستید.

آیا وب سایت شما برای موفقیت بهینه شده است؟

آیا وب سایت شما برای موفقیت بهینه شده است؟

آیا وب سایت شما بوی بدی می دهد؟ فقط خوبه؟ یا آماده رفتن است؟

این مرحله ای است که در آن باید بتوانید حقیقت وب سایت خود را بشنوید. و از آنجایی که مسلما یکی از بزرگترین دارایی های شماست، باید بتوانید حقیقت را در مورد وب سایت خود بپذیرید و هر کاری که برای رفع آن نیاز است انجام دهید.

به این دلایل، بسیار مهم است که سایت خود را ممیزی کنید تا مطمئن شوید که استانداردهای فعلی سئو ، تجربه کاربر و بهینه سازی نرخ تبدیل را رعایت می کند در اینجا لیستی از مواردی است که باید هنگام بررسی دقیق وب سایت خود به آنها توجه کنید:

website_audit_checklist

پرسیدن سوالات ذکر شده در بالا از خود و انجام ممیزی های مناسب در وب سایت شما، شما را به انبوهی از تحقق هایی مانند: آیا صفحات شما اساساً فقط بن بست هستند؟ آیا مهمترین پیشنهادات خود را در صفحه اصلی برجسته می کنید؟ آیا زمان بارگذاری صفحه کند و لینک های خراب دارید؟ آیا وب سایت شما واکنش گرا است؟

انجام یک ارزیابی صادقانه از وب سایت شما به احتمال زیاد شما را به یکی از موارد زیر هدایت می کند:

  • وب سایت شما در شکلی عالی است - اگر اینطور است، شما یک پایه محکم برای شروع تلاش های بازاریابی دیجیتال خود دارید. منتظر چی هستی؟
  • وب سایت شما در شکل خوب است - اگر اینطور  است، احتمالاً به چیزی نیاز دارید که به عنوان "Book-End build" شناخته می شود - که بر خلاف طراحی مجدد وب سایت کامل، فقط شامل عناصر کلیدی وب سایت شما است که تحت طراحی مجدد قرار می گیرند. این فرآیند مستلزم انجام مجدد صفحاتی مانند وبلاگ، صفحه اصلی، تماس با ما، صفحات تبدیل و تشکر است. طراحی مجدد فقط صفحات کلیدی بازاریابی و خدمات سایت شما به تقویت پایه شما کمک می کند و یک جایگزین مقرون به صرفه برای بازسازی کامل است.
  • وب سایت شما به شکل  ناهمواری است - اینجا جایی است که شما پذیرفته اید که وب سایت شما شکل ناهمواری دارد و از یک بازسازی کامل سود می برد. این فرآیند شامل انجام مجدد کل چارچوب سایت شما، طراحی مجدد هر صفحه و به کارگیری یک استراتژی تبدیل طراحی شده برای هدایت ترافیک و تبدیل سرنخ ها به مشتریان است. هدف نهایی هر طراحی مجدد وب سایت ایجاد سایتی است که استفاده آسان , انعطاف پذیر , مقیاس پذیر و ایمن باشد .

در نهایت، بزرگترین نکته در اینجا این است که اگر وب سایت شما دارای مناطقی است که به بهبود قابل توجهی نیاز دارند و ظاهر و بارگیری دارد که سال هاست به آن دست نخورده است، اکنون زمان آن رسیده است که به ارتقای جدی فکر کنید. اگر قابل مدیریت باشد و فقط نیاز به بهبودهای جزئی در اینجا و آنجا داشته باشد، شاید ساخت پایان کتاب بهترین باشد.

سوال بعدی که باید از خود بپرسید همه چیز در مورد انتظارات است.

چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنید

چگونه موفقیت بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می کنید؟

اول از همه، آیا اصلاً می دانید موفقیت یعنی چه؟ آیا معنای موفقیت برای شرکت خود را تعریف کرده اید؟ اگر نه، اینجاست که تعیین انتظارات بر اساس اهداف و مقاصد کلیدی است.

دوران وبلاگ نویسی یا ارسال هرزنامه به صندوق های پستی با ایمیل های بی وقفه گذشته است. این روزها، شما باید در تاکتیک های بازاریابی خود استراتژیک و هدفمند باشید تا بتوانید نتایج بهتری در بازاریابی دیجیتال مشاهده کنید. و برای استراتژیک بودن، باید نتایج را دنبال کنید.

نتایجی که باید ردیابی کنید شامل ترافیک ، سرنخ‌ها و مشتریان است. مطمئناً، همه می‌خواهند در مورد درآمد بدانند، اما شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید تا زمانی که به طور کامل متوجه نشده باشید که ترافیک شما از کجا می‌آید، سرنخ‌های شما چه کسانی هستند و در نهایت چگونه می‌توانید مشتریان را برای خرید بیشتر بازگردانید. شروع با این سه معیار، مبنای خوبی برای قضاوت در مورد موفقیت شما فراهم می کند.

یکی از مزایای اصلی بازاریابی دیجیتال ورودی، توانایی ردیابی هر کاری است که انجام می دهید. تاکتیک‌های بازاریابی برون‌گرا مانند ارسال‌کننده‌های مستقیم و بیلبوردها زمان و تلاش زیادی برای ایجاد و توزیع می‌گیرند، و در ازای آن هیچ معیار بازاریابی قابل استفاده‌ای ارائه نمی‌دهند. از آنجایی که اکنون همه چیز آنلاین است، می‌توانیم ببینیم که آیا خون، عرق و اشک ریخته شده در تلاش‌های بازاریابی واقعاً نتیجه می‌دهد یا خیر.

اما برای اندازه گیری این نتایج، ابتدا باید ابزارهای تحلیلی مناسب را پیاده سازی کنید. این کلید درک معیارهای پایه شما برای تعیین اهداف خواهد بود. ردیابی همه چیز از ترافیک وب‌سایت گرفته تا سرنخ‌های فرم تماس گرفته تا نرخ باز شدن ایمیل به شناسایی مواردی که به خوبی کار می‌کنند و جایی که نیاز به بهبود دارید کمک می‌کند.

هر وب سایتی باید دارای Google Analytics برای ردیابی ترافیک وب سایت و سایر معیارهای مهم مربوط به بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد. HubSpot همچنین یک ابزار ارزشمند برای اندازه گیری عملکرد SEO از جمله رتبه بندی صفحات و حجم کلمات کلیدی است.

حالا بیایید در مورد تاکتیک هایی که برای دستیابی به موفقیت در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید صحبت کنیم.

آیا تاکتیک های بازاریابی دیجیتال شما متنوع است؟آیا تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ شما متنوع هستند؟

این یک تصور غلط رایج است که موفقیت شرکت شما می تواند با تمرکز بر یک تاکتیک، مانند SEO، بهبود یابد.

تلاش های بازاریابی دیجیتال شما باید به دو دسته اصلی تقسیم شود: دارایی ها و کانال ها .

دارایی ها در اصل محتوایی هستند که در سایت خود ایجاد می کنید. این شامل مواردی مانند: وبلاگ‌ها، اخبار و رویدادها، صفحات بازاریابی مانند صفحات محصولات و خدمات، و همچنین محتوای ممتازی است که دارای دروازه‌ای مانند ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات سفید، مطالعات موردی، وبینارها و غیره است.

کانال ها مواردی مانند کمپین های پرورش رهبر، استراتژی اشتراک ایمیل و وبلاگ، رسانه های اجتماعی، PPC، SEO و غیره هستند.

هم دارایی ها و هم کانال ها مکمل یکدیگر هستند - به این معنی که باید از کانال ها و دارایی های خود در هماهنگی با یکدیگر استفاده کنید. مثال زیر می‌تواند به توضیح بهتر این موضوع کمک کند:

 

اگر از Pay-Per-Click استفاده می کنید و تصمیم می گیرید که کلماتی که هدف قرار داده اید افراد را به صفحه اصلی شما بفرستند، در این صورت اساساً در یک سیلو کار می کنید. صفحه اصلی یک صفحه همه جا حاضر است که هیچ کاری از نظر تبدیل انجام نمی دهد. مطمئناً، این صفحه اصلی سایت شما است، اما هیچ کاری نمی‌کند تا بازدیدکنندگان را به یک سرنخ یا تبدیل شدن نزدیک‌تر کند. برعکس، اگر از PPC استفاده می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که کلماتی که هدف قرار می‌دهید، افراد را به یک صفحه بازاریابی پر از فرصت‌های تبدیل (معروف به دارایی) می‌فرستد، در این صورت کانال و دارایی را به هم وصل نمی‌کنید – که در نهایت شما را تقویت می‌کند. تلاش های دیجیتال مارکتینگ

 

با قرار دادن تمام تأکید خود بر تنها یک حوزه از دوره جامع دیجیتال مارکتینگ مطمئناً نتایج آهسته و متناقضی برای شما به همراه خواهد داشت. بهترین شرط شما این است که از یک رویکرد جامع برای بازاریابی دیجیتال با یک استراتژی محتوایی برنامه ریزی شده پیروی کنید که توسط استراتژی های سئو و توزیع قوی پشتیبانی می شود. پاشیدن برخی از تبلیغات پولی مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در بالای محتوا، ایمیل و استراتژی رسانه های اجتماعی نیز برای گسترش دامنه دسترسی شما و افزایش شهرت برند مفید است.

اما مراقب باشید که خود را با این انتظار محدود نکنید که هر تاکتیکی به تنهایی کلید دستیابی به نتایج خواهد بود.

پس چه کسی به شما کمک می کند تا از این تاکتیک ها استفاده کنید؟ چه کسی قرار است به شما در ساختن بنیادتان کمک کند؟ چه کسی می‌خواهد از تعیین اهداف واقع‌بینانه اطمینان حاصل کند؟ این سوال بعدی باید کمک کند.

 منبع: https://vtldesign.com/digital-marketing/digital-marketing-strategy/improve-digital-marketing-results/



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : یوسفی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد